Mój full trzeszczy

Data: 2009-05-22 00:11:11
Autor: darek ru
Mój full trzeszczy
Witam,

Rama w moim rowerku - Bergamont evolve 5.7 po ok, 1500 km zaczęła
trzeszczeć. Czy ktoś z Was zna budowę tego zawieszenia i byłby w
stanie doradzić co by należało sprawdzić lub ew. wymienić.

pozdrawiam
Darek

Data: 2009-05-22 10:43:21
Autor: Michał Pysz
Mój full trzeszczy
darek_ru@go2.pl pisze:
[...]

Na początek wyjąć sztycę i wyczyścić (także wnętrze rury podsiodłowej w ramie)

mp.

Data: 2009-05-22 02:03:41
Autor: darek ru
Mój full trzeszczy
On 22 Maj, 10:43, Michał Pysz <pysz.mic...@gazeta.pl> wrote:
darek...@go2.pl pisze:

> [...]

> stanie doradzić co by należało sprawdzić lub ew. wymienić.

Na początek wyjąć sztycę i wyczyścić (także wnętrze rury podsiodłowej w

Nie, to nie sztyca, bo trzeszczy również jak staję na pedałach. To
również nie suport, wykręcałem. Trzask pojawia się najczęściej jak
mocniej nacisnę na pedały lub w ciasnym zakręcie jak wjeżdżam np. w
dołek. Zawieszenie się wtedy ugina (i pewnie lekko przekrzywia) i
trach. Paskudny, metaliczny odgłos. To jest na 100% zawias.  Nie wiem
tylko jak jest zbudowany (łożyska ślizgowe czy maszynowe), może luzy
na spasowaniu łożysk z ramą. Nie chcę tego tak na pałę rozkręcać i
dlatego pytam. Może ktoś ma podobnego rowerka i grzebał już przy
zawiasie.

dzięki za zainteresowanie
Darek

Data: 2009-05-23 20:58:25
Autor: kml
Mój full trzeszczy
Użytkownik <darek_ru@go2.pl> napisał w wiadomości news:4b2445b9-5efa-44e5-b981-f70ec2f00203q14g2000vbn.googlegroups.com...
[...]

-- -- --

Zwiecha w rowerze to nie reaktor jądrowy więc nie ma co panikować ;) Bez względu na to czy są ślizgy czy maszynówki to zawsze jest oś, którą się wyjmuje i rozkłada zawieszenie. Robisz na spokojnie po kolei, rozkładasz w kolejności demontazu a potem skladasz ALE ZANIM TO ZROBISZ to po prostu wyjmij oś/osie z zawiasów i je nasmaruj ponieważ to właśnie one lubią sobie skrzeczeć.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-05-22 11:00:38
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Mój full trzeszczy
Panie darek_ru@go2.pl, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

Rama w moim rowerku - Bergamont evolve 5.7 po ok, 1500 km zaczęła
trzeszczeć. Czy ktoś z Was zna budowę tego zawieszenia i byłby w
stanie doradzić co by należało sprawdzić lub ew. wymienić.

Jak rama trzeszczy, to trzeba ramę wymienić. Prosta sprawa.
;-)

Data: 2009-05-22 19:03:39
Autor: Wojtek
Mój full trzeszczy
darek_ru@go2.pl pisze:
[...]

Rozłożyć zawieszenie na części pierwsze, wyszorować wszystko, łożyska można przesmarować (delikatnie wyjąć uszczelniacze, wyszorować i zapchać nowym smarem) i poskładać do kupy dokręcając dynamomentrem.

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-05-24 12:35:21
Autor: r2rec
Mój full trzeszczy
On 22 Maj, 09:11, darek...@go2.pl wrote:

Rama w moim rowerku - Bergamont evolve 5.7 po ok, 1500 km zaczęła
trzeszczeć.

miałem właśnie podobnie
pomogło odkręcenie dampera, wyczyszczenie i przesmarowanie tulei na
których jest zamocowany do ramy

powodzenia
Artur
r2rec

Data: 2009-05-25 23:26:30
Autor: darek ru
Mój full trzeszczy
On 24 Maj, 21:35, r2rec <r2...@r2projekt.com> wrote:
> [...]

> trzeszczeć.

miałem właśnie podobnie
pomogło odkręcenie dampera, wyczyszczenie i przesmarowanie tulei na

Hej.
1. odkręciłem damper i przesmarowałem tuleje - jak radziłeś
2. rozkręciłem zawias, zjąłem oś iwszystko dokładnie oczyściłem - tak
jak radził kml i inni.

I jest cisza, nareszcie, dzięki za wszystkie porady.

pozdrawiam
Darek

Mój full trzeszczy