Moduł GPS, prośba o poradę

Data: 2009-06-07 11:08:01
Autor: pbjs
Moduł GPS, prośba o poradę
Witam,

Szukam modułu GPS via Bluetooth do Nokii E51.
Wymagania:

** żywotność baterii nader istotna
(ze względu na użytkowanie wraz z rowerem
realnie min. 12 godzin musi wytrzymywać)

** datalogger
(tu nie znam się - czy datalogger musi być
być w odbiorniku GPS, czy też wystarczy
sam soft do Nokii E51?)

** jeśli datalogger musi być w odbiorniku GPS
to jak wygląda możliwość zrzutu danych
na kartę pamięci do E51?

** miło by było, gdyby do GPS pasowała
ładowarka od E51 (zawsze to jedna ładowarka mniej ;-)

** dobry, sprawdzony model, niekoniecznie najdroższy ;-)

Dzięki z góry za pomoc,
pbjs

Data: 2009-06-08 10:58:30
Autor: J.F.
Moduł GPS, prośba o poradę
Użytkownik "pbjs" <pbjsNOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości news:4a2b839b$1news.home.net.pl...
Szukam modułu GPS via Bluetooth do Nokii E51.
** żywotność baterii nader istotna
(ze względu na użytkowanie wraz z rowerem
realnie min. 12 godzin musi wytrzymywać)

Poszukaj czegos na chipsecie Nemerix.
Odbiorniki nie sa moze najlepsze, ale czas pracy maja ambitny.

http://www.allegro.pl/item654685383_odbiornik_gps_bt_77_bluetooth_bateria_26_h_fv_gw.html
Klopot moze byc tylko taki ze to typowy bezmarkowiec, nie wiadomo co w srodku, bateria swoje mogla odlezec w magazynie i nie jest juz pierwszej swiezosci.

Wiec moze cos z bardziej dostepna bateria i kupic druga, albo na paluszki

No i loggera to nie ma - ale tu telefon powinien wystarczyc

** jeśli datalogger musi być w odbiorniku GPS
to jak wygląda możliwość zrzutu danych
na kartę pamięci do E51?

Zazwyczaj kiepsko - funkcja zaawansowana, wymaga specjalnego oprogramowania, ktore jest - pod windows na peceta.

** miło by było, gdyby do GPS pasowała
ładowarka od E51 (zawsze to jedna ładowarka mniej ;-)

Nokia LDW costam zapewne :-)
Co tez niekoniecznie jest dobre, bo trzeba zmieniac kable po dwoch godzinach  :-)

J.

Data: 2009-06-30 22:14:57
Autor: Jacek \"Plumpi\"
Moduł GPS, prośba o poradę

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h0ijrn$gda$1news.onet.pl...

Nokia LDW costam zapewne :-)
Co tez niekoniecznie jest dobre, bo trzeba zmieniac kable po dwoch godzinach  :-)

Po 2 godzinach pracy nawigacji to rozładowuje się E51.
LD-3W potrfi pracować na jednym naładowaniu nawet 15 godzin.

Data: 2009-06-08 12:18:06
Autor: Vico
Modul GPS, prosba o porade
[...]

Polecam logera w odbiorniku. Tez mam E51 a do tego GPS PENTAGRAM Pathfinder.
Mozna go wlaczyc w tryb logowania pozycji i ustawic sobie czas lub
odleglosc przebyta do zapisania kolejnego punktu w terenie.

Mozna takze nacisnac przycisk zapisujacy aktualna lokalizacje. Potem to wszystko wrzucasz do kompa gdyz z urzadzeniem masz program GPS Photo Tagger no i widzisz wszystko na mapie.

Ja co prawda nie uzywam loggera na rowerze ale wrzucam
czasem zonie GPSa do bagaznika i potem po calym dniu
patrzymy jak krazyla po miescie :-))))

A propos baterii to starcza na dluuuugo. Ja laduje go raz na 2 tygodnie a jezdze po kilka godzin dziennie tylko ze
podczas jazdy nie uzywam loggera, ktory zrzera energie.

--
P.

Data: 2009-06-08 14:01:36
Autor: WebSmok
Modul GPS, prosba o porade

Użytkownik "Vico" <vico@mruk.pl> napisał w wiadomości news:booecqr$spqnews.man.torun.pl...
[...]

    Nie ma co się paprać w moduł i telefon strasznie się zawiodłem na takim rozwiązaniu. Telefon zdechnie jeszcze szybciej niż odbiornik. Lepiej popytaj na grupach rowerowych z pewnością Ci coś fajnego polecą.
    WebSmok,pl

Moduł GPS, prośba o poradę