Modernizacja starego komputera.

Data: 2012-11-07 09:32:25
Autor: Marcin G.
Modernizacja starego komputera.
W rodzinie jest leciwy sprzęt oparty o:
MB: Soltek SL-75DRV4 na VIA KT266A,
CPU: AMD Duron 1GHz,
RAM: 256 MB DDR !!!

Niestety ze względu na rozmiar pamięci nie działa to najszybciej delikatnie mówiąc.
Chcę go nieco ulepszyć dokładając na początek 2 * 1GB RAM, później jakiś szybszy procesor.

Czy ta płyta jest jakoś szczególnie problematyczna jeśli chodzi o dobór pamięci?

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2012-11-07 08:48:29
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 7 Nov 2012 09:32:25 +0100, Marcin G. napisał(a):

Chcę go nieco ulepszyć dokładając na początek 2 * 1GB RAM, później jakiś szybszy procesor.

Czy ta płyta jest jakoś szczególnie problematyczna jeśli chodzi o dobór pamięci?

IMO 1G by wystarczył jeśli to komp domowy + XP. A ja nie pamiętam by płyty
z tym chipsetem jakoś specjalnie grymasiły na RAM.
--
Jacek

Data: 2012-11-07 10:01:15
Autor: Chris
Modernizacja starego komputera.
Jacek Maciejewski nabazgrał(a):

[...]

O ile nie jest to to DOLPHIN 1/400Mhz    :)

Poszukać goodrama, kingstona , kingmaxa i powinno działać.

Data: 2012-11-07 11:15:28
Autor: Marcin G.
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k7d80r$mkt$1@node1.news.atman.pl...

O ile nie jest to to DOLPHIN 1/400Mhz    :)

Poszukać goodrama, kingstona , kingmaxa i powinno działać.

Biorę pod uwagę raczej pamięci PC2100/266MHz.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2012-11-07 13:32:19
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 7 Nov 2012 11:15:28 +0100, Marcin G. napisał(a):

Biorę pod uwagę raczej pamięci PC2100/266MHz.

Jasne. A tu masz wykaz procków jakie płyta powinna obsłużyć:
http://www.cpu-upgrade.com/mb-Soltek/SL-75DRV4.html
Jak dasz Athlona 2600+ to będzie z niego całkiem rześki dziadek :) i koszt
upgradu może się zmieścić do 50zł.
--
Jacek

Data: 2012-11-07 14:49:51
Autor: Marcin G.
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7du5bc6mskf2.ij9bgq2afads$.dlg@40tude.net...
[...]

Dzięki, byłem kiedyś na tej stronie, ale zapomniałem adresu:)

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2012-11-08 16:01:06
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 07.11.2012 o 08:48 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> pisze:

[...]

Dokladnie. Na XP wystarczyloby nawet 512MB. A przy 768MB bedzie juz  komfort. Wszystko powyzej, to juz pamieciozerne aplikacje i dopiero  wowczas bedzie odczuwalna roznica.
Aczkolwiek nie wiem, czy jest sens reanimacji tego. Gdyby tam byl jeszcze  jakis sensowny chipset, to mozna by sie pokusic tanim kosztem dorzucic  jakiegos Bartona, a tak...

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2012-11-07 10:58:51
Autor: Chris
Modernizacja starego komputera.
Marcin G. nabazgrał(a):

W rodzinie jest leciwy sprzęt oparty o:
MB: Soltek SL-75DRV4 na VIA KT266A,
CPU: AMD Duron 1GHz,
RAM: 256 MB DDR !!!

Z ciekawości, opłaca się to reanimować jeszcze ?

Data: 2012-11-07 11:13:34
Autor: Marcin G.
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k7dbcr$q21$1@node1.news.atman.pl...

Z ciekawości, opłaca się to reanimować jeszcze ?

Chodzi o to żeby to zrobić jak najmniejszym kosztem.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2012-11-07 13:06:34
Autor: Doxent
Modernizacja starego komputera.
Z ciekawości, opłaca się to reanimować jeszcze ?

Chodzi o to żeby to zrobić jak najmniejszym kosztem.

Celeron G530 to jakieś 155zł do tego płyta drugie tyle. Ram jakieś +-60zł i masz podstawę pod nowy komp.
problemem może być tylko napęd dvd i hdd bo nie ma ide ale pakowanie starych i tak nie ma raczej sensu.

Data: 2012-11-07 14:19:06
Autor: elmer radi radisson
On 2012-11-07 13:06, Doxent wrote:

[...]

Dysk, bagatela ;) czyli kolejne conajmniej 200PLN+, do tego wymiana
zasilacza tez raczej obowiazkowo. To wszystko sie kloci ze zdaniem
widocznym w pierwszej linii.

--

memento lorem ipsum

Data: 2012-11-07 22:13:43
Autor: WiesłaW
Modernizacja starego komputera.
Dnia 07-11-2012 o 09:32 Marcin G. napisał na pl.comp.pecet:

W rodzinie jest leciwy sprzĂŞt oparty o:
MB: Soltek SL-75DRV4 na VIA KT266A,
CPU: AMD Duron 1GHz,
RAM: 256 MB DDR !!!

Niestety ze wzglĂŞdu na rozmiar pamiĂŞci nie dziaÂła to najszybciej  delikatnie
mĂłwiÂąc.
Chcê go nieco ulepszyÌ dok³adaj¹c na pocz¹tek 2 * 1GB RAM, póŸniej jakiœ
szybszy procesor.

Czy ta pÂłyta jest jakoÂś szczegĂłlnie problematyczna jeÂśli chodzi o dobĂłr
pamiĂŞci?

Miałem kiedyś podobny przypadek. Po wymianie procesora na Bartona
(uaktualnienie BIOS po drodze) okazało się, że wentylator jest za słaby i
grzeje się procesor , a inne chłodzenie to dodatkowy koszt.
Po roku właściciel pytał ile kosztuje nowy komputer :).

Pamięci DDR mogą mieć problemy z kompatybilnością - z płytą główną (jeśli  mają
taktowanie >333 MHz, a płyta mniej), między sobą (jeśli nie są jednakowe).
Najlepiej zanieść komputer do sklepu i niech dobierają :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-11-07 22:24:15
Autor: krzychu.koziol
Modernizacja starego komputera.
tez chce ulepszyc swoj komp i chce zapytac czy to ma sens tj do plyty ASUS A7V8X KT400 AGP X8 chce zalozyc Radeon HD

co myslicie ?

Data: 2012-11-08 07:36:33
Autor: Einstein
W dniu 2012-11-08 07:24, krzychu.koziol@gmail.com pisze:
tez chce ulepszyc swoj komp i chce zapytac czy to ma sens tj do plyty ASUS A7V8X KT400 AGP X8 chce zalozyc Radeon HD

co myslicie ?

Witam
Zmienisz grafikę i za chwilę się okaże, że gra którą chcesz zainstalować ma wyższe wymagania i co?
Swego czasu też bawiłem się w takie rzeczy ale w końcu powiedziałem sobie dość i tyle. Lepiej zaczekaj i poskładaj troszkę kaski i kup tak ja ci radzą nowsze bebechy.

Pozdrawiam

Modernizacja starego komputera.