Modlin: Awionetka z uszkodzonym podwoziem wylądowała awaryjnie.

Data: 2012-03-24 14:47:45
Autor: Paweł Kasztelan
Modlin: Awionetka z uszkodzonym podwoziem wylądowała awaryjnie.
W Modlinie samoloty korzystają z pasa trawiastego, tuż obok niego budowany jest utwardzany pas startowy (jest prawie gotowy). I to na nim wylądował samolot.

Czego to ludzie ni zrobią żeby być numerem jeden na nowo budowanym pasie. :) :)

Pozdr.PK.

Data: 2012-03-24 14:53:52
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik Paweł Kasztelan napisał:
[...]

Raczej czego to ludzie nie zrobią żeby wierszówkę zgarnąć...

Pas betonowy? W Modlinie? Budowany?

To po czym ja parę ładnych lat temu jeździłem jak elementy fortyfikacji na terenie lotniska wybraliśmy się pozwiedzać?
I przez cały PRL ciężkie lotnictwo wojskowe z trawiastego pasa latało?

Ech, żeby zostać dziennikarzem to już chyba opanowanie słynnego podręcznika Falskiego dziś wystarczy.

--
Darek

Data: 2012-03-24 20:32:42
Autor: elmer radi radisson
On 2012-03-24 14:53, "Dariusz K. Ładziak" wrote:

[...]

Stary pas jest calkowicie remontowany, stad tymczasowe korzystanie
z trawiastego.

--

memento lorem ipsum

Data: 2012-03-24 23:18:43
Autor: PL(N)umber_One
Modlin: Awionetka z uszkodzonym podwoziem wylądowała awaryjnie.
Witam
Cytat:
"W samolocie typu Katana A-20 doszło do awarii, urwało się przednie koło podwozia. Samolot krążył nad lotniskiem przez trzy godziny, w celu zużycia jak największej ilości paliwa."

To jakieś kuriozum. Kiedy koło się urwało, przy starcie ?
Faktycznie, na zdjęciu widać jak podchodzi bez przedniego koła, ale gdyby np. trafił na kretowisko przy starcie i walnął tak, że koło się urwało, to by chyba nie wystartował ?

PP --

Data: 2012-03-25 14:18:46
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik PL(N)umber_One napisał:
[...]

Wiesz, bywają takie dziwne przypadki (nie często ale bywają) że element konstrukcji poddawany planowemu obciążeniu działa poprawnie a po usunięciu sił obciążających odpada... Może tu tak właśnie było - póki na koło był nacisk to siłą przyzwyczajenia się trzymało, jak wykonał rotację to przednie koło nie raczyło podążyć za samolotem tylko wybrało wolność...

Dziwny przypadek ale do pojęcia.

--
Darek

Data: 2012-03-25 15:12:11
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4f6f0d23$0$1213$65785112news.neostrada.pl...
[...]

=============================

A to nie przypadkiem smoleńska sztuczna zadalnie sterowana mgła?

Data: 2012-03-25 14:14:49
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik elmer radi radisson napisał:
On 2012-03-24 14:53, "Dariusz K. Ładziak" wrote:

[...]

No to remontowany. Wierzę że beton trzeba po tylu latach poprawić, może przykryć to wszystko asfaltobetonem - ale szanowny "redachtur" sformułował to tak jakby w Modlinie budowano lotnisko w szczerym polu...

--
Darek

Data: 2012-03-25 18:30:17
Autor: elmer radi radisson
On 2012-03-25 14:14, "Dariusz K. Ładziak" wrote:

No to remontowany. Wierzę że beton trzeba po tylu latach poprawić, może
przykryć to wszystko asfaltobetonem - ale szanowny "redachtur"
sformułował to tak jakby w Modlinie budowano lotnisko w szczerym polu...

Nie wiem o jaki cytat z prasy chodzi, bo w tym watku nie widze
chyba ani jednego (chyba ze komus cudzyslow i url zjadlo), wiec
ciezko mi sie odniesc ;)

--

memento lorem ipsum

Data: 2012-03-25 11:31:33
Autor: TJ_Blues
Modlin: Awionetka z uszkodzonym podwoziem wylądowała awaryjnie.
On Mar 25, 12:30 pm, elmer radi radisson <r...@spam-spam-spam-eggs-
bacon-and.spam.wireland.org> wrote:
On 2012-03-25 14:14, "Dariusz K. Ładziak" wrote:

> [...]

Nie wiem o jaki cytat z prasy chodzi, bo w tym watku nie widze
chyba ani jednego (chyba ze komus cudzyslow i url zjadlo), wiec

Bylo tego sporo; np.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,11412098,Modlin__Awionetka_z_uszkodzonym_podwoziem_wyladowala.html

BTW, Katana DA20 to sliczny bird :-)

cheers TJ

Modlin: Awionetka z uszkodzonym podwoziem wylądowała awaryjnie.