Modem VDSL - prosz o opinie

Data: 2013-08-23 14:02:10
Autor: Cezary
Modem VDSL - prosz o opinie
Od pewnego czasu TP - Orange proponuje zastpienie
modemu ADSL (LiveBox) modemem VDSL do czenia
si z Internetem (Neostrada).
Czy warto zrobi tak zmian?
Jakie s plusy, jakie minusy?

Pozdrowienia
Cezary

Data: 2013-08-23 14:16:46
Autor: Shady Sheik
Modem VDSL - proszę o opinie
W dniu 2013-08-23 14:02, Cezary pisze:
Od pewnego czasu TP - Orange proponuje zastąpienie
modemu ADSL (LiveBox) modemem VDSL do łączenia
się z Internetem (Neostrada).
Czy warto zrobić taką zmianę?
Jakie są plusy, jakie minusy?

Która wersja LB?
Sam internet?
Jakie łącze?

Ale generalnie: jeżeli proponują poprzez telemarketera, to odeślij ich na drzewo. Natomiast jeśli masz LB 1.0 lub 2.0, to IMHO warto wymienić na 3.0 (mam na nim FunPacka HD – początkowo zdarzały się problemy, ale od jakiegoś czasu wszystko działa stabilnie).

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-08-23 14:41:30
Autor: Cezary
Modem VDSL - proszę o opinie
[...]

Dzięki za odpowiedź.
Początkowo wydzwaniał ktoś z TP. Teraz, w związku ze zbliżającym
się terminem przedłużenia umowy, sprawa wróciła.
Mam LB 1.0, używam tylko do Internetu, przez kartę sieciową na stacjonarnym
i przez WiFi na laptopie. Teoretycznie powinno być 20 Mb, sprawdzając
typowymi narzędziami wychodzi max. 16 Mb.
Nie mam powodów do narzekania, ale coś muszę zdecydować.
O ile wiem, to LB już nie proponują. Mogę albo przedłużyć warunki obecne,
albo zmienić na VDSL z teoretycznie 40 Mb (różnica w cenie ok. 5 zł/mies).
W tej chwili mam TV kablową, ale w przyszłości może połączę to z Internetem.
Telefon stacjonarny mam właściwie tylko do Neostrady, bo utrzymanie łącza
kosztuje tyle samo co plan podstawowy, a czasami jednak można zadzwonić.

Podobno przy zmianie na VDSL można trafić na różne modele.
O który warto zabiegać (jeśli zdecyduję się na zmianę)?

Chętnie dowiedziałbym się jaką opinię mają użytkownicy VDSL.

Pozdrowienia
Cezary

Data: 2013-08-23 16:51:40
Autor: michalek
Modem VDSL - prosz o opinie

Uytkownik "Cezary" <komp@serw.pl> napisa w wiadomoci news:52175875$0$1259$65785112news.neostrada.pl...
Od pewnego czasu TP - Orange proponuje zastpienie
modemu ADSL (LiveBox) modemem VDSL do czenia
si z Internetem (Neostrada).
Czy warto zrobi tak zmian?
Jakie s plusy, jakie minusy?
Nie mam powodw do narzekania, ale co musz zdecydowa.
O ile wiem, to LB ju nie proponuj. Mog albo przeduy warunki obecne,
albo zmieni na VDSL z teoretycznie 40 Mb (rnica w cenie ok. 5 z/mies).
W tej chwili mam TV kablow, ale w przyszoci moe pocz to z Internetem.
Telefon stacjonarny mam waciwie tylko do Neostrady, bo utrzymanie cza
kosztuje tyle samo co plan podstawowy, a czasami jednak mona zadzwoni.

Telefon moesz "zawiesi" (znaczy usug telefoniczn) na rok czasu.
Pacisz wyranie mniej ni za utrzymanie czy plan podstawowy.
po roku czasu moesz "odwiesi" albo "zawiesi na kolejny rok".
Tego si dowiedziaem z rozmowy z konsultantem i tak u siebie zrobiem.

Data: 2013-08-25 18:02:45
Autor: Michal
Modem VDSL - prosz� o opinie
W dniu 23.08.2013 16:51, michalek pisze:

[...]

A konsultant powiedział Ci ile ta przyjemność kosztuje co miesiąc, hę?
Z powodu chorego pomysłu TP pt. utrzymanie linii przy samym ADSL mam teraz w domu podwójną miedź - zarówno tespy jak i netii. Po 40 latach przez takie genialne pomysły podziękowaliśmy tp i ich kable są głuche i z netii jestem zadowolony (przynajmniej o tyle że bardzo wolno idą im inwestycje w światłowody bezpośrednio do domów a nawet nie wymagające zmiany fizycznego medium VDSL.

P.S.
Jak już piszesz z pl znakami diakrytycznymi, to rób to do cholery poprawnie. I najlepiej zrób wreszcie upgrade tego IE6/OE6 - nawet MS od dawna o to apeluje, bo to dziura na dziurze jak dobry ser szwajcarski.

--
/MB

Data: 2013-08-23 16:57:39
Autor: Przemysaw Ryk
Modem VDSL - prosz o opinie
Dnia Fri, 23 Aug 2013 14:41:30 +0200, Cezary napisał(a):

(ciach…)
i przez WiFi na laptopie. Teoretycznie powinno być 20 Mb, sprawdzając
typowymi narzędziami wychodzi max. 16 Mb.

Jak testowane? I czy przy połączeniu kablem czy via wifi?

(ciach…)

[ Kiedy człowiek nie pragnie tego, czego i tak nie może mieć, na pewno     ]
[ łatwiej mu się żyje.                     (Clive Barker "Piąte dominium") ]

Data: 2013-08-23 17:26:40
Autor: Shady Sheik
Modem VDSL - proszę o opinie
W dniu 2013-08-23 16:57, Przemysław Ryk pisze:
I czy przy połączeniu kablem czy via wifi?

Jeżeli LB 3.0 jest w miarę blisko laptopa i nie ma grubszych przeszkód, to praktycznie nie widać różnicy w działaniu. Jakiś czas temu sprawdzałem prędkości, pingi i jitter, bo rozważałem przeniesienie routera z korytarza do pokoju i podłączenie głównego komputera kablem, ale różnic nie odczułem (mierzyłem jeszcze prędkości ładowania różnych stron, ściągania plików via utorrent), a że jestem kablofobem, to zostało wszystko na wi-fi.
Sens jest dopiero wtedy, gdy na linii router-dekoder znajdują się dwie ściany działowe z cegły, bo wtedy prędkość spada nawet o kilkanaście Mbps i od czasu do czasu urwie od Internetu na chwilę (np. jak się stanie tak, że się ciałem zasłania laptopa, albo otworzy drzwi od szafy z lustrem, które znajdą się w świetle widzenia urządzeń).

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-08-23 18:11:19
Autor: Cezary
Modem VDSL - proszę o opinie
Telefon możesz "zawiesić" (znaczy usługę telefoniczną) na rok czasu.
Płacisz wyraźnie mniej niż za utrzymanie czy plan podstawowy.
Dzięki. Zobaczę czy pozwolą mi z tego skorzystać.

Teoretycznie powinno być 20 Mb, sprawdzając
typowymi narzędziami wychodzi max. 16 Mb.
Jak testowane? I czy przy połączeniu kablem czy via wifi?
Tylko przy połączeniu kablem.
www.speedtest.net
www.speedtest.pl
www.orange.pl/speedtest.phtml
Wyniki na wszystkich podobne. Niczego na komputerze nie wyłączałem.
Traktowałem to jedynie orientacyjnie.

Wydaje mi się, że mylisz VDSL z FTTH.
Być może, ale tak podaje TP-Orange.
LB 1.0 to już zabytek, więc myślę, że warto zmienić opcję i go wymienić.
Też się skłaniam ku tej opinii. Chodzi mi o to czy nie będzie problemów
z konfiguracją modemu w celu korzystania z Internetu zarówno przez kabel
sieciowy jak i przez WiFi. Na początku z LB 1.0 takie problemy były.

Z Internetu na laptopie w domu (WiFi) korzystam głównie w tym samym
pokoju, w którym jest komputer stacjonarny z modemem. Jest to czasem
po prostu wygodniejsze. Zatem trudności mogą być jedynie z konfiguracją
sieci domowej, a nie z fizycznymi przeszkodami.

Czy są argumenty by zmienić modem z LB 1.0 na LB 3.0 (o ile byłoby
teraz możliwe, nie jestem pewien) zamiast LB 1.0 na modem VDSL?
Które z tych rozwiązań byłoby lepsze z punktu widzenia przyszłościowego
korzystania także z TV od TP-Orange (zamiast z kablówki)?

Pozdrowienia
Cezary

Data: 2013-08-23 18:29:37
Autor: Shady Sheik
Modem VDSL - proszę o opinie
W dniu 2013-08-23 18:11, Cezary pisze:
[...]

LB 3.0 po prostu nie można niczego zarzucić. Przynajmniej w temacie używania go do typowych zastosowań domowych. Swego czasu miałem na nim dwa pecety stacjonarne po kablu, dwa laptopy na wifi, telewizję, telefon, no i drukarkę oraz smartfon – też wifi. Wszystko działało.
Ale sprawę załatwiaj via sklep online albo w salonie. Telemarketoidów z miejsca odsyłaj na drzewo.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-08-24 00:37:27
Autor: animka
Modem VDSL - proszę o opinie
W dniu 2013-08-23 17:26, Shady Sheik pisze:
[...]

Jakieś to dziwne. Przecież routery maja zasięg 50-100 metrów. To są fale radiowe, a nie jakiś dostęp, który zaslaniasz.

--
animka

Data: 2013-08-24 01:00:53
Autor: Shady Sheik
Modem VDSL - proszę o opinie
W dniu 2013-08-24 00:37, animka pisze:
[...]

Taki facepalm, że nie jestem w stanie wymyślić seksistowskiego komentarza, więc dam Ci tylko link:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Propagacja_fal_radiowych

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-08-24 03:04:37
Autor: animka
Modem VDSL - proszę o opinie
W dniu 2013-08-24 01:00, Shady Sheik pisze:
[...]

No dobra: sygnał.
Tu cos o tych "męczarniach" i poprawie zasięgu w mieszkaniu jak ktoś ma dupny router:
http://www.frazpc.pl/b/304763

--
animka

Data: 2013-08-24 06:38:59
Autor: Shady Sheik
Modem VDSL - proszę o opinie
W dniu 2013-08-24 03:04, animka pisze:
Tu cos o tych "męczarniach" i poprawie zasięgu w mieszkaniu jak ktoś ma
dupny router:
http://www.frazpc.pl/b/304763

Niektórzy wycinają z puszek po piwie/coli/kukurydzy jakieś ekrany.
Inni robią je z płyt CD.
Mądrzejsi używają repeaterów lub ciągną kable.
A ci, których stać, wymieniają "dupny" na "niedupny".
Ja w tym momencie problemu nie mam. Odległość to jakieś 6 m, a na przeszkodzie stoją tylko drzwi, w których stłuczoną szybę zamieniłem z jednej strony panelami ściennymi, a z drugiej podłogowymi (sklejone silikonem i w kilku miejscach skręcone). Siła sygnału "znakomita" (5/5), pingi do najlepszych serwerów rzędu 30 ms.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-08-25 12:30:24
Autor: Marek Dyjor
Modem VDSL - proszę o opinie
animka wrote:

Jakieś to dziwne. Przecież routery maja zasięg 50-100 metrów. To są
fale radiowe, a nie jakiś dostęp, który zaslaniasz.

Jezusie maryjo...  jaką ty jesteś koszmarną ignorantką. Jakby głupota mogła latać to mogłabyś lewitować.

Data: 2013-08-25 12:44:11
Autor: Andrzej Lawa
Modem VDSL - prosz o opinie
W dniu 25.08.2013 12:30, Marek Dyjor pisze:
animka wrote:

Jakie to dziwne. Przecie routery maja zasig 50-100 metrw. To s
fale radiowe, a nie jaki dostp, ktry zaslaniasz.

Jezusie maryjo...  jak ty jeste koszmarn ignorantk. Jakby gupota
moga lata to mogaby lewitowa.

e odkrycia dokona ;->

--
wiadomie psujcy kodowanie i formatowanie wierszy
s jak srajcy z lenistwa i gupoty na rodku pokoju.

Data: 2013-08-25 13:14:18
Autor: wo_Ohoo!
Modem VDSL - proszę o opinie
animka wrote:

[...]

Żeś odkrycia dokonał ;->

Zwyczajnie nie docenia Kobiet. ;)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-08-25 17:49:15
Autor: Michal
Modem VDSL - proszę o opinie
animka wrote:

[...]

A kto powiedział że animka to kobieta?
To jest po prostu niemożliwe, nawet zakładając że z początku byłaby kompletną ignorantką Komputer Światem itp. karmioną przez tyle czasu MUSIAŁABY się na tyle podszkolić, by nie pisać od dawna takich głupstw, skoro IQ pozwala na włączenie komputera i uruchomienie/skonfigurowanie czytnika i znalezienie peceta w cieci przez NNTP.
IMHO po drugiej stronie siedzi całkiem nieźle zorientowany w sprzecie facet z nadmiarem wolnego czasu i takim samym nadmiarem kilogramów mając z nas (tzn. WAS którym jeszcze chce się na te posty odpowiadać) niezłą zlewkę jak to trolluje naiwniaków.*

*
Zgodnie ze starą zasadą że faceci to faceci, kobiety to niezrealizowani faceci, a dzieci to FBI :>

--
/MB

Data: 2013-08-25 20:35:00
Autor: animka
Modem VDSL - proszę o opinie
animka wrote:

[...]

Ale żeś się nacmokał do swojej obsranej klasy!
Teraz może ktoryś się z tobą umówi.
Piszcze sobie kołtuniarze na priva do siebie.

--
animka

Data: 2013-08-25 20:47:10
Autor: animka
Modem VDSL - proszę o opinie
W dniu 2013-08-25 12:30, Marek Dyjor pisze:
animka wrote:

[...]

Wi-Fi – potoczne określenie zestawu standardów stworzonych do budowy bezprzewodowych sieci komputerowych. Szczególnym zastosowaniem Wi-Fi jest budowanie sieci lokalnych (LAN) opartych na komunikacji radiowej czyli WLAN. Zasięg od kilku metrów do kilku kilometrów i przepustowości sięgającej 300 Mb/s, transmisja na dwóch kanałach jednocześnie. Produkty zgodne z Wi-Fi mają na sobie odpowiednie logo, które świadczy o zdolności do współpracy z innymi produktami tego typu. Logo Wi-Fi jest znakiem handlowym należącym do stowarzyszenia Wi-Fi Alliance. Standard Wi-Fi opiera się na IEEE 802.11.

Eot juz dla ciebie ćwoku.

--
animka

Data: 2013-08-25 22:22:15
Autor: Marek Dyjor
Modem VDSL - proszę o opinie
animka wrote:

[...]

Nie możliwe potrafisz używac google... :)

a teraz młotku sprawdź na jakiej częstotliwości chodzi to WiFI i jakich mocy używa..

i sprawdź jakie jest tłumienie takich fal...

solidna żelbetowa zbrojona sciana może skutecznie ograniczyć przepsutowość WiFI jeśli nie zerwać całkiem.

Bingo  fale o tej czestotliwości to najlepiej sie rozprzestrzeniają gdy mamy widoczność optyczną miedzy
antenami.

Paramtry prędkosci transmisji sa podawana dla praktycznie idelanego połaczenia, bez przeszkód, bez zakłóceń od innych sieci WIFI.

Data: 2013-08-26 00:07:22
Autor: animka
Modem VDSL - proszę o opinie
animka wrote:

[...]

A teraz Lala (bucik ci się....) ci odpowiem, ze mam taki router:
  Dzięki standardowi 802.11n potrafi bezprzewodowo połączyć się z routerem w sieci lokalnej z prędkością do 150 Mbps.
Techniczne
Przeznaczenie  xDSL (sieci lokalne; telewizja kablowa)
Interfejs WAN  1x 10/100BaseTX (RJ45)
Interfejs LAN  4x 10/100BaseTX (RJ45)
Porty pozostałe  NIE
Diody sygnalizacyjne  4x LAN 10/100 Mbps, WAN, WPS, SYS, WLAN, Zasilanie
Obsługa sieci bezprzewodowej  TAK
Przepustowość  IEEE 802.11b - 11Mbps 2.4GHz, IEEE 802.11g - 54Mbps 2.4GHz, IEEE 802.11n - 150Mbps 2.4GHz
Antena  5 dBi, Dipolowa
Zastosowane technologie WPS ,
Inne  Praca w trybie 1T2R
  Charakterystyka
Zabezpieczenia  64/128-bit WEP, WPA, WPA-PSK, WPA2-PSK, Firewall NAT, Firewall SPI, Filtrowanie adresów MAC, Filtrowanie adresów IP, Filtrowanie adresów URL, Filtrowanie portów, System zapobiegania atakom DoS, WPS
Protokoły routingu  Statyczny, RIPv1, RIPv2
Protokoły i standardy sieciowe  IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n, DHCP, DDNS
Funkcje  QoS, NAT, Serwer wirtualny, UPnP, VPN, DDNS, DHCP
Zarządzanie i konfiguracja  Przeglądarka WWW, SNMP, Zdalne poprzez sieć
Certyfikaty  CE
Temperatura pracy [C]  0-40
Inne  Obsługa Traffic Control - kontrola rodzaju ruchu wychodzącego; dzięki czemu ważne transmisje; np. pakiety danych pochodzące z gier; poczta elektroniczna lub pliki pobierane za pośrednictwem sieci P2P; zostaną przesłane przez router z błyskawiczną szybkością

Działa do 100 m. Nawet jak wyjdę  z tabletem na korytarz - za solidne metakowe drzwi Gerda. Działa nawet u sąsiadów 3 mieszkania dalej i moga mieć internet gdyby nie mieli swojego.
I więcej laluniu - buicik ci się.... nie będę Ci się tłumaczyła. Poczytaj lepiej lekturę.

i sprawdź jakie jest tłumienie takich fal...

Wsadź sobie w dupę wreszcie te swoje fale. Mnie Twoje nie interesują.
Won.

--
animka

Data: 2013-08-23 16:59:07
Autor: Shady Sheik
Modem VDSL - proszę o opinie
W dniu 2013-08-23 14:41, Cezary pisze:
Podobno przy zmianie na VDSL można trafić na różne modele.
O który warto zabiegać (jeśli zdecyduję się na zmianę)?

Chętnie dowiedziałbym się jaką opinię mają użytkownicy VDSL.

Wydaje mi się, że mylisz VDSL z FTTH.
Neo 40/4 to zasadniczo takie szybsze ADSL. :)
Kosmosu w każdym razie nie ma.
Nie patrzę nawet, jakie routery oferują, bo wypowiedzieć mógłbym się tylko o LB 3.0. Ale w sieci na pewno są jakieś opinie.

Data: 2013-08-25 17:56:30
Autor: Michal
Modem VDSL - proszę o opinie
W dniu 23.08.2013 16:59, Shady Sheik pisze:
[...]

Swiatełko w domu to PL warunkach na razie mają tylko mieszkańcy "szklanych domów TP", więc to jednak pewnie VDSL.
Podstawowa sprawa - jaki powód jest tych 16 mbps - cap na linii czy na tyle max synchronizuje się modem - jeśli to drugie to nie ma żadnego sensu zmieniać ADSL na VDSL - przy tłumieniu linii pozwalającej na synchoro ADSL2+ poniżej ~18,5-19 mbps VDSL nie daje ŻADNEGO zysku szybkości w stosunku do ADSL2+, ba mogą dojśc dodatkowe problemy bo przy takim tłumieniu linia lokalna ma albo >1500m albo jest w bardzo złym stanie technicznym - w obu przypadkach nie ma żadnego zysku szybkości ze zmiany na VDSL. Zainteresowani niech odszukają sobie w sieci wykresy szybkości synchro VDSL i ADSL2+ w funkcji długości pętli lokalnej/tłumienia linii.

--
/MB

Modem VDSL - prosz o opinie