Data: 2010-05-07 02:31:14 | |
Autor: Michal | |
Mocne koła pod sakwy | |
Witam
możecie doradzić jakieś mocne koła 26" pod v-brake do turystyki? moje już maja parę lat i na ostatniej wyprawie strzelały szprychy w tylnim kole. zresztą też już obręcze dość zjechane od V'ek. waga nie jest tutaj sprawą priorytetową. sam ważę ok 90kg no i dojdzie bagaż na wyprawie. najlepiej w cenie ok 400-500zł za parę. aktualnie jeżdżę na jakichś obręczach alexrims i piastach deore i w sumie jestem zadowolony gdyby nie zużycie po 20k km. opony będą wąskie - IRC Smoothie 1,25". pozdrawiam ps. warto w ogóle zostawić piasty i kupić do nich nowe felgi i szprychy?? |
|
Data: 2010-05-07 12:08:33 | |
Autor: PeJot | |
Mocne koła pod sakwy | |
Michal pisze:
Witam Opony trochę wąskie, zapewne ciśnienie wysokie. Trzeba szukać mocnych felg. Co konkretnie polecić - nie wiem, bo jak już wyrobię sobie opinię o jakimś modelu to on wychodzi z produkcji. Szukałbym felg raczej o większej masie, co do których producent nie wprowadza ograniczeń wagowych użytkownika - na pewno odpadają anorektyczne Mavic.. ps. warto w ogóle zostawić piasty i kupić do nich nowe felgi i Deore raczej nie słyną z trwałości. Najważniejsze - dobry zaplot zrobiony przez mechanika świadomego przewidywanych obciążeń. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-05-07 10:22:57 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Mocne koła pod sakwy | |
PeJot <Pejot@o2.pl> napisał(a):
Michal pisze: O to to... Poleciłbym Vuelta Airline 3, ale zdaje sie, ze już nie robią. Poza tym moja jest jednak pod oponę 1.75. I nie wiem, co zrobię, jak się skończy... rmikke -- |
|
Data: 2010-05-07 12:34:42 | |
Autor: PeJot | |
Mocne koła pod sakwy | |
Ryszard Mikke pisze:
Co konkretnie polecić - nie wiem, bo jak już wyrobię sobie opinię o jakimś modelu to on wychodzi z produkcji. Osobiście na Rigidzie się nigdy nie zawiodłem, tyle że z reguły szukałem cięższych modeli. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-05-07 12:58:33 | |
Autor: kml | |
Mocne koła pod sakwy | |
Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hs0pm1$44u$1inews.gazeta.pl... Poleciłbym Vuelta Airline 3, ale zdaje sie, ze już nie robią. Podziękujesz mi? :) http://rowerowy.com/czesci/obrecze_opaski/airline niestety nie ręczę za dostępność. Sam używam Vuelty DH i poza ciężarem to uważam tę obrecz za naprawdę mocną. Cena śmiesznie niska ;) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-07 04:32:05 | |
Autor: Michal | |
Mocne koła pod sakwy | |
no te Vuelty faktycznie tanie. czekam na odpowiedź czy są dostępne.
a piasty jakie polecacie? czy takie Novatec'i wystarczą czy szukać czegoś lepszego?? http://allegro.pl/item1031432701_piasta_tyl_nt_802_novatec_36h_398g_na_maszynach.html http://allegro.pl/item1027984649_piasta_przod_novatec_nt_a751_36h_141g_mtb_szosa.html |
|
Data: 2010-05-07 13:51:32 | |
Autor: PeJot | |
Mocne koła pod sakwy | |
Michal pisze:
no te Vuelty faktycznie tanie. czekam na odpowiedź czy są dostępne. Przód jest OK, ale tylne piasty tego typu miewały kłopoty z uszczelnieniem sprzęgła. Może coś się zmieniło na lepsze. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-05-07 04:47:18 | |
Autor: Michal | |
Mocne koła pod sakwy | |
no te Vuelty faktycznie tanie. czekam na odpowiedź czy są dostępne.
a piasty jakie polecacie? czy takie Novatec'i wystarczą czy szukać czegoś lepszego?? http://allegro.pl/item1031432701_piasta_tyl_nt_802_novatec_36h_398g_na_maszynach.html http://allegro.pl/item1027984649_piasta_przod_novatec_nt_a751_36h_141g_mtb_szosa.html o serwis pytałem w innym wątku i polecano mi Świat Roweru na Wybrzeży Gdyńskim (Wawa) lub Dude na Tarchominie. niby bliżej jest np. SportSet na Bemowie ale dość młoda obsada serwisu nie wzbudza mojego zaufania ;) |
|
Data: 2010-05-07 14:08:22 | |
Autor: kml | |
Mocne koła pod sakwy | |
Użytkownik "Michal" <mbroda@gmail.com> napisał w wiadomości news:a2f5d7d8-b89b-45d4-b7b4-b75525c0d20eh9g2000yqm.googlegroups.com... a piasty jakie polecacie? czy takie Novatec'i wystarczą czy szukać Z tego co ja wiem to piasty są ok. Tylną weź na 4 łożyskach. o serwis pytałem w innym wątku i polecano mi Świat Roweru na Wybrzeży Ja mam koła robine w Świecie Roweru i jestem bardzo zadowolony. Zaplot w tej chwili kosztuje ok 70 zeta. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-07 05:48:54 | |
Autor: Michal | |
Mocne koła pod sakwy | |
ok, czyli takie koła będą dobrym wyborem?
obręcze: http://rowerowy.com/czesci/obrecze_opaski/airline piasty: http://allegro.pl/item1031437512_piasta_tyl_novatec_nt_d042_tarcze_36h_4_maszyny.html http://allegro.pl/item1027984649_piasta_przod_novatec_nt_a751_36h_141g_mtb_szosa.html (chyba, że do kompletu NT-D041 ?) i szprychy DT Champion. powinno wyjść 500-550zł z zaplotem kół. jeśli to optymalny wybór to zamawiam i dzięki za porady :) |
|
Data: 2010-05-07 15:09:16 | |
Autor: kml | |
Mocne koła pod sakwy | |
Użytkownik "Michal" <mbroda@gmail.com> napisał w wiadomości news:a6604e0a-0d4e-409b-8b6b-a0d8dc438322r11g2000yqa.googlegroups.com... powinno wyjść 500-550zł z zaplotem kół. jeśli to optymalny wybór to zamawiam i dzięki za porady :) -- -- Wydaje mi się, że to dobry wybór będzie jednak sugerowałbym kupno z adapterem do tarcz. Lepiej mieć niż nie mieć ni chyba, że jesteś w 100% przekonany że nigdy nie będziesz używać tarczówek :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-07 09:27:36 | |
Autor: Michal | |
Mocne koła pod sakwy | |
On 7 Maj, 14:08, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Ja mam koła robine w Świecie Roweru i jestem bardzo zadowolony. Zaplot w tej wszystko fajnie tylko myślałem, że to za 2 koła a powiedziano mi, że w tej cenie jest zaplot jednego. trochę drogo bo jak patrzę po cennikach to zaplatają koła już od 25zł ... |
|
Data: 2010-05-07 18:50:55 | |
Autor: kml | |
Mocne koła pod sakwy | |
Użytkownik "Michal" <mbroda@gmail.com> napisał w wiadomości news:054e5b59-a6e0-4d9a-811f-64e72ca6b15cs29g2000yqd.googlegroups.com... On 7 Maj, 14:08, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote: Ja mam koła robine w Świecie Roweru i jestem bardzo zadowolony. Zaplot w tej wszystko fajnie tylko myślałem, że to za 2 koła a powiedziano mi, że w tej cenie jest zaplot jednego. trochę drogo bo jak patrzę po cennikach to zaplatają koła już od 25zł ... -- -- Wiem, ale biorąc pod uwagę czas potrzebny do zaplecenia koła to 30 PLN jest totalnie zaniżoną wartością za 1,5h pracy mechanika. Nie jest to tanio, ale póki co to koła od nich są najlepiej zrobione jakie miałem do tej pory i trzymają się wyjątkowo dzielnie. 70 PLN nie jest mało za jedno koło, ale zależy czy chcesz mieć z tym spokój czy chodzić na poprawki o które trzeba się awanturować. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-07 18:53:19 | |
Autor: PeJot | |
Mocne koła pod sakwy | |
kml pisze:
Wiem, ale biorąc pod uwagę czas potrzebny do zaplecenia koła to 30 PLN jest totalnie zaniżoną wartością za 1,5h pracy mechanika. Półtorej godziny na wykonanie jednego koła ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-05-07 19:01:43 | |
Autor: kml | |
Mocne koła pod sakwy | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:hs1gin$5e9$1news.onet.pl... kml pisze: Tak mi powiedzieli w sklepie kiedy sie zdziwiłem że cena wzrosła o 50%. Wiem, że brzmi to dziwnie ale koła które robiłem gdzie indziej ewidentnie nie były tak starannie zaplecione jak te u nich więc jestem skłonny dać wiarę w te 1,5h i odżałować te 70 zeta. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-07 23:09:00 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Mocne koła pod sakwy | |
PeJot bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
kml pisze: Ja się z zaplotem bawiłem w sumie znacznie więcej (zaplot+centrowanie). 90 minut mnie też dziwi, ale podejrzewam że w drogą stronę. -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2010-05-07 23:50:29 | |
Autor: kosik | |
Mocne koła pod sakwy | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:hs1gin$5e9$1news.onet.pl... Półtorej godziny na wykonanie jednego koła ? Dla mnie zaplot i centrowanie na używanych komponentach to max godzina. Na nowych jeszcze szybciej :) Więc te 1.5h to chyba z przerwą na browara a cena warszawska. Pozdrawiam kosik |
|
Data: 2010-05-08 10:05:35 | |
Autor: PeJot | |
Mocne koła pod sakwy | |
kosik pisze:
No cóż, jak ktoś wyrobi sobie renomę, to potem na niej jedzie. Swoją drogą coś mała konkurencja w tej branży. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-05-08 02:45:01 | |
Autor: Michal | |
Mocne koła pod sakwy | |
z tego co się orientuję polecany jest też serwis Dudy na Tarchominie.
tam jakoś 2x taniej ale chyba nie 2x gorzej? swoją drogą z wyliczeń wyszło mi, że tylnie koło będzie ważyć 1500g. to dużo czy przeciętnie? :) i faktycznie po zastanowieniu stwierdziłem, że opony 1,25" były by ok ale nie pod sakwy. tak więc albo zostawię Continentale Travelcontact 1,75 (chociaż nie podoba mi się jak zachowują się na mokrej nawierzchni - łatwo wpaść w poślizg, zaliczyłem 1 porządną glębę przez to. nie mówiąc o tym, że cała woda z asfaltu jest na twarzy i plecach ale to chyba urok semislicków) albo poszukam czegoś w podobnym rozmiarze 1,5-1,75. |
|
Data: 2010-05-08 12:47:46 | |
Autor: PeJot | |
Mocne koła pod sakwy | |
Michal pisze:
swoją drogą z wyliczeń wyszło mi, że tylnie koło będzie ważyć 1500g. Z gumą czy bez ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-05-08 04:14:24 | |
Autor: Michal | |
Mocne koła pod sakwy | |
On 8 Maj, 12:47, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Z gumą czy bez ? no właśnie bez. obręcz Airline 3 - 745g, piasta z zaciskiem - 554g, 36 szprych DT Champion - 250g. |
|
Data: 2010-05-08 14:53:20 | |
Autor: PeJot | |
Mocne koła pod sakwy | |
Michal pisze:
On 8 Maj, 12:47, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote: Duuuuuuuużo, MSZem rozsądną dolną granicą wytrzymałości felgi do takich zastosowań jest 500 gramów. piasta z zaciskiem - 554g, Nieco powyżej normy, zwykłe Shimano byłoby na poziomie 460 gramów. 36 Norma. Koniecznie 4 krzyże, a jeszcze lepiej od kasety 4 krzyże, z drugiej 3. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-05-08 17:24:21 | |
Autor: live_evil | |
Mocne koĹa pod sakwy | |
W dniu 08.05.2010 14:53, PeJot pisze:
Michal pisze: Nie lepiej od razu 8? W prawidĹowo zĹoĹźonym kole ze sprawnych i wytrzymaĹych podzespoĹĂłw 3 krzyĹźe sÄ w 100% wystarczajÄ ce. -- live_evil |
|
Data: 2010-05-08 17:26:48 | |
Autor: kml | |
Mocne koĹa pod sakwy | |
UĹźytkownik "live_evil" <usame_niechcespamu@o2.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:hs3vn6$rte$1newsfeed1.man.lodz.pl... W dniu 08.05.2010 14:53, PeJot pisze: Niestety nie miaĹem okazji paĹowaÄ koĹa zaplecionego na 4 krzyĹźe, ale zgadzam siÄ Ĺźe dobrze zrobione 3 sÄ naprawdÄ mocne. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-10 04:10:42 | |
Autor: Michal | |
Mocne koła pod sakwy | |
biorąc pod uwagę rozsądny post Michała zacząłem się zastanawiać nad
nieco inną konfiguracją. co byście powiedzieli na taki zestawik: Alexrims DH22 (lub DH19 nie wiem, która lepsza...) Piasty Shimano XT fh-m770 szprychy DT Champion wg katalogów wychodzi 1192g na tył i 989g na przód. cenowo ~550zł w sumie aż tak pancernych obręczy nie trzeba. i raczej zrezygnuję z tych opon 1,25" na rzecz jakichś 1,5-1.75". w sumie jeszcze moje continentale travelcontact 1,75 się całkiem dobrze trzymają ale kiepsko sobie radzą na mokrym asfalcie... |
|
Data: 2010-05-10 13:50:01 | |
Autor: kml | |
Mocne koła pod sakwy | |
Użytkownik "Michal" <mbroda@gmail.com> napisał w wiadomości news:edcbcca5-afe8-4350-a2f2-c081264393eba34g2000yqn.googlegroups.com... biorąc pod uwagę rozsądny post Michała zacząłem się zastanawiać nad nieco inną konfiguracją. co byście powiedzieli na taki zestawik: Alexrims DH22 (lub DH19 nie wiem, która lepsza...) Piasty Shimano XT fh-m770 szprychy DT Champion wg katalogów wychodzi 1192g na tył i 989g na przód. cenowo ~550zł w sumie aż tak pancernych obręczy nie trzeba. i raczej zrezygnuję z tych opon 1,25" na rzecz jakichś 1,5-1.75". w sumie jeszcze moje continentale travelcontact 1,75 się całkiem dobrze trzymają ale kiepsko sobie radzą na mokrym asfalcie... -- -- -- - Nikt za Ciebie decyzji nie podejmie, prawda :) Ja mam piasty tylne sh i gdyby nie wola przejścia na alfinea to miałbym teraz novateca. Łozysko nie zdycha 0-1 bez żadnego ostrzeżenia więc spokojnie. Do wymiany też nie potrzeba specjalistycznych narzędzi tylko umiejętności i wiedzy. W sieci jest sporo manuali na ten temat a jeżeli piasta się wysra tak naprawdę to tak czy siak będziesz musiał udać się do serwisu. Ja używam obręczy z zakresu fr/dh i pomimo dużej wagi nie chce innych bo w końcu mam święty spokój natomiast to jest MTB. Jeżeli masz ochotę na lżejsze obręcze to proponowałbym tarczówki. Dzięki nim rozcentrowane koło przestaje być problemem a żywotność obręczy gwałtownie rośnie. Miałem kiedyś alexa dv30 i pamiętam dwie rzeczy: 1. potwornie ciężko się zakładało oponę na tę wąską obręcz oraz 2. bardzo szybko wytarła się ścianka od hamowania. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-10 05:57:17 | |
Autor: Michal | |
Mocne koła pod sakwy | |
On 10 Maj, 13:50, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Jeżeli masz ochotę na lżejsze obręcze to proponowałbym tarczówki. Dzięki nim tarczówek się nieco boję szczególnie hydraulicznych bo jak coś siądzie w trasie to sobie nie poradzę. a w V'kach ciężko coś zepsuć ;) |
|
Data: 2010-05-10 15:17:54 | |
Autor: kml | |
Mocne koła pod sakwy | |
Użytkownik "Michal" <mbroda@gmail.com> napisał w wiadomości news:42321764-d5b9-4aa6-b7af-1398925e3bb024g2000yqy.googlegroups.com... On 10 Maj, 13:50, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote: Jeżeli masz ochotę na lżejsze obręcze to proponowałbym tarczówki. Dzięki nim tarczówek się nieco boję szczególnie hydraulicznych bo jak coś siądzie w trasie to sobie nie poradzę. a w V'kach ciężko coś zepsuć ;) ==== Jestem ciekawe komu coś ostatnio siadło w trasie :) Jeżeli nie urwiesz przewodu (zazwyczaj źle zapiętego co sobie luźno dyndał) i przestrzegasz podstawowych zasad obchodzenia się tarczami to nic złego się nie stanie. Zawsze możesz zakupić mechaniczne tarczówki co byś mnie stresa miał :) Bez względu na to jaki typ tarczówek masz w rowerze najważniejsze jest to, że hamowanie nie niszczy obręczy i rozcentrowane koło przestaje być problemem. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-10 14:46:44 | |
Autor: PeJot | |
Mocne koła pod sakwy | |
kml pisze:
2. bardzo szybko wytarła się ścianka od hamowania. A klocki twarde czy miękkie były ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-05-10 15:12:49 | |
Autor: kml | |
Mocne koła pod sakwy | |
Użytkownik "PeJot" <Pejot@o2.pl> napisał w wiadomości news:hs8v7j$99l$1news.onet.pl... kml pisze: Nie pamiętam - różne były :] -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-10 21:18:36 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Mocne koła pod sakwy | |
"Michal" <mbroda@gmail.com> wrote in message news:edcbcca5-afe8-4350-a2f2-c081264393eba34g2000yqn.googlegroups.com... Alexrims DH22 (lub DH19 nie wiem, która lepsza...) jako właściciel ciężkiego tyłka parę miesięcy ujeżdżam DH19, przejechały też (niestety raptem 100km) pod ciężkimi sakwami - na razie bezproblemowo. Piasty Shimano XT fh-m770 mają ten plus na wyprawach, że nie w przypadku jakiegoś rozkręcenia czy problemu z łożyskami, nie trzeba targać klucza 17 - kontrują się imbusami. Jeśli może być z nimi jakiś problem, to pewnie co po najwyżej z bębenkiem - ale moja jakoś po coś pod 10kkm, w tym sporo na mrozie, nie nawala. w sumie jeszcze moje ooo, a zwykły Contact jak na mój gust całkiem nieźle trzyma na mokrym - zwłaszcza w porównaniu z Marathonem pzodr |
|
Data: 2010-05-10 23:29:22 | |
Autor: Michal | |
Mocne koła pod sakwy | |
On 10 Maj, 21:18, "Wojtek Paszkowski" <wo...@pocztanawirtualnej.pl>
wrote: Jeśli może być z nimi jakiś problem, to pewnie co po najwyżej z bębenkiem - aktualnie mam zwykłe deore i po 18kkm nie ma z nimi żadnego problemu a były serwisowane tylko raz po 5kkm. |
|
Data: 2010-05-12 04:15:08 | |
Autor: Michal | |
Mocne koła pod sakwy | |
patrząc na ceny sklepowe i allegro stwierdziłem, że spróbuję sam
poskładać koła ;) tylko nei wiem jak dobrać długość szprych. znalazłem kalkulator na stronie DT i wyszły mi takie długości przy zaplocie na 3 krzyże: - przód 260mm - tył lewa 259mm, prawa 258mm korzystałem z tego: http://www.dtswiss.com/SpokesCalc/Calculator.aspx http://www.ridesaint.com/publish/content/global_cycle/en/us/index/tech_support/tech_tips.download.-Par50rparsys-0034-downloadFile.html/07%29%20Hub%20Specs.pdf i specyfikacji obręczy dh-19 na stronie alexrims (ERD 537.8mm, średnice otworu na szprychy strzelałem ok 3mm) na ile można polegać na takich wyliczeniach i jakie szprychy kupić? 260mm dla obu kół czy dla tylnego 258mm? |
|
Data: 2010-05-12 04:19:53 | |
Autor: Michal | |
Mocne koła pod sakwy | |
patrząc na ceny sklepowe i allegro stwierdziłem, że spróbuję sam
poskładać koła ;) tylko nei wiem jak dobrać długość szprych. znalazłem kalkulator na stronie DT i wyszły mi takie długości przy zaplocie na 3 krzyże: - przód 260mm - tył lewa 259mm, prawa 258mm korzystałem z tego: http://www.dtswiss.com/SpokesCalc/Calculator.aspx http://www.ridesaint.com/publish/content/global_cycle/en/us/index/tech_support/tech_tips.download.-Par50rparsys-0034-downloadFile.html/07%29%20Hub%20Specs.pdf (dla fh-m770 i hb-m770) i specyfikacji obręczy dh-19 na stronie alexrims (ERD 537.8mm, średnice otworu na szprychy strzelałem ok 3mm) na ile można polegać na takich wyliczeniach i jakie szprychy kupić? 260mm dla obu kół czy dla tylnego 258mm? |
|
Data: 2010-05-12 05:52:03 | |
Autor: Michal | |
Mocne koła pod sakwy | |
patrząc na ceny sklepowe i allegro stwierdziłem, że spróbuję sam
poskładać koła ;) tylko nei wiem jak dobrać długość szprych. znalazłem kalkulator na stronie DT i wyszły mi takie długości przy zaplocie na 3 krzyże: - przód 260mm - tył lewa 259mm, prawa 258mm korzystałem z tego: http://www.dtswiss.com/SpokesCalc/Calculator.aspx http://www.ridesaint.com/publish/content/global_cycle/en/us/index/tech_support/tech_tips.download.-Par50rparsys-0034-downloadFile.html/07%29%20Hub%20Specs.pdf (dla fh-m770 i hb-m770) i specyfikacji obręczy dh-19 na stronie alexrims (ERD 537.8mm, średnice otworu na szprychy strzelałem ok 3mm) na ile można polegać na takich wyliczeniach i jakie szprychy kupić? w dwóch kalkulatorach różnych wyszła mi rozbieżność 2mm dla przedniego koła... |
|
Data: 2010-05-13 07:19:37 | |
Autor: PeJot | |
Mocne koła pod sakwy | |
Michal pisze:
patrząc na ceny sklepowe i allegro stwierdziłem, że spróbuję sam Na tyle na ile dokładne są dane wejściowe. w Zaokrąglaj zawsze w dół, nawet -2 mm. Kalkulatory na ogół nie uwzględniają rozciągania szprych ani układania łebków czy nypli. Współczesne szprychy mają na ogół krótkie gwinty, więc lepiej niedoszacować niż przeszacować długość szprychy. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-05-08 04:28:32 | |
Autor: Michal | |
Mocne koła pod sakwy | |
On 8 Maj, 12:47, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Z gumą czy bez ? no właśnie bez. obręcz Airline 3 - 630g, piasta z zaciskiem - 554g, 36 szprych DT Champion - 250g. tak jak pisałem wcześniej waga nie jest priorytetem ale też nie chciałbym przesadzić w drugą stronę :) |
|
Data: 2010-05-07 20:54:19 | |
Autor: geos | |
Mocne koła pod sakwy [OG] | |
Michal wrote:
On 7 Maj, 14:08, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote: mam na sprzedaż dwie nowe obręcze Rigida ZAC 2000, 36o, czarne. cena za komplet 80PLN, zaoszczędzisz na zaplot :) moim zdaniem są to jedne z mocniejszych obręczy, tej samej klasy co polecane vuelty. z piast mam używaną tylną DT ONYX pod tarczę, 36o, łożyska maszynowe, waga 413g. moim zdaniem stan bardzo dobry. rozkręcałem ją jakiś czas temu i przesmarowałem. 90PLN. odbiór w warszawie lub wysyłka. możesz przyjechać obejrzeć sobie części zanim się zdecydujesz. pozdrawiam, geos |
|
Data: 2010-05-07 15:47:10 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Mocne koła pod sakwy | |
kml <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
Czy podziękuje, to sprawdzę (chyba mam 32 szprychy w tej chwili), ale na pewno polecę. Z superciężkimi sakwami wprawdzie nie jeździłem, ale sam ważę stoparęnascie kilo i ta obręcz od trzech lat wytrzymuje wszystko - - kilkadziesiąt km po kocich łbach, okazjonalne schodki, mniej okazjonalne płyty betonowe i bunnyhopy, oraz niezliczona ilość krawężników. Nie-do-zajebania. rmikke -- |
|
Data: 2010-05-07 12:30:26 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Mocne koła pod sakwy | |
Michal bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
ps. warto w ogóle zostawić piasty i kupić do nich nowe felgi i IMO nie. Kup porządne piasty z łożyskami maszynowymi, poszukaj porządnych obręczy do DH pod V-ki (z tym pewnie będzie ciężko, choć #:-)gps ma takie), nakup szprych DT i oddaj całą tę kupę złomu do porządnego serwisu (napisz w jakiej okolicy żyjesz, pewnie polecimy jakiś dobry serwis) z prośbą o zaplot na cztery krzyże. I pomyśl o zmianie opon na coś szerszego, na przykład Schwalbe Marathon 1,6". -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2010-05-07 12:44:43 | |
Autor: PeJot | |
Mocne koła pod sakwy | |
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
I pomyśl o zmianie opon na coś szerszego, na przykład Schwalbe Marathon Jeśli tylko i wyłącznie asfalt, da się jeździć i na 1.25" - sam sporo jeździłem z sakwami na Panaracerach Pasela 1.25"i to niekoniecznie po asfaltach. Teraz mam jakieś tanie ale gruboskórne Kendy Kontender szerokości 24 mm i kto wie czy nie dało by się na tym wozić sakw, choć podejrzewam że po paru kkm te opony byłyby starte do gołej dętki. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-05-08 06:29:39 | |
Autor: Michał Wolff | |
Mocne koła pod sakwy | |
On 7 Maj, 12:30, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote: IMO nie. Kup porządne piasty z łożyskami maszynowymi, poszukaj porządnych I wszystko razem będzie ważyć 4kg :) Kupowanie super-pancernych obręczy DH nie ma większego sensu, za dużo ważą i nie do tego służą. Obręcze pękają w zdecydowanej większości od nadmiernego starcia hamulcami, więc jeśli chcemy by pożyła dłużej - to lepiej zainstalować hamulce tarczowe, będą ważyć mniej niż jakieś klocowate obręcze. Łożyska maszynowe - wcale nie są niezawodne, nawaliło mi ostatnio takie w szosówce - nie do naprawienia na trasie, bez specjalnych narzędzi (i nie mówię tu o zapasaowym łożysku), nawet w domu nie dałem rady tego zrobić, musiałem oddać do serwisu. Zdecydowanie bardziej wolę łożyska kulkowe, które nie padają tak nagle i są dość proste w regulacji, czego o wszystkich piastach maszynowych powiedzieć się nie da. (z tym pewnie będzie ciężko, choć #:-)gps ma takie), Albo znajdź instrukcję zaplatania w sieci - i zrób to sam. Stracisz więcej czasu, ale oszczędzisz pieniądze i takie koło będzie lepsze od wielu zrobionych przez mechaników na odwal się w godzinkę. Moje pierwsze samodzielnie zaplatane koło rozcentrowywało się wolniej niż te robione w warsztatach. Zaplot na 3 krzyże jest wystarczający do jazdy z sakwami, ja nie mam z tym problemu, a wożę dużo bagażu, szprycha (teraz używam DT, wcześniej zwykłe no-name) nie pękła mi już od lat. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |