Modelowy portfel

Data: 2009-11-21 14:23:51
Autor: Ireneusz Wik
Modelowy portfel
Jak powinien wyglądać modelowy portfel inwestycyjny?

33% nieruchomości
33% akcje 33% cash ?

pozdrawiam
IWSP

Data: 2009-11-21 15:38:11
Autor: Robert Krassowski. Alkortrade
Modelowy portfel

Użytkownik "Ireneusz Wik"
[...]

a 1% na OPP? :)

RK

Data: 2009-11-21 21:04:43
Autor: skippy
Modelowy portfel

Użytkownik "Ireneusz Wik" <iwsp@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:he8t5n$ktf$1inews.gazeta.pl...
[...]

To model czego, podziału przez trzy?

Data: 2009-11-22 00:57:52
Autor: Delfino Delphis
Modelowy portfel
Ireneusz  Wik wrote:

Jak powinien wyglądać modelowy portfel inwestycyjny?

33% nieruchomości
33% akcje
33% cash ?

W Hossie 100% akcje. W bessie 100% obligacje :D

Data: 2009-11-22 00:58:45
Autor: skippy
Modelowy portfel

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:he9upv$4q1$1news.onet.pl...
Ireneusz  Wik wrote:

Jak powinien wyglądać modelowy portfel inwestycyjny?

33% nieruchomości
33% akcje
33% cash ?

W Hossie 100% akcje. W bessie 100% obligacje :D

on chce modelowy nie spekulacyjny

Data: 2009-11-22 02:19:03
Autor: Delfino Delphis
Modelowy portfel
skippy wrote:

on chce modelowy nie spekulacyjny

No ale to pytanie jest bez sensu. Przecież portfel musi realizować jakiś
scenariusz. Nie ma czegoś takiego jak modelowy portfel w ogólności.

Data: 2009-11-22 09:12:57
Autor: Ireneusz Wik
Modelowy portfel
Delfino Delphis <DelfinoD@wytnijto.poczta.onet.pl> napisał(a):

No ale to pytanie jest bez sensu. Przecież portfel musi realizować jakiś
scenariusz. Nie ma czegoś takiego jak modelowy portfel w ogólności.

rozchodzi się o modelowy portfel inwestycyjny, gdzie inwestycje wykraczają poza giełdę (surowce, nieruchomości,, ....)

więc rzuciłem przykład:

  33% w nieruchomości 0-33% akcje  33-66 płynne aktywa (lokaty krótkoterminowe, gotówka)

Ktoś ma jakiś inny pomysł ?
Najlepiej poparty literaturą, badaniami.

pozdrawiam
IWSP

Data: 2009-11-22 13:47:49
Autor: zly
Modelowy portfel
Dnia Sun, 22 Nov 2009 02:19:03 +0100, Delfino Delphis napisał(a):

Przecież portfel musi realizować jakiś
scenariusz.

Jakiś inny niż zysk?:)

--
marcin

Data: 2009-11-22 05:18:06
Autor: macieks
Modelowy portfel
On 22 Lis, 13:47, zly <bozupabylazasl...@NOpocztaSPAM.fm> wrote:
Dnia Sun, 22 Nov 2009 02:19:03 +0100, Delfino Delphis napisał(a):

> Przecież portfel musi realizować jakiś
> scenariusz.

Jakiś inny niż zysk?:)

--
marcin

W przypadku dużych portfeli, jest coś ważniejszego niż zysk.
Jest to OCHRONA kapitału/majątku
Wtedy proporcje w których aktywach trzymać majątek są ważne. Można
dorzucić do listy jeszcze obligacje, grunty, metale szlachetne
(fizyczne), dzieła sztuki, patenty, licencje, prawa autorskie, marki
itd. itp.
Na szczęście (nieszczęście?) ja nie mam takich problemów.
Za 'mały' jestem, żeby rozważać czy przeważać dzieła sztuki czy
nieruchomości :)

Data: 2009-11-23 08:27:17
Autor: Lech Dubrowski
Modelowy portfel
W przypadku dużych portfeli, jest coś ważniejszego niż zysk.
Jest to OCHRONA kapitału/majątku

Rok temu zadna inwestycja procz gotowki w portfelu nie chronila kapitalu. Rynek nieruchomosci w USA dlugo sie nie podniesie

Leszek

Data: 2009-11-23 01:24:50
Autor: KubaS
Modelowy portfel
95% akcje małych i średnich spółek.
5% Forex
w czasie hossy.

95% obligacje w czasie bessy
gdy stopa procentowa rośnie - obligi długookresowe
gdy stopa % spada - bony skarbowe.
5% fx

Pozdrawiam
Kuba

Data: 2009-11-23 10:40:50
Autor: Piotr J. Kolanok
Modelowy portfel
KubaS wrote:

95% akcje małych i średnich spółek.
95% obligacje w czasie bessy

A co teraz jest? hossa czy bessa?

--
^^

Data: 2009-11-23 09:45:28
Autor: XXL
Modelowy portfel
A jak ustawiłeś swój portfel teraz?
Silna korekta (20-25%) może się rozpocząć lada tydzień (być może już w
grudniu) ale równie dobrze możemy mieć jeszcze jeden silniejszy ruch w górę i
nowe szczyty.

Data: 2009-11-23 10:17:44
Autor: Ireneusz Wik
Modelowy portfel
 XXL <duzy_slawek@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
[...]

pasywnie....
jeżeli coś kupię to krótkoterminowo z ręką na spuście aby się szybko wycofać.

natomiast szukam modelowego portfela dla znajomych (którzy mogą sobie pozwolić na większą dywersyfikację niż ja) IWSP

Data: 2009-11-23 13:11:46
Autor: Dombrek
Modelowy portfel
natomiast szukam modelowego portfela dla znajomych (którzy mogą sobie pozwolić
na większą dywersyfikację niż ja)

Jak znajomi nie wiedzą co z forsą zrobić, to niech lepiej dla własnego bezpieczeństwa mieszkanie kupią a resztę na lokatę lub obligację zapakują.
Dombrek

Modelowy portfel