Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Moich bojów z cieniasem ciąg dalszy

Moich bojów z cieniasem ciąg dalszy

Data: 2009-03-27 23:49:54
Autor: yabba
Moich bojów z cieniasem ciąg dalszy
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:gqjgsa$4cd$1nemesis.news.neostrada.pl...
Nadal walczę z silnikiem 1.2 16V MPI 86KM z Punto I, mam trochę nowych danych więc może ktoś coś mi podpowie, bo mi się już pomysły kończą.

Obecnie sprawa wygląda tak:

- komputerowa diagnostyka nic nie pokazuje, reset adaptacji nic nie poprawia (dokładne wyniki później)
- wymieniłem wtryskiwacze (były jakieś pomieszane od różnych modeli), teraz są takie jak powinny, wszystkie w czasie testu psikają paliwem
- wymieniłem świece (sprawdzałem też na starym i nowym komplecie - nie ma różnic)
- mam dwa komplety przewodów WN (nienowe, ale stan przyzwoity) - na jednym i drugim jest to samo
- palą wszystkie gary (przynajmniej na wolnych obrotach), bo wyraźnie słychać zmianę w odgłosie pracy jak odłączam poszczególne przewody WN
- wymieniłem filtr paliwa
- sprawdzałem z i bez filtra powietrza (więc to nie to)
- sprawdziłem ciśnienie na listwie wtryskowej, jest 3.1bar (tyle podaje specyfikacja), przy maksymalnym otwarciu przepustnicy trochę drży wskazówka manometru ale poniżej 3.0bar nie spada
- wyeliminowałem wpływ układu wydechowego (pełen przelot nic nie zmienił)
- sprawdziłem zgodnie z moją najlepszą wiedzą ustawienie rozrządu i wydaje mi się być dobre. Przy ustawionych cylindrach w linii (przyrządem), wycięcia w wałkach rozrządu zajmują dolną połowę otworów do blokowania wałków rozrządu, co wydaje mi się zgadzać z wzorcem.
- sprawdziłem czujnik położenia wału, przysunąłem go bliżej koła zębatego żeby generował mocniejszy sygnał (teraz jest 0.6mm od zębów przy normie 0.5-1mm)

Diagnostyka komputerowa pokazuje:

Na biegu jałowym po resecie kompa i zrobieniu adaptacji:

na biegu jałowym:
Temperatura silnika - 87C
Obroty biegu jałowego - 860rpm
Obroty silnika - 1000rpm (około)
MAP - 264
Czas otwarcia wtryskiwaczy - 0.55ms
Przepustnica - 11.8 stopni
Kąt wyprzedzenia zapłonu - 30 stopni
Lambda - komputer pokazuje środkowe (prawidłowe) położenie, odczyt z sondy 0.0-0.1V, krótkie skoki na 0.7V które są zaraz kompensowane przez ECU.
Ciśnienie na listwie paliwa - 2.6bar (regulowane przez regulator ciśnienia - zgodne ze specyfikacją)

przy przepustnicy otwartej na maksa (ECU w pętli otwartej):
Temperatura silnika - 89C
Obroty silnika - 5000rpm (około)
MAP - 735
Czas otwarcia wtryskiwaczy - 3ms
Przepustnica - 91 stopni
Kąt wyprzedzania zapłonu - 31 stopni
Lambda - komputer pracuje na mapach, nie czyta danych z sondy. Sonda podaje 0.8-0.9V
Ciśnienie na listwie paliwa - 3.0-3.1bar (wskazówka trochę drży)

Po długim czasie trzymania przepustnicy otwartej na maksa (komputer przechodzi w tryb pętli z sondą lambda)
Temperatura silnika - 89C
Obroty silnika - 5500rpm (około)
MAP - 745
Czas otwarcia wtryskiwaczy - 2.6ms
Przepustnica - 91 stopni
Kąt wyprzedzania zapłonu - 31 stopni
Lambda - Komputer podaje skrajne prawe,żółte pole skali (niestety nie jest napisane co to oznacza, ale chyba mieszkankę bogatą). Sonda podaje 0.9V
Ciśnienie na listwie paliwa - 3.0-3.1bar (wskazówka trochę drży)


Jak widać na mapach silnik wkręca się do 5000, sterowany sondą do 5500 rpm.

Co to może być?

Zastanawia mnie niezmieniający się kąt wyprzedzenia zapłonu, ale z drugiej strony nie wiem co ten parametr odczytany z komputera oznacza (może to tylko jakaś wartość kompensacji, a nie faktyczny kąt wyprzedzenia) - odczyt zmienia się przy dynamicznym operowaniu gazem, ale przy stałym otwarciu przepustnicy jest stały około 30 stopni.

Nie byłem jeszcze na badaniu kompresji, ale mimo wszystko objawy nie wskazują na jakiś problem z kompresją.

Tak patrzę że przy sterowaniu lambdą silnik wkręca się wyżej pomimo że dostaje mniej paliwa, czyżby silnik był zalewany? I jeśli tak to dlaczego?


Zastanawia mnie ten stały kąt wyprzedzenia zapłonu. Przy obrotach biegu jałowego powinno być 26 stopni.
http://209.85.129.132/search?q=cache:4NQUCBI0lSwJ:www.viaken.pl/forum/viewtopic.php%3Ff%3D5%26t%3D9120+kat+wyprzedzenia+zap%C5%82onu&cd=44&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

Przy wzroscie obrotów kąt powinien się zwiększać, a przy wzroście obciążenia zmniejszać.
http://www.zss.lublin.pl/html/motor/5.4%20Charakterystyki%20regulacyjne.pdf

Jakie są parametry przy częściowo uchylonej przepustnicy: około 20-30 stopni?
Jaka jest zmierzona przez sterownik temperatura zasysanego powietrza?


--
Pozdrawiam,

yabba

Moich bojów z cieniasem ciąg dalszy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona