Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Mocno stuknelo i nie pali

Mocno stuknelo i nie pali

Data: 2010-11-14 01:58:41
Autor: krocik
Mocno stuknelo i nie pali
W silniku stuknelo mocno i nie palii. Rozebralem. Slyszal ktos ze sie prostuje?

http://www.fotka.pl/profil/trabbart/albumy

Data: 2010-11-14 09:05:45
Autor: to
Mocno stuknelo i nie pali
begin krocik
W silniku stuknelo mocno i nie palii. Rozebralem. Slyszal ktos ze sie
prostuje?

http://www.fotka.pl/profil/trabbart/albumy

No nie, czy to jakiś najazd? A nalepkę z szyby już odkleiłeś? Przyspieszenie od 0 do 100 m/s zmierzyłeś?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-14 10:00:10
Autor: Domino Jacha¶
Mocno stuknelo i nie pali

Użytkownik "krocik" <jarek@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:2xNDo.10376$8m.3064newsfe09.iad...
W silniku stuknelo mocno i nie palii. Rozebralem. Slyszal ktos ze sie prostuje?

http://www.fotka.pl/profil/trabbart/albumy

UWAGA TROLL

Data: 2010-11-14 02:05:44
Autor: krocik
Mocno stuknelo i nie pali
Domino Jacha¶ wrote:
Użytkownik "krocik"<jarek@gazeta.pl>  napisał w wiadomo¶ci
news:2xNDo.10376$8m.3064newsfe09.iad...
W silniku stuknelo mocno i nie palii. Rozebralem. Slyszal ktos ze sie
prostuje?

http://www.fotka.pl/profil/trabbart/albumy

UWAGA TROLL


GLUPKU:najpierw zobacz w czym sprawa (link) a potem sie odzywaj pajacu jeden.

Data: 2010-11-14 11:36:17
Autor: Domino Jacha¶
Mocno stuknelo i nie pali

Użytkownik "krocik" <jarek@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:FDNDo.25810$lL3.3122newsfe08.iad...
Domino Jacha¶ wrote:
Użytkownik "krocik"<jarek@gazeta.pl>  napisał w wiadomo¶ci
news:2xNDo.10376$8m.3064newsfe09.iad...
W silniku stuknelo mocno i nie palii. Rozebralem. Slyszal ktos ze sie
prostuje?

http://www.fotka.pl/profil/trabbart/albumy

UWAGA TROLL


GLUPKU:najpierw zobacz w czym sprawa (link) a potem sie odzywaj pajacu jeden.

Trochę szacunku, nie rozmawiasz ze swoj± w±sat±, zapijaczon± matk±

Data: 2010-11-14 12:04:18
Autor: Plumpi
Mocno stuknelo i nie pali
Użytkownik "Domino Jacha¶" <iwanos@666.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iboe2v$4h8$1speranza.aioe.org...

UWAGA TROLL


GLUPKU:najpierw zobacz w czym sprawa (link) a potem sie odzywaj pajacu jeden.

Trochę szacunku, nie rozmawiasz ze swoj± w±sat±, zapijaczon± matk±

Kolego, sam najpierw miej odrobinę szacunku do innych, bo oskarżasz kolegę Krocika bezpodstawnie.

Data: 2010-11-14 14:29:45
Autor: Michał Gut
Mocno stuknelo i nie pali
Trochę szacunku, nie rozmawiasz ze swoj± w±sat±, zapijaczon± matk±

Kolego, sam najpierw miej odrobinę szacunku do innych, bo oskarżasz kolegę Krocika bezpodstawnie.

plumpi prosze mi nie wyciagac trola z kfa :))))))

Data: 2010-11-14 10:35:59
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Mocno stuknelo i nie pali
W dniu 2010-11-14 09:58, krocik pisze:
W silniku stuknelo mocno i nie palii. Rozebralem. Slyszal ktos ze sie
prostuje?

http://www.fotka.pl/profil/trabbart/albumy

Co to za auto i w jakich okoliczno¶ciach padło (obroty, obci±żenie silnika, temperatura...) ?

Z definicji NIE prostuje się korbowodów.
Trzeba dokładnie poszukać przyczyny skrzywienia (przeskoczył rozrz±d?) oraz innych możliwych uszkodzeń tym wywołanych:
wał korbowy czy prosty, czy wszystkie czopy s± gładkie, kanały olejowe drożne itd... ,
panewki - stan i luzy robocze,
zawory - proste, szczelne, gniazda całe...
tuleje cylindrowe - zmierzyć, czy s± proste, nie porysowane, nie zużyte, bez progów...
cały mechanizm rozrz±du...
....
Je¶li się pytasz o prostowanie korbowodu, to raczej pozostaw tak± robotę mechanikowi maj±cemu praktykę, choć rachunek za generalkę silnika może być słony :(.
Często nie opłaca się tego robić i lepiej jest szukać używki na Allegro - może być z "anglika" - nie kręci się w przeciwn± stronę ;).

Pozdrawiam
--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-11-14 10:55:52
Autor: P_ablo
Mocno stuknelo i nie pali
Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iboaeo$7uo$1inews.gazeta.pl...

- może być z "anglika" - nie kręci się w przeciwn± stronę ;).


Powaga - a ja myslalem, ze wlasnie dlatego one sa takie tanie ;)

Ale na pewno gwinty do srub sa w odwrotna strone...

--
Picasso

Data: 2010-11-14 11:00:27
Autor: Big Jack
Mocno stuknelo i nie pali
W wiadomo¶ci
news://news-archive.icm.edu.pl/4cdfb22a$0$27044$65785112@news.neostrada.pl
*P_ablo* napisał(-a):

Ale na pewno gwinty do srub sa w odwrotna strone...

I do tego calowe

--
Big Jack
         //////     GG: 660675
        ( o  o)
    -- ooO-( )-Ooo-

Data: 2010-11-14 10:23:19
Autor: Sergiusz Rozanski
Mocno stuknelo i nie pali
Dnia 14.11.2010 Big Jack <aaaaa@bbbbb.zz> napisał/a:
W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/4cdfb22a$0$27044$65785112@news.neostrada.pl
*P_ablo* napisał(-a):

Ale na pewno gwinty do srub sa w odwrotna strone...

I do tego calowe

To pomyśl co zastaniesz w wersji z Nowej Zelandii ;D

Data: 2010-11-14 11:39:04
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Mocno stuknelo i nie pali
W dniu 2010-11-14 11:23, Sergiusz Rozanski pisze:
Dnia 14.11.2010 Big Jack<aaaaa@bbbbb.zz>  napisaĹ‚/a:
W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/4cdfb22a$0$27044$65785112@news.neostrada.pl
*P_ablo* napisał(-a):

Ale na pewno gwinty do srub sa w odwrotna strone...

I do tego calowe

To pomyśl co zastaniesz w wersji z Nowej Zelandii ;D

Silnik na gwoździach, bo samoodkręcaniu się śrub w tych silnikach nawet najlepszy loctite nie przeciwdziała. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-11-14 11:43:02
Autor: Tomasz Pyra
Mocno stuknelo i nie pali
W dniu 2010-11-14 11:00, Big Jack pisze:
W wiadomo¶ci
news://news-archive.icm.edu.pl/4cdfb22a$0$27044$65785112@news.neostrada.pl
*P_ablo* napisał(-a):

Ale na pewno gwinty do srub sa w odwrotna strone...

I do tego calowe

Słyszałem że tam nakrętki maj± gwint zewnętrzny, a ¶ruby wewnętrzny.

Data: 2010-11-14 11:46:15
Autor: Tomasz Pyra
Mocno stuknelo i nie pali
W dniu 2010-11-14 09:58, krocik pisze:
W silniku stuknelo mocno i nie palii. Rozebralem. Slyszal ktos ze sie
prostuje?

http://www.fotka.pl/profil/trabbart/albumy


Aż takiego dzwona to już się chyba nie da wyprostować żeby to było wytrzymałe.

Prostuje się takie gdzie na oko jeszcze nie widać że jest krzywo.

Data: 2010-11-14 11:54:46
Autor: MarcinJM
Mocno stuknelo i nie pali
W dniu 2010-11-14 09:58, krocik pisze:
W silniku stuknelo mocno i nie palii. Rozebralem. Slyszal ktos ze sie
prostuje?

http://www.fotka.pl/profil/trabbart/albumy

Eee, wystarczy odpowiednio wygiac cylinder i bedzie banglalo.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-11-14 12:07:12
Autor: Plumpi
Mocno stuknelo i nie pali
Użytkownik "krocik" <jarek@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:2xNDo.10376$8m.3064newsfe09.iad...

W silniku stuknelo mocno i nie palii. Rozebralem. Slyszal ktos ze sie prostuje?

http://www.fotka.pl/profil/trabbart/albumy

Ja bym nie prostował tylko wymienił.
Swoj± drog± to trzeba znaleĽć przyczynę i j± usun±ć.

Data: 2010-11-14 11:59:11
Autor: krocik
Mocno stuknelo i nie pali
Plumpi wrote:

Swoj± drog± to trzeba znaleĽć przyczynę i j± usun±ć.

Przyczyna to woda (znaczy plyn chlodniczy) w 2 cylindrach. Jedno przekrecenie kluczyka i po silniku.
Z powodu obecnosci plynu w cylindrach zabraklo miejsca na dojscie tloka w gorne zwrotne polozenie. Jako najslabsze "ogniwo" kobowody sie wygiely i zrobily miejsce dla tlokow.
Mysle ze jak korbowody sie tak mocno pokrzywily to znacznie ciensze spilki trzymajace glowice chyba sie troche rozciagnely. Prawdopodobnie skok gwintu szpilek w aluminiowym bloku tez sie wydluzyl. Moze nawet sruby mocujace wal tez sa odrobine dluzsze niz powinny. Chyba nie ma sensu tego silnika z powrotem skladac.

Data: 2010-11-14 20:35:10
Autor: J.F.
Mocno stuknelo i nie pali
On Sun, 14 Nov 2010 11:59:11 -0700,  krocik wrote:
Plumpi wrote:
Swoj± drog± to trzeba znaleĽć przyczynę i j± usun±ć.

Przyczyna to woda (znaczy plyn chlodniczy) w 2 cylindrach.

Wiesz czy zgadujesz ?
Jedno przekrecenie kluczyka i po silniku.

Jest w tym maly niuans: czy rozrusznik da rade rozkrecic silnik do
wystarczajacej predkosci zeby tak sie skonczylo ?
Mysle ze jak korbowody sie tak mocno pokrzywily to znacznie ciensze spilki trzymajace glowice chyba sie troche rozciagnely. Prawdopodobnie skok gwintu szpilek w aluminiowym bloku tez sie wydluzyl. Moze nawet sruby mocujace wal tez sa odrobine dluzsze niz powinny. Chyba nie ma sensu tego silnika z powrotem skladac.

No i mozesz miec racje.

J.

Data: 2010-11-14 21:18:25
Autor: Plumpi
Mocno stuknelo i nie pali
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:9ae0e61rck3o71tu37lk6rg1lkrg602d324ax.com...

Jest w tym maly niuans: czy rozrusznik da rade rozkrecic silnik do
wystarczajacej predkosci zeby tak sie skonczylo ?

Spokojnie. Znajomy miał podobny problem. Wjechał do rzeki (bród). Zgasił silnik i ł±ził po wodzie czy nawet mył to auto. Po jakim¶ czasie chciał odpalić silnik i skończyło się jego wymian±, ponieważ korpu¶ silnika pękł. Okazało się, że do układu zasysania powietrza dostała się woda, a dalej do cylindrów. Akurat w tych autach rura powietrzna biegnie bardzo nisko przy kole, gdzie znajduje się zł±czka, któa lubi się często rozpinać.

Data: 2010-11-14 21:01:30
Autor: Sergiusz Rozanski
Mocno stuknelo i nie pali
Dnia 14.11.2010 Plumpi <plumpix@onet.pl> napisał/a:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:9ae0e61rck3o71tu37lk6rg1lkrg602d324ax.com...

Jest w tym maly niuans: czy rozrusznik da rade rozkrecic silnik do
wystarczajacej predkosci zeby tak sie skonczylo ?

Spokojnie. Znajomy miał podobny problem. Wjechał do rzeki (bród). Zgasił silnik i łąził po wodzie czy nawet mył to auto. Po jakimś czasie chciał odpalić silnik i skończyło się jego wymianą, ponieważ korpuś silnika pękł. Okazało się, że do układu zasysania powietrza dostała się woda, a dalej do cylindrów. Akurat w tych autach rura powietrzna biegnie bardzo nisko przy kole, gdzie znajduje się złączka, któa lubi się często rozpinać.

Do jazdy przez brody zakłada się snorkel, wlot powietrza z poziomu dachu
praktycznie i musi on być szczelny. Rozrusznik da radę, szczególnie w
wielocylindrowcu jak któryś 'złapie zapłon' to reszte pognie.

Data: 2010-11-14 22:20:02
Autor: Domino Jacha¶
Mocno stuknelo i nie pali
Do jazdy przez brody zakłada się snorkel, wlot powietrza z poziomu dachu
praktycznie i musi on być szczelny. Rozrusznik da radę, szczególnie w
wielocylindrowcu jak który¶ 'złapie zapłon' to reszte pognie.

ale jak to ?

Data: 2010-11-15 13:34:17
Autor: J.F.
Mocno stuknelo i nie pali
Użytkownik "Plumpi" <plumpix@onet.pl> napisał w
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
Jest w tym maly niuans: czy rozrusznik da rade rozkrecic silnik do
wystarczajacej predkosci zeby tak sie skonczylo ?

Spokojnie. Znajomy miał podobny problem. Wjechał do rzeki (bród). Zgasił silnik i ł±ził po wodzie czy nawet mył to auto. Po jakim¶ czasie chciał odpalić silnik i skończyło się jego wymian±, ponieważ korpu¶ silnika pękł. Okazało się, że do układu zasysania powietrza dostała się woda, a dalej do cylindrów. Akurat w tych autach rura powietrzna biegnie bardzo nisko przy kole, gdzie znajduje się zł±czka, któa lubi się często rozpinać.

Ale znow ta kwestia - czy uszkodzen dokonal rozrusznik, czy silnik zdolal odpalic, wejsc na obroty i wtedy woda dotarla.

J.

Data: 2010-11-17 16:32:55
Autor: Sebastian Kaliszewski
Mocno stuknelo i nie pali
J.F. wrote:
Użytkownik "Plumpi" <plumpix@onet.pl> napisał w
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
Jest w tym maly niuans: czy rozrusznik da rade rozkrecic silnik do
wystarczajacej predkosci zeby tak sie skonczylo ?

Spokojnie. Znajomy miał podobny problem. Wjechał do rzeki (bród). Zgasił silnik i ł±ził po wodzie czy nawet mył to auto. Po jakim¶ czasie chciał odpalić silnik i skończyło się jego wymian±, ponieważ korpu¶ silnika pękł. Okazało się, że do układu zasysania powietrza dostała się woda, a dalej do cylindrów. Akurat w tych autach rura powietrzna biegnie bardzo nisko przy kole, gdzie znajduje się zł±czka, któa lubi się często rozpinać.

Ale znow ta kwestia - czy uszkodzen dokonal rozrusznik, czy silnik zdolal odpalic, wejsc na obroty i wtedy woda dotarla.

Wystarczy jeden strzał (odpalenie w jednym cylindrze)

pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2010-11-14 14:13:59
Autor: megrims
Mocno stuknelo i nie pali
W dniu 2010-11-14 09:58, krocik pisze:
W silniku stuknelo mocno i nie palii. Rozebralem. Slyszal ktos ze sie
prostuje?

http://www.fotka.pl/profil/trabbart/albumy

inny silnik na allegro - IMO nie opłaca się naprawiać.
Ale je¶li to jaki¶ bardzo młody pojazd i silnik V8, V12
albo od 911 Turbo. Te w miarę młode s± drogie.

Mocno stuknelo i nie pali

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona