Moc stacji bazowych Play kontra W3

Data: 2010-09-01 16:14:24
Autor: bonifacy
Moc stacji bazowych Play kontra W3
Jak wygląda sprawa mocy emisyjnych stacji bazowych play?
Starzy operatorzy z reguły mają mocno rozbudowane stacje bazowe
(klimatyzowane szafy, więcej sektorów anten). Play z reguły ma małe
skrzyneczki - postęp technologii? - i jak widzę przeważnie "uboższe" zespoły
anten.
I teraz mnie interesuje jaką moc emisji ma typowa stacja bazowa w mieście na
biurowcu gdzie stoi kilka masztów danego operatora.
A jakimi mocami operuje Play. Ostatnio bylo dużo szumu o moce nadajników i
czy czasem jakieś nowsze normy przewidują już zdecyodwanie mniejsze moce.
Chodzi o to, że jak się gdzieś wyjedzie na zadupie od dużego miasta to play
zdecydowanie szybciej słabnie niż taki plus (w rozważaniach jest brana pod
uwagę możliwość przeskoku na kolejną, bliższą stację bazową i stąd możliwość
zafałszowania)
Jakie są moce nadajników, a jakie zyski anten i stąd końcowa skuteczna moc
emisji z anten?

Data: 2010-09-01 18:44:50
Autor: Kotlet Mielony
W dniu 2010-09-01 16:14, bonifacy pisze:
[...]

w sopocie czesto mi sie wyswietla na telefonie gdańsk kiedy korzystam z play wiec chyba sa mocne

--
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl/ - rewelacja !
http://programdofakturowania.info.pl/

Data: 2010-09-01 19:40:06
Autor: Marcin
Moc stacji bazowych Play kontra W3
Witam

W dniu 2010-09-01 18:44, Kotlet Mielony pisze:

w sopocie czesto mi sie wyswietla na telefonie gdańsk kiedy korzystam z
play wiec chyba sa mocne

Sopot nie jest zbyt dobrym przykladem bo tam to chyba wyjatkowo trudno nowy nadajnik postawic, bo to uzdrowisko jest...

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2010-09-02 15:46:16
Autor: Kotlet Mielony
W dniu 2010-09-01 19:40, Marcin pisze:
[...]

orange jakos nie mial problemow stawiajac na granicy sopotu (niedaleko nowej hali) na terenie wyscigow konnych wielka wieze.

Data: 2010-09-02 22:15:34
Autor: J.F.
On Thu, 02 Sep 2010 15:46:16 +0200,  Kotlet Mielony wrote:
[...]

Ale na granicy czy za granica ? Ostatnio cos chyba bylo z tymi uzdrowiskami ... nie wolno nowych
urzadzen stawiac ? J.

Data: 2010-09-02 02:25:35
Autor: kogutek
[...]

Maksymalna moc na antenę  sektorową po stratach na kablu to 18W. Antena ma taki
zysk że wypromieniowuje prawie 700W. Do anteny mikrofalowej dochodzi ok pół wata
a wypromieniowuje ona ok 1,5kW. Play to sieć typowo miejska. Specyfika sieci
powoduje że musi być dużo stacji bazowych. Na obszarach gdzie mieszka dużo ludzi
anteny powinny stać bardzo gęsto. Co jakieś 300m. zasięg jest odwrotnie
proporcjonalny do obciążenia stacji. Natężenie pola elektromagnetycznego
regulują w Polsce przepisy z czasów socjalizmu. Są ostrzejsze od zachodnich od
100 do 1000 razy. Tam można na przykład przykręcić anteny do ściany przedszkola.
Do niedawna papierologia przy budowie stacji bazowej byla taka sama jak przy
budowie elektrowni atomowej. Teraz podobno jest łatwiej bo jakieś przepisy się
zmieniły.  --

Data: 2010-09-02 08:01:59
Autor: ToMasz
Moc stacji bazowych Play kontra W3
kogutek pisze:
(...)
Maksymalna moc na antenę  sektorową po stratach na kablu to 18W. Antena ma taki
zysk że wypromieniowuje prawie 700W.
wow! szczęką mi opadła do samej podłogi.

Do anteny mikrofalowej dochodzi ok pół wata
a wypromieniowuje ona ok 1,5kW.
Czyli jak mikrofalówka ma 800W, to 1.5W do grzania potraw a 798.5W
pochłania.... wyświetlacz?

Play to sieć typowo miejska. Specyfika sieci
powoduje że musi być dużo stacji bazowych. Na obszarach gdzie mieszka dużo ludzi
anteny powinny stać bardzo gęsto. Co jakieś 300m.
na ja bym sobie życzył zeby było chociaż co 600m. popatrz na btsearch
org jakie mamy pokrycie i to w najlepszych miastach.

zasięg jest odwrotnie
proporcjonalny do obciążenia stacji.
na ile rozmów przewiduje sie jednego BTSa przy użytkwniach oddalonych o
500m? 1000? bo jeżeli masz racje, to przy minimalnym obciążeniu (nocą)
"oblecą" całą polske 3 btsami!

ToMasz

Data: 2010-09-02 13:25:10
Autor: kogutek
Moc stacji bazowych Play kontra W3
kogutek pisze:
(...)
> Maksymalna moc na antenę  sektorową po stratach na kablu to 18W. Antena ma taki
> zysk że wypromieniowuje prawie 700W. wow! szczęką mi opadła do samej podłogi.

> Do anteny mikrofalowej dochodzi ok pół wata
> a wypromieniowuje ona ok 1,5kW. Czyli jak mikrofalówka ma 800W, to 1.5W do grzania potraw a 798.5W
pochłania.... wyświetlacz?

> [...]

500m? 1000? bo jeżeli masz racje, to przy minimalnym obciążeniu (nocą)

Możesz mieć żarówkę bez oprawy. Taką o mocy 2kW. Będzie robiła że będzie bardzo
widno. Jak przyłożysz do niej kartkę papieru to się zapali. I nic więcej. Ale
możesz mieć źródło światłą 2kW o jednej częstotliwości. Możesz zrobić z niego
bardzo cienką wiązkę. I tym źródłem światła przepalisz stal, diament, porcelanę.
Przy fali elektromagnetycznej z zakresu radiowego używa się tylko innych "
soczewek" niż dla fali elektromagnetycznej którą człowiek widzi. Nie obleci
całej Polski. Nie ten zakres częstotliwości. Teoretycznie w zasięgu wzroku to
działa. Jak zobaczysz stację bazową to się z nią połączysz. Jest jeszcze jedno
ograniczenie. Stacja bazowa ma lepsze anteny. Co z tego że ona odbierze sygnał z
bardzo oddalonego telefonu, jak telefon nie odbierze sygnału od niej. Jak włączę
w komputerze opcję szukania sieci bezprzewodowych to wyskakuje czasami i
kilkanaście. Niektóre są nie zabezpieczone. Raj na Ziemi. Net darmo. Mój
komputer je widzi. Ale one go nie widzą. Do tanga trzeba dwojga w odległości nie
przekraczającej długości.  --

Data: 2010-09-02 09:24:31
Autor: J.F.
Moc stacji bazowych Play kontra W3
Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w
Maksymalna moc na antenę  sektorową po stratach na kablu to 18W. Antena ma taki
zysk że wypromieniowuje prawie 700W. Do anteny mikrofalowej dochodzi ok pół wata
a wypromieniowuje ona ok 1,5kW.

Kogutku doksztalc sie:  wypromieniowuje tyle, ze w dalekiej odleglosci na osi glownej wiazki osiaga gestosc mocy taka jak [w tej samej odleglosci] idealna wszechkierunkowa [nierealizowalna fizycznie] antena zasilana moca 1.5kW

A ze wiazka jest waska, to sumaryczna moc nie jest duza. A ze antena dajaca taka wiazke musi byc stosownie duza, to i gestosc mocy nie jest duza.
A ze do potrzeb telefonii musi byc antena dookolna [lub kilka sektorowych], to i zysk nie moze byc duzy. Jedynie w pionie wiazka jest waska.

Play to sieć typowo miejska.

Juz nie tytlko.

Specyfika sieci powoduje że musi być dużo stacji bazowych.

Na razie jeszcze maja malo klientow.

J.

Data: 2010-09-02 12:59:06
Autor: kogutek
> [...]

A ze do potrzeb telefonii musi byc antena dookolna [lub kilka sektorowych], to i zysk nie moze byc duzy. Jedynie w pionie wiazka jest waska.

Juz nie tytlko.

> Specyfika sieci powoduje że musi być dużo stacji bazowych.

Na razie jeszcze maja malo klientow.

J.

Nie muszę się dokształcać. Do niczego mi to niepotrzebne. Takie dane występują w
dokumentach jakie przechodziły przez moje ręce i na których jest również mój
podpis. Pracowałem dla jednego z operatorów. Dla którego jeszcze nie mogę
napisać. Tak się umówiliśmy. Jak chcesz dowiedzieć się czy piszę prawdę to
wystarczy że pójdziesz do najbliższego urzędu wydającego zezwolenia na budowę,
albo do wydziału środowiska przy urzędzie i będziesz mógł to o czym napisałem
przeczytać z dokumentów. Dokumenty nie są tajne. Wydadzą je do przeczytania
każdemu kto będzie w stanie wykazać że jest mu to do czegoś potrzebne. Jak jest
na przykład kilku operatorów na jednym dachu. To żeby sumaryczna moc emitowana z
niego nie przekraczała dopuszczalnej to każdy z operatorów musi ograniczyć moc
nadajników. Wiedziałeś o tym?

Data: 2010-09-02 13:06:33
Autor: grin

Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:499a.00000072.4c7f837anewsgate.onet.pl...
Nie muszę się dokształcać. Do niczego mi to niepotrzebne. Takie dane występują w
dokumentach jakie przechodziły przez moje ręce i na których jest również mój
podpis. Pracowałem dla jednego z operatorów.

Aleś Ty tępy. Bzdury pisałeś, JF Ci prawdę napisał, a Ty z takim tekstem?
Dupek, krawaciarz, co przekroczył stopień swojej niekompetencji :-(

Data: 2010-09-02 13:12:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Moc stacji bazowych Play kontra W3

"grin" i5o0g2$t7u$1@news.onet.pl

Aleś Ty tępy. Bzdury pisałeś, JF Ci prawdę napisał, a Ty z takim tekstem?
Dupek, krawaciarz, co przekroczył stopień swojej niekompetencji :-(

Niestety tak. :)

Data: 2010-09-02 14:12:16
Autor: kogutekWiesz dlaczego to napisaleś. Bo mi zazdrościsz gnoju.
> [...]

Aleś Ty tępy. Bzdury pisałeś, JF Ci prawdę napisał, a Ty z takim tekstem?
Dupek, krawaciarz, co przekroczył stopień swojej niekompetencji :-(

Wiesz dlaczego to napisałeś. Bo mi zazdrościsz gnoju. To była fucha w której
zarabiałem miesięcznie tyle co ty przez dwa lata. Do tego praktycznie nic nie
robiłem. Nie byłem na żadnym dachu. Ale jak bym chciał to bym wiedział ile kołów
rozporowych było potrzebnych do przykręcenia anteny. Siedziałem sobie w ładnym
biurze. Miałem kontakt z zadowolonymi ludźmi, bo też dużo zarabiali. Sprawdzałem
czy cała papierologoia nadaję się do przekazania dalej. Czy nic nie jest
pomylone, czegoś nie brakuje. A jak miałem kilka kompletów to wsiadałem w ładną
służbową brykę i  zawoziłem do urzędów. I miałem z trzy dni wolnego.  --

Data: 2010-09-02 14:18:19
Autor: grin

Użytkownik "kogutekWiesz dlaczego to napisaleś. Bo mi zazdrościsz gnoju." <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:499a.0000007b.4c7f94a0newsgate.onet.pl...
[...]

Dziękuję, że nam się dokładnie przedstawiłeś
Zostawię dla potomnych. Kiedyś Twoje dzieci to w googlach znajdą
Komentować nie będę, bo po co...

Data: 2010-09-02 15:14:19
Autor: J.F.
Moc stacji bazowych Play kontra W3
Użytkownik "kogutek
[...]

Nie mylmy dwoch systemow walutowych - wiedzialbys ile bylo w projekcie,
a i ile bylo naprawde potrzebnych to nie wiesz.
Moze za pare lat od prokuratora bys sie dowiedzial :-)

Siedziałem sobie w ładnym
biurze. Miałem kontakt z zadowolonymi ludźmi, bo też dużo zarabiali.

A teraz fucha sie skonczyla, a my dalej siedzimy w ladnym biurze i mamy kontakt z zadowolonymi ludzmi :-P

J.

Data: 2010-09-02 13:12:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Moc stacji bazowych Play kontra W3

"kogutek" 499a.00000072.4c7f837a@newsgate.onet.pl

Nie muszę się dokształcać. Do niczego mi to niepotrzebne. Takie dane występują w
dokumentach jakie przechodziły przez moje ręce i na których jest również mój
podpis.

Chyba sobie kpisz. :) Antena mimo zysku nie może dać więcej
niż weźmie -- jest to jedna z **trzech** zasad zachowania. :)
Bóg był oszczędny -- dał jedynie trzy (energii, pędu i momentu
pędu) zasady zachowania. Zysk anteny bierze sie nie ze złamania
praw Bożych, ale ze swoistego skupienia -- zawężenia wiązki. :)
Sumaryczna moc od tego nie wzrasta. :)

Data: 2010-09-02 13:42:12
Autor: kogutek
> [...]

> niego nie przekraczała dopuszczalnej to każdy z operatorów musi ograniczyć moc

--     .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
Oczywiście ze nie może. Ale można kształtować wiązkę. Jak zapalisz 1 małą
żarowkę, taką od latarki w dużym namiocie to praktycznie nic jaśniej się nie
zrobi. Jak ją wsadzisz do oprawy z lusterkiem. Do latarki. To w nocy igłę w
trawie znajdziesz. W tym miejscu gdzie będziesz świecił latarką z żarówką 0,5W
będzie tak widno jak byś świecił żarówką bez żadnej oprawy ale mocniejszą
kilkadziesiąt albo kilkaset razy. Czy to tak trudno zrozumieć? Szybki jesteś. W
przeciągu kilku minut zdążyłeś iść do urzędu, pzreczytać co jest w dokumentach
potrzebnych do postawienia stacji bazowej i odpisać. Wiesz co Ty dla mnie głupi
jesteś a nie szybki. --

Data: 2010-09-02 15:47:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Moc stacji bazowych Play kontra W3

"kogutek" 499a.00000079.4c7f8d94@newsgate.onet.pl

[...]

Dla mnie łatwo, ale chyba dla Ciebie było trudno, skoro pisałeś
o mocy anteny rzędu 1 kW. :) To nie moc, ale ekwiwalent mocy. :)
Weź sobie grzejnik mocy 1 kW -- łatwo poparzenie, choć emituje
bezpieczną długość. Mikrofalówka mocy 1 kW raczej nie dałaby
szans na przetrwanie w jej pobliżu...

Jeśli antena ma zysk 30 dB -- z 1 W przejdzie własnie na 1 kW.

 30 dB to 3 B czyli mamy wzrost 10^3

[...]

A skąd ten wniosek, że byłem dzisiaj w jakimś urzędzie? :)

Może bym i w Twoich oczach zmądrzał, gdybyś nie
wyciągał wniosków błędnych -- w błędny sposób. :)

-=-

 -- Ile Kowalski zarabia?
 -- Widziałem, jak dziś pobierał z banku sto tysięcy złotych...
 -- Banki w Polsce pracują w soboty i w niedziele?
 -- Chyba nie...
 -- Aha... 52 tygodnie w roku, 5 dni w tygodniu, 10^5 dziennie...
 -- Trzeba odjąć dni świąteczne inne niż niedziele czy soboty...
 -- No tak...
 -- I rok ma nieco więcej niż 52 tygodnie...
 -- Tak! Trzeba policzyć dokładnie!
 -- Inaczej w przestępne lata, inaczej w nieprzestępne...

Data: 2010-09-02 17:25:29
Autor: kogutek
> [...]

   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
Jeśli ja napisałem tak że Ty po przeczytaniu odpisałeś że zrozumienie nie było
dla Ciebie trudne. To o co się jeszcze czepiasz. Przykład z latarką jest
całkowicie zbieżny z antenami. Te same prawa są w latarce i w antenach. Po co
się zamulac trudnymi wyrazami. Jeśli się stosuje przekaz, zwłaszcza w takich
miejscach jak to, to powinien on trafiać do jak największej grupy osób, a nie
tylko do wybranych. Jak ktoś zrozumie z latarką to zrozumie i z antenami. Jak
ktoś weźmie miernik mocy i zmierzy moc pzred anteną to ile mu pokaże. Pokaże 20W
czy dużo więcej. Pokaże dużo więcej. Ale za nią praktycznie nic nie pokaże. Jak
by tam był kawalek drutu zamiast anteny to dookoła byŁo by 20. Ale tam nie ma
drutu tylko jest skomplikowane urządzenie które robi że z jednej strony jest a z
drugiej nie ma. I dlatego że z drugiej nie ma to z tej co jest, jest więcej. Jak
w latarce. A teraz szukaj w tym co napisałem wcześniej nieprawdy. Może napisałem
zbyt prosto. Ale prawdę. Tutaj przychodzą ludzie robiący błędy ortograficzne.
Niektórzy mają inteligencję drzewa rosnącego przy drodze. Jak mają zrozumieć co
to jest ekwiwalent. Niedawno ktoś kto skończył studia techniczne, przynajmniej
ma taki papier, spytał po co podaję się coś w decybelach. Jak byś mu to
wytłumaczył żeby zrozumiał? Proszę. Wykaż się i w 5 prostych zdaniach wytłumacz
po co podaje się rożne rzeczy w decybelach. Ja mu wytłumaczyłem i zrozumiał.
Kilka zdań to niewiele. Napisz jak Ty byś to zrobił. Bez wzorów, trudnych
wyrazów.   --

Data: 2010-09-03 00:57:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Moc stacji bazowych Play kontra W3

"kogutek" 499a.0000008e.4c7fc1e9@newsgate.onet.pl

Jeśli ja napisałem tak że Ty po przeczytaniu odpisałeś że zrozumienie nie było
dla Ciebie trudne. To o co się jeszcze czepiasz. Przykład z latarką jest

Ortografii polskiej nie znasz. :)

całkowicie zbieżny z antenami. Te same prawa są w latarce i w antenach.

Te same fale elektromagnetyczne. ;)

W latarce masz bardzo wyraźną granicę światła i cienia, w antenie
takiej granicy nie masz -- promieniuje dookoła, tyle tytlko, że
w pewnych kierunkach mocnij niz w innych. Latarka nie świeci ,,do
tyłu''. :) Antena tak ,,świeci''. :)

[...]

Tym bardziej -- do znawcy możesz napisać ,,moc 1 kW'', ale
dla laika trzeba tłumaczyć, że to EIRP/ERP itp. E. :)

Jak ktoś zrozumie z latarką to zrozumie i z antenami. Jak
ktoś weźmie miernik mocy i zmierzy moc pzred anteną to ile mu pokaże. Pokaże 20W
czy dużo więcej. Pokaże dużo więcej. Ale za nią praktycznie nic nie pokaże.

Pokaże za, pokaże przed, obok też pokaże...
Być może więcej tuż za, niż kilometr na osi najwyższego promieniowania. :)
I nie chodzi o odbicia, ale o promieniowanie bezpośrednie.

Gdy antena ma kąt 3 stopni, to nie znaczy wcale, że poza tym kątem
nie ma promieniowania lub jest, ale o 30 dB (tysiąc razy) mniejsze. :)

Z latarką jest inaczej. :)
Gdy ma 3 stopnie, to w 4 stopniu jest cień nawet 5 cm od dobrej latarki. :)

Jak by tam był kawalek drutu zamiast anteny to dookoła byŁo by 20. Ale tam nie ma
drutu tylko jest skomplikowane urządzenie które robi że z jednej strony jest

Nieliteralnie, ale jednak -- tam jest rura od kibla a nawiniętym drutem. :)

a z drugiej nie ma.

Jest, jest, ale zdecydownie mniej.
Antena ,,świeci'' do tyłu i na boki, poza swoim kątem ,,świecenia''. :)

I dlatego że z drugiej nie ma to z tej co jest, jest więcej. Jak
w latarce.

Inaczej, niż w latarce.

A teraz szukaj w tym co napisałem wcześniej nieprawdy.

:) Chyba -- szukaj prawdy. :)

Może napisałem
zbyt prosto.

Nie zbyt prosto, ale zbyt głupio. :)

W antenie nie ma gwałtownego odcięcia na granicy
kątów propagacji/emisji/,,świecenie''. :) Taki kąt
znaczy, że tam moc spada o ileś -- na przykład o 3 dB
względem kierunku najwyższego promieniowania. (czyli dwukrotnie)

Latarka potrafi świecić tak, że na ekranie pojawi się śliczne,
jednorodnie oświetlone kółeczko -- latarka zwana fleszem
fotograficznym tak świecić musi, jeśli ma być użyteczna. :)
Anteny tak nie ,,świecą''. :)

Ale prawdę.

Prawdę sądową. ;) (jeśli użyć języka Prawa i Sprawiedliwości)

Tutaj przychodzą ludzie robiący błędy ortograficzne.

Tak -- na przykład kogutek. :)

Niektórzy mają inteligencję drzewa rosnącego przy drodze.

Twoją można porównać do inteligencji drzewa rosnącego w ogrodzie czy w sadzie? :)

Jak mają zrozumieć co
to jest ekwiwalent.

Nie wiem, nie wiem... A jak mają zrozumieć, co to jest drzewo i droga? :)

  http://sjp.pwn.pl/slownik/2556373/ekwiwalent

  Ekwiwalent

  ekwiwalent
  1. <<rzecz równa innej wartością>>
  2. <<<towar, w którym jest wyrażona wartość innego towaru>>
  () ekwiwalentny () ekwiwalentnie () ekwiwalentność

Istotnie -- trochę mgliście. :)

Niedawno ktoś kto skończył studia techniczne, przynajmniej
ma taki papier, spytał po co podaję się coś w decybelach.

Zamiast w belach? :) Pewnie dlatego, że AGBell tak
chciał, albo dlatego, żeby nie mylić z belami materiału. ;)

Decybelowa ;) skala (logarytmiczno-wykładnicza obowiązuje w ludzkich
(zwierzęcych także) doznaniach. Na psychologii tego uczą. :) (aby
psycholog mógł zrozumieć swego pacjenta)

Jak byś mu to wytłumaczył żeby zrozumiał?

Jak wyżej -- to naturalna skala. :)
Nie słyszymy, że ktoś dodał 5 watów do swego krzyku, ale że teraz
krzyczy dwa razy głośniej niż przed chwilą. Stąd bierze się owa
,,decybelowość''. :)

Proszę. Wykaż się i w 5 prostych zdaniach wytłumacz
po co podaje się rożne rzeczy w decybelach.

Łatwiej niż w skali liniowej. :)
(5 słów)

Ja mu wytłumaczyłem i zrozumiał.

Wątpię w to, że mu wytłumaczyłeś. :)

Kilka zdań to niewiele. Napisz jak Ty byś to zrobił.

Napisałem.

Bez wzorów, trudnych wyrazów.

Dla Ciebie chyba każde słowo jest zbyt trudne. :)

--
          450-600 to (60-80)%           .                         .                         .               749        .
  VV  . Ventolin                                                  u               .     .                 . 739  .      26

Data: 2010-09-03 19:33:19
Autor: Jeśli ja napisałem tak że Ty po przeczytaniu odpisałeś że zrozumienie nie było > dla Ciebie trudne. To o co się jeszcze czepias
> [...]

> dla Ciebie trudne. To o co się jeszcze czepiasz. Przykład z latarką jest

Ja znam. Ty nie znasz. Pewno masz swoją prywatną ortografię. Szkoda ze nie jest
zbieżna z tą co w podstawówkach uczą

> Niektórzy mają inteligencję drzewa rosnącego przy drodze.
I to udowodniłeś na własnym przykładzie.

Data: 2010-09-03 23:48:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Moc stacji bazowych Play kontra W3

"Jeśli ja napisałem tak że Ty po przeczytaniu odpisałeś że zrozumienie nie było > dla Ciebie trudne. To o co się jeszcze czepias"
czyli "kogutek" 499a.00000101.4c81315f@newsgate.onet.pl

Eneuel>> Ortografii polskiej nie znasz. :)

kogutek> Ja znam. Ty nie znasz. Pewno masz swoją prywatną ortografię. Szkoda ze nie jest
kogutek> zbieżna z tą co w podstawówkach uczą

Możemy poprosić polszczyznę o arbitraż. :)

kogutek>> > Niektórzy mają inteligencję drzewa rosnącego przy drodze.

kogutek> I to udowodniłeś na własnym przykładzie.

Data: 2010-09-02 14:07:49
Autor: J.F.
> [...]
> Maksymalna moc na antenę sektorową po stratach na kablu to > 18W.
> Antena ma taki  zysk że wypromieniowuje prawie 700W.
Kogutku doksztalc sie: [...]

[...]

A nie uczyli zeby czytac papiery zanim sie je podpisze ?
Prawde piszesz - w papierach pewnie stalo ze moc promieniowana EIRP wynosi 700W.

A to EIRP znaczy tyle co napisalem. Roznica mniej wiecej taka jak miedzy zyrandolem w pokoju a latarka.

na przykład kilku operatorów na jednym dachu. To żeby sumaryczna moc emitowana z
niego nie przekraczała dopuszczalnej to każdy z operatorów musi ograniczyć moc
nadajników. Wiedziałeś o tym?

A jak dach jest bardzo duzy ? :-)

I jak to zalatwiaja - bo pierwszy operator pewnie dostaje zezwolenie na cala moc, a potem co - wydaja decyzje zmniejszajaca ?

J.

Data: 2010-10-02 22:14:23
Autor: bonifacy
Moc stacji bazowych Play kontra W3
"kogutek" news:499a.00000072.4c7f837anewsgate.onet.pl

na przykład kilku operatorów na jednym dachu. To żeby sumaryczna moc
emitowana z niego nie przekraczała dopuszczalnej to każdy z operatorów
musi ograniczyć moc nadajników

Każdy? Czy raczej ten co się najpóźniej zapiął ze swoim sprzętem na tym
dachu?
Bo to by nasuwało pewne przypuszczenia. Play jako najpóźniej dopięty może
najbardziej dostaje po d... i każą mu ustawowo skręcać moce emisyjne?

Data: 2010-10-03 11:56:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Moc stacji bazowych Play kontra W3

"bonifacy" 4ca79279$0$27039$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Jeśli każdy, jest metoda na likwidację konkurencji -- wystarczy obok
cudzych masztów stawiać masę własnych, tym samym zmuszając konkurentów
do zmniejszana mocy ich stacji. :)

--
 ^  750        .               .  nw  25  27     .     749   ^c 440           440

Data: 2010-09-02 13:09:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Moc stacji bazowych Play kontra W3

"J.F." i5nje8$lvk$1@news.onet.pl

Kogutku doksztalc sie:  wypromieniowuje tyle, ze w dalekiej odleglosci na osi glownej wiazki osiaga gestosc mocy taka jak [w

Co to jest ta ,,daleka odległość'' i dlaczego dopiero w dalekiej?

tej samej odleglosci] idealna wszechkierunkowa [nierealizowalna fizycznie] antena zasilana moca 1.5kW

I to się nawet chyba jakoś nazywa. W WiFi na przykład EIRP (E od
ekwiwalent, równoważnik/odpowiednik) lub ERP. Zysk anteny oczywiście
nie może dać jakiegokolwiek wzmocnienia, chyba że takie, jakie daje
soczewka, która wzmacnia tak, iż po prostu skupia. :)

A ze wiazka jest waska, to sumaryczna moc nie jest duza.

Nie może być większa (jest mniejsza, bo są
wszędzie straty) niż moc podawana na antenę. :)

[...]

A mają swoją infrastrukturę czy korzystają z cudzej?

Data: 2010-09-02 14:25:16
Autor: kogutek
> [...]

   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
I widzisz kutafonie. Ty nawet nie wiesz czy ma swoje nadajniki a się gdzie
indziej mądrujesz. Ma swoje. I cały czas dostawia nowe. Duże miasta są
praktycznie obstawione. Średnie też. Za moment będzie zagęszczał sieć. Tak robią
wszyscy. Podejrzewam ze Play był największą inwestycją w Polsce w przeciągu
ostatnich 10 lat. Przemilczaną żeby głupich ludzi nie prowokować. --

Data: 2010-09-02 15:56:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Moc stacji bazowych Play kontra W3

"kogutek" 499a.0000007d.4c7f97ac@newsgate.onet.pl

[...]

Prawa fizyki na swoich ,,antenach'' i na obcych ,,antenach'' panują te same. :)

Data: 2010-09-02 15:24:28
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:i5o0nh$3v0$1inews.gazeta.pl...
"J.F." i5nje8$lvk$1@news.onet.pl
Kogutku doksztalc sie:  wypromieniowuje tyle, ze w dalekiej odleglosci na osi glownej wiazki osiaga gestosc mocy taka jak [w

Co to jest ta ,,daleka odległość'' i dlaczego dopiero w dalekiej?

Bo te wszystkie popularne wzory dotycza dalekiej odleglosci, granicy w nieskonczonosci dokladniej rzecz biorac.

W tym zastosowaniu chyba nikt nie liczy natezenia pola np w odleglosci 1 m od anteny, a chyba powinno sie ostrzec innych robotnikow ze
"w tym sektorze na dachu wolno przebywac 15 minut"

A ze wiazka jest waska, to sumaryczna moc nie jest duza.
Nie może być większa (jest mniejsza, bo są
wszędzie straty) niż moc podawana na antenę. :)

Otoz to, kogutek powinien to inaczej sformulowac.

Specyfika sieci powoduje że musi być dużo stacji bazowych.
Na razie jeszcze maja malo klientow.
A mają swoją infrastrukturę czy korzystają z cudzej?

Nie czytales ostatniego dokumentu ? Ma juz tysiace wlasnych BTS, w miastach i poza miastami tez.
Z plusianej infrastruktury tez nadal korzysta.

J.

Data: 2010-09-02 16:02:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Moc stacji bazowych Play kontra W3

"J.F." i5o8h6$me0$1@news.onet.pl

Co to jest ta ,,daleka odległość'' i dlaczego dopiero w dalekiej?

Bo te wszystkie popularne wzory dotycza dalekiej odleglosci,
granicy w nieskonczonosci dokladniej rzecz biorac.

W nieskończoności to ona chyba nic nie ma? :)
(niezależnie od kątów propagacji)

[...]

Nie czytałem. Pamiętam jakieś spory o ich ,,nadajniki''. :)

Data: 2010-09-03 08:16:16
Autor: J.F.
On Thu, 2 Sep 2010 16:02:57 +0200,  Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
[...]

http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead02&news_cat_id=19&news_id=5609&layout=1&page=text

J.

Data: 2010-09-03 11:58:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Moc stacji bazowych Play kontra W3

"J.F." ull086pdmm7434vaek0tpta6jhupvdgilq@4ax.com

Nie czytałem. Pamiętam jakieś spory o ich ,,nadajniki''. :)

http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead02&news_cat_id=19&news_id=5609&layout=1&page=text

Dzięki.

Data: 2010-09-02 16:48:40
Autor: kogutek
> [...]

Nie czytales ostatniego dokumentu ? Ma juz tysiace wlasnych BTS, w miastach i poza miastami tez.
Z plusianej infrastruktury tez nadal korzysta.

Tutaj najczęściej pytają ludzie mający małe pojecie. Trzeba stosować
uproszczenia. Jest taka zasada że mądry zrozumie i się nie będzie czepiał. A
głupiemu nie warto pisać elaboratu bo jest głupi. Jak bym zaczął inaczej
formułować to by praca magisterska mogła wyjść. Każdy kto chociaż trochę myśli i
miał latarkę w ręku powinien zrozumieć o co chodzi z tymi dwudziestoma watami i
dlaczego na antenie jest więcej chociaż tak naprawdę mniej. --

Data: 2010-09-03 02:06:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Moc stacji bazowych Play kontra W3

"kogutek" 499a.0000008a.4c7fb948@newsgate.onet.pl

Tutaj najczęściej pytają ludzie mający małe pojecie.

Zwykle -- ten pyta, kto nie wie. :)

Trzeba stosować uproszczenia.

Ty nie stosujesz uproszczeń, ale wykrzywienia związane z nieznajomością sprawy.
(albo dobrze udajesz głupiego)

Jest taka zasada że mądry zrozumie i się nie będzie czepiał.
A głupiemu nie warto pisać elaboratu bo jest głupi.

Więc trudzę się na marne? :)
Duchowni mnie uczyli właśnie tego -- mądry rozumie i nie potrzebuje
nauki, a głupi nie rozumie, wiec dochodzenie do niego poprzez rozum
jest błędem. :) Jeszcze gdyby zrozumieli, że ja nie ustąpię i nie
poddam się... Kazali mi współpracować z ojcem. :) Niespodzianka...
Dawno, dawno temu Wiśniowieckiego (Jaremę) uczyniono moim przybranym ojcem. :)

Spłyną granice Korterii ponownie krwią, jeśli Ozorowska świnia mi nie ustąpi. :)
Może nie tylko same granice. :)

Jak bym zaczął inaczej formułować to by praca magisterska mogła wyjść.

Wyjść dokąd? :)

Każdy kto chociaż trochę myśli (na przykład łabęź?) i miał latarkę
w ręku powinien zrozumieć o co chodzi z tymi dwudziestoma watami

Już Ci napisałem -- przykład z latarką jest zły z uwagi na ostrą granice cienia.
Jest jakieś ugięcie (dyfrakcja) ale za małe. Antena kierunkowa nie ma takiej
ostrej granicy. :) Popatrz sobie na wykresy promieniowania anten.

i dlaczego na antenie jest więcej chociaż tak naprawdę mniej.

Więcej sikorek, chociaż tak naprawdę mniej gołębi? :)
(choć na gołą babę mówiono sikorka?) ;)

-=-

Twoja wiedza na temat anten jest mniejsza od mojej -- a moja [wiedza
na temat anten] jest wiedzą na poziomie zera bezwzględnego. :)

-=-

W Zamościu jest jakąś firma zajmująca się WiFi -- 10 lat temu, gdy się
z nimi spotkałem (w necie) o antenach wiedzieli tyle, co ty teraz. Nie
wiedzieli, co to zysk, jak obsługiwać'' skalę ,,decybelową'', skąd biorą
się strefy Fresnela...

Ale płacili na ,,Kościoły'' -- i na ,,prawdziwy'' Kościół, i na
Iszkowszczyznę płacili... Więc każdy musiał im bić brawo. :)

A ja się śmiałem z Iszkowskiego -- bo dobrał sobie przygłupów w miejsce przyjaciół. :)

-=-

Kilka lat temu zadałem Cyberbajtom (bo o tę firmę chodzi) kilka podchwytliwych
pytań -- podeszli z ostrożnością stale bitego psa, powąchali zadane im pytania
i nie dali się sprowokować... :)

Budowali anteny sprzedawali, ale nie mieli o nich zielonego pojęcia!!!

-=-

Po co ,,trudna'' skala logarytmiczna?
Po to, bo jest prosta -- po prostu dodaje się dBi do dBm i są już dB... ;)
(dodajemy krowy do żyraf i otrzymujemy słonie)

Nigdy nie można dodać wartości o różnych mianach (słonia do żyrafy czy
litra do centymetra, choćby i krawieckiego) ale jakoś można dBi dodać
do dBm... ;) Bo dB (czy B) to żadne miana, to nie są jednostki. :)

-=-

Czy mam m@ile kompromitujące Cyberbajt? Po tylu latach?!?!?!
Ja mam

 poza:
 -- spamem wraz z niektórymi testami
 -- i częścią durnowatych m@il z lat 1988 czy 1989
 -- oraz dwoma m@ilami wchłoniętymi przez awarię sprzętową
    dysku (HDD) DTLA IBMa -- jeden m@il od powszechnie znanego
    Palusińskiego, drugi m@il od Bernadety; nie odzyskałem tych
    dwóch m@il z padniętego dysku, gdyż liczyłem na ich/m@ili
    ponowne przysłanie do mnie -- i Palusiński odmówił, i Bernadeta,
    choć od czasu ich/tych_m@ili przysłania do mnie do czasu ich
    utracenia u mnie minęło zaledwie kilka godzin

wszystkie m@ile :) jakie wysłałem lub otrzymałem. Wszystkie ,,pod ręką''. :)
I na masie CD/DVD... Archiwizuję to bardzo często, sprawdzam stan nagranych
płyt, umieszczam na serwerach bezpłatnych... Redundancja... :)

I wszystkie moje em@ile mam pod ręką -- w zasięgu mego OE. :) W każdej
chwili (o ile mam stosowny komputer do dyspozycji) mogę sięgnąć do
każdego m@ila, jaki wysłałem lub odebrałem w swoim życiu -- z pominięciem
tych m@ili, o których wyżej napisałem. :)

Skala logarytmiczno-wykładnicza czy współrzędne radialne...
Układy nieinercjalne... Nieistniejące siły -- na przykład
Coriolisa czy inne odśrodkowe bezwładności lub po prostu
bezwładności...

To wszystko wymyślono dla... uproszczenia. :)
Łatwiej dla świętego spokoju przenieść się z układem na wirujące
krzesełko, gdzie pojawia się zdumiewająca (bo bezźródłowa?) siła
odśrodkowa bezwładności, niż pozostawać na ,,ziemi'', gdzie jest
(zrozumiała?) siła dośrodkowa. :)

-=-

Latarka daje ostre (pomijając efekt dyfrakcji) granice światła
i cienia (pomijając odbicia od oświetlanych taką latarką ścian)
zaś kierunkowa antena nie daje takich ostrych granic. Ja o antenach
nie wiem nic, ale Ty wiesz ode mnie mniej na ich/anten temat. :)

I za anteną kierunkową (z tyłu) i obok niej masz promieniowanie.
Większe może być natężenie ,,światła'' anteny kierunkowej tuż za
nią, niż kilometr przed nią w kierunku zgodnym z ,,najwyższym''
promieniowaniem. :) Najbardziej kierunkowa (najcieńsza) antena
,,świeci'' dookoła siebie. Do tyłu, na boki, do góry i do dołu...
Może mieć 1 stopień w pionie i tyleż w poziomie, ale złapiesz z nią
kontakt (nie tylko wzrokowy)  z każdej jej strony, tyle tylko,
że odchodząc od kierunku najwyższej propagacji (najgęstszej)
będziesz miał co raz mniejszą moc -- czy ,,gęstość energii'. :)

Natomiast za reflektorem o mocy 5 kW będziesz miał co najwyżej
,,gorąco'', ale światła tam nie będzie. :) Naucz się czytania
wykresów ,,świecenia'' (charakterystyk) anten... Pojmij, czym
jest skala logarytmiczna czy wykładnicza (,,decybelowa'')
i zacznij pisać EIRP (lub podobnie są i inne, podobne
,,miarki'') zamiast moc... :)

   EIRP (Effective Isotropic Radiated Power)

Czyli równoważnik tej energii, jaka jest potrzebna do tego, aby
,,izotropiczna'' (czyli taka, która sieje jednakowo w każdym
kierunku -- absolutnie niekierunkowa, ,,kulista'') antena
miała tyle w każdym kierunku, ile ma kierunkowa (badana)
antena w ,,swoim'' kierunku, czyli w takim kierunku,
w którym ,,świeci'' najmocniej...

Po co decybele? Dodajesz moc wyrażoną decybelami (zamiast
watami -- jest to nie tyle moc, co współczynnik względem
pewnego poziomu mocy uznanego za odnośnik) wychodzącą
z nadajnika do zysku anteny oraz odejmujesz straty na
kablach i masz ,,moc'' wychodzącą z anteny.

Można bez ,,decybeli''. :) Z nadajnika wychodzi 100 mW,
kabel tłumi czterokrotnie (6 dB) a antena daje zysk
(,,skupienie'') stukrotne (20 dB) więc na końcu masz
100 mW / 4 * 100 czyli 2.5 W -- ale nie mocy, a jakiegoś
równoważnika mocy. :) (jakiego? -- to zawarte jest w pojęciu ,,zysk anteny'')

A można po prostu dodawać dBi do dBm i mieć na wyjściu dB -- i tak
w końcu trzeba to wszystko wyrazić watami, :) bo decybele dają jedynie
iloczyn (iloraz?) względem jakiegoś poziomu odniesienia -- nie niosą
ze sobą żadnego miana. :)

Łatwiej dodawać niż mnożyć. :) Jakaś złączka zabiera nie 10 mW, ale
ileś dB -- bo zabiera tym więcej, im więcej przez nią przechodzi. :)
Gdy wchodzi na nią 10 mW, zabiera 5 mW, ale gdy wchodzi na niż 20 mW,
zabiera ona aż 10 mW -- ludzie więc uznali, że zabiera 3 dB, czyli
połowę tego, co na nią wchodzi. :)

Podobnie z antena i jej zyskiem -- antena nie ,,dodaje'' 5 mW czy 25 mW,
ale ileś razy ,,przemnaża'', więc jej zysk (,,skupienie'') łatwiej
wyrazić decybelami. :)

Tak samo z kablami...

Ale i tak na końcu decybelowania musisz wszystko wyrazić watami,
gdyż decybele to skala odniesienia względem umówionego poziomu,
to bezmianowe, gołe liczby. (i dlatego można do dBi dodać dBm lub dB)

Podobną bezmiamowością są procenty czy promile.
Znak % lub podobny (znak promila) nie niesie ze
sobą miana, ale jedynie współczynnik. Możesz dodać
5 do 5% -- > 5 + 0.05 gdyż znak % nie jest mianem. :)

Data: 2010-10-02 22:11:51
Autor: bonifacy
Moc stacji bazowych Play kontra W3
"J.F." news:i5nje8$lvk$1news.onet.pl

A ze do potrzeb telefonii musi byc antena dookolna [lub kilka
sektorowych], to i zysk nie moze byc duzy. Jedynie w pionie wiazka
jest waska.

Tylko jak to jest z zyskiem tych anten skoro niektóre stacje mają antenę w
postaci jakby pręta metalowego (wygląda to jak jakieś n x 5/8 lambda ;)   )
a nie tych typowych "puszek" gdzie w środku zamknięte są zapewne dziesiątki
małych dipolków, które po zsumowaniu dają te zyski rzędu dziesiątek dB.
Czy jest gdzieś zdjęcie jak taka antena jest wykonana w środku po zdjęciu
tej plastikowej osłony? Dipolki są w pionie w poziomie? Interesują mnie
szczegóły mechaniczne konstrukcji takich anten dla 900, 1800 i 2100MHz.
Nasuwa mi sie tu pewna analogia do anten nadawczych TV gdzie zlokalizowane
są całe piętra po kilkadziesiąt dipoli na każdą stronę świata zlokalizowane
na kratownicach-masztach nadawczych.

Data: 2010-10-02 22:03:57
Autor: bonifacy
Moc stacji bazowych Play kontra W3
"kogutek" news:499a.00000054.4c7eeeffnewsgate.onet.pl

Maksymalna moc na antenę  sektorową po stratach na kablu to 18W.

Mowa o antenie na pasmo 900MHz?
Jakie w rozważaniach dajesz procentowe straty mocy w kablu łączącym nadajnik
z anteną? 10%?
Sam stopień końcowy ma więc koło 20W? Są mocniejniejsze nadajniki?
Np. w miastach specjalnie skręcone z mocą, bo duże zagęszczenie kolejnych
baz. A za miaste gdzie rzadziej nadajniki rozkręcone na max moc emisyjną.
20W czy więcej? Pomijam teraz zysk anten. Interesuje mnie moc jaka się
wydzieli na sztucznej antenie, która zapniemy na wyjście takiego nadajnika
zamiast koncentryka prowadzącego do rzeczywistej anteny, która tą moc
wypromieniuje.

Do anteny mikrofalowej dochodzi ok pół wata
a wypromieniowuje ona ok 1,5kW.

Tu mowa o paśmie UMTS 2,1GHz czy jeszcze GSM 1800MHz?

Play to sieć typowo miejska. Specyfika sieci
powoduje że musi być dużo stacji bazowych.

Tutaj mam wątpliwości. Miejska bo w sensie budowy jej obsadzane są pierw
duże skupiska ludzi.
W rozważaniu chodzi mi o to, że widać dokładnie to na obrzeżach miast gdy
mniej więcej w podobnej lokalizacji mamy oba nadajniki Plus GSM 900MHz i
Play E-GSM 850MHz.
Jak się od nich oddalamy (porównawczo raz zalogowani do Plus a za chwilę do
Play) to widać, że sygnał Play najcześciej będzie trochę słabszy.
Oczywiście w między czasie nasz telefon nie przeskoczył do innego (bliżej
położonego nas w tak oddalania się od rozważaniej lokalizacji) kolejnego
nadajnika Plus.
I stąd moje przypuszczenie, że Play może ma już bazówki, które chodzą na
bardziej wyśrubowanych normach i nie mogą mieć takiej mocy stopni końcowych
w.cz. nadajników jak mają pozostali operatorzy z W3?
Mylę się?

Data: 2010-10-03 11:54:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Moc stacji bazowych Play kontra W3

"bonifacy" 4ca79007$0$22813$65785112@news.neostrada.pl

Mowa o antenie na pasmo 900MHz?
Jakie w rozważaniach dajesz procentowe straty
mocy w kablu łączącym nadajnik z anteną? 10%?

Przy 10 dB to strata dziesięciokrotna, czyli pozostaje tylko 10% mocy. :)
(90% to straty)

Data: 2010-10-08 10:54:29
Autor: Dremka
[...]

To może być spowodowane wszytskim, np. antenami o mniejszym zysku. Natomiast regułą jest, że Play buduje niższe stacje od Plusa, a może raczej dowiesza GSM-a na stacjach UMTSowych, które z reguły są niższe. Dodatkowo, żeby w tym kraju szybko wybudować sieć (ze względu na biurokrację) trzeba się ograniczyć do niskich konstrukcji...
Niższa stacja daje niestety mniejszy zasięg.
Moc przycinana jest rzadko, bo rzadko jest taka potrzeba...

--
pozdr,
dremka

Data: 2010-09-02 11:49:03
Autor: 666
Moc stacji bazowych Play kontra W3
Inne pasmo (tak generalnie w uproszczeniu).
Play to 2100 MHz, Plus to 900 / 1800 MHz.
"Zwykle" im wyższa częstotliwość tym mniejsza moc.

Data: 2010-10-02 22:31:56
Autor: bonifacy
Moc stacji bazowych Play kontra W3
" 666" news:i5o2ve$br8$1inews.gazeta.pl

Inne pasmo (tak generalnie w uproszczeniu).
Play to 2100 MHz, Plus to 900 / 1800 MHz.

Play to 850MHz i 2100MHz, Plis 900, 1800 i także 2100MHz

"Zwykle" im wyższa częstotliwość tym mniejsza moc.

Czyżby tak w telefonii było?
W przypadku TV nie do końca się to sprawdza.
Stacje emitujące na niższych kanałach, np 10 kanał 207,25MHz pracujący na
nim nadajnik TVP1 emituje z anten moc 200kW. Ale pracujący już na dużo
wyższym kanale 50 (703,25MHz czyli ponad 3x wyższa częstotliwość) nadajnik
TVP Kraków wyrzuca z anten moc już 500kW.
Jak jest w przypadku zestawienia 850-900-1800-2100 gdzie stosunek skrajnych
częstotliwości to nieco ponad 2. Moce nadajników na UMTS są faktycznie dużo
mniejsze niż w pasmach GSM?

Data: 2010-10-03 11:54:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Moc stacji bazowych Play kontra W3

"bonifacy" 4ca79695$0$22793$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Energię poruszającego się ciała można mierzyć iloczynem
masy i kwadratu szybkości oraz jakiegoś współczynnika.
W wypadku fotonów szybkość jest trudną podstawą, podobnie
jak i masa (tak zwana spoczynkowa) ale energia niesiona
przez foton jest zależna od częstotliwości. :) Im wyższa
częstotliwość tym większa energia.

[...]

Problemem w częstotliwościach jest nie tylko energetyczność fotonów,
ale i pochłanianie -- różne dla różnych fal i różnych przeszkód.

Data: 2010-09-03 09:26:50
Autor: tl
Moc stacji bazowych Play kontra W3

 Posumowując - wątek genialnie obnaża braki pewnych przedmiotów w szkolnictwie średnim
i wyższym technicznym. To etyka, dobre wychowanie i sztuka konwersacji. Przedwojenny inżynier
w żadnym wypadku nie zniżyłby się to takiego poziomu konwersacji. To uwłaczałoby jego godności.
Ale przedwojenni inżynierowie nie byli rekrutowani wśród plebsu ...

Data: 2010-09-03 12:02:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Moc stacji bazowych Play kontra W3

"tl" i5q7vo$f6e$1@news.onet.pl

Ale przedwojenni inżynierowie nie

mieli ani komórek, ani WiF... ;)

-=-

Teraz plebs to kto?
Ci, którzy wzbogacili się na przemycie alkoholu?
Czy ci, którzy zbiednieli kosztem przemytników? :)
Do plebsu nie należy ksiądz Łazewski, gdyż ma pieniądze, które mu plebs dawał? :)

Moc stacji bazowych Play kontra W3