Módlmy się o nawrócenie Żydów

Data: 2009-12-18 14:38:28
Autor: abc
Módlmy się o nawrócenie Żydów
"Na to rzekli do Niego Żydzi: Pięćdziesięciu lat jeszcze nie masz, a
Abrahama widziałeś? Rzekł do nich Jezus: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam:
Zanim Abraham stał się, JA JESTEM."  (Jn 8:57-58)

Pan Jezus wypowiedział w ten sposób słowo, którego żaden żyd nie ośmiela się
wypowiedzieć, ponieważ jest to osobiste imię Boga, wypowiedziane przez
samego Boga do Mojżesza w krzaku gorejącym.

Bóg dotrzymał obietnicy danej Żydom odnośnie Mesjasza i posłał do nich Syna
Swojego Jednorodzonego.  Tajemnica, mocą której Syn Boży stał się
człowiekiem, nazywa się Boskim Wcieleniem Słowa.

Jednak Żydzi  odrzucili pełnię objawienia Bożego jako Trójcy Świętej
dokonaną w Jezusie Chrystusie.  Nie mogą pogodzić się z faktem że Bóg -
Stwórca wszyskich ludzi - okazał się nie być ich bożkiem plemiennym.

Zamiast przyjąć to do wiadomości i nawrócić się, Żydzi zaklinają
rzeczywistość - sprzeciwiają się Bogu, odrzucają Bóstwo Chrystusa i
bluźnierczo redukują Go do człowieka, do Żyda.

Trzaba się modlić w intencji nawrócenia się Żydów słowami modlitwy Kościoła:

Módlmy się też za wiarołomnych Żydów: niech Pan i Bóg nasz zedrze zasłonę z
serc ich, aby z nami poznali Pana naszego, Jezusa Chrystusa.

Wszechmogący wieczny Boże, który w miłosierdziu swojemu nikomu, nawet
wiarołomnym Żydom, przebaczenia nie odmawiasz, wysłuchaj modlitw naszych za
lud ten zaślepiony, aby wreszcie poznał światło prawdy, którym jest Chrystus
i z ciemności został wybawiony,

--
Extra Ecclesiam nulla salus - Poza Kościołem nie ma zbawienia

Módlmy się o nawrócenie Żydów