Mocna lampka na dynamo

Data: 2020-10-24 15:38:30
Autor: PeJot
Mocna lampka na dynamo
W dniu 2020-10-23 o 16:52, mmateusz pisze:
Szukam mocnej przedniej lampki na standardowe dynamo shimano, z wyjściem do tylnej lampki.
Co ogólnie polecacie? Budżet powiedzmy 50-100zł, jeżeli warto to więcej. 100 lumenów, to myślę ze jest to takie minimum socjalne do miasta.

Z tego co widzę to albo jest chińszczyzna albo markowe i drogie axa/b&m.
Obydwie wersje to zakup w ciemno, bo w specyfikacji zazwyczaj jest ilość luxów, a nie lumenów* => powinni strzelać za to :P
Polecane tu były na grupie chińskie JY7006 (podobno 60 lumenów) i  JY7060. Teraz widzę, ze pojawiła się JY-7070.
Widzę, że Kross Dynlight jest chlubnym wyjątkiem: podają, że wersja 30lux ma 125 lumenów, a 50lux - 180lum - nie widze jednak wyjscia na tylną lampkę.

Tak btw:
Ceny za b&m i axa naprawdę są z kosmosu.
Markowa 3W dioda (philips/osram/cree) kosztuje jakieś 10zł, do tego jakiś prostownik i przetworniczka za 20-30zł i chłodzenie z kawałka aluminiowej blaszki i mamy 300 lumenów.

(*) Trochę fizyki: świeczka ma światłość 1 kandeli, to daje jakieś 12 lumenów (4*pi) i możemy z tego uzyskać dowolne natężenie oświetlenia w luksach.
Wystarczy, na przykład że założymy że mierzymy luksy na powierzchni 10x10cm - wystarczy zbliżyć swieczkę na kilkanaście centymetrów od ściany i bam mamy magiczne 100luxów!

Zdecyduj się - kupujesz lampkę czy *chińskie* papierowe lumeny ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Mocna lampka na dynamo