Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Modyfikacja napędu 3x8

Modyfikacja napędu 3x8

Data: 2019-05-14 18:29:22
Autor: qrt
Modyfikacja napędu 3x8
Ignac <smak870221@gmail.com> Wrote in message:
Pisałem kiedyś o modyfikacji kasety do jazdy na podjazdach, czyli o takim jejzestopniowaniu 36-34-32-30-28-26-23. Niestety, na bębenek ósma zębatka już nieweszła. A korba to 48-38-22.Żeby poprawić pracę przerzutki tylnej, wydłużyłem posiadany jej hak-ten w ramie,przy pomocy takiego oto zestawu:http://tnijurl.com/c8777ba6d46d/ https://allegro.pl/oferta/sruba-przerzutki-tylnej-5128087639Przy pomocy tej śruby przykręcam ten hak do haka ramy i do niego przerzutkętylną. Trzeba tą śrubę nieco dopasować pilnikiem do tego nowego i w ramie haka.Następnie tylko wydłużyć łańcuch do 118 ogniw, dla przerzutki RD-M360- dwa kółkapo 13 ząbków i śmiga aż miło. Z kasetą jak wyżej, nie trzeba nic robić z klatką przerzutką przedniej. W położeniu łańcucha: korba-22 i zębatka kasety-23,łańcuchma superowy naciąg, czyli nie wisi i nie ociera o dół klatki przerzutki p.A w położeni łańcucha: korba-48 i zębatka kasety-36, wózek przerzutki tylnejma bardzo przyzwoite wychylenie.Jest miejsce  na to, aby dołożyć jeszcze zębatkę 40t, zdejmując 23t.Pracuję nad tym, na razie koncepcyjnie.

Dość radykalnie że tak powiem. Ja mam korbę 46/30 - zrobiona ze starej korby MTB 110/76 bcd
 (46-36-26) Położonej z lekko modyfikowana kaseta 13-15-17-19-21-24-28-32. Miałem 15-17-19-21-23-25-28-32 i jakkolwiek gęsty środek mi sie
 podobał na podjazdach o tyle jednak już dołu mi na zjazdach
 brakowało.  U ciebie to już w ogóle tego dołu nie ma.  W sumie da
 się niby bez tego żyć ale... --

Data: 2019-05-14 11:01:15
Autor: Ignac
Modyfikacja napędu 3x8
W dniu wtorek, 14 maja 2019 18:29:25 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
Ignac > Pisałem kiedyś o modyfikacji kasety do jazdy na podjazdach, czyli o takim jej zestopniowaniu 36-34-32-30-28-26-23. Niestety, na bębenek ósma zębatka już nie weszła.
Dość radykalnie że tak powiem.
Już taką jedną kasetę zjeździłem, ale bez 36
Ja mam korbę 46/30 - zrobiona ze starej korby MTB 110/76 bcd
 (46-36-26) Położonej z lekko modyfikowana kaseta 13-15-17-19-21-24-28-32. Miałem 15-17-19-21-23-25-28-32 i jakkolwiek gęsty środek mi sie
 podobał na podjazdach o tyle jednak już dołu mi na zjazdach
 brakowało.  U ciebie to już w ogóle tego dołu nie ma..  W sumie da
 się niby bez tego żyć ale...

48/23 to ok. 35km/h, ale zjazdy wykorzystuję przeważnie do odpoczynku.
Często mam 30-40 km samych podjazdów. Chociaż mógłbym się zastanowić nad
takim zestopniowaniem: 40-36-32-28-24-21-18, ale trzeba by wydłużyć/przerobić
klatkę przerzutki p. Zobaczę, jak się uda z zębatką 40t.

Data: 2019-05-14 22:53:16
Autor: qrt
Modyfikacja napędu 3x8
Dnia Tue, 14 May 2019 11:01:15 -0700 (PDT), Ignac napisał(a):

W dniu wtorek, 14 maja 2019 18:29:25 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
Ignac
Pisałem kiedyś o modyfikacji kasety do jazdy na podjazdach, czyli o takim jej zestopniowaniu 36-34-32-30-28-26-23. Niestety, na bębenek ósma zębatka już nie weszła.
Dość radykalnie że tak powiem.
Już taką jedną kasetę zjeździłem, ale bez 36
Ja mam korbę 46/30 - zrobiona ze starej korby MTB 110/76 bcd
 (46-36-26) Położonej z lekko modyfikowana kaseta 13-15-17-19-21-24-28-32. Miałem 15-17-19-21-23-25-28-32 i jakkolwiek gęsty środek mi sie
 podobał na podjazdach o tyle jednak już dołu mi na zjazdach
 brakowało.  U ciebie to już w ogóle tego dołu nie ma.  W sumie da
 się niby bez tego żyć ale...

48/23 to ok. 35km/h, ale zjazdy wykorzystuję przeważnie do odpoczynku.
Często mam 30-40 km samych podjazdów.

kurcze co ty masz za koła? Albo jaką masz kadencje ? :)

U mnie na kołach 622x40 przy korbie 46 i koronce 23 i kadencji 90 to jest
około 24km/h. 35 (lekko ponad) to mam na 15 ... Na 13 mam 42 i tutaj faktycznie sie można by  zgodzić ze z tego dało by sie
zrezygnować. Jednak by znaleźć koronę "kończącą" o takiej wielkości jest
chyba niemożliwe wiec jako "kończącą" mam 13 zaadoptowana z kasety suntour.   Inna kwestia ze można by w końcu pójść z duchem czasu i migrować na 10
albo chociażby 9 :)

Data: 2019-05-14 15:26:34
Autor: Ignac
Modyfikacja napędu 3x8
W dniu wtorek, 14 maja 2019 22:53:27 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
Dnia Tue, 14 May 2019 11:01:15 -0700 (PDT), Ignac napisał(a):

> W dniu wtorek, 14 maja 2019 18:29:25 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
>> Ignac >>> Pisałem kiedyś o modyfikacji kasety do jazdy na podjazdach, czyli o takim jej zestopniowaniu 36-34-32-30-28-26-23. Niestety, na bębenek ósma zębatka już nie weszła.
>> Dość radykalnie że tak powiem. > Już taką jedną kasetę zjeździłem, ale bez 36
>> Ja mam korbę 46/30 - zrobiona ze starej korby MTB 110/76 bcd
>>  (46-36-26) >> Położonej z lekko modyfikowana kaseta 13-15-17-19-21-24-28-32. >> Miałem 15-17-19-21-23-25-28-32 i jakkolwiek gęsty środek mi sie
>>  podobał na podjazdach o tyle jednak już dołu mi na zjazdach
>>  brakowało.  U ciebie to już w ogóle tego dołu nie ma.  W sumie da
>>  się niby bez tego żyć ale... > > 48/23 to ok. 35km/h, ale zjazdy wykorzystuję przeważnie do odpoczynku.
> Często mam 30-40 km samych podjazdów. kurcze co ty masz za koła? Albo jaką masz kadencje ? :)
622x28, kadencja 110-120, to jest lekkie przełożenie na zjazdy i bardzo łatwo mi taką kadencję rozwinąć.
U mnie na kołach 622x40 przy korbie 46 i koronce 23 i kadencji 90 to jest
około 24km/h. 35 (lekko ponad) to mam na 15 ... Na 13 mam 42 i tutaj faktycznie sie można by  zgodzić ze z tego dało by sie
zrezygnować. Jednak by znaleźć koronę "kończącą" o takiej wielkości jest
chyba niemożliwe wiec jako "kończącą" mam 13 zaadoptowana z kasety suntour.   Inna kwestia ze można by w końcu pójść z duchem czasu i migrować na 10
albo chociażby 9 :)
Choćby tylko na 9, bo wystarczy zmienić dystanse w kasecie, manetki i łańcuch.
Widzę w tej zmianie potencjał.

Data: 2019-05-15 11:38:05
Autor: qrt
Modyfikacja napędu 3x8
Dnia Tue, 14 May 2019 15:26:34 -0700 (PDT), Ignac napisał(a):


Choćby tylko na 9, bo wystarczy zmienić dystanse w kasecie, manetki i łańcuch.
Widzę w tej zmianie potencjał.

niektórzy twierdzą ze łańucha to wcale nie trzeba zmieniać i 8s daja rade
na kasetach 9s :)

Modyfikacja napędu 3x8

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona