Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Modyfikacja napędu 3x8

Modyfikacja napędu 3x8

Data: 2019-05-14 19:47:23
Autor: PeJot
Modyfikacja napędu 3x8
W dniu 2019-05-14 o 17:49, Ignac pisze:
Pisałem kiedyś o modyfikacji kasety do jazdy na podjazdach, czyli o takim jej
zestopniowaniu 36-34-32-30-28-26-23. Niestety, na bębenek ósma zębatka już nie
weszła.

Ponieważ ?

A korba to 48-38-22.

Spróbowałbym zestawu 44-cośtam-20, technicznie możliwe.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na œwiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2019-05-14 11:13:07
Autor: Ignac
Modyfikacja napędu 3x8
W dniu wtorek, 14 maja 2019 19:47:20 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
W dniu 2019-05-14 o 17:49, Ignac pisze:
> Pisałem kiedyś o modyfikacji kasety do jazdy na podjazdach, czyli o takim jej
> zestopniowaniu 36-34-32-30-28-26-23. Niestety, na bębenek ósma zębatka już 
nie weszła.

Ponieważ ?
ósma musiałaby mieć dystans zintegrowany z zębami, tak jak jest w oryginalnych kasetach.
> A korba to 48-38-22.

Spróbowałbym zestawu 44-cośtam-20, technicznie możliwe.

Na korbie, łańcuch z 22 na 38 śmiga bez problemu.
Właściwie, to ten czynnik był siłą sprawczą całej modernizacji.

Data: 2019-05-14 20:25:10
Autor: PeJot
Modyfikacja napędu 3x8
W dniu 2019-05-14 o 20:13, Ignac pisze:
W dniu wtorek, 14 maja 2019 19:47:20 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
W dniu 2019-05-14 o 17:49, Ignac pisze:
Pisałem kiedyś o modyfikacji kasety do jazdy na podjazdach, czyli o takim jej
zestopniowaniu 36-34-32-30-28-26-23. Niestety, na bębenek ósma zębatka już
nie weszła.

Ponieważ ?
ósma musiałaby mieć dystans zintegrowany z zębami, tak jak jest w oryginalnych kasetach.

Oczywiście. Poteoretyzujmy: 13-15-18-21-24-28-32-36. Powinno się dać zrobić i działać.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na œwiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2019-05-14 13:07:07
Autor: Ignac
Modyfikacja napędu 3x8
W dniu wtorek, 14 maja 2019 20:25:09 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

Oczywiście. Poteoretyzujmy: 13-15-18-21-24-28-32-36. Powinno się dać zrobić i działać.

Sądzę że tak, ale pójdźmy dalej; zamontujmy jeszcze 40t i 46t, przerzutka z najdłuższym wózkiem i ze stosownym adapterem do tych zębatek- są takie na
aledrogo.
To wszystko w napędzie 3x10, lub tylko 2x10 i mamy rower w przystępnej cenie,
i o wiele bardziej uniwersalny, niż te Sitmanowskie wynalazki 1x11!

Data: 2019-05-15 07:10:10
Autor: ń
Modyfikacja napędu 3x8
Ciekawe, ile taka kaseta waży?


-- -- -
zamontujmy jeszcze 40t i 46t

Data: 2019-05-15 08:20:06
Autor: Ignac
Modyfikacja napędu 3x8
W dniu środa, 15 maja 2019 07:10:13 UTC+2 użytkownik ń napisał:
Ciekawe, ile taka kaseta waży?


-- -- -
> zamontujmy jeszcze 40t i 46t

 36-34-32-30-28-26-23, 650gr
z 40 stalową, dalsze 200 gr

Data: 2019-05-14 23:00:08
Autor: qrt
Modyfikacja napędu 3x8
Dnia Tue, 14 May 2019 20:25:10 +0200, PeJot napisał(a):

15-18-21

dość długie te przełożenia tutaj...  W wypadku tak szerokozakresowych kaset jak 13-36 chyba jednak warto już
zmienić na 9s.

Data: 2019-05-14 22:55:58
Autor: qrt
Modyfikacja napędu 3x8
Dnia Tue, 14 May 2019 11:13:07 -0700 (PDT), Ignac napisał(a):

W dniu wtorek, 14 maja 2019 19:47:20 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
W dniu 2019-05-14 o 17:49, Ignac pisze:
Pisałem kiedyś o modyfikacji kasety do jazdy na podjazdach, czyli o takim jej
zestopniowaniu 36-34-32-30-28-26-23. Niestety, na bębenek ósma zębatka już 
nie weszła.

Ponieważ ?
ósma musiałaby mieć dystans zintegrowany z zębami, tak jak jest w oryginalnych kasetach.
A korba to 48-38-22.

Spróbowałbym zestawu 44-cośtam-20, technicznie możliwe.

Na korbie, łańcuch z 22 na 38 śmiga bez problemu.
 

16 to jest ponoć wartość graniczna ja mam 46-30 i daje rade ale kilka
problemów z konstrukcja takiej korby sie ujawniło.

Modyfikacja napędu 3x8

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona