Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu

Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu

Data: 2019-02-14 20:55:23
Autor: Pszemol
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Jeśli wibracje są cały czas to chyba wskazywałoby to na niewyważone opony
albo krzywe alu-felgi...
Jeśli wibracje są mocne w czasie przyspieszania auta a jak się puści pedał
gazu to wtedy ledwie zauważalne to co to może być?

Kulminacja jest przy 40-50mph (65-80km/h).
Trzepie wtedy przodem że widać.

Pacjent: 2004 Passat, napęd na przód.
Sprawdzone/wyważone koła...

Ma ktoś kryształową kulę pod ręką?
To innego może to być niż koła?

Poduszki gumowe pod silnikiem/skrzynią?
Półośki?
Elementy zawieszenia?

Data: 2019-02-20 19:04:48
Autor: Pszemol
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Jeśli wibracje są cały czas to chyba wskazywałoby to na niewyważone opony
albo krzywe alu-felgi...
Jeśli wibracje są mocne w czasie przyspieszania auta a jak się puści pedał
gazu to wtedy ledwie zauważalne to co to może być?

Kulminacja jest przy 40-50mph (65-80km/h).
Trzepie wtedy przodem że widać.

Pacjent: 2004 Passat, napęd na przód.
Sprawdzone/wyważone koła...

Ma ktoś kryształową kulę pod ręką?
To innego może to być niż koła?

Poduszki gumowe pod silnikiem/skrzynią?
Półośki?
Elementy zawieszenia?


Zamiast polegać na kryształowej kuli, pojechałem do mechanika na diagnozę.

Facio się przejechał autem, popatrzył, przejechał się potem jeszcze raz i
oto co z siebie wydukał:

Obie przednie półośki z przegubami do wymiany: 2 x $180 = $360.
Oba łożyska kół do wymiany: 2 x $190 = &$380.
Prawa opona z przodu do wymiany, bo ma jakieś nierówności... tu mam
wątpliwości, bo wszystkie 4 koła są wyważone ok.

Do tego powiedział że silnik wieżga i kręci się cały pod maską, do wymiany
wszystkie cztery poduchy pod silnikiem:

Prawa: $250
Lewa:  $250
Centralna: $320
Pod skrzynią: $180

No po prostu wesoło mi się zrobiło :) To są ceny netto, do tego trzeba doliczyć podatki, jakieś obowiązkowe
opłaty recyklingowe i środowiskowe...

Facio ma stawkę godzinową w warsztacie $75/godzinę. Myślę, że jakieś
1/3-1/2 tego co kasuje dealer ASO VW.

Data: 2019-02-20 20:04:33
Autor: PiteR
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:


Zamiast polegać na kryształowej kuli, pojechałem do mechanika na
diagnozę. Facio się przejechał autem, popatrzył, przejechał się potem
jeszcze raz i oto co z siebie wydukał:

Obie przednie półośki z przegubami do wymiany: 2 x $180 = $360.

wow


Oba łożyska kół do wymiany: 2 x $190 = &$380.

a to ciekawe zajezdzić łożyska i to dwa jednoczesnie. Można zdjac klocki przykrecic kolo i poruszac w pionie poziomie czy jest luz.
Wyjac polosc wsadzic stary przegub, skrecic piaste i zakrecic kolem.



Prawa opona z przodu do wymiany, bo ma jakieś nierówności... tu
mam wątpliwości, bo wszystkie 4 koła są wyważone ok.

Do tego powiedział że silnik wieżga i kręci się cały pod maską, do
wymiany wszystkie cztery poduchy pod silnikiem:

Prawa: $250
Lewa:  $250
Centralna: $320
Pod skrzynią: $180

kosmos

to ja bym najpierw zmienil tylko połoski i podziekował.


ile ci chca za poloski?

https://www.raxles.com/

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-02-20 20:23:58
Autor: JDX
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
On 2019-02-20 20:04, Pszemol wrote:
[...]
Prawa: $250
Lewa:  $250
Centralna: $320
Pod skrzynią: $180

No po prostu wesoło mi się zrobiło :)
Kurcze, IMO w ch... drogie te poduszki... I to bez robocizny, jak mniemam?

Facio ma stawkę godzinową w warsztacie $75/godzinę. Myślę, że jakieś
1/3-1/2 tego co kasuje dealer ASO VW.
Zdaje się, że ,,mój" były warsztat też kasuje 70-80 za godzinę. Złotych
oczywiście. :-) Ciekawe ile dostaje mechanik. :-)

Data: 2019-02-20 22:00:50
Autor: Pszemol
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
JDX <jdx@onet.pl> wrote:
On 2019-02-20 20:04, Pszemol wrote:
[...]
Prawa: $250
Lewa:  $250
Centralna: $320
Pod skrzynią: $180

No po prostu wesoło mi się zrobiło :)
Kurcze, IMO w ch... drogie te poduszki... I to bez robocizny, jak mniemam?

Nie, wszystkie ceny są części z robocizną razem.

Facio ma stawkę godzinową w warsztacie $75/godzinę. Myślę, że jakieś
1/3-1/2 tego co kasuje dealer ASO VW.
Zdaje się, że ,,mój" były warsztat też kasuje 70-80 za godzinę. Złotych
oczywiście. :-) Ciekawe ile dostaje mechanik. :-)

Co potwiedza już wcześniejsze obserwacje że większość cen w Polsce i USA
jest porównywlna, z dokładnością do kursu dolara :)

Data: 2019-02-20 22:00:52
Autor: Pszemol
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:


Zamiast polegać na kryształowej kuli, pojechałem do mechanika na
diagnozę. Facio się przejechał autem, popatrzył, przejechał się potem
jeszcze raz i oto co z siebie wydukał:

Obie przednie półośki z przegubami do wymiany: 2 x $180 = $360.

wow

Ceny części razem z ich wymianą.

Oba łożyska kół do wymiany: 2 x $190 = &$380.

a to ciekawe zajezdzić łożyska i to dwa jednoczesnie.

No właśnie to, w połączeniu z krytyką opony, którą wyważałem w sobotę
wskazuje że chłopaki palą się do roboty, nawrt tam gdzie nic nie trzeba
robić...

Można zdjac klocki przykrecic kolo i poruszac w pionie poziomie czy jest luz.

Tak mi właśnie kolega z pracy doradził zrobić.
Tylko nic nie wspomniał o klockach...

Wyjac polosc wsadzic stary przegub, skrecic piaste i zakrecic kolem.

A tego już nie rozumiem :)
Gdzie mam wsadzić stary przegub?

No i czemu z naciskiem na stary?
Mam jakiś niestary? :) Oba są 15-letnie :)

Prawa opona z przodu do wymiany, bo ma jakieś nierówności... tu
mam wątpliwości, bo wszystkie 4 koła są wyważone ok.

Do tego powiedział że silnik wieżga i kręci się cały pod maską, do
wymiany wszystkie cztery poduchy pod silnikiem:

Prawa: $250
Lewa:  $250
Centralna: $320
Pod skrzynią: $180

kosmos

Ceny z montażem. Twierdzi że wymiana tych 4 poduch zajmie mu cały dzień...

Wymieniałem samemu poduchy pod silnikiem i skrzynią w Toyocie Camry model
1995 i było trochę z tym roboty... wymęczyłem się na parkingu bez kanału.
Domyślam się po doświadczeniu z wymianą alternatora w tym Passacie że nie
będzie tu lepiej ani trochę - może być tylko gorzej.

to ja bym najpierw zmienil tylko połoski i podziekował.

Tak. Ja podziękuję całkiem.. Spróbuję się na wiosnę nauczyć zmieniać
półośki samemu :-)
Wymieniałem w tej samej Toyocie pod nadzorem kolegi mechanika i poszło
ładnie...

ile ci chca za poloski?

https://www.raxles.com/

Ostatnio patrzyłem w innym sklepie na refurbished po $90 sztuka. Popatrzę u
ich jak będę gotowy do roboty. Dzięki za linka.

Data: 2019-02-20 22:33:01
Autor: PiteR
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:


Można zdjac klocki przykrecic kolo i poruszac w pionie poziomie czy jest luz.

Tak mi właśnie kolega z pracy doradził zrobić.
Tylko nic nie wspomniał o klockach...

no wiesz chciałem sprawdzić jak najdokładniej ale jak luz będzie 1cm na krawedzi opony to faktycznie wyjęcie klocków na diagnozę nie wpłynie.


Wyjac polosc wsadzic stary przegub, skrecic piaste i zakrecic
kolem.

A tego już nie rozumiem :)
Gdzie mam wsadzić stary przegub?

W miejsce wyjętej połosi. Przecież nie zakręcisz kołem podłączonym do skrzyni. Nie usłyszysz szumu łożyska.


No i czemu z naciskiem na stary?
Mam jakiś niestary? :) Oba są 15-letnie :)

To kup sobie nowy przegub :) Bylebyś scisnął mocno łożysko
(tak z 230 Nm jest tam zwykle).



to ja bym najpierw zmienil tylko połoski i podziekował.

Tak. Ja podziękuję całkiem.. Spróbuję się na wiosnę nauczyć
zmieniać półośki samemu :-)

Kup sobie przedłużkę 1metr na 1/2 cala to odkręcisz
gwiazdki od strony koła bez kanału czy włazenia pod samochod.



--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-02-21 18:16:56
Autor: Pszemol
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:


Można zdjac klocki przykrecic kolo i poruszac w pionie poziomie czy jest luz.

Tak mi właśnie kolega z pracy doradził zrobić.
Tylko nic nie wspomniał o klockach...

no wiesz chciałem sprawdzić jak najdokładniej ale jak luz będzie 1cm na krawedzi opony to faktycznie wyjęcie klocków na diagnozę nie wpłynie.


Wyjac polosc wsadzic stary przegub, skrecic piaste i zakrecic
kolem.

A tego już nie rozumiem :)
Gdzie mam wsadzić stary przegub?

W miejsce wyjętej połosi. Przecież nie zakręcisz kołem podłączonym do skrzyni. Nie usłyszysz szumu łożyska.


No i czemu z naciskiem na stary?
Mam jakiś niestary? :) Oba są 15-letnie :)

To kup sobie nowy przegub :) Bylebyś scisnął mocno łożysko
(tak z 230 Nm jest tam zwykle).



to ja bym najpierw zmienil tylko połoski i podziekował.

Tak. Ja podziękuję całkiem.. Spróbuję się na wiosnę nauczyć
zmieniać półośki samemu :-)

Kup sobie przedłużkę 1metr na 1/2 cala to odkręcisz
gwiazdki od strony koła bez kanału czy włazenia pod samochod.

Mam taki breaker bar 1/2 calowy na 60cm. Kupiony właśnie na okazję
odkręcania piast kiedyś w Toyotce.

Swoją drogą, zastanawiałem się czemu mechanik dwa razy jeździł wczoraj moim
autem...

Coś musiał zrobić po pierszej jeździe, coś nasmarował może naoliwił lub
doktęcił bo wibracje są dziś zauważalnie mniejsze.

Zwykle szarpało mocno w okolicy 40mph teraz są drgania na kierownicy ale
nie trzepie całym przodem.

Wczoraj też wracałem z kolacji wieczorem pustą autostradą i przegoniłem
kucyki 100mph (160km/h) po nowym, równym asfalcie i wibracje były prawie
niezauważalne...

Ciekawe co zrobił?

Data: 2019-02-21 10:40:54
Autor: Zenek Kapelinder
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Pewno dolozyl smaru.

Data: 2019-02-21 19:33:03
Autor: Pszemol
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Pewno dolozyl smaru.

Ale czemu nie chce się przyznać?

Wibracje dalej są, ale wyraźnie mniejsze.

Data: 2019-02-21 11:40:36
Autor: Zenek Kapelinder
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Jak ci mowil co popsute to co jako pierwsze wymienil? Napisales ze kompletne poloski z przegubami.

Data: 2019-02-21 20:26:40
Autor: Pszemol
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Jak ci mowil co popsute to co jako pierwsze wymienil? Napisales ze
kompletne poloski z przegubami.

Tak, pierwsze wymienił półośki.

Poduchy były na końcu.

Data: 2019-02-21 18:27:40
Autor: Zenek Kapelinder
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Dla mnie nic nie wynika. Dla Ciebie wynika ze bedziesz mial wydatek.

Data: 2019-02-22 12:13:30
Autor: Pszemol
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Dla mnie nic nie wynika. Dla Ciebie wynika ze bedziesz mial wydatek.


Albo i nie będę.
Auto drży ale po tej diagnozie bardzo niewiele w porównaniu do tego co
drżało.
Z tym można przetrwać do wiosny i pobawić się samemu jak się już ociepli.

Data: 2019-02-22 09:45:39
Autor: Zenek Kapelinder
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Sadzisz ze jak polozysz sie na ziemi i popatrzysz to sie samo naprawi? Czesci zamienne beda potrzebne a one kosztuja.

Data: 2019-02-22 22:40:34
Autor: Pszemol
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Sadzisz ze jak polozysz sie na ziemi i popatrzysz to sie samo naprawi?
Czesci zamienne beda potrzebne a one kosztuja.


Wydatek jeśli nawet będzie to pewnie mniejszy. Albo jak auto wymienię na
inne to kto inny będzie miał wydatek.

Data: 2019-02-22 19:28:09
Autor: Zenek Kapelinder
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Dadza Ci na zlomie tyle ile jedna uzywana poloska kosztuje.

Data: 2019-02-21 19:22:58
Autor: Pszemol
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:q4n1i0$fdj$2dont-email.me...
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Jak ci mowil co popsute to co jako pierwsze wymienil? Napisales ze
kompletne poloski z przegubami.

Tak, pierwsze wymienił półośki.

Poduchy były na końcu.

Co z tego wynika dla Ciebie?

Data: 2019-02-21 19:33:07
Autor: Jacek Maciejewski
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Dnia Thu, 21 Feb 2019 18:16:56 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

Ciekawe co zrobił?

Nie idzie zapytać?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-02-21 19:33:02
Autor: Pszemol
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
Dnia Thu, 21 Feb 2019 18:16:56 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

Ciekawe co zrobił?

Nie idzie zapytać?

Ależ zapytałem, pochwaliłem, ale dostałem odpowiedź, że nic nie zrobili...
Zapytałem czemu jeździli dwa razy to mi powiedział że raz jechał mechanik
ale wibracje byly dziwne, wiec za drugim razem jechał szefuncio.

Data: 2019-02-21 20:21:21
Autor: PiteR
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

Kup sobie przedłużkę 1metr na 1/2 cala to odkręcisz gwiazdki od
strony koła bez kanału czy włazenia pod samochod.

Mam taki breaker bar 1/2 calowy na 60cm. Kupiony właśnie na okazję
odkręcania piast kiedyś w Toyotce.


Kup sobie przedłużkę 1metr na 1/2 cala lub złóż z mniejszych

https://rg-narzedzia.com.pl/redukcje-przeguby-przedluzki/facom-przedluzka-1-2-500mm-s217.html

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-02-21 20:26:39
Autor: Pszemol
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

Kup sobie przedłużkę 1metr na 1/2 cala to odkręcisz gwiazdki od
strony koła bez kanału czy włazenia pod samochod.

Mam taki breaker bar 1/2 calowy na 60cm. Kupiony właśnie na okazję
odkręcania piast kiedyś w Toyotce.


Kup sobie przedłużkę 1metr na 1/2 cala lub złóż z mniejszych

https://rg-narzedzia.com.pl/redukcje-przeguby-przedluzki/facom-przedluzka-1-2-500mm-s217.html

Acha, teraz rozumiem co napisałeś.
Przedłużkę bolca klucza, nie przedłużkę ramienia...

Data: 2019-02-21 09:33:50
Autor: miumiu
Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:q459mq$ko9$1dont-email.me...
Jeśli wibracje są cały czas to chyba wskazywałoby to na niewyważone opony
albo krzywe alu-felgi...
Jeśli wibracje są mocne w czasie przyspieszania auta a jak się puści pedał
gazu to wtedy ledwie zauważalne to co to może być?

Kulminacja jest przy 40-50mph (65-80km/h).
Trzepie wtedy przodem że widać.

Pacjent: 2004 Passat, napęd na przód.
Sprawdzone/wyważone koła...

Ma ktoś kryształową kulę pod ręką?
To innego może to być niż koła?

Poduszki gumowe pod silnikiem/skrzynią?
Półośki?
Elementy zawieszenia?

Niedawno mialem dokladnie to samo. Diagnoza to przegub (napedowy) prawy wewnetrzny. Wystarczylo wymienic w nim tzw. krzyzak. Oczywiscie moze to byc dowolny przegub, zarowno wewnetrzny jak i zewnetrzny z takimi efaktami. Jesli masz rozerwana oslowe gumowa to szansa jest spora ze to ten.


Pzdr

Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona