Moc przylacza

Data: 2009-05-06 18:46:59
Autor: Kris
Moc przylacza
Dalem podobny temat na pl.rec.kuchnia ale nikt sie nie wypowiada wiec moze tutaj ktos sie wypowie

Tak sobie mysle i chcialbym poznac wasze zdanie i doswiadczenia w sprawie
mocy przylacza pradowego i obciazenia przez sprzet AGD

Mianowicie chodzi o to ze mieszkam w bloku gdzie bezpiecznik glowny w pionie
mam 25 A
moje przylacze mocy o ile dobrze pamietam to jakies 5,5 -6 kW

co oznacza ze tak naprawde wiekszosc plyt indukcyjnych sie juz nie lapie w
tym zakresie

doliczajac czajnik elektryczny, piekarnik, mikrofale i oswietlenie
halogenowe plus jeszcze pare innych sprzetow domowych jak lodowka i pralka
wychodzi ze powinienem miec przylacze rzedu minimum 10 kW aby to wszystko
chodzilo

jak to jest u was
jakie przylacze
jakie bezpieczniki
czy sa jakies problemy

i wszystkie pomocne informacje
dzieki

Data: 2009-05-06 18:57:38
Autor: Panslavista
Moc przylacza
Użytkownik "Kris" <kropa1000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    Dyskutowałeś już ten temat - szukasz frajerów czy kompów do hakowania?
Ale, że może jednak kogoś interesuje ten temat podzielę się uwagami:
niezmiernie rzadko załącza się wszystkie odbiorniki. Na dodatek część
odbiorników, która może być czasowo odłączona jest podpięta do przełącznika,
do którego podłączony jest prądozerczy odbiornik - z chwilą jego załączenia
tamta grupa jest odłączana.

Data: 2009-05-06 22:39:51
Autor: Kris
Moc przylacza

Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtsg3c$oq7$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

byla prowadzona ogolna dyskusja na temat przewodow

z tym ze teraz musze juz podjac ostateczna decyzje czy pozostaje przy gazie czy przechodze na indukcje

zwiekszenie mocy przylacza jest mozliwe ale procedura w bloku jest tak skomplikowana i kosztowna nie mowiac juz o uciazliwosci ze.....

dlatego ciekawi mnie jak to wyglada w praktyce u osob mieszkajacych w bloku

akurat dzisiaj motoda "prob" sprawdzalem czy pojda korki jak mocna obciaze siec czyli

piekarnik elektryczny 2 kW
czajnik okolo 1,7 kW
pralka - 1 kW
mikrofala 1 kW
do tego oświetlenie halogenowe i pozostale swiatlo w domu lacznie okolo 600-700 W + lodowka+TV+komp i drobne rzeczy

korkow nie wybilo mimo ze lacznie okolo 6,5 kW czyli w sumie wiecej niz moje przylacze

jest prawdopodobienstwo ze w tym samym czasie urzadzenia ktore wymienilem nie pobieraly maksymalnej mocy mimo ze sie staralem dlatego pytam jak wyglada to w praktyce u innych

co prawda prawdopodobienstwo wlaczenie wszystkiego jednoczesnie jest male ale przy indukcji wystarczy wlaczyc piekarnik co juz nie jest specjalnie trudne i juz mam wykorzystane przylacze albo nawet lekko powyzej

Data: 2009-05-07 00:45:26
Autor: Panslavista
Moc przylacza

> [...]

ale przy indukcji wystarczy wlaczyc piekarnik co juz nie jest specjalnie
trudne i juz mam wykorzystane przylacze albo nawet lekko powyzej

    Zgłoś się do zakładu energetycznego o zgodę na większy pobór energii i
zamontowanie przekładnika prądowego do licznika.
Ja mam zabezpieczenia i licznik na 25A, ale na moim pionie mam 63A.
Największe obciążenie zastosowane przeze mnie to spawarka - spawałem i
ciąłem prądem 315A - elektrodą 5-6mm.

Data: 2009-05-07 10:42:07
Autor: Grzegorz Janoszka
Moc przylacza
Kris wrote:
[...]

Pisząc "korki" nie oczekuj tutaj fachowej odpowiedzi :)

Zsumowałeś moc _maksymalną_ urządzeń, np. pralka bierze tyle tylko podczas bardzo intensywnego grzania, przez większość cyklu prania zużycie energii jest dużo mniejsze. Piekarnika pewnie też nie włączyłeś na maksymalną możliwą temperaturę, prawda?

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2009-05-10 18:39:41
Autor: Marek Dyjor
Moc przylacza
Kris wrote:
[...]

hm sama indukcja to w porywie 6kW :)

Data: 2009-05-10 19:33:50
Autor: GAL
Moc przylacza
co prawda prawdopodobienstwo wlaczenie wszystkiego jednoczesnie jest male
ale przy indukcji wystarczy wlaczyc piekarnik co juz nie jest specjalnie
trudne i juz mam wykorzystane przylacze albo nawet lekko powyzej

ja mam wszystko na prąd bo pracuje w energetyce i energie mam dużo taniej

jednak z mocą wcale nie szaleję i mam w umowie 5kW zabezpieczenia 25A

używam kuchni elektrycznej (2 grzejniki) 2500W, czajnik  2000W i 750W,
pralka 1500W bojler 1500W, gdybym chciał to wszystko zsumować to wychodzi
>8kW ale przecież wszystkiego naraz nie włączam hihihi

N.

Data: 2009-05-20 12:00:21
Autor: Bajbus13
Moc przylacza

co prawda prawdopodobienstwo wlaczenie wszystkiego jednoczesnie jest male
ale przy indukcji wystarczy wlaczyc piekarnik co juz nie jest specjalnie trudne i juz mam wykorzystane przylacze albo nawet lekko powyzej

U siebie, gdy kupilem domek mialem... zabezpieczenie 10A a glowny 16A
Poprzedni wlasciciel nie chcial placic za dodatkowy przydzial.
Korki wywalalo co chwila - kuchnia + czajnik- ciemnosc.
ZE za zwiekszenie zainkasowal ~1k pln, projekt+ wymiana zabezpieczen 600 pln.
Teraz mam na glownym 25A. W domu indukcja+kuchnia+zmywarka+pralka+hydrofor+...
czasem jednoczesnie - nie zdazylo sie by wywalilo.
Zobacz jeszcze jak czesto zdazaja Ci sie przerwy w dostawie pradu.
Pzdr
Bajbus13

Data: 2009-05-20 12:28:52
Autor: Panslavista
Moc przylacza

Użytkownik "Bajbus13" <bajbus13@tlen.pl> napisał w wiadomości

> [...]

czasem jednoczesnie - nie zdazylo sie by wywalilo.
Zobacz jeszcze jak czesto zdazaja Ci sie przerwy w dostawie pradu.

Po remoncie mam główne 3x63A na własnym pionie i licznikowe 3x25A, ostatnio
wywalony bezpiecznik, gdy sąsiad (już sqrwiel nieboszczyk) zerwał mi kabel
do garażu.

Moc przylacza