Data: 2018-12-09 15:55:34 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/ | |
Komu i do czego to jest potrzebne?
|
|
Data: 2018-12-10 02:32:58 | |
Autor: jan.basalyk | |
Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/ | |
W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 00:55:36 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Komu i do czego to jest potrzebne? Potrzebne dla większości "onetowych" forumowiczów, którzy nijak nie łączą ścisłej zależności pomiędzy momentem obrotowym a mocą, a tylko wypisują dyrdymały o "niutkach" w ich turbodieslach. |
|
Data: 2018-12-10 14:03:25 | |
Autor: Adam | |
Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/ | |
W dniu 2018-12-10 o 11:32, jan.basalyk@gmail.com pisze:
W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 00:55:36 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał: Oraz standardowe rozmowy w rodzaju: jak to możliwe, że ciągnik (albo terenówka) z dizlem małej mocy, ale dużym momencie pociągnie "coś ogromnego", a autko z silnikiem benzynowym dużej mocy ale o niewielkim momencie już nie potrafi. Albo które auto (i dlaczego z dizlem) lepiej przyśpiesza. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2018-12-10 10:17:30 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/ | |
Czy po przeprowadzeniu rozmow i popatrzeniu na wykres cos sie zmienia? Na przyklad auto z duzym silnikiem benzynowym zaczyna lepiej ciagnac?
|
|
Data: 2018-12-10 22:11:21 | |
Autor: Adam | |
Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/ | |
W dniu 2018-12-10 o 19:17, Zenek Kapelinder pisze:
Czy po przeprowadzeniu rozmow i popatrzeniu na wykres cos sie zmienia? Na przyklad auto z duzym silnikiem benzynowym zaczyna lepiej ciagnac? Dobrze, gdyby tak było ;) Ale często (albo tylko czasem, co też jest dobrze) młody taki ludek potrafi sobie uświadomić - oczywiście po umiejętnym wytłumaczeniu - dlaczego przykładowo jego honda z silniczkiem 1,8 i mocą 220 kucyków nie potrafi dogonić jakąś meletepę z dizlem 160 koni. Albo na odwrót - dlaczego benzyna może mieć większą prędkość maksymalną, niż dizelek. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2018-12-10 14:44:19 | |
Autor: jan.basalyk | |
Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/ | |
W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 22:11:22 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
W dniu 2018-12-10 o 19:17, Zenek Kapelinder pisze: Niemożliwa jest ucieczka turbodieslem o mocy 160 KM i momencie powiedzmy 350-400 Nm przed wolnossącą benzyną mocy 220 KM i momencie ok 250 Nm. Mówimy o typowych charakterystykach dla turbodiesla i wolnossacej benzyny. Oczywiście benzyniak musiałby operować obrotami 4,5 - 6,5 krpm. Właśnie takie rzeczy można odczytac (jeśli się umie) z wykresów momentu i mocy znając oczywiście przelozenia skrzyni biegów i co za tym idzie prędkości na poszczególnych biegach. I tak samo wysokoobrotowy mały benzyniak i wolnoobrotowy duzy diesel - oba o tej samej mocy - oba uciągną taka samą przyczepę. Z ta różnicą, że mały benzyniak zbyt długo nie pojeździ na maksimum swoich możliwości (czyli non stop obroty 5-6,5 krpm) w takich warunkach. A jeszcze szybciej padło by sprzęgło i skrzynia biegów. |
|
Data: 2018-12-12 14:22:06 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/ | |
Aha. Czyli potrzebne jest do takiego brandzlowania sie jakie jest w tym temacie.
|