Modem USB do Internetu na stacjonarnym i na laptopie

Data: 2010-01-31 16:10:42
Autor: mea
Modem USB do Internetu na stacjonarnym i na laptopie
Witam!

Mam Internet w domu (Neostrada z LiveBoxem), z którego
korzystam na komputerze stacjonarnym i na laptopie.
Internet na laptopie przydałby mi się także poza domem.
Nie opłaca mi się jednak płacić oddzielnie abonamentu
za Internet w domu i za Internet w laptopie.

Przyszło mi do głowy rozwiązanie polegające na zrezygnowaniu
z korzystania z Neostrady z LiveBoxem i kupieniu modemu
pod USB. Korzystałabym przy pomocy takiego modemu
z Internetu w domu na komputerze stacjonarnym oraz
zabierałabym go razem z laptopem żeby korzystać
z Internetu poza domem. Zakładam, że płaciłabym tylko
jeden abonament.

Czy miałoby to sens?
Czy takie rozwiązanie byłoby legalne?
Jaki modem byłby do tego odpowiedni?
Jakie byłyby negatywne skutki, jeśli chodzi o Internet w domu?

Pozdrawiam

Data: 2010-02-01 10:17:51
Autor: BETON

Użytkownik "mea" <mea@fikcja.com.pl> napisał w wiadomości news:hk476m$ret$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

tak sie nie da w neostradzie.

W netii takie cos oferują. przy normalnym  internecie stacjonarny - drugi bezprzewodowy dają w promocji- 100 MB  za 10zł

Data: 2010-02-01 10:18:36
Autor: Tomek
mea pisze:
[...]

Żeby "poza domem" mieć gdzie włożyć wtyczkę modemu neostradowego, to musi na tamtej linii być usługa neostrada. To nie modem telefoniczny dialupowy, który możesz wetknąć w każde gniazdko i zadziała. A jeśli już tam jest jakiś dostęp do internetu, to może nie potrzebujesz swojego modemu.

Data: 2010-02-01 15:28:41
Autor: mea
[...]

Tomek:
Żeby "poza domem" mieć gdzie włożyć wtyczkę modemu neostradowego, ...
A możesz napisać gdzie informuję o zamarze użycia wtyczki modemu
neostradowego ???
Wręcz przeciwnie, rozważam rezygnację z Neostrady i zakup modemu !!!

BETON:
tak sie nie da w neostradzie
A czy ja pytam o taką możliwość w neostradzie ???

To bardzo miłe, że ktoś jest tak uprzejmy i odpowiada na zamieszczony news,
ale błagam, CZYTAJCIE CO PYTAJĄCY PISZE!!!

Pozdrawiam
mea

Data: 2010-02-01 15:49:02
Autor: Marcin Kocur
Osoba mea napisała na pl.comp.pecet:

To bardzo miłe, że ktoś jest tak uprzejmy i odpowiada na zamieszczony
news, ale błagam, CZYTAJCIE CO PYTAJĄCY PISZE!!!

Tym sposobem nie prosi się o pomoc...

Tomek podał już ci Internet mobilny Netii, więc całkiem nie na temat nie
było.

Z mojej strony dodam, że ostatnio przeglądałem oferty dostępu
bezprzewodowego i powiem, że to zależy co chcesz osiągnąć i gdzie
mieszkasz. W sumie niezależnie od tego gdzie mieszkasz, możesz pożegnać
się ze strzelankami przez Internet, bo ping będziesz miał 80ms przy
dobrych wiatrach. Podobnie ze ściąganiem dużej ilości danych, bo limity
to teraz ~7GB (multimo w 3G i 2G po sieci Centertela, bez CMDA).

A przy okazji NTG.

Marcin Kocur

Data: 2010-02-02 11:19:12
Autor: Jacek Maciejewski
Modem USB do Internetu na stacjonarnym i na laptopie
Dnia Mon, 1 Feb 2010 15:28:41 +0100, mea napisał(a):

i zakup modemu !!!

Słowem "modem" określa się obecnie takie mnóstwo całkiem różnych urządzeń
że doprawdy mogłabyś sprecyzować o co ci chodzi. Większość czytających twój
post doznaje konfuzji nie bardzo wiedząc o co ci chodzi.
--
Jacek

Data: 2010-02-01 18:49:13
Autor: Maru
W dniu 31.01.2010 16:10, mea pisze:
[...]

Nie bardzo kumam, jaki oddzielny abonament na laptopa? Chyba, że w innej sieci, np. Orange, Era? Mając WiFi możesz bezproblemowo korzystać z darmowych punktów dostępowych, nawet poprzez modem USB dostarczany wraz z Liveboxem.

[...]

Jeżeli masz możliwość korzystania z liveboxa na laptopie poprzez WiFi, to po co Ci u licha jakiś inny modem USB?? Chyba nieźle namieszałaś, neostrada jest dostępna tylko i wyłącznie na danej linii telefonicznej. Nie ma takiej opcji, żebyś mogła się podpiąć z dowolnej linii telefonicznej i korzystać z internetu.

Czy miałoby to sens?

To co piszesz jest bez sensu. Sorry.

Data: 2010-02-01 19:31:58
Autor: Michał Bień
W dniu 2010-01-31 16:10, mea pisze:

Mam Internet w domu (Neostrada z LiveBoxem),

Łączę się w bólu. Jak masz łącze z tepsy, to spokojnie możesz
wziąć cokolwiek tańszego i szybszego w BSA/LLU, ale nerwów straconych przy Liveboxie i 10 zł/mc (jest jeszcze?) przy cenach normalnych modemorouterów startujących ~100 zł nie odzyskasz.

> z którego korzystam na komputerze stacjonarnym i na laptopie.
Internet na laptopie przydałby mi się także poza domem.
Nie opłaca mi się jednak płacić oddzielnie abonamentu
za Internet w domu i za Internet w laptopie.

Normalne ...w normalnym kraju. Aż dziwię się że w PL, przy takiej teoretycznej konkurencji operatorów GSM i wirtualnych ...nikt nie sprzedaje usługi transmisji danych dla osób które potrzebują łącze poza domem jako dodatek, a nie jako drugie z abonamentem. Albo drugi abonament albo zniechęcające stawki, że nawet maili odechciewa się sprawdzać. Już widzę ten sukces Chromium OS w PL z tego powodu ;)
A wystarczyłaby usługa podobna do heyah (2 gr/100kb) ale bez tego
14 czy 30 dniowego okresu wymuszonych doładowań, tylko co powiedzmy
6 miesięcy czy 1 rok jak w Play (bardzo wysokie stawki za transmisję danych ).

Przyszło mi do głowy rozwiązanie polegające na zrezygnowaniu
z korzystania z Neostrady z LiveBoxem i kupieniu modemu
pod USB.

Modemu GSM/3G - doprecyzuję. A masz smartphona itp?
Mnóstwo telefonów 3G (na rynku wtórnym w tej samej cenie albo tańsze niż modem 3G USB) ma wbudowany modem i udostępnianie sieci przez USB bądź BT. Jak masz taki telefon to kup kartę prepaid ...i przejdzie Ci pomysł zastąpienia sieci kablowej przez GSM/3G, chyba że to ma być łącze prawie stacjonarne i mieszkasz "na nadajniku". Nawet w centrach miast 3G co chwile przełącza się na EDGE, ba nawet na podstawowy GPRS.
W tej chwili korzystam poza głównym numerem na drugim smartphonie z wirtualki mbanku (do końca czerwca bardzo dobra oferta - 19 gr/min + 100 MB/mc za free) - dostępne dla każdego, nie tylko klientów mbanku. 15 zł (w tym przesyłka) IMHO warto wydać by sprawdzić jak to działa. IMHO tylko do poczty, opery mobile itp, a nie jako zamiennik standardowego łącza, a korzysta to zniezłej infrastruktury fizycznej plusa, przynajmniej jak na PL warunki. Na modemach Play to już jest tragedia jeśli chodzi o zasięg transmisji danych w pakiecie - to jest internet "punktowy".

[...]

Przetestuj i Ci przejdze. Jestem niemal tego pewny. Na modemach PCIMCIA / express card jest trochę lepiej, ale tylko trochę. Generalnie nie zamieniłbym kabla TYLKO na GSM - to w PL jest dodatek na dziś. Zbyt wolne, drogie i chimeryczne. Aż szkoda że tak mało popularny jest w PL
FON - http://www.fon.com/en/
JAk dla mnie genialna inicjatywa, zresztą wymyślona przez pana o swojsko brzmiącym nazwisku Warszawski ;) Mając w tej chwili w domu blisko 20 mbitowe łącze, które przez 99% czasu nudzi się (nie jestem miłośnikiem torrentów itp lewizny) chętnie udostępniłbym je w zamian za taki sam nieskrępowany dostęp do wifi poza domem. To niestety działa w zachodniej, bardziej cywilizowanej części Europy (zwłaszcza kraje Beneluxu), ale nie w PL. Raz że przeciętny Polak by chyba umarł jakby czymś się podzielił, dwa że umowy konsumenckie są tak skonstruowane, że tego zabraniają pod sankcją kar umownych, wypowiedzenia umowy, trzy że szybko przy PL procedurze karnej i praktykach policji rodem zza Uralu pewnie skończyłoby się to zaborem całego sprzetu elektronicznego po wsze czasy, eufemistycznie nazywanym "zabezpieczeniem dowodów", bo komuś nie spodobał się wpis, ściągnął najnowszy mega-hiper-duper promowany w sieczkarni komercyjnej hit dody, feelka czy innego wyjca.
A rząd już ostrzy sobie zęby na powszechną cenzurę - chore, zwłaszcza że ci ludzie teoretycznie sami byli kiedyś opozycją tłamszoną przez cenzurującą prawie wszystko "nieprawomyślne" władzę.

Czy miałoby to sens?

Zanim zrezygnujesz z kabla - przetestuj sieć przez GSM - IMHO darujesz sobie.

Czy takie rozwiązanie byłoby legalne?

Złe słowo, zresztą nagminnie nadużywane. Wszystko zależy od umowy i technologii dostępu, ale (przy założeniu że to nie pajęczarstwo sieciowe) to są tylko i wyłącznie cywilne skutki umowne, a nie to, o czym pisałeś.

Jaki modem byłby do tego odpowiedni?

jw - dowolny 3G/edge, wskazana dobra czułość i możliwość podpięcia zewnętrznej anteny jeśli to ma mieć ręce i nogi w domu.

Jakie byłyby negatywne skutki, jeśli chodzi o Internet w domu?

Atak ciężkiej k**cy przy przejściu z kabla na GSM jeśli chodzi o szybkość i stabilność połączenia. No chyba  że na tym sygnale z BTSa w domu możesz jajka gotować ;).

/Michał Bień

Data: 2010-02-02 12:16:53
Autor: Marcin Kocur
Osoba Michał Bień napisała na pl.comp.pecet:

Mnóstwo telefonów 3G (na rynku wtórnym w tej samej cenie albo tańsze
niż modem 3G USB) ma wbudowany modem i udostępnianie sieci przez USB

I to działa tak samo dobrze jak normalny ruter? Szczerze wątpię, ale
może ktoś mnie uświadomi.

Marcin Kocur

Data: 2010-02-02 23:48:00
Autor: Andrzej Lawa
Modem USB do Internetu na stacjonarnym i na laptopie
mea pisze:

Czy miałoby to sens?

Jeśli ściągasz tylko malutką, tekstową pocztę i czasem przeglądasz
niezbyt wypasione strony WWW to owszem.

Filmy, telefony internetowe itepe raczej odpadają.

Czy takie rozwiązanie byłoby legalne?

Nie. Partia zakazała dostępu do Internetu.

Jaki modem byłby do tego odpowiedni?

Działający.

Jakie byłyby negatywne skutki, jeśli chodzi o Internet w domu?

Cienka prędkość, zwłaszcza jak wyjdziesz z zasięgu UMTS lub przekroczysz
limity dające pełną prędkość (ostatnio jak sprawdzałem w orangutanie był
to 1GB... a może pół?)

Na EDGE (i GPRS) najlepsze pingi będą w okolicy sekundy i więcej.

Modem USB do Internetu na stacjonarnym i na laptopie