Data: 2010-12-15 20:44:11 | |
Autor: Franc | |
[tech] Mocowanie zacisku hamulca tarczowego wg IS2000 | |
Czy kto¶ może mi wyja¶nić dlaczego jest różnica pomiędzy odległo¶ci± otworów
mocuj±cych adapter od osi koła pomiędzy napędowym kołem a nienapędowym? Tzn: dla koła napędowego odległo¶ć od osi jest R39.9mm oraz R78.1mm a dla nienapędowego koła R49.7mm i R87.3mm. Dla obu przypadków odległo¶ć pomiędzy osiami otworów mocuj±cych adapter jest taka sama: 51mm. Czy do koła napędowego da się dobrać adapter do tarczy 200mm? Pzdrw Franc "Rowery Poziome Rule" -- niczym niewyróżniaj±cy się IMK P7 SWB, ASS granatowa je#@$&*%#na Żaba z D7F i LPG, "TKP Edition" zielona Xantia, kombi, 2.0HDi -- |
|
Data: 2010-12-15 21:51:56 | |
Autor: kml | |
[tech] Mocowanie zacisku hamulca tarczowego wg IS2000 | |
Użytkownik "Franc " <czolk.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ieb9ar$oth$1inews.gazeta.pl... Czy do koła napędowego da się dobrać adapter do tarczy 200mm? Nie wiem do końca o co chodzi, ale ja mam adapter na tylnym kole (napędowym) pod tarczę 203mm i wszystko jest ok. Najlepiej jest kupić adapter od producenta hamulca b±dĽ identyczny zamiennik (avid -> accent) Poza tym wydaje mi się, że standard IS odnosi się do rozstawu oczek mocuj±cych zacisk do ramy a nie innych odległo¶ci :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2010-12-15 22:03:41 | |
Autor: Wooyek | |
[tech] Mocowanie zacisku hamulca tarczowego wg IS2000 | |
Czy kto¶ może mi wyja¶nić dlaczego jest różnica pomiędzy odległo¶ci± otworów Ale kombinujesz z tym "napędowym" i "nienapędowym" - napisałby¶ po prostu "przednie" i "tylne", bo z napędem to nie ma zwi±zku, a domy¶lam się, że piszesz na podstawie pomiarów roweru nie-poziomego, więc sprawa jest prosta... Zasada dla adapterów jest taka: - przód 160 mm = tył 140 mm - przód 180 mm = tył 160 mm i tak dalej Czyli potrzebujesz adaptera przód 220/230 mm, choć te akurat zwykle nazywaj± się po prostu tył 200 mm (lub 203 - w praktyce bez znaczenia). W każdym razie s± ogólnie dostępne. -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2010-12-16 08:24:52 | |
Autor: Franc | |
[tech] Mocowanie zacisku hamulca tarczowego wg IS2000 | |
"przednie" i "tylne", bo z napędem to nie ma zwi±zku, a domy¶lam się, żeAle kombinujesz z tym "napędowym" i "nienapędowym" - napisałby¶ po prostu piszesz na podstawie pomiarów roweru nie-poziomego, więc sprawa jest prosta... Nie kombinuję :D, po prostu projektuję sobie wy¶cigowy rower FWD, czyli piasta z kaset± i rozstawem widełek 135mm (czyli w klasycznym rowerze tylna) będzie z przodu a piasta z rozstawem widełek 100mm, bez napędu (czyli po klasycznemu "przednia") będzie z tyłu. I st±d nie używam przednia/tylna bo dla klasycznie my¶l±cych byłoby odwrotnie. Nie mierzyłem ramy, tylko ¶ci±gn±łem broszurkę o IS2000, ze strony Magury. - przód 160 mm = tył 140 mmZasada dla adapterów jest taka: - przód 180 mm = tył 160 mm i tak dalej nazywaj± się po prostu tył 200 mm (lub 203 - w praktyce bez znaczenia). W każdym razie s± ogólnie dostępne. Oki, czyli adaptery s± zamienne, z przesunięciem 20mm. Ogólnie rower będzie miał aluminiow± ramę, koła 20" zarówno z przodu jak i z tyłu, z przodu dam tarczę 200mm, na tył 160mm, wysoko¶ć fotela nad ziemi± 170~200mm i k±t oparcia 20~25stopni. Tylne koło będzie na jednostronnym wahaczu, przód na pocz±tek sztywny, ale z możliwo¶ci± założenia headshock'a samoróbki w standardzie 1 1/8". Będzie git. Pzdrw Franc "Rowery Poziome Rule" -- niczym niewyróżniaj±cy się IMK P7 SWB, ASS granatowa je#@$&*%#na Żaba z D7F i LPG, "TKP Edition" zielona Xantia, kombi, 2.0HDi -- |
|
Data: 2010-12-16 08:29:09 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
[tech] Mocowanie zacisku hamulca tarczowego wg IS2000 | |
On 2010-12-16, Franc wrote:
nazywają się po prostu tył 200 mm (lub 203 - w praktyce bez znaczenia). WCzyli potrzebujesz adaptera przód 220/230 mm, choć te akurat zwykle Eeee... Naprawdę potrzebujesz takich bydlackich tarcz dla kół 20"? 200mm z przodu używa się zwykle do najcięższych odmian MTB przy kołach 26", dla 20" wydaje mi się to już ostrym overkillem. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2010-12-16 09:35:37 | |
Autor: Franc | |
[tech] Mocowanie zacisku hamulca tarczowego wg IS2000 | |
używa się zwykle do najcięższych odmian MTB przy kołach 26", dla 20" wydaje miEeee... Naprawdę potrzebujesz takich bydlackich tarcz dla kół 20"? 200mm z przodu się to już ostrym overkillem. W aktualnie posiadanym rowerze czyli IMK P7, który to waży z kufrem co¶ około 18~19kg i pozwala na utrzymanie prędko¶ci marszowej 37~40km/h z przodu mam koło 20" i tarczę 160mm, z tyłu koło 26" i v-ki. Tarcza (mechaniczny zacisk Shimano) jako główny hamulec nie wystarcza do sprawnego hamowania roweru. Nie da się nawet zablokować przedniego koła co mogłem bez problemu zrobić w poprzednim IMK Nr5 (podobna waga, koło 20" z przodu i v-ka, 28" z tyłu i spowalniacz rolkowy). Wy¶cigówka ma być szybsza, więc ma też dobrze hamować. Co najwyżej na tył dam 140mm tarcze. Poza tym, oba zaciski będ± mechaniczne, bo musz± być klamki samoróbki mocowane wzdłuż mostka. Pzdrw Franc "Rowery Poziome Rule" -- niczym niewyróżniaj±cy się IMK P7 SWB, ASS granatowa je#@$&*%#na Żaba z D7F i LPG, "TKP Edition" zielona Xantia, kombi, 2.0HDi -- |
|
Data: 2010-12-16 09:49:57 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
[tech] Mocowanie zacisku hamulca tarczowego wg IS2000 | |
On 2010-12-16, Franc wrote:
używa się zwykle do najcięższych odmian MTB przy kołach 26", dla 20" wydaje miEeee... Naprawdę potrzebujesz takich bydlackich tarcz dla kół 20"? 200mm z przodu OK, jak masz praktykę i doświadczenie z tymi konkretnymi zaciskami (nie znam, choć zwykle ludzie wypowiadali się o nich raczej źle), to pewnie masz rację. Niemniej, dziwiłem się. :) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2010-12-16 09:39:39 | |
Autor: Fabian | |
[tech] Mocowanie zacisku hamulca tarczowego wg IS2000 | |
W dniu 16.12.2010 09:29, Jan Srzednicki pisze:
On 2010-12-16, Franc wrote: Czy wielkość tarczy nie powinna być funkcją przewidywanej ilości energii do wytracania czyli ~ ( Vmax * masa ) , a nie wielkości koła? Fabian. |
|
Data: 2010-12-16 08:48:02 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
[tech] Mocowanie zacisku hamulca tarczowego wg IS2000 | |
On 2010-12-16, Fabian wrote:
Oki, czyli adaptery są zamienne, z przesunięciem 20mm. Wielkość tarczy przede wszystkim wprost proporcjonalnie wpływa na siłę hamowania (odwrotnie proporcjonalnie do wielkości koła). Ilość energii do wytracenia jest mętnym terminem. Tak naprawdę interesuje Cię wydzielana moc cieplna, a nie energia. A moc zależy od gwałtowności hamowań. Jak planujesz wielokilometrowe alpejskie zjazdy, zwłaszcza z bagażem - owszem, ta moc może być całkiem spora. Ale ma się nijak do Vmax w takim układzie. Oczywiście, mniejsza tarcza z racji mniejszej pojemności cieplnej, mniejszej prędkości liniowej i mniejszej powierzchni będzie gorzej oddawała ciepło. No i, awaryjnym hamowaniem do zera nie zdążysz zagotować hamulca, jeśli to będzie hydraulik. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|