Modyfikacja Mongoose CW450

Data: 2012-04-13 09:57:29
Autor: whitey
Modyfikacja Mongoose CW450
Potrzebuje porady, co mozna zrobic w nastepujacej sprawie.
Jest stary Mongoose Crossway 450 (2006). Jest zainstalowany w nim
widelec amortyzowany, rozmiar kola 700C. Widelec jes zajechany
kompletnie Rama ma taka geometrie ze nie da rady standardowego sztywnego
widelca 700C zastosowac, bo pedaly sa tak blisko jezdni ze nie da rady
na tym jezdzic.
W zwiazku z tym pytanie, czy wogole mozna, jesli mozna to jak zrobic
"downgrade" do sztywnego widelca? Patrzylem na 29er'owe widelce moze to
mogloby sie nadac tyle ze cena dosc wysoka i musze wiedziec wczesniej
czy wogole to ma sens. Tak czy inaczej nawet z amortyzowanym widelcem
jesli sie ugnie to zdarza sie zaczepic pedalem o jezdnie.
Bede wdzieczny jesli ktos podrzuci jakis pomysl.

whitey

Data: 2012-04-13 11:51:32
Autor: Fabian
On 13.04.2012 10:57, whitey wrote:
[...]

Przewierć się przez goleń, zainstaluj śrubkę i będziesz miał sztywny. W międzyczasie wyjmij ze środka elementy które już nie będą potrzebne.

Fabian.

Data: 2012-04-13 12:44:19
Autor: whitey
On 13/04/12 10:51, Fabian wrote:
[...]

No niby jakies rozwiazanie to jest, tyle ze caly czas ciezkie. To co
mnie sklonilo do przemyslen to wlasnie waga, w sumie moge jezdzic tak
jak jest.
Zastanawiam sie czy nie daloby rady wytoczyc czegos jakby do trzymania
dystansu na rurze? nie wiem czy to rozsadny pomysl i czy potem da rade
jakos stery osadzic. Jeszcze nie rozbieralem przyznam sie. Poza tym
ciekawe jak to bedzie wygladalo i czy warto sie pieprzyc...

--
whitey

Data: 2012-04-13 06:34:31
Autor: mbozym
Modyfikacja Mongoose CW450
Czyli na przestrzeni lat zmieniła się znacznie geometria ramy
Crosswaya 450...
Też mam sztukę tego rowerka (ale z 1996 roku) i zastosowałem odwrotny
myk:
zamiana sztywniaka na amortyzowany. I pomimo zastosowania regulowanego
mostka kierownica i tak jest zbyt wysoko.

Może się zamienimy ramami? ;)

Data: 2012-04-13 16:34:35
Autor: Marcin Hyła
On 2012-04-13 15:34, mbozym wrote:

[...]

Zamieniłby stryjek siekierkę na kijek - w 1996 to jeszcze były porz±dne cromo, a nie alu!
:-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-04-14 16:36:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Modyfikacja Mongoose CW450
whitey, Fri, 13 Apr 2012 09:57:29 +0100, pl.rec.rowery:
W zwiazku z tym pytanie, czy wogole mozna, jesli mozna to jak zrobic
"downgrade" do sztywnego widelca?

Uderz do Biobike albo kogo¶, kto spawa/lutuje widelce, zrobi Ci odpowiedni.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2012-04-14 16:38:37
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Modyfikacja Mongoose CW450
Marek 'marcus075' Karweta, Sat, 14 Apr 2012 16:36:39 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

Aha, ku jasno¶ci: mailowałem w tej sprawie bodaj z Biobike wła¶nie,
odpisali mi, że nie ma problemu i mog± mi zrobić widelec jakikolwiek. 150zł
chcieli. Orłowski na maile w sprawie pospawania widelca nie odpowiadał,
Bike Mielec na swojej stronie zastrzega sobie sprzedaż całej ramy, więc
nawet nie pisałem.

Data: 2012-04-14 22:18:43
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-04-13, whitey wrote:
[...]

Są sztywne widelce o długości odpowiadającej amortyzatorom - na przykład
taki:

http://surlybikes.com/parts/ogre_fork

Modyfikacja Mongoose CW450