Data: 2019-05-15 00:39:29 | |
Autor: Jacek G. | |
Modyfikacja napędu 3x8 | |
A przy okazji może ktoś wie (ale tak na 100 %) czy lewa manetka 3 rzędowa od napędu 3x9 + łańcuch 9-rzędowy będą poprawnie współpracowały z korbą 8-ką. Czyli czy odleglości między tarczami w korbie 8-ce są takie same jak w 9-tce. I czy same tarcze są tej samej grubości?
Rozważam kolejny raz przejście z 8-9 (tym razem w rowerze córki, w którym zaczęły się sypać manetki) i wolałbym zostawić póki co korbę, bo jest jeszcze OK. -- Jacek G. |
|
Data: 2019-05-15 08:38:28 | |
Autor: Ignac | |
Modyfikacja napędu 3x8 | |
W dniu środa, 15 maja 2019 09:39:31 UTC+2 użytkownik Jacek G. napisał:
A przy okazji może ktoś wie (ale tak na 100 %) czy lewa manetka 3 rzędowa od napędu 3x9 + łańcuch 9-rzędowy będą poprawnie współpracowały z korbą 8-ką. Czyli czy odleglości między tarczami w korbie 8-ce są takie same jak w 9-tce. I czy same tarcze są tej samej grubości? Kaseta dziewiątka ma dystanse 2,56 mm, a 3,13 mm, szerokości zębatek są identyczne 2 mm. Można kupić kasetę 9s, 12-36 i zmienić tylko dystanse na 3,13mm i mamy kasetę do napędu 8s. Łańcuchy w obu napędach mają tą samą szerokość rolek, a całkowita ich szerokości wynika tylko z cieńszych blaszek ogniw zewnętrznych w przypadku 9s Tarcze korb są tej samej szerokości. Skoki w manetce są nieco mniejsze w przypadku napędu 9s. Klatka przerzutki przedniej, może być minimalnie węższa, ze względu na różnice w szerokości obu łańcuchów, ale może zadziałać, kwestia regulacji. |
|
Data: 2019-05-15 19:31:52 | |
Autor: Jacek G. | |
Modyfikacja napędu 3x8 | |
W dniu 2019-05-15 o 17:38, Ignac pisze:
wynika tylko z cieńszych blaszek ogniw zewnętrznych w przypadku 9sTo jest dla mnie istotna informacja. Skoki w manetce są nieco mniejsze w przypadku napędu 9s.W prawej (tylnej) manetce - to jest zrozumiałe, bo na tej samej szerokości bębenka jest o jedna zębatka więcej. Ale czy skok na lewej (przedniej) manetce (wynikający z odległości między tarczami korby) jest taki sam w 8 i 9 - to jest istotne. Powinien być chyba identyczny, bo tu nie było powodu żeby coś zmieniać, chyba, że z powodów marketingowych. -- Jacek G. |
|
Data: 2019-05-15 23:39:26 | |
Autor: Ignac | |
Modyfikacja napędu 3x8 | |
Kup do 9s: manetkę przerzutki tylnej, łancuch i kasetę- kupiłbym tą z zebatką 36, jeśli przerzutka tylna ją obsłuży. Po montażu obie przerzutki jedynie do regulacji
|
|
Data: 2019-05-16 09:58:26 | |
Autor: Ĺ | |
Modyfikacja napędu 3x8 | |
Po co taki klamot (mam HG61 i drugi raz bym 12-36 nie kupił), 34 wystarczy w większości przypadków.
-- -- - Kup do 9s: manetkę przerzutki tylnej, łancuch i kasetę- kupiłbym tą z zebatką 36, jeśli przerzutka tylna ją obsłuży. |
|
Data: 2019-05-15 10:19:25 | |
Autor: cytawa | |
Modyfikacja napędu 3x8 | |
Jacek G. pisze:
A przy okazji może ktoś wie (ale tak na 100 %) czy lewa manetka 3 Jezeli jest jakas roznica to liczona w setkach. Jestem pewny na 95% ze tarcze z przodu sa nierozroznialne wymiarowo. Nigdy nie mialem klopotu. Byc moze sa dedykowane tarcze pod 9-ki ale MZ po to by byly drozsze. Jan Cytawa |
|
Data: 2019-05-15 11:29:50 | |
Autor: Ĺ | |
Modyfikacja napędu 3x8 | |
Jak szukałem przedniego napędu pod 8 rz. i 9 rz., to dokładnie te same tarcze były w jednym sklepie sprzedawane jako 8 rz. w innym jako 9 rz. wg widzimisię sklepu.
Z kolei ciekawa sprawa, że łańcuchy sprzedają czasem jako 7-8 rz. -- -- - Czyli czy odleglości między tarczami w korbie 8-ce są takie same jak w 9-tce. |