Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Moich bojów z cieniasem ciąg dalszy

Moich bojów z cieniasem ciąg dalszy

Data: 2009-03-29 22:53:37
Autor: J.F.
Moich bojów z cieniasem ciąg dalszy
On Fri, 27 Mar 2009 22:27:04 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
Na biegu jałowym po resecie kompa i zrobieniu adaptacji:
przy przepustnicy otwartej na maksa (ECU w pętli otwartej):
Obroty silnika - 5000rpm (około)
MAP - 735
Czas otwarcia wtryskiwaczy - 3ms
Lambda - komputer pracuje na mapach, nie czyta danych z sondy. Sonda podaje 0.8-0.9V

Po długim czasie trzymania przepustnicy otwartej na maksa (komputer przechodzi w tryb pętli z sond± lambda)
Obroty silnika - 5500rpm (około)
MAP - 745
Czas otwarcia wtryskiwaczy - 2.6ms
Lambda - Komputer podaje skrajne prawe,żółte pole skali (niestety nie jest napisane co to oznacza, ale chyba mieszkankę bogat±). Sonda podaje 0.9V

Jak widać na mapach silnik wkręca się do 5000, sterowany sond± do 5500 rpm.
Co to może być?

A w czym problem - ze nie kreci szybciej ? Jak widac kreci, ciekawe tylko czemu - czyzby za bogata mieszanka ?

Tam jest MAP czy MAF ? Przy wyzszych obrotach MAP powinno byc chyba
mniejsze ? Jesli jednak jest to duzo nizej niz wydaje sie ze powinno byc, to
czeka cie chyba kolejna kontrola wszystkiego:
-rozrzad dobry ? [walek, ustawienie, luz zaworowy]
-zaplon we wlasciwym momencie ? -dolot powietrza sie nie blokuje ? [sprobuj bez filtru]
-wtryskiwacze fabryczne ? -swiece dobre ?
....
-a benzyna to dobra ?
Zastanawia mnie niezmieniaj±cy się k±t wyprzedzenia zapłonu, ale z drugiej strony nie wiem co ten parametr odczytany z komputera oznacza

A komputer od tego silnika czy grzebany ?
Tak patrzę że przy sterowaniu lambd± silnik wkręca się wyżej pomimo że dostaje mniej paliwa, czyżby silnik był zalewany? I je¶li tak to dlaczego?

Z tym cisnieniem to na pewno dobrze ? Nie ma tam jakiegos regulatora zeby bylo stale nadcisnienie nad
kolektorem ? J.

Moich bojów z cieniasem ciąg dalszy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona