Moge odmowic sadowi w tej sytucaji?

Data: 2010-07-21 08:59:45
Autor: Strachu S.
Moge odmowic sadowi w tej sytucaji?
Czy mam prawo odmowic zeznan przed sadem rodzinnym w sprawie rozwodowej syna?

Nie chce w tym uczestniczyc, nie chce o tym mowic.

Czy w takich sprawach jak rozwod wolno mi odmowic skladania zeznac?

Musze tak czy owak stwic sie w sadzie i to uzasadnic?

A moze tak jak w innych sprawach, np. karnych MUSZE sie stawic i zeznawac?

Strachu S.

Data: 2010-07-21 12:19:27
Autor: TomekK
Moge odmowic sadowi w tej sytucaji?
Czy mam prawo odmowic zeznan przed sadem rodzinnym w sprawie rozwodowej syna?
Czy w takich sprawach jak rozwod wolno mi odmowic skladania zeznac?

W przypadku sprawy o rozwód wstępny ma prawo do odmowy zeznań w charakterze świadka w ogóle (art. 261 § 1 kpc).

Musze tak czy owak stwic sie w sadzie i to uzasadnic?

Niestety musisz się stawić w sądzie. Zostaniesz także na rozprawie pouczony o prawie do odmowy zeznań.

Tomasz K.

Moge odmowic sadowi w tej sytucaji?