Mocowanie sztycy - rodzaje

Data: 2010-06-09 22:07:18
Autor: Wojtek
Mocowanie sztycy - rodzaje
Witam,

chciałem zmienić sztycę, bo moja aktualna troszkę za krótka i poza tym mam taką najprosztszą z mocowaniem na taką osobną część (za 5zł) którą się skręca śrubami ze sztycą i siodełkiem. Takie nowocześniejsze sztyce mają tą część zespoloną ze sztycą.
Dzisiaj ta moja mnie znów zawiodła, bo jadąc po wybojach przeskoczyło o jedno oczko i siodełko poszło do tyłu, niewygodnie sie wracało z wyprawy (nie miałem kluczy żeby wyregulować).
I teraz pytanie: kupić taką na sztywno czy z mini-regulacją położenia siodełka?

bardziej taką:
http://www.mbike.pl/Sztyca-Accent-SP-495-350mm-28-6-czarny-piaskowany%284,9137,1387%29.aspx

czy taką?
http://www.mbike.pl/Sztyca-BBB-skyscraper-28-8%284,9137,10556%29.aspx

jakie wady zalety? czy ta bez regulacji nie przeszkadza że siodełko jest tylko w jednej pozycji i nie da sie go regulować?

Wojtek

Data: 2010-06-09 22:17:18
Autor: Mario
Mocowanie sztycy - rodzaje
jakie wady zalety? czy ta bez regulacji nie przeszkadza że siodełko jest tylko w jednej pozycji i nie da sie go regulować?

obie mozna regulowac bez problemu... zauwaz ze pierwsza z automatu przenosi siodelko do tylu a druga nie... zobacz ktore bedzie bardziej odpowiadalo Twojej pozycji na rowerze...

pzdr

Data: 2010-06-09 22:20:20
Autor: MadMan
Mocowanie sztycy - rodzaje
Dnia Wed, 9 Jun 2010 22:07:18 +0200, Wojtek napisał(a):

jakie wady zalety? czy ta bez regulacji nie przeszkadza że siodełko jest tylko w jednej pozycji i nie da sie go regulować?

Każdą się da regulować. Ja bym brał taką co ma 2 śruby, łatwiej wyregulować kąt nachylenia. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-09 22:29:47
Autor: kml
Mocowanie sztycy - rodzaje

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1hkdbqzw64tyl$.dlgrower.power.pl...
[...]

Zdecydowanie taką na 2 śruby - IMO są dużo lepsze.

kml
Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex

Data: 2010-06-09 14:00:17
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Mocowanie sztycy - rodzaje
On 9 Cze, 22:29, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "MadMan" <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomościnews:1hkdbqzw64tyl$.dlgrower.power.pl...

> Każdą się da regulować.
> Ja bym brał taką co ma 2 śruby, łatwiej wyregulować kąt nachylenia.

Zdecydowanie taką na 2 śruby - IMO są dużo lepsze.
na 3 są jeszcze lepsze:) kąt i pozycję siodla reguluje sie
niezaleznie. Point takie robi(l?)

Data: 2010-06-09 23:14:30
Autor: kml
Mocowanie sztycy - rodzaje

Użytkownik "Michał 'miok' Rzeźnik" <michal.r90@gmail.com> napisał w wiadomości news:63110b97-aa75-436d-b2dd-6f25804e545ak39g2000yqb.googlegroups.com...

Zdecydowanie taką na 2 śruby - IMO są dużo lepsze.
na 3 są jeszcze lepsze:) kąt i pozycję siodla reguluje sie
niezaleznie. Point takie robi(l?)

Nie kojarze tego rozwiązania - jakiś link? :)

Data: 2010-06-09 15:46:44
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Mocowanie sztycy - rodzaje
On 9 Cze, 23:14, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "Michał 'miok' Rzeźnik" <michal....@gmail.com> napisał w
> [...]

> na 3 są jeszcze lepsze:) kąt i pozycję siodla reguluje sie
> niezaleznie. Point takie robi(l?)

Nie kojarze tego rozwiązania - jakiś link? :)
http://miok.tk/wp-content/uploads/IMG_4610.JPG
i http://miok.tk/wp-content/uploads/IMG_4614.JPG
Rozwiązanie ma kilka lat,sztyca alu ale do stalowej ramki
potrzebowałem 26,4mm (?).
Wygodniej niż w przypadku dwóch śrub wymienia się siodło, bo kąt
zostaje ten sam (co prawda dla innego siodła czasem trzeba go
zmienić). Regulacja w poziomie jest na dwie śruby, kąt jedna.
Nie wiem jak wytrzymałość bo lekki jestem:)

Data: 2010-06-10 07:34:28
Autor: kml
Mocowanie sztycy - rodzaje

Użytkownik "Michał 'miok' Rzeźnik" <michal.r90@gmail.com> napisał w wiadomości news:dcb2b0c1-2860-4504-964a-f5be5c202c83d37g2000yqm.googlegroups.com...

Nie kojarze tego rozwiązania - jakiś link? :)
http://miok.tk/wp-content/uploads/IMG_4610.JPG
i http://miok.tk/wp-content/uploads/IMG_4614.JPG
==

Dzięki, wygląda fajnie :)

Data: 2010-06-10 00:12:02
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Mocowanie sztycy - rodzaje
Dnia 09.06.2010 23:00 użytkownik Michał 'miok' Rzeźnik napisał :
[...]

OIDW Race Face takie robi.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-06-17 16:57:47
Autor: 666
Mocowanie sztycy - rodzaje
W Romecie było 2 śruby:
Jedna na pochylenie (i "zębatka"), druga poluzowanie sanek do przesuwu ;-)

-- -- -

kąt i pozycję siodla reguluje sie niezaleznie.

Data: 2010-06-09 22:38:46
Autor: Frankie
Mocowanie sztycy - rodzaje
W dniu 10-06-09 22:29, kml pisze:

Zdecydowanie taką na 2 śruby - IMO są dużo lepsze.

Jeżeli o mnie chodzi, najlepszym patentem jest jarzmo stosowane przez bontragera w droższych modelach :-)

--
pzdr,
frankie.

Data: 2010-06-09 22:51:57
Autor: kml
Mocowanie sztycy - rodzaje

Link? :) http://www.chainreactioncycles.com/Kits.aspx?ModelID=23386 to jest bardzo fajny patent, ale niestety jest jeden producent siodełek :(

Data: 2010-06-09 22:58:04
Autor: Frankie
Mocowanie sztycy - rodzaje
W dniu 10-06-09 22:51, kml pisze:

Link?

http://www.ssc.pl/bontrager2010/wspornik_siodla_racelite.html

  :) http://www.chainreactioncycles.com/Kits.aspx?ModelID=23386 to
jest bardzo fajny patent, ale niestety jest jeden producent siodełek :(

To jest pewne ograniczenie ;-)

Data: 2010-06-09 23:13:53
Autor: kml
Mocowanie sztycy - rodzaje

Użytkownik "Frankie" <"frankie[blablabla]"@post.pl> napisał w wiadomości news:4c10005c$1news.home.net.pl...
W dniu 10-06-09 22:51, kml pisze:

Link?

http://www.ssc.pl/bontrager2010/wspornik_siodla_racelite.html

I to jest takie fajne? Wygląda ładnie, ale jak ze stabilnością etc - jest git?

 :) http://www.chainreactioncycles.com/Kits.aspx?ModelID=23386 to
jest bardzo fajny patent, ale niestety jest jeden producent siodełek :(

To jest pewne ograniczenie ;-)

Muszę kiedyś to na żywca obadać bo pomysł jest przedni :) Przynajmniej w teorii.

Data: 2010-06-09 23:40:33
Autor: Frankie
Mocowanie sztycy - rodzaje
W dniu 10-06-09 23:13, kml pisze:

I to jest takie fajne? Wygląda ładnie, ale jak ze stabilnością etc -
jest git?

Mam to w 2 rowerach. Nie obserwuję skrzypienia, przesuwania się, obsuwania a regulacja jest dziecinnie prosta, w odróżnieniu od "tradycyjnych", przedstawionych tu mocowań siodła.
Poza tym widzę, że inne firmy też zaczynają stosować to jarzmo, vide crank bros :-)

Data: 2010-06-09 23:56:32
Autor: Dżejm
Mocowanie sztycy - rodzaje - Accent SP-22
Link?

http://www.ssc.pl/bontrager2010/wspornik_siodla_racelite.html

Ale na szczęście accent też ma taką jedną sztycę w swojej ofercie:
http://www.bikesquad.pl/product_info.php?cPath=2_59&products_id=1837
Od kilku miesięcy jestem jej szczęśliwym posiadaczem. Mam 90kg i jak na razie nic się nie rusza. Dzięki nietypowemu rozwiązaniu sztyca ma baaaaaardzo duże możliwości regulacji kąta pochylenia. Dzięki temu mogę sobie siodełko mocno pochylić nawet ma moim full który się odchyla jak na nim siadam i nic mnie nie uciska w klejnoty ;).

pozdro
Jacek

Data: 2010-06-10 00:05:06
Autor: Frankie
W dniu 10-06-09 23:56, Dżejm pisze:

Ale na szczęście accent też ma taką jedną sztycę w swojej ofercie:
http://www.bikesquad.pl/product_info.php?cPath=2_59&products_id=1837

No proszę, technologia NASA zawsze z czasem trafia pod strzechy ;-P

Data: 2010-06-10 00:14:35
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Mocowanie sztycy - rodzaje
Zdecydowanie polecam takie mocowanie:
http://lhthomson.com/gallery/esb1_1280.jpg

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-06-10 07:35:04
Autor: kml
Mocowanie sztycy - rodzaje

Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w wiadomości news:bbg5e7-bis.ln1menek.one.pl...
Zdecydowanie polecam takie mocowanie:
http://lhthomson.com/gallery/esb1_1280.jpg

-- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl

Czyli normalnie na dwie śruby - dobrze widze?

Data: 2010-06-10 09:42:04
Autor: Wojtek
Mocowanie sztycy - rodzaje

Czyli normalnie na dwie śruby - dobrze widze?

Zapomniałem dodać że mam sztyce 30.8mm i ponoc z nia jest problem, żeby dostać taka srednice. Mam 300mm długości chciałbym 350mm.

Wojtek

Data: 2010-06-10 10:08:14
Autor: MadMan
Mocowanie sztycy - rodzaje
Dnia Thu, 10 Jun 2010 09:42:04 +0200, Wojtek napisał(a):

Zapomniałem dodać że mam sztyce 30.8mm i ponoc z nia jest problem, żeby dostać taka srednice. Mam 300mm długości chciałbym 350mm.

http://velo.com.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=251
Do wyboru, do koloru. Posiadam tę, albo model 428, nie narzekam. Miałem
Grayfisha to nie dość że zjeżdżał pod naporem mojej dupy w dół jeśli się
naprawdę mocno szybkozamykacza nie przyciągnęło (a moja dupa 65 kilo
tylko waży) to jeszcze zepsułem przy upadku. Z tą też były gleby ale
jest OK. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-10 11:22:49
Autor: Wojtek
Mocowanie sztycy - rodzaje
[...]

Dzięki za podpowiedzi, jeszcze jakby było cos w Krakowie, to by było genialnie. 30.8mm i długość 350mm. Masa rowerzysty ok 80-85kg. Chodzi mi o solidność, żeby sie nie gibnęło siodełko do przodu lub tyłu przy mocnym walnięciu o siodło dupą na wybojach.

Wojtek

Mocowanie sztycy - rodzaje