Mocowanie poprzeczne rurek

Data: 2010-09-13 13:12:15
Autor: piecia aka dracorp
Mocowanie poprzeczne rurek
Witam
Może macie lepszy pomysł jak złączyć poprzecznie rurki aluminiowe bez ich niszczenia? Ja u siebie na lemondce zrobił coś takiego:
http://picasaweb.google.pl/rogoza.piotr/Rower#5516099806276131698
http://picasaweb.google.pl/rogoza.piotr/Rower#5516102657031916402
Ewentualnie górne rurki można by uszkodzić, ale tylko je.

Wcześniej próbowałem za łączyć za pomocą poxyliny i plastikowych opasek. Jednak na wybojach wszystko się rozwaliło. Aktualne rozwiązanie jest dobre tylko mało estetyczne.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-13 19:44:59
Autor: ToMasz
piecia aka dracorp pisze:
[...]

rozumiem ze masz problem z jakimś połączeniem rurek "na krzyż". JA bym
to zrobił tak: Mniejsze rurki zeszlifował, tak aby uzyskać wiekszą
powierzchnie styku, albo lepiej aby powierzchnia styku była jak najdalej
od środka rurki. Czyli takie wycięcie w jednej z rurek aby do niego
pasowała druga rurka.

Aluminium mozesz łączyć tzw "aluweld" em z allegro. ale musisz mieć
jakiś palnik ( kuchenka sie nie nadaje) i odbarwisz nagrzewane rury

Aluminium mozesz łączyć klejem, tyle ze _musi_ to być zwykły (powolny)
distal. Być moze istnieją inne lepsze kleje, ale ja ich nie znam. znam
natomiast distal i wiem ze ma wytrzymałość ponad 200 kg na 1cm2 - tak ze
raczej tego nie zerwiesz. tyle ze przed klejeniem - szlifowanie,
odtłuszczanie - słowem aptekarska czystość. powodzenia.

ToMasz

PS równie dobrze jak "cybanty" trzymają "trytytki" czyli takie
plastikowe opaski zaciskowe stosowane do spinania wiązek kabli.

Data: 2010-09-13 18:49:06
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Mon, 13 Sep 2010 19:44:59 +0200, ToMasz napisał(a):

PS równie dobrze jak "cybanty" trzymają "trytytki" czyli takie
plastikowe opaski zaciskowe stosowane do spinania wiązek kabli.

No patrzcie a u mnie na to mówią po prostu zawiązki :), właśnie to na początku używałem + poxilina. Ale niestety na wybojach się wszystko poluzowało.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-13 19:00:53
Autor: piecia aka dracorp
[...]

Zapomniałem wspomnieć że najlepsze było by łączenie zdejmowalne.
Z jednej strony te trytyki były by dobre jakbym znalazł element pasujący do obu rurek na krzyż i wówczas bym tylko mocno zacisnął.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-13 19:13:06
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-09-13, piecia aka dracorp wrote:
[...]

A nie możesz dopiłować tych poprzezcznych (czyli niekonstrukcyjnych)
rurek głęboko do profilu rurek głównych i wtedy zacisnąć na krzyż
zipami, zalać distalem czy cokolwiek?

Data: 2010-09-13 20:12:24
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Mon, 13 Sep 2010 19:13:06 +0000, Jan Srzednicki napisał(a):

A nie możesz dopiłować tych poprzezcznych (czyli niekonstrukcyjnych)
rurek głęboko do profilu rurek głównych i wtedy zacisnąć na krzyż
zipami, zalać distalem czy cokolwiek?
W sumie mogę, może było by to nawet lepsze rozwiązanie tylko nie wiem jak wówczas z wytrzymałością. To są rurki od tonera.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-13 23:05:21
Autor: ToMasz
piecia aka dracorp pisze:
[...]

takie elementy które umożliwiają skręcenie rur dostaniesz w każdym
sklepie z ladami sklepowymi. przyjżyj sie w supermarketach, na pasażach...
OStrzegam, takie "złącze" waży z 200 gram

ToMasz

Data: 2010-09-13 20:43:21
Autor: Fabian
W dniu 13.09.2010 15:12, piecia aka dracorp pisze:
[...]

A ta konstrukcja to w celu zwiększenia sztywności lemondki czy do
mocowania gadżetów?

Fabian.

Data: 2010-09-13 18:50:49
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Mon, 13 Sep 2010 20:43:21 +0200, Fabian napisał(a):

A ta konstrukcja to w celu zwiększenia sztywności lemondki czy do
mocowania gadżetów?

Do mocowania gadżetów: gps, czasem pulsometr, lampka. A jak używałem szosówki na trenażerze to mocowałem licznik od niego. Dlatego jedna rurka jest dłuższa.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-13 21:03:37
Autor: Fabian
W dniu 13.09.2010 20:50, piecia aka dracorp pisze:
[...]

To może te rurki zrobić z PCV, wyciąć profil na rurki od lemodki i objąć
od spodu jakąś gumką. Choć na lampkę czy GPSa może być za słabo, chociaż
wycięcie będzie stabilizowało połączenie.

Albo może przewiercić się przez jedną ściankę rurki poprzecznej i przez
lemondkę i zamocować śrubą. Niestety nie spełnia podstawowego założenia ;)

Albo zamiast obejm których użyłeś zacisnąć takie opaski zaciskowe:
http://www.rcwroblik.pl/Opaski+zaciskowe+140+x+2,5,57616010,0211,i2.html
i zamocować je na krzyż, powinno się trzymać. Ewentualnie pomiędzy rurki
włożyć dętkę lub taśmą samowulkanizującą obwinąć.

Fabian.

Data: 2010-09-13 21:49:02
Autor: Kostek Wycirowski

"piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> schrieb im Newsbeitrag news:pan.2010.09.13.13.12.15dracorp.one.pl...
[...]

Takie cóś by było dobre dla ciebie, ale nie ta średnica:
http://www.monter-rusztowania.pl/zlacze_krzyzowe-p-19-pl.jsp

a co ty na to:

http://www.google.de/imgres?imgurl=http://www.jh-profishop.de/images/B797-13_m.jpg&imgrefurl=http://www.jh-profishop.de/Betrieb/Hallenanlagen_und_Au%25C3%259Fenanlagen/Rohrverbindersystem_Kee_Klamp/&usg=__y_wwMxYPuYjU5lN0ddQJz_EDF0U=&h=124&w=125&sz=7&hl=de&start=7&sig2=-PXIx_rtldRrZjPVo95oZw&zoom=1&itbs=1&tbnid=TO3hLjTiCbmRmM:&tbnh=89&tbnw=90&prev=/images%3Fq%3Dkreuzverbinder%26hl%3Dde%26sa%3DX%26rlz%3D1B3GGGL_deDE355DE355%26tbs%3Disch:1%26prmd%3Div&ei=sH6OTK2VJ-OEONTn6O0I

albo takie

http://www.yacht-steel.com/kreuzverbinder-oeffnen-edelstahl-22mm-p-2779.html

tu jest nawet fajny rysunke, jakbyś chciał u jakiegoś magiga dać zrobić

https://www.averde.de/images/product_images/thumbnail_images/image_AVGD90750027_1.jpg
i takie też można sammemu zmajstrować

http://www.google.de/imgres?imgurl=http://www.berlinfunk.de/kreuzschelle.jpg&imgrefurl=http://www.berlinfunk.de/mastschelle.html&usg=__uu7Pm4FmgOm9hSr4qBxgCxRCfYo=&h=282&w=400&sz=32&hl=de&start=1&sig2=0nGzQCxrVFK9f8Bcsr6hvQ&zoom=1&itbs=1&tbnid=TJ9MjpKAEZSCBM:&tbnh=87&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Dkreuzschelle%26hl%3Dde%26rlz%3D1B3GGGL_deDE355DE355%26tbs%3Disch:1&ei=yn-OTMyBDt2UOL7FkOII

no i ostatnie dzisiaj

http://www.google.de/imgres?imgurl=http://www.mikrovision.com/media/images/kreuzklemme_big.jpg&imgrefurl=http://www.mikrovision.com/mikroskopstative-mechanisches-zubehoer/kreuzklemme-fuer-stative-mit-rundsaeulen-25mm-mit.htm&usg=__ev2uEl64pxyifoFHZtn15tNzthY=&h=270&w=342&sz=12&hl=de&start=1&sig2=soRzrLQle459StZj75rzXg&zoom=1&itbs=1&tbnid=dlswUwn3pVvrpM:&tbnh=95&tbnw=120&prev=/images%3Fq%3Dkreuzklemme%26hl%3Dde%26rlz%3D1B3GGGL_deDE355DE355%26tbs%3Disch:1&ei=GoCOTL37LcOCOIO0qesI

Data: 2010-09-13 20:16:16
Autor: piecia aka dracorp
Mocowanie poprzeczne rurek
Ciekawe te rozwiązania ale większość trochę toporna. Pamiętam że co niektóre dawno temu widziałem w sklepach ale jak przyszło do szukania to nic nie znalazłem. Dzięki za linki.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-14 00:00:07
Autor: x
On 2010-09-13 22:16, piecia aka dracorp wrote:
Ciekawe te rozwiązania ale większość trochę toporna. Pamiętam że co
niektóre dawno temu widziałem w sklepach ale jak przyszło do szukania to
nic nie znalazłem. Dzięki za linki.

Może przyjrzyj się elementom do instalowania rurek hydraulicznych albo takich w których się prowadzi przewody.

Data: 2010-09-14 05:54:34
Autor: Fabian
W dniu 13.09.2010 22:16, piecia aka dracorp pisze:
Ciekawe te rozwiązania ale większość trochę toporna. Pamiętam że co niektóre dawno temu widziałem w sklepach ale jak przyszło do szukania to nic nie znalazłem. Dzięki za linki.

Będziesz dokładał 1/2 kg aby 2 rurki zamontować?

Fabian.

Data: 2010-09-14 05:50:50
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 14 Sep 2010 05:54:34 +0200, Fabian napisał(a):

Będziesz dokładał 1/2 kg aby 2 rurki zamontować?

Nie wiem co za materiał dają. Może uda mi się znaleźć jakiś lekki materiał. Może gdzieś robią z aluminium. Bo na pewno w większości przypadków będzie to chyba żeliwo.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-14 07:44:36
Autor: Remigiusz Zukowski
Mocowanie poprzeczne rurek
Może macie lepszy pomysł jak złączyć poprzecznie rurki aluminiowe bez ich
niszczenia?

Ja bym zrobił po modelarsku, trochę rowingu węglowego (włókno węglowe jednokierunkowe), jakąś zywicę do laminowania, ujdzie nawet stary Epidian 53, rurki przykleić prowizorycznie klejem CA (kropelka, super glue) a potem starannie owijać włóknami połączenia nasycając je przy tym żywicą aż do uzyskania w miarę estetycznego wyglądu i wrażenia wytrzymałości połączenia. Waga takiego łączenia wyjdzie znikoma.
Drugie rozwiązanie zapozyczone z amatorskich wózków silnikowych do paralotni: jeśli połączenie pracuje tylko na ścinanie (a tak powinno być) to wystarczy mocowanie śrubą - przykładasz rurkę do rurki, przewiercasz, przekładasz śrubę delikatnie dokręcając. Dla uniknięcia zgniecenia końcówki rurki i dla jej estetyki można uprzednio wbić tam krótki kołek.

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2010-09-14 05:49:40
Autor: piecia aka dracorp
Mocowanie poprzeczne rurek

Pierwsza metoda brzmi ciekawie, druga już nie. Nie wiem jak sztywne będzie łączenie na śruby ale wolałbym nie przewiercać się przez lemondkę. Po za tym jak jeżdżę po kocich łbach, dziurach to nieźle się wszystko trzęsie i wówczas mógłby być kłopot z takim łączeniem.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-16 16:57:32
Autor: Mariusz
Mocowanie poprzeczne rurek
A krótkie proste rogi? Założysz na jedno ramię lemondki, drugiego nie musi nawet dotykać, można ew. przyciąć rurkę. Jeżeli ma jednak łączyć obydwa ramiona, to spróbuj rozdzielić mocowanie od rurki rogu i dołożyć je do pierwszego rogu na drugim końcu...

pozdrawiam,
Mariusz

Data: 2010-09-17 01:53:59
Autor: AlbertStonoga
On 16 Wrz, 16:57, "Mariusz" <eme...@niespamujmitu.op.pl> wrote:
[...]

Dwa krótkie mostki DH/BMX.  W pełni rozbieralne, regulowane, chyba
estetyczne, pancerne połączenie.

Np.
http://tinyurl.com/3yx3ufa - 300zł za 300 gramów

Albert Stonoga

Data: 2010-09-17 10:22:33
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Fri, 17 Sep 2010 01:53:59 -0700, AlbertStonoga napisał(a):

Dwa krótkie mostki DH/BMX.  W pełni rozbieralne, regulowane, chyba
estetyczne, pancerne połączenie.

Np.
http://tinyurl.com/3yx3ufa - 300zł za 300 gramów
Dobry żart :)