Moj pierwszy smartfon z androidem...

Data: 2013-01-30 09:50:37
Autor: marfi
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Użytkownik "Mr Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ke9um9$94t$1node2.news.atman.pl...
Dramat :( Jestem zalamany. Jak tego uzywac wygodnie?

  Musisz spędzić trochę więcej  czasu z  tym urządzeniem to przestaniesz opisywać swoją niewiedzę :)

--
marfi

Data: 2013-01-30 13:50:16
Autor: Mr Misio
Użytkownik marfi napisał:
[...]

To zacznijmu po kolei:

"Wyswietlacz, ze 3 razy wiekszy niz w mojej ex e52. Ale na ekranie miesci sie 6 kontaktow rownoczesnie (mniej niz na e52)."

chcialbym zmiescic na ekranie tak z 10-12 kontaktow jak przegladam liste.

:)

Data: 2013-01-30 15:42:55
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 30 Jan 2013 13:50:16 +0100, Mr Misio wrote:
 "Wyswietlacz, ze 3 razy wiekszy niz w mojej ex e52. Ale na ekranie  miesci sie 6 kontaktow rownoczesnie (mniej niz na e52)."

 chcialbym zmiescic na ekranie tak z 10-12 kontaktow jak przegladam liste.

A nie mozesz wpisac kilku literek? Po kiego grzyba *widziec* *nacie
kontaktow (i nawet nie wiem ile widac na moim fonie... sprawdzilem --
uwazaj -- widac DZIESIEC. Telefon ,,domyslny'').

Ponownie -- to nie jest E52. Dialer rowniez.
--
Micha

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-01-30 19:46:48
Autor: Mr Misio
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Uytkownik Michal Tyrala napisa:
[...]

moge, ale w E52 moglem wpisywac od razu, tutaj musze kliknac, pojawia sie klawiaturka, i dopiero moge klikac dalej

Po kiego grzyba *widziec* *nacie

Bo lubie?

kontaktow (i nawet nie wiem ile widac na moim fonie... sprawdzilem --
uwazaj -- widac DZIESIEC. Telefon ,,domyslny'').

Ponownie -- to nie jest E52. Dialer rowniez.

Dla mnie to telefon, powinien wiec miec ergonomi telefonu.

Data: 2013-01-30 19:05:53
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 30 Jan 2013 19:46:48 +0100, Mr Misio wrote:
> A nie mozesz wpisac kilku literek?

 moge, ale w E52 moglem wpisywac od razu, tutaj musze kliknac, pojawia  sie klawiaturka, i dopiero moge klikac dalej

Pardon, a nie probowales pisac nazwy kontaktu na numerycznej, na mod 2
= ABC? Moze w koncu zdradzisz co to za telefon? Czy dalej bedzie
,,szeroki/defaultowy''?

> Po kiego grzyba *widziec* *nacie

 Bo lubie?

Nizej piszesz, ze ma si wygodnie dzwonic. Wybranie kontaktu do
zadzwonienia to troche co innego niz zachwycanie si pojemnoscia swojej
ksiazki z kontaktami ;-)

> [...]
>
> Ponownie -- to nie jest E52. Dialer rowniez.

 Dla mnie to telefon, powinien wiec miec ergonomi telefonu.

Nie. Dla Ciebie ma byc jak E52. Dla mnie rok z ogonem temu mial byc jak
Eryk, ale moich postow skamlcych jakos tu nie bylo. Zmiana
przyzwyczajen nie boli. Nawyki si zmienia, czasem troche to trwa. I tyle.

Data: 2013-01-30 20:14:50
Autor: Mr Misio
[...]

nawyki - nawykami

ergonomia - ergonomia

android to system do wszystkiego, no i niestety to czuc.

nokia soft pod swoje nokie dopracowywale, by dzwoniacemu bylo wygodnie, usprawnienia ergonomii miedzy e50 a e51 byly widoczne i zachwycajace prostota i podnoszaca sie wygoda, miedzy e51 a e52 podobnie.

android jest "optymalizowany" pod "mozesz tu wszystko zrobic". wiec czesc "obsluga telefonu" jest wcisnieta gdzies miedzy rozne inne mozliwosci systemu.

uzywam od ponad pol roku androida na tablecie i potrafie docenic, ze duzo mozna na nim zrobic, mniej lub bardziej wygodnie niz na PC, ale sprawy "komputerowe" sa dosc dobrze rozwiazane, ergonomia prawie jak u dojrzalego OS-a.

niestety ten sam android na telefonie, gdy chodzi o podstawowe funkcje dzwonienia juz prezentuje sie duzo gorzej.

wiem, wiem, nie powinienem porownywac nokki i symbiana do androidda, bo android jest modny, moze wiecej i ogolnie jest na fali.

jednak mam porownanie zwiazane z ergonomia obslugi. kiedys sie przyzwyczaje, ale to nie zmieni faktu, ze jest przepasc w tej czesci "telefonicznej".

Data: 2013-01-30 19:29:36
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 30 Jan 2013 20:14:50 +0100, Mr Misio wrote:
> [...]
> Eryk, ale moich postow skamlcych jakos tu nie bylo. Zmiana
> przyzwyczajen nie boli. Nawyki si zmienia, czasem troche to trwa. I tyle.

No wlasnie. To nie to samo. Inaczej, nie znaczy gorzej.

 nokia soft pod swoje nokie dopracowywale, by dzwoniacemu bylo wygodnie,  usprawnienia ergonomii miedzy e50 a e51 byly widoczne i zachwycajace  prostota i podnoszaca sie wygoda, miedzy e51 a e52 podobnie.

Ja do Nokii si nigdy nie umialem przekonac, wiec ze mna nie pogadasz o
zachwytach n/t Nokii :-)

 uzywam od ponad pol roku androida na tablecie

I pytasz gdzie si zmienia klawiature??? Litosci...

Jezeli po pol roku uzywania zadajesz pytanie j/w czy uwazasz, ze fb
importuje kontakty by default, to dobra rada -- zamies ten telefon do
komisu i wez sobie chodzona E52. I Ty bedziesz mial spokoj, i pmtg.

Data: 2013-01-30 20:42:33
Autor: Mr Misio
[...]

Czasem inaczej, znaczy gorzej :)

Ja do Nokii si nigdy nie umialem przekonac, wiec ze mna nie pogadasz o
zachwytach n/t Nokii :-)

Bo nokie takie i siakie byly albo echhh albo achhh... akurat seria x5x byla niezwykle udana i dosc ceniona. Mialem w lapkach tez inne nokie, ale nad zadna inna nie plakalbym jakby jej nie bylo.

  uzywam od ponad pol roku androida na tablecie

I pytasz gdzie si zmienia klawiature??? Litosci...

NA tablecie 7" qwerty zajmuje 1/4 ekranu a przyciski sa 3 razy wieksze. A do tego nie istnieje tam wiele miejsc gdzie sie wpisuje tylko cyfry.

Wiec default tabletu 7" byl ok. Ten sam default w malym telefonie sie nie sprawdza.

Tak wiem, teraz wszyscy kupuja tylko 7" telefony ;]

Jezeli po pol roku uzywania zadajesz pytanie j/w czy uwazasz, ze fb
importuje kontakty by default, to dobra rada -- zamies ten telefon do
komisu i wez sobie chodzona E52. I Ty bedziesz mial spokoj, i pmtg.

O nie, nie poddam sie w pierwszym tygodniu.

;)

Data: 2013-01-30 19:57:10
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 30 Jan 2013 20:42:33 +0100, Mr Misio wrote:
> No wlasnie. To nie to samo. Inaczej, nie znaczy gorzej.

 Czasem inaczej, znaczy gorzej :)

Owszem. Ale jak na razie piszesz w kolko, ze w E52 bylo inaczej. W R520
czy K800 tez, ale ja si przestawilem i nie jest zle.

> I pytasz gdzie si zmienia klawiature??? Litosci...

 NA tablecie 7" qwerty zajmuje 1/4 ekranu a przyciski sa 3 razy wieksze.

Wiesz jaka wygodna na takim tablecie jest klawiatura dzielona? Nawet w
pionie. Naprawde przez pol roku tam nie dotarles?

 Wiec default tabletu 7" byl ok. Ten sam default w malym telefonie sie  nie sprawdza.

To moze zacznij na to patrzec tak, ze Android to calkiem fajny system,
ale trzeba go pod siebie ,,dostrugac''?

> [...]
> komisu i wez sobie chodzona E52. I Ty bedziesz mial spokoj, i pmtg.

 O nie, nie poddam sie w pierwszym tygodniu.

To jest pierwszy tydzien drugiego polrocza raczej? W tym systemie pare
rzeczy jest rozwiazanych nieco nieintuicyjnie, majac problem z takimi
banaami bedziesz mial mocno pod gorke jak trafisz w cos zmotanego.

Data: 2013-01-30 21:07:13
Autor: Mr Misio
[...]

Kwestia jest ile producent poswiecil na badanie nad ergonomia oprogramowania. I urzadzenia. Telefon do dzwonienia ma mniej funkcji, wiec mozna dopiescic ergonomie. I nokia jak i sony - mimo, ze kazde mialo swoja logike - dopieszczalo ergonomie zwlaszcza w wyzszych modelach.

Tego samego nie da sie zrobic z Androidem. Bo z zalozenia jest to system uniwersalny - telefon, tablet, chromebook /is dead, ciekawe czemu/

A jak cos jest uniwersalnie nie moze byc dopieszczone pod konkretne zastosowania.

Wiec mamy ogolny OS w komorkach, gdzie mozna jedynie sie "przyzwyczaic". Bo nie mozna oczekiwac, ze producent dopasuje swoj OS do konkretnych funkcji.

[...]

Nie bylo potrzeby. Znam inne sposoby spedzania wolnego czasu niz odkrywanie roznych ustawien systemu.

  Wiec default tabletu 7" byl ok. Ten sam default w malym telefonie sie
  nie sprawdza.

To moze zacznij na to patrzec tak, ze Android to calkiem fajny system,
ale trzeba go pod siebie ,,dostrugac''?

Kup telefon, wykup abonament i "zrob to sam" - nienie, to nei tak ma dzialac. JA jestem klient i to mnie maja podac na tacy odpowiednie rozwiazanie.

[...]

No coz. Takie czasy. Coraz trudniej uzywac prostych urzadzen.

Data: 2013-01-30 20:36:06
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 30 Jan 2013 21:07:13 +0100, Mr Misio wrote:
 Tego samego nie da sie zrobic z Androidem. Bo z zalozenia jest to system  uniwersalny

Dzwonisz dialerem, czy Androidem? Jesli dialerem, na czym polega jego
uniwersalnosc?
 A jak cos jest uniwersalnie nie moze byc dopieszczone pod konkretne  zastosowania.

OS <> aplikacja.

Napisales cos klasy ,,windows nie nadaje si do obrobki zdj''. Prawda,
ale do tego s programy.

> [...]

 Nie bylo potrzeby. Znam inne sposoby spedzania wolnego czasu niz  odkrywanie roznych ustawien systemu.

Da si zauwazyc. Trollowanie na newsach jest jednym z nich?

> [...]

 Kup telefon, wykup abonament i "zrob to sam" - nienie, to nei tak ma  dzialac. JA jestem klient i to mnie maja podac na tacy odpowiednie  rozwiazanie.

Powtorze si: zanies go do komisu. A nadwyzke kasy przebaluj tak, jak
lubisz spedzac wolny czas.

 No coz. Takie czasy. Coraz trudniej uzywac prostych urzadzen.

A moze one przestaja byc proste?

Data: 2013-01-30 21:44:25
Autor: Mr Misio
[...]

yyyy, dzwonie telefonem. Osobiscie "wali mnie" to co tam jest w nim i co za co odpowiada.

[...]

Tyle, ze najwyrazniej na androida kiepskawo jest z aplikacjami "do dzwonienia".

[...]

Znaczy - nie wolno narzekac na swietego androida, bo to trollowanie?

  No coz. Takie czasy. Coraz trudniej uzywac prostych urzadzen.

A moze one przestaja byc proste?

A co takiego sie zmienilo w dzownieniu i esemesowaniu przez ostatnie 10 lat?

JA zauwazylem tylko, ze numery sie wydluzyly.

Koncepcja zostala bez zmian.

Wybieram numer i dzwonie do kogos, kto ma ten numer.

Nie wiedze tu nieczego, co mogloby sie skomplikowac.

Data: 2013-01-30 21:21:35
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 30 Jan 2013 21:44:25 +0100, Mr Misio wrote:
 Tyle, ze najwyrazniej na androida kiepskawo jest z aplikacjami "do  dzwonienia".

SE si nie przykada, Twoj pech.

> Da si zauwazyc. Trollowanie na newsach jest jednym z nich?

 Znaczy - nie wolno narzekac na swietego androida, bo to trollowanie?

Android jest do dupy, nic mnie nie obchodzi, nie znam si, default jest
do dupy, nie wiem jak go zmienic, etc. Mnie cos wkurza, to se zmieniam,
nie sadze pustakw na newsach. Popatrz ile nasadziles postow w tym
watku, a mogles w tym czasie rozwiazac pare problemow. Ale jak sam
pisales, wolisz robic co innego. Tu widac co. Sorry.

> A moze one przestaja byc proste?

 A co takiego sie zmienilo w dzownieniu i esemesowaniu przez ostatnie 10  lat?

Smartfon stal si hydryda palmtopa i telefonu.
 JA zauwazylem tylko, ze numery sie wydluzyly.
 Koncepcja zostala bez zmian.
 Wybieram numer i dzwonie do kogos, kto ma ten numer.

Jadac tak dalej ad absurdum, moge ubolewac, ze tarcza wybierania
impulsowego byla taka fajna i ergonomiczna, a si suka nie miesci na 3"
telefonie. Litosci #3.

I dobranoc, bo mi si piwo konczy ;-)

Data: 2013-01-30 22:50:34
Autor: Mr Misio
[...]

Android jest do dupy,

....w porownaniu do...

....w aspekcie takim a takim...

nic mnie nie obchodzi,

do tej pory tez mnie wiekszosc takich spraw nie obchodzilo, a wszystko dzialalo cacy

nie znam si,

a musze?

czy piorac pranie powinienem znac sie na hydraulice?

default jest
do dupy,

na to nic nie poradze :)

[...]

No wole popisac na newsach :)

  one przestaja byc proste?

  A co takiego sie zmienilo w dzownieniu i esemesowaniu przez ostatnie 10
  lat?

Smartfon stal si hydryda palmtopa i telefonu.

I z tego wniosek, ze nagle utrudnilo sie dzwonienie?

Czyli "do dupy" postep, bo zamiast ewolucji jest krok wstecz.

  JA zauwazylem tylko, ze numery sie wydluzyly.
  Koncepcja zostala bez zmian.
  Wybieram numer i dzwonie do kogos, kto ma ten numer.

Jadac tak dalej ad absurdum,

Nie no jaki absurd?

Pytam calkiem powaznie, czy w przeciagu 10 lat byla jakas zmiana w komunikacji telefonicznej od strony uzytkownika? Bo kiedys to bylo jak pisalem

wybieram numer

nastepuje polaczenie

gadamy

rozlaczamy sie

do tej operacji potrzeba zas

telefonu

polaczenia fizycznego (w sensie ttransmisji tego co mowie)

znajomosci numeru (i tylko numeru, zeby zadzwonic nie musze znac rozmiaru buta osoby do ktorej dzwonie).

za polaczenie sie placi

rozmawia sie jak 10 lat temu ;)

nie widze wiec, co by tu si emoglo skomplikowac....

bra noc ;)

Data: 2013-01-30 22:05:25
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 30 Jan 2013 22:50:34 +0100, Mr Misio wrote:
> [...]
> watku, a mogles w tym czasie rozwiazac pare problemow. Ale jak sam
> pisales, wolisz robic co innego. Tu widac co. Sorry.

CDBU.

> Smartfon stal si hydryda palmtopa i telefonu.

 I z tego wniosek, ze nagle utrudnilo sie dzwonienie?

Urzadzenie si troche rozroso.

 Czyli "do dupy" postep, bo zamiast ewolucji jest krok wstecz.

Dla Ciebie, dla mnie nie. Wole Androida od R520m, ktory mial dla mnie
kiedys kupe zalet.

> [...]

 Pytam calkiem powaznie, czy w przeciagu 10 lat byla jakas zmiana w  komunikacji telefonicznej od strony uzytkownika? Bo kiedys to bylo jak  pisalem

Ale pare dekad nazad byo tak samo. A tarcza i pyk-pyk-pyk byo takie
sexy. Dzwonienie bez tarczy to jest jakis marny ersatz.
Dzis tez bierzesz klocka, wybierasz numer, dajesz ,,call'', gadamy, hangup.
Czemu si chcesz zatrzymywac akurat 10lat temu? Skoro 20, 30lat temu bylo
tak samo?
Ju widzisz gdzie absurdum, czy musze jeszcze bardziej kolorowo?

Data: 2013-01-30 23:19:34
Autor: Mr Misio
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Uytkownik Michal Tyrala napisa:

  I z tego wniosek, ze nagle utrudnilo sie dzwonienie?

Urzadzenie si troche rozroso.

No i co z tego?

Rozmiar ma znaczenie? No to kiedys telefony stacjonarne byly jeszczxe wieksze i ciezsze. Byly tez znacznie mniejsze i lzejsze niz dzisiaj.

Rozumiem, ze obecny rozmiar utrudnia dzwonienie bo jest taki nijaki, ani maly ani duzy?

  Czyli "do dupy" postep, bo zamiast ewolucji jest krok wstecz.

Dla Ciebie, dla mnie nie. Wole Androida od R520m, ktory mial dla mnie
kiedys kupe zalet.

A ja wole telefon dzialjacy jak telefon. W srodku os, apki - nie interesuje mnie co tam wloza.

Tym sie roznimy - ja nie wybralem nokki e51/e52 dlatego, ze to nokia, ze tam symbian, tylko ze wzgledu na ergonomie i funkcjonalnosc. JAk dla mnie w srodku mogl siedziec nawet windows gdyby dzialal tak jak tam.

Ale moze Andek dostanie w dupcie troche teraz. Windows mu raczej nie zagrozi. Ale Ubuntu mobile - moze niedlugo namieszac, jesli wystartuje.

Nie kazdy producent musi koniecznie lubic konszachty z Googlem. A wtedy zacznie sie konkurencja.

[...]

Tak musisz. Bo skoro sie nic nie zmienilo, dlaczego kiedys bylo prosciej wybrac numer a teraz musze... zeby miec wygodnie... zainstalowac alternatywna apke? :) Bo default jest niewygodny i na pewno nie jest dla mnie "postepem". Raczej regresja.

Data: 2013-01-30 22:27:59
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 30 Jan 2013 23:19:34 +0100, Mr Misio wrote:
> Urzadzenie si troche rozroso.

 No i co z tego?

 Rozmiar ma znaczenie?

Nie fizycznie, palmtop doszedl w smartfonie. To i calosc jest nieco
bardziej skomplikowana niz Bratek.

 Ale moze Andek dostanie w dupcie troche teraz. Windows mu raczej nie  zagrozi.

Szczerze? Boli mnie, ze Android niespecjalnie ma konkurencje. iOS w
odwrocie, WP... Ekhm ;) A jak nikt nie goni, to si obrasta tluszczem. :(

 Nie kazdy producent musi koniecznie lubic konszachty z Googlem. A wtedy  zacznie sie konkurencja.

Apple tez lubi dane userow, WP nie wiem (ale co oni tam tego nazbieraja...)

> [...]
 Tak musisz. Bo skoro sie nic nie zmienilo, dlaczego kiedys bylo prosciej  wybrac numer a teraz musze... zeby miec wygodnie... zainstalowac  alternatywna apke? :) Bo default jest niewygodny i na pewno nie jest dla  mnie "postepem". Raczej regresja.

Dzwoniles kiedys z telefonu z tarcza? Naprawde bylo wygodniej? A
przeciez bylo tak samo?

Data: 2013-01-31 00:17:10
Autor: Mr Misio
[...]

Calosc moze tak. Ale skoro jest dedykowana apka Dialer to dlaczego mialoby to miec jakis wplyw? Dodanie obslugi poczty, otwierania PDF-w nijak nie wplywa na apke do dzwonienia.

Klikam sluchawke jako jedna z wielu opcji, i na tym koncza sie nowosciw aspekcie dzwonienia.

[...]

Ano wlasnie.

  Nie kazdy producent musi koniecznie lubic konszachty z Googlem. A wtedy
  zacznie sie konkurencja.

Apple tez lubi dane userow, WP nie wiem (ale co oni tam tego nazbieraja...)

Tez lubia. Przykladem windows 8 gdzie mozna zalozyc logowanie kontem liveID. Mam Pro to mialem opcje "offline" ;) Ale kto wie, czy Windows 9 nie bedzie mial jedynej slusznej opcji.

[...]

Dzwonilem z telefonu na przyciski. Bylo wygodnie. Teraz mam telefon bez przyciskow. JEst niewygodnie.

Data: 2013-01-31 06:26:11
Autor: Michal Tyrala
On Thu, 31 Jan 2013 00:17:10 +0100, Mr Misio wrote:
> Dzwoniles kiedys z telefonu z tarcza? Naprawde bylo wygodniej? A
> przeciez bylo tak samo?

 Dzwonilem z telefonu na przyciski. Bylo wygodnie. Teraz mam telefon bez  przyciskow. JEst niewygodnie.

Wez Bratka, przeciez nic si nie zmienio :-)

Data: 2013-02-03 11:43:55
Autor: J.F.
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Dnia Thu, 31 Jan 2013 06:26:11 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisa(a):
[...]

Ale racje ma. Przyciski byly wygodniejsze niz tarcza. I sa wygodniejsze niz dotykowy ekran.

No ale to juz nie wina systemu, ani nawet dotykowego ekranu, tylko tego kto
wybral sobie niewygodny telefon.

Chociaz ... a gdyby tak z jednej strony klawiatura i maly wyswietlacz, a z
drugiej duzy dotykowy ? J,

Data: 2013-02-03 12:17:07
Autor: Maciej Bebenek
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Chociaz ... a gdyby tak z jednej strony klawiatura i maly wyswietlacz, a z
drugiej duzy dotykowy ?

To już też graliśmy, wiele razy. I też klapa ;-)

Data: 2013-01-31 17:50:46
Autor: John Koalsky
Moj pierwszy smartfon z androidem...

Uytkownik "Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl>

 A co takiego sie zmienilo w dzownieniu i esemesowaniu przez ostatnie 10
 lat?

Smartfon stal si hydryda palmtopa i telefonu.

To wanie 10 lat temu byo :-)

Data: 2013-02-09 17:01:01
Autor: m4rkiz
"Mr Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote in message news:kec0n5$uhg$1node1.news.atman.pl...
yyyy, dzwonie telefonem. Osobiscie "wali mnie" to co tam jest w nim i co za co odpowiada.
[...]
[...]

co cie zatem powstrzymuje przed zakupem nokii 100 skoro nic wiecej ci
nie trzeba, ale jednak tego 'wiecej' uzywasz, tylko nie zamierzasz
przeczytac instrukcji i skonfigurowac swojego aparatu wg wlasnych
upodoban?

Data: 2013-02-10 00:53:43
Autor: Mr. Misio
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Uytkownik m4rkiz napisa:
[...]

jakosc wykonania obudowy

skoro nic wiecej ci
nie trzeba, ale jednak tego 'wiecej' uzywasz, tylko nie zamierzasz
przeczytac instrukcji i skonfigurowac swojego aparatu wg wlasnych
upodoban?

nie wiedzialem, ze jezyk kraju w ktorym kupuje telefon nie jest w standardzie.

to tak jak sprzedawanie aut z kierownica nie po tej stronie co powinna byc.

Data: 2013-02-10 00:22:18
Autor: m4rkiz
"Mr. Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote in message news:kf6nhk$14u$1node1.news.atman.pl...
[...]

kolejny raz - kieruj pretensje do producenta pojazdu a nie do huty

Data: 2013-02-10 01:56:17
Autor: Mr. Misio
[...]

gdy w samochodzie rozpadnie mi sie felga, nie kieruje pretensji do huty

gdy w samochodzie rdzewieje mi karoseria, nie kieruje pretensji do producenta lakieru

gdyw samochodzie zepsuje si elektronika, nie kieruj pretencji do producenta elektroniki

samochod jako calosc mnie interesuje, i ma dzialac, i producent samochodu jest od tego, zeby sprzedawal pelnowartosciowy produkt

jesli rozpadaja sie felgi, rdzewieje karoseria i pada elektronika, to pretensje kieruje w jedno miejsce

Data: 2013-02-10 12:38:44
Autor: m4rkiz
"Mr. Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote in message news:kf6r7h$4ms$1node1.news.atman.pl...
jesli rozpadaja sie felgi, rdzewieje karoseria i pada elektronika, to pretensje kieruje w jedno miejsce

niewlasciwe - google to huta dostarczajaca kod zrodlowy,
producent auta to producent twojego telefonu i softu do niego

z uporem godnym lepszej sprawy usilujesz wmowic czytajacym ze
kazdy android jest taki sam, kiedy jest to oczywista nieprawda

gdybys ograniczyl sie do stwierdzenia ze android z nakldakmi od sony
w twojej xperii podoba ci sie mniej niz 3 lub wiecej sluchawki z
symbianem ktore uzywales przedtem to bym sie nie odezwal, niestety
usilujesz wyciagac opinie na podstawie kompletnie niemiarodajnej probki
to raz, a dwa to nie jest nokia 100 w ktorej praktycznie nic nie mozna
zmienic, nie podoba ci sie obecna funkcjonalnosc to ja zmien a nie
marudz ze e52 byla lepsza

moje poprzednie dwa telefony to e71 i e72 jednak nigdy nie pokusilbym sie
o stwierdzenie ze byly lepsze - dlatego ze poswiecilem godzine
na wybor i skonfigurowanie launchera, klawiatury i kilku opcji
systemowych zamiast zalozyc ze sprzedajacy sie w milionach sztuk
telefon udalo sie producentowi dokladnie dostosowac akurat do
moich potrzeb i gustu

Data: 2013-02-10 16:55:20
Autor: Mr. Misio
[...]

Jednak "nalepka" na produkcie to Sony Xperia z Androidem. Producent wskazuje "hute". "NAsze blachy sa najlepsze bo pochdza z tej huty".

W takim wypadku, jak mi blacha rdzewieje - mysle sobie "huta Android, zeby ich tam surowka zalala".

z uporem godnym lepszej sprawy usilujesz wmowic czytajacym ze
kazdy android jest taki sam, kiedy jest to oczywista nieprawda

Nie, nie staram sie wmowic tego co powyzej. Jedynie dziwie sie, ze "jeden wspolny system taki doskonaly" rozni sie w zaleznosci od urzadzenia. Zwracam tez uwag, ze kiedys robiono jednak co lepiej.

[...]

Nie jestem testerm. Tester powinienien byc zatrudniony przy produkcji. JEstem userem. A jak user dostaje finalny produkt, to user o tym wlasnie finalnym produkcie pisze.

to raz, a dwa to nie jest nokia 100 w ktorej praktycznie nic nie mozna
zmienic, nie podoba ci sie obecna funkcjonalnosc to ja zmien

I caly czas powtarzam, ergonomia uzytkowania byla po stronie badan producenta nad ergonomia. A nie po stronie usera. W E52 niewiele sie dalo zmienic, ale tez nie bylo wlasciwie potrzeb, zeby cos zmieniac. Soft dostany byl tak dopracowany, ze Andek to si emoze chowac po ktach.

Glupi przyklad - pole cyfrowe, klawiatura sama sie przelacza na wprowadzanie cyfr. Pole tekstowe - na alfanumeryczny. JAk przy wprowadzaniu tekstow w kontaktach wylaczylem sownik (bo slownik nie zna polskich nazwisk i nazw wlasnych), to byl wylaczony. JEdnoiczesnie nie wplywalo to na slownik w SMS-ach gdzie pozostawal wlaczony.

I to byl soft, ktory rozumial potrzeby usera. Android jedyne co rozumie to "jak si enie podoba, to sciagnij se kolejna setna apke do tego samego, moze tym razem bedzie dzialac".

a nie
marudz ze e52 byla lepsza

Pod wzgledem ergonomii dostepnych funkcji byla kilka lat temu o trzy poziomy wyzej niz andek jest teraz.

I tapetke, tapetke zmieniles? :)

Data: 2013-02-10 19:42:12
Autor: Andrzej Libiszewski
Moj pierwszy smartfon z androidem...
W dniu 2013-02-10 16:55, Mr. Misio pisze:
Uytkownik m4rkiz napisa:
[...]

Czemu winisz hut, jak mona kopalni rudy? Rwnie wielki sens by to miao.

Ciekawe, e jak samochd rdza wcina a trzeszczy to huty nikt nie wini, tylko producenta autka...

[...]

Pomylie Androida z Kore Pnocn.

[...]

A soft niedostany?

[...]

Ale wiesz, e w Androidzie nie ma jedynie susznej klawiatury i jak ci si pobogosawiona przez producenta nie podoba to j zmieniasz?

I to byl soft, ktory rozumial potrzeby usera. Android jedyne co rozumie
to "jak si enie podoba, to sciagnij se kolejna setna apke do tego
samego, moze tym razem bedzie dzialac".

To si nazywa uniwersalno i dziaa tak samo jak w zwykym komputerze.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

Data: 2013-02-10 20:32:59
Autor: Mr. Misio
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Uytkownik Andrzej Libiszewski napisa:
[...]

Dlatego, dlaczego napisalem powyzej "nasza super nierdzewna stal dostarcza huta Android".

Ciekawe, e jak samochd rdza wcina a trzeszczy to huty nikt nie wini,
tylko producenta autka...

Jesli bedzie to autko "Aston MArtin ale karosieria to nie my tylko HUTA XXX"...

Wiec "oto Twoj nowy wypasiony telefon, ktory jest jeszcze bardziej wypasiony bo ma Androida, Android to cudo a z naszym telefonem to dwa cuda" ;)

[...]

??

[...]

Nie wiem, wlasciwie poza Opera Mini, Skypem, GG, MApami Google to nie musialem wiecej instalowac. Ale to co instalowalem - dzialalo.

Niemniej jednak nie musialem wymieniac podstawowych aplikacji-funkcjonalnosci. Nie dlatego ze nie mozna bylo (bo nie mozna bylo) ale dlatego, ze byly super dopracowane (wlasnie dlatego, ze nie mozna bylo ich wymieniac).

[...]

No i wlasnie to jest zle podejscie. Bo jakby byla jedyna sluszna, to musialaby byc dopracowana. A tak jest 100 tysiecy klawiatur i zadna sie nie nadaje do uzytku.

[...]

No wlasnie. A telefon to nie komputer. Wciskanie na sile rozwiza z TIR-a niespecjalnie sprawdzi sie w osobowym maym Oplu.

A teraz telefon/smartfon z androidem to taki wlasnie Opel-TIR. Moge do niego przykrecic kola od tira. Fajowo. Po co?

Data: 2013-02-11 20:27:01
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2013-02-10 20:32, Mr. Misio pisze:

[...]

Tylko tu jest dokadnie odwrotnie - co z tego e stal Kruppa, jeli pomalowana plakatwk przez Astona Martina?

[...]

No tam te jest jedynie suszna droga.

[...]

Superdopracowane, powiadasz...

[...]

No wic, guzik prawda.

[...]

Jeli nie chciae telefonu - komputera, to trzeba byo moe kupi Empori, tam by mia wszystko podane na talerzu. A tak narzekasz.

Data: 2013-02-11 20:37:43
Autor: ALEX Alpha MR
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Dnia Mon, 11 Feb 2013 20:27:01 +-0100, Andrzej Libiszewski napisa+AUI-(a):

Je+AVs-li nie chcia+AUI-e+AVs- telefonu - komputera, to trzeba by+AUI-o mo+AXw-e kupi+AQc- Empori+ARk-, tam by+AVs- mia+AUI- wszystko podane na talerzu. A tak narzekasz.

Uwa+AXw-asz +AXw-e ka+AXw-dy kto jest niezadowolony z Droida powinien zrezygnowa+AQc- ze
smartfon+APM-w? A mo+AXw-e w og+APM-le z telefon+APM-w?

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusim+AQU- Cesarska Marynarka Japo+AUQ-ska nie tylko zatopi+AUI-a
flot+ARk- rosyjsk+AQU-, zatopi+AUI-a co+AVs- o wiele wi+ARk-cej: mit o wy+AXw-szo+AVs-ci bia+AUI-ej rasy

Data: 2013-02-12 17:11:09
Autor: Michal Tyrala
On Mon, 11 Feb 2013 20:37:43 +0100, ALEX Alpha MR wrote:
> Jeli nie chciae telefonu - komputera, to trzeba byo moe kupi > Empori, tam by mia wszystko podane na talerzu. A tak narzekasz.

 Uwaasz e kady kto jest niezadowolony z Droida powinien zrezygnowa ze
 smartfonw?

Kazdy? On odpisywal MisterMisiowi. To *jest* jednak do szczeglny
przypadek, nie sdzisz?

Data: 2013-02-12 18:27:01
Autor: Mr. Misio
[...]

Nooo jestem przypadek bliski brzegu, ale nie sadze, zebym byl skrajnym anty-androidowcem, bo nie. JEstem umiarkowanym sceptykiem z pedantycznym podejsciem do usability podstawowych interfejsw ;)

Data: 2013-02-12 18:33:12
Autor: ALEX Alpha MR
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Dnia Tue, 12 Feb 2013 17:11:09 +-0000 (UTC), Michal Tyrala napisa+AUI-(a):

[...]

Kazdy?

Bo jako+AVs- dziwnym trafem ZAWSZE jest jedna odpowied+AXo-, gdy kto+AVs- +AVs-mie
skrytykowa+AQc- Droida: zrezygnuj. Jakby +AVs-wiat ko+AUQ-czy+AUI- si+ARk- na Droidzie.

On odpisywal MisterMisiowi. To *jest* jednak do+AVsBBw- szczeg+APM-lny
przypadek, nie s+AQU-dzisz?

A co w nim szczeg+APM-lnego?

Data: 2013-02-12 17:53:00
Autor: Michal Tyrala
On Tue, 12 Feb 2013 18:33:12 +0100, ALEX Alpha MR wrote:
> [...]

 Bo jako dziwnym trafem ZAWSZE jest jedna odpowied, gdy kto mie
 skrytykowa Droida: zrezygnuj.

Jak ja tu pisalem, ze rozwiazanie z serwerem mediow jest
nienajmadrzejsze, albo wkladanie urodzin z kontaktow do kalendarza to mi
tak nikt nie odpisal. Wiec zadne ,,zawsze''.
Moze taka rada jest pochodn poziomu krytyki?

W bonusie moge dodac, ze system bez swapa jak mu brakuje pamieci, to
sobie w kolko ubija i startuje serwisy, co zamula urzadzenie i zre
baterie. I brak opcji swap (dla swiadomych po co i jak si ma swap na
flashu) jest felerem tego systemu. Kto mi w zwiazku z powyzszym poradzi
ebym si przesiad nazad na Bratka?

> On odpisywal MisterMisiowi. To *jest* jednak do szczeglny
> przypadek, nie sdzisz?

 A co w nim szczeglnego?

No wez, nic-a-nic. *Polroczny* androidziarz co g* wie o uzywanym systemie,
a jak ma sobie cos ustawic pod siebie (dostajac konkretne porady) to
jest niesmiertelne ,,ale w E52'' i cos o defaultach (ekstrapolowane z SE
na Androida w ogole).
Jak rozumiem takich dyskutantow widujesz tu codziennie na pczki?

Data: 2013-02-12 18:52:09
Autor: kakmar
Dnia 12.02.2013 Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> napisał/a:
W bonusie moge dodac, ze system bez swapa jak mu brakuje pamieci, to
sobie w kolko ubija i startuje serwisy, co zamula urzadzenie i zre
baterie. I brak opcji swap (dla swiadomych po co i jak się ma swap na
flashu) jest felerem tego systemu. Ktoś mi w zwiazku z powyzszym poradzi
żebym się przesiadł nazad na Bratka?

Dla chcącego nic trudnego, można zrobić i swap, tylko po co? Miałem
swap na pierwszym Galaxy, bo do niego Samsung zapomniał przy montażu włożyć RAM. Efekt był tylko taki że sprzęt mógł się "ścigać" z najpowolniejszymi Nokiami z Symbianem.

[...]
Jak rozumiem takich dyskutantow widujesz tu codziennie na pęczki?

Kiedyś to był standard, teraz nie bo nikt już na Usenet nie pisze.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2013-02-12 19:15:29
Autor: Mr. Misio
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Uytkownik Michal Tyrala napisa:
*Polroczny*

A od jakiego czasu dostaje sie "szacun" na grupie?

androidziarz co g* wie o uzywanym systemie,

Mylisz koniecznosc skonfigurowania (i niechec do tego) ze znajomoscia systemu.

a jak ma sobie cos ustawic pod siebie (dostajac konkretne porady) to

....to krytykuje, ze tak banalnie podstawowe ustawienia to powinny byc defaultem, a nie zajmowac czas uzytkownikowi.

Dla przykladu - windows (pomijajac 8) - jak byl przycisk start i w nim aplikacje, to nikt z MS nie wpadl na pomysl, aby defaultowo nie instalowa menu start albo uniemozliwiac domysln aplikacja zmiany rozdzielczosci czy ustawienia tapety. Lub do kazdej aplikacji inaczej konfigurowa klawiatur.

jest niesmiertelne ,,ale w E52''

Porownywanie do rozwiazania, ktore mialo lepsza ergonomi defaultw jest zle? Mam porownywac do czegos gorszego od androida i go chwalic? Nie, bede porownywal do lepszego i wytykal wady. Wiec nie bardzo wpisuje sie w grupe poklepywaczy po pleckach.

i cos o defaultach (ekstrapolowane z SE
na Androida w ogole).

Ale dlaczego mialbym rozbierac na czynniki pierwsze telefon? Telefon to telefon - wynikowa hardware i software.

Data: 2013-02-12 18:55:36
Autor: kakmar
Dnia 12.02.2013 Mr. Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał/a:
Ale dlaczego mialbym rozbierac na czynniki pierwsze telefon? Telefon to telefon - wynikowa hardware i software.

Uwierz, naprawdę udało Ci się kupić wyjątkowo "udany" model. Ci co poważniej podeszli do wyboru, mają lepiej.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2013-02-12 23:12:45
Autor: Mr. Misio
Użytkownik kakmar napisał:
[...]

HEh no coz na to poradze :)

Rozumiem juz ze nie ma znaczenia android ;)

Data: 2013-02-12 22:25:51
Autor: J.F.
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Dnia Tue, 12 Feb 2013 19:15:29 +0100, Mr. Misio napisa(a):
[...]

no, jak piszesz - wpadl, w G8.
Dlugo przetrwal ten "Start", sie pojawil w G95, i o ile pamietam to wtedy
tez klalem co za duren to wymyslil.
Zreszta od tego czasu sie to menu start pare razy zmienialo, i za kazdym
razem klalem :-)

albo uniemozliwiac domysln aplikacja zmiany rozdzielczosci

Chyba bezzasadnie chwalisz, ale to troche sprawa sprzetowa.

czy ustawienia tapety. Lub do kazdej aplikacji inaczej konfigurowa klawiatur.

Jakos tak sie pare razy spotkalem ze jezyk klawiatury zwiazany z aplikacja
jest, ale to moze nawet ma swoj sens ...

J.

Data: 2013-02-12 21:12:59
Autor: ALEX Alpha MR
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Dnia Tue, 12 Feb 2013 17:53:00 +-0000 (UTC), Michal Tyrala napisa+AUI-(a):

[...]

Moze taka rada jest pochodn+AQU- poziomu krytyki?

Mo+AXw-e. A mo+AXw-e dlatego +AXw-e nie dostaje czkawki ze szcz+ARkBWw-cia bo ma Droida.

W bonusie moge dodac, ze system bez swapa jak mu brakuje pamieci, to
sobie w kolko ubija i startuje serwisy, co zamula urzadzenie i zre
baterie. I brak opcji swap (dla swiadomych po co i jak si+ARk- ma swap na
flashu) jest felerem tego systemu. Kto+AVs- mi w zwiazku z powyzszym poradzi
+AXw-ebym si+ARk- przesiad+AUI- nazad na Bratka?

[...]

Jak rozumiem takich dyskutantow widujesz tu codziennie na p+ARk-czki?

Codziennie nie, ale ju+AXw- par+ARk- razy pad+AUI-o nie+AVs-miertelne: zrezygnuj z Droida i
wr+APMBBw- do...

Data: 2013-02-11 20:42:37
Autor: Mr. Misio
Moj pierwszy smartfon z androidem...

Uytkownik Andrzej Libiszewski napisa:

> Superdopracowane, powiadasz...

A zaprzecz, ze nie?

Bo ja mam porownanie. Uzytecznosc podstawowego softu w e50, 51, 52 to niebo a ziemia z softem tej Xperii. Wlasciwie uznaje dostany dialer, zarzadzanie kontaktami i podstawowa obsluge "dzwonienia" jako niesmaczny zart.

A co do Opera Mini, Skype, GG, MApy Google - to producenci staraja sie, zeby ich programy dzialaly wszedzie z podobna i raczej wysoka ergonomia. Choc powiem szczerze, ze GG na e52 uzywalo mi sie wygodniej niz na Xperii. Pewnie za sprawa zjebanej w xperii klawiaturze.

> No wic, guzik prawda.

No ktra sie nadaje. Tylko to JA mam sobie POSZUKAC zastepnika defaultu (zjebanego).

> Jeli nie chciae telefonu - komputera, to trzeba byo moe kupi
> Empori, tam by mia wszystko podane na talerzu. A tak narzekasz.

NArzekam, bo slyszalem, ze ten adnroid to wielki krok naprzo

Data: 2013-02-11 21:14:35
Autor: marfi
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Uytkownik "Mr. Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:kfbhj9$rqj$1node1.news.atman.pl...

Uytkownik Andrzej Libiszewski napisa:

> Superdopracowane, powiadasz...

A zaprzecz, ze nie?

Nie rb otarzyka z nokii :) Przykady z ycia:

  - Prba poprawy bdnie skonfigurowanego konta email  w e52 zakoczya si przywrceniem ustawie fabrycznych bo nie  mozna go byo otworzy do edycji.
  - skonfigurowanie Voip'a w  E51  zajo  mi sporo  czasu, podobnie jak poczenie z internetem w Play i poczenie go z komputerem (gwnie wyszukiwanie  skutecznych  rozwiza w  internecie).

  Faktem jest, e po  skonfigurowaniu dziaa (e51 jako voip  z  nieaktywn kart SIM z Plusa :)

  Z litoci nie wspomn o oprogramowaniu do  nokii na PC -  kobylasta, chimeryczna i gorsza od chinskich aplikacji pisanych na kolanie (pewnie pisali Hindusi motywowani perspektyw godu)

--
marfi

Data: 2013-02-11 21:40:20
Autor: Mr. Misio
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Uytkownik marfi napisa:

Nie rb otarzyka z nokii :)

Nie robi. Porwnuj.

Przykady z ycia:

  - Prba poprawy bdnie skonfigurowanego konta email  w e52 zakoczya
si przywrceniem ustawie fabrycznych bo nie  mozna go byo otworzy do
edycji.

Nie przydayo mi si. By moe, i dlatego, e pierwsze co robilem z nokiami to aktualizowaem firmware.

Niemniej jednak severity problemu LOW. Sprawdzanie poczty to nie podstawowe zadanie telefonu (zwlaszcza 5 lat temu).

  - skonfigurowanie Voip'a w  E51  zajo  mi sporo  czasu, podobnie jak
poczenie z internetem w Play i poczenie go z komputerem (gwnie
wyszukiwanie  skutecznych  rozwiza w  internecie).

Nie uzywalem VOIP, wiec nie komentuje, pomijajac severity LOW. j.w.

Internet - dzialal mi w roznych sieciach i bez prblemu. Takze w laptopie.

Internet w tel+lap - severity MEDIUM ;)

  Faktem jest, e po  skonfigurowaniu dziaa (e51 jako voip  z
nieaktywn kart SIM z Plusa :)

:D

  Z litoci nie wspomn o oprogramowaniu do  nokii na PC -  kobylasta,
chimeryczna i gorsza od chinskich aplikacji pisanych na kolanie (pewnie
pisali Hindusi motywowani perspektyw godu)

Ciezko porownac, bo do andka nie dostalem zadnego softu :] Podlaczajac pod PC po USB dostaje dysk przenomy (dostep do pamieci wbudowanej i kasty sd).

Poki co nie wiem jak sobie mam zrobi na PC backup telefonu. Zgra esemesy.

Do noki PC Suite (OVI to wiecie...) + soft do firmwareowania upgrad i wszystko byo w zasiegu reki. Teraz?

Zajrzec do telefonu moge dzieki AirDroidowi, delikatnie niewygodne, ale da sie.

Firmware to teraz chyba nie istnieje :] Andek jest firmwarem? Ch wi :)

Aczkolwiek - o aspektach technologicznych nie dyskutuj. Interesuje mnie uzytocznosc telefonu jako calosci. MA plusy (moge przegldac net wygodniej) ale powaznie - nie bede odpisywal na maile na tym g...nie. NAwet na tablecie to jest po prostu niewygodne. Wiec jak sie mam meczyc - to poczekam z odpowiedzia godzine, dzien, dwa dni albo po prostu zadzwonie obgadac sprawe i odpisze jak bede przy komputerze.

JA wiem, ze teraz w modzie jest zylowanie sie nawwet na komorce. Ale nie dajmy sie zwariowac. JAk ktos chce byc "na mailu" po godzinach nawet w klubie, w sobote, to jego wola. JA pracuje do 18-tej i potem juz nawet telefonow nie odbieram (chyba, ze VIP dzwoni).

A juz na pewno nie bede marnowal swojego cennego czasu na klikanie w komorce, jak moge w tym czasie poogladac obloczki na niebie.

;)

Data: 2013-02-12 15:45:16
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2013-02-11 20:42, Mr. Misio pisze:

Uytkownik Andrzej Libiszewski napisa:

 > Superdopracowane, powiadasz...

A zaprzecz, ze nie?

Zaprzecz.

[...]

Sprzedaj Xperi i kup Noki.

[...]

To zainstaluj sobie do cholery inn klawiatur, zamiast narzeka, dobrze? Ju bym rozumia, gdyby nie byo - ale s, znacznie lepsze od jakiejkolwiek systemowej i to na dodatek za darmo. Ale po co to robi, lepiej bi pian na usenecie.

 > No wic, guzik prawda.

No ktra sie nadaje. Tylko to JA mam sobie POSZUKAC zastepnika defaultu
(zjebanego).

Zapytaj. To podobno pomaga.

 > Jeli nie chciae telefonu - komputera, to trzeba byo moe kupi
 > Empori, tam by mia wszystko podane na talerzu. A tak narzekasz.

NArzekam, bo slyszalem, ze ten adnroid to wielki krok naprzo

Ty nie oczekujesz kroku naprzd, tylko eby byo jak w twojej ukochanej Nokii.

Data: 2013-02-12 16:31:15
Autor: Mr. Misio
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Uytkownik Andrzej Libiszewski napisa:

 > Superdopracowane, powiadasz...

A zaprzecz, ze nie?

Zaprzecz.

Brawo. To teraz wyjasnij czemu zaprzeczasz. Skoro domyslna aplikacja w symbianie pozwalala na wiecej niz domyslna na androidzie. A ty zaprzeczasz, jakoby nie bya dopracowana.

OCzywiscie rozumiem Twoja milosc do androida. Taka milosc jednak szkodzi, klapki na oczy zaklada ;)

Sprzedaj Xperi i kup Noki.

Z Androidem? No way! Z windows - predzej - bede mial nowe zrodlo do narzekania ;)

[...]

Nie. To producent ma dostarczyc dopracowany soft. A nie rzucac fochem.

dobrze? Ju bym rozumia, gdyby nie byo - ale s, znacznie lepsze od
jakiejkolwiek systemowej

No i o to moi chodzi wlasnie. Systemowe sa pisane na kolanie. Czyli klienta sie ma w dupie.

i to na dodatek za darmo. Ale po co to robi,
lepiej bi pian na usenecie.

Wybacz, ze urazilem twoje androidouczucia ;)

No ktra sie nadaje. Tylko to JA mam sobie POSZUKAC zastepnika defaultu
(zjebanego).

Zapytaj. To podobno pomaga.

Pomoze producentom wydac nastepna wersje z nastepnym telefonem lepiej dopracowana? Nie sadze.

NArzekam, bo slyszalem, ze ten adnroid to wielki krok naprzo

Ty nie oczekujesz kroku naprzd, tylko eby byo jak w twojej ukochanej
Nokii.

A wyjasnij - jakim krokiem naprzod jest gorsza ergonomia podstawowych aplikacji?

Jak to jest dla Ciebie krok naprzod, to o czym my tu dyskutujemy?

Data: 2013-02-12 16:42:49
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2013-02-12 16:31, Mr. Misio pisze:
> [...]

symbianie pozwalala na wiecej niz domyslna na androidzie. A ty
zaprzeczasz, jakoby nie bya dopracowana.

Nie domylna w Androidzie tylko domylna w twojej Xperii. Dlatego wanie zaprzeczam.

[...]

Nie z Windows tylko z Symbianem, eby mia tak jak lubisz.

[...]

Ty narzekasz, a moja dziewczyna na przykad bardzo lubi klawiatur z Xperii. To ktry punkt widzenia ma wybra producent? A moe jednak lepiej skorzysta z moliwoci systemu i wgra sobie inn klawiatur, skoro firmowa ci nie odpowiada?

dobrze? Ju bym rozumia, gdyby nie byo - ale s, znacznie lepsze od
jakiejkolwiek systemowej

No i o to moi chodzi wlasnie. Systemowe sa pisane na kolanie. Czyli
klienta sie ma w dupie.

To akurat zaley jak dla kogo. W przykadzie powyej ci napisaem o osobie, ktra woli jednak firmow ni te osobne.

i to na dodatek za darmo. Ale po co to robi,
lepiej bi pian na usenecie.

Wybacz, ze urazilem twoje androidouczucia ;)

e co urazie?

[...]

Nie, pomoe ci nie traci czasu na jojczenie na usenecie.

Dla mnie nie jest gorsza.

Data: 2013-02-12 16:47:02
Autor: Mr. Misio
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Uytkownik Andrzej Libiszewski napisa:

Nie domylna w Androidzie tylko domylna w twojej Xperii. Dlatego
wanie zaprzeczam.

Domyslna w moim telefonie. UWazasz, ze powinienem osobno kupic telefon, osobno system, osobno aplikacje?.

Tak, poprosze takie rozwiazanie, sprawdza sie od lat na PC.

Wybacz, ze urazilem twoje androidouczucia ;)

e co urazie?

uczucia do androida :)

Pomoze producentom wydac nastepna wersje z nastepnym telefonem lepiej
dopracowana? Nie sadze.

Nie, pomoe ci nie traci czasu na jojczenie na usenecie.

Nie trace. Lubie pojojczec po godzinach ;)

A wyjasnij - jakim krokiem naprzod jest gorsza ergonomia podstawowych
aplikacji?

Dla mnie nie jest gorsza.

A dla mnie jest.

EOT? :)

Data: 2013-02-12 22:26:50
Autor: atm
Moj pierwszy smartfon z androidem...

 > Superdopracowane, powiadasz...

Porownujesz urzadzenia, zrob to chociaz troche obektywnie. Porownaj N8 z Androidem, byc moze nawet z Twoim kalekim urzadzeniem.
Najpierw jednak poczytaj rozpaczliwe wolania o przywrocenie Swype na Symbiana. Czesc z uzytkownikow brala pod uwage porzucenie telefonu ze wzgledu na totalnie kulawa domyslna klawiature.
(musialbys przejrzec calosc: http://forum.swype.com/showthread.php?10391-Swype-asks-for-update-Where-can-I-download-it )
Uparles sie porownywac zestaw: moje przyzwyczajenia+E52 do nowego urzadzenia (z tego co piszesz mocno uposledzonego) i na tej podstawie wyciagasz wnioski...
Pisalem juz wczesniej: kup cos sensownego. Dalem Ci nawet linki do rozsadnych urzadzen, gdzie zdecydowana wiekszosc wymienionych przez Ciebie wad nie pojawi sie. Zakup telefonu z Androidem wymaga troche pomyslunku przed zakupem, podobnie jak kupno samochodu lub roweru.
Nie zrobiles tego wczesniej i ponosisz tego konsekwencje; pozostaje Ci powrot do E52, dalsza frustracja z korzystania z tego Sony, zmiana platformy na przykladowo iOS gdzie producent podejmie wszystkie decyzje za Ciebie.
Uparles sie tez podkreslac super-duperowosc Androida o ktorej niby trabi Internet. NIe wiem skad taka opinia. Wielokrotnie punktowalem tutaj rozne przypadlosci urzaden z Androidem, ktore mialem lub nadal posiadam. Wytykalem rowniez wady iOSa na iPadzie, jak dla mnie chyba nie do przeskoczenia na telefonie.
Android jest tak samo kulawy/tak samo dobry jak inne. Kwestia uzytkownika i jego potrzeb.
Dla mnie to PCet gdzie niemal wszystko moge dopasowac do siebie a dodatkowo mam multum oprogramowania i nie jestem przywiazany do jedynego slusznego zrodla.
Kwestia stabilnosci? Podobnie to wszystko dziala:
http://www.spidersweb.pl/2013/02/aplikacje-na-androida-sa-stabilniejsze-niz-programy-znane-z-ios.html
http://www.gsmmaniak.pl/181034/windows-phone-78-pelen-bledow/
http://www.spidersweb.pl/2013/01/samsung-galaxy-s-iii-osiem-miesiecy-pozniej-oto-co-mnie-w-nim-denerwuje.html
Ogolnie zycze powodzenia na nowej drodze zycia lub szczesliwego powrotu do starej.

Data: 2013-02-12 23:19:58
Autor: Mr. Misio
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Uytkownik atm napisa:

 > Superdopracowane, powiadasz...

Porownujesz urzadzenia, zrob to chociaz troche obektywnie. Porownaj N8 z
Androidem, byc moze nawet z Twoim kalekim urzadzeniem.

Dlaczego tak wolno? ( a tak jak ja robie nie wolno ? )

     Uparles sie porownywac zestaw: moje przyzwyczajenia+E52 do nowego
urzadzenia (z tego co piszesz mocno uposledzonego) i na tej podstawie
wyciagasz wnioski...

Hmm, no wniski wyciagam na podstawie faktw , porownan, cos w tym nie tak?

[...]

ROTFL :)

JAk kupuje samochod to ma jezdzic. A nie "idz sobie skonfiguruj ilosc kol oraz zmontuj wlew paliwa jaki chcesz, bo domyslny sie nie zakreca".

Uparles sie tez podkreslac super-duperowosc Androida o ktorej niby trabi
Internet. NIe wiem skad taka opinia.

Z internetu :D

Ogolnie zycze powodzenia na nowej drodze zycia lub szczesliwego powrotu
do starej.

Starej nie bedzie. Ale nie dlatego, ze nie chce. Ale stare urzadzenia w koncu przestana dzialac. A do nowych wpycha sie jedyne sluszne elki czy inne bobki :]

Swiat oszalal - teraz trendy sa smartfony , producenci porzucaja wiec inne dobre konstrukcje. Zostaje kulawy smatfon albo trzeszczacy w palcach telefon za 200 zlotych...

Data: 2013-02-13 09:39:05
Autor: atm
On 2013-02-12 23:19, Mr. Misio wrote:
Uytkownik atm napisa:

 > Superdopracowane, powiadasz...

Porownujesz urzadzenia, zrob to chociaz troche obektywnie. Porownaj N8 z
Androidem, byc moze nawet z Twoim kalekim urzadzeniem.

Dlaczego tak wolno? ( a tak jak ja robie nie wolno ? )

Alez nikt Ci nie broni, porownanie bedzie mialo po prostu malo obiektywne i tyle. Zapoznaj sie z dotykowymi rozwiazaniami w Nokii i zobaczysz jakie to w wielu momentach kalectwo. Jesli do tego dorzucisz zawsze zbyt slabe komponenty sprzetowe to obraz niedawnego flagowca nie bedzie zbyt ciekawy. N8 pojawila sie pol roku wczesniej przed SGS2, cena na dziendobry byla zblizona, w uzytkowaniu zas dzieli je przepasc.
Juz wczesniej Ci pisalem, ze E52 jest odmienna konstrukcja od smartfonow, nie chcesz tego przyjac do wiadomosci.

[...]

Tak, jest cos nie tak. Przegladanie internetu, filmikow YT czy zdjec, poczty itd. Tego w swoich zestawieniach nie bierzesz pod uwage.

[...]

Dlatego zapewne wyszedlbys caly zadowolony z salonu firmowego samochodow malolitrazowych z kluczykami do malucha i za chwile jeczalbys na grupie samochodowej, ze w poprzednim samochodzie bylo inaczej i lepiej. To co kupiles to DZIADOSTWO zarowno sprzetowe jak i sam wskazujesz - programowe. Chcesz przy tym zostac, Twoj wybor, mecz sie dalej, mozesz tez smialo narzekac. Wzielo mnie na odpisywanie po kilku dniach odpoczynku, w tym watku postaram sie tego nie powtorzyc.

Uparles sie tez podkreslac super-duperowosc Androida o ktorej niby trabi
Internet. NIe wiem skad taka opinia.

Z internetu :D

Naprawde? Zajrzales chociaz do tego artykulu, do ktorego link podalem we wczesniejszej odpowiedzi?
http://www.spidersweb.pl/2013/01/samsung-galaxy-s-iii-osiem-miesiecy-pozniej-oto-co-mnie-w-nim-denerwuje.html Jest sporo osob rozczarowanych smartfonami czy tez Androidem konkretnie. Masz jakis inny Internet...

[...]

Niestety, taki swiat. Ludzie chca te wszystkie bajery FB czy Twittery. Od nabywcy zalezy czy bedzie potrafil poswiecic chwile na znalezienie odpowiedniego telefonu oraz skonfigurowanie go po zakupie.

Swiat oszalal - teraz trendy sa smartfony , producenci porzucaja wiec
inne dobre konstrukcje. Zostaje kulawy smatfon albo trzeszczacy w
palcach telefon za 200 zlotych...

Poczekaj troche, ktos niebawem znow "odkryje" klasyczne telefony.

Data: 2013-02-13 10:26:33
Autor: Mr. Misio
On 2013-02-12 23:19, Mr. Misio wrote:
Uytkownik atm napisa:

> [...]

obiektywne i tyle. Zapoznaj sie z dotykowymi rozwiazaniami w Nokii i
zobaczysz jakie to w wielu momentach kalectwo.

Dlaczego ma cos zlego porownywac z czyms jeszcze gorszym?

[...]

Przyjmuje. Ale jedno i drugie ma gnizado na SIM - wiec jedno i drugie jest telefonem :)

[...]

Nie, bo biore pod uwage podstawowe funkcje telefonu - dzwonienie, kontakty i ich organizacaja...

Pisalem tez, ze jestem zadowolony z Andka o funkcjach tabletu, a tutaj skupilem sie tylko na krytyce czesci "telefonicznej".

Mam nadzieje.

Data: 2013-02-13 11:20:01
Autor: atm
[...]

Ok, niech Ci bedzie. Oto moje spostrzezenia na podstawie SGS2:
-sa grupy i mozliwosc przypisania do nich dzwonkow
-sa ulubione
-na wyswietlaczu w kontaktach pojawia sie 6 osob, co w niczym nie przeszkadza, nigdy to nie stanowilo dla mnie problemu. Szary pionowy alfabet na pionowej listwie umozliwia slide'owanie palcem szybko po kontaktach.
-pole wyszukaj umozliwia wyszukanie dowolnych danych w ksiazce tel.
-przesuniecie palcem w prawo na kontakcie uruchamia wybieranie numeru
-przesuniecie w lewo rozpoczyna tworzenie smsa
-w nowym sofcie gdy jestesmy w odczytywaniu smsa po przylozeniu telefonu
do ucha rozpocznie sie wybieranie numeru nadawcy
-mozliwosc wyboru najbardziej odpowiadajacej klawiatury, rzecz dla mnie nie do przecenienia w stos. do dumbphone'ow, gdzie jestem skazany na to co dal mi producent (tak jest w zasadzie z N8, gdzie niby jest Swype, ale ostatnio wiecej z nim problemow niz to warte a fabryczna klawiatura to jak dla mnie tragednia)
-dotykowy wyswietlacz ulatwia zaznaczanie tresci i jej kopiowanie w pola kontaktow oraz szybie przemieszczanie sie w karcie kontaktu.
-ksiazka tel. umozliwia wyswietlanie nie tylko kontaktow tel ale rowniez innych np Skype.
-aplikacja SMS umozliwia zachowanie pl czcione lub ich zamiane na alfabet gsm.

Ja wiecej nie potrzebuje, to wszystko umozliwia mi zreszta domyslny soft. Gdybym jednak chcial wiecej, w kazdej chwili moge poszukac aplikacji z dodatkowymi funkcjami i jest spora szansa, ze bedzie ona dostepna.

Data: 2013-02-13 11:29:45
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2013-02-13 10:26, Mr. Misio pisze:

> Przyjmuje. Ale jedno i drugie ma gnizado na SIM - wiec jedno i drugie
> jest telefonem :)

No prosz. Toshiba Z930 te ma gniazdo SIM, ale na telefon naprawd nie wyglda.

Data: 2013-02-13 16:45:58
Autor: Mr. Misio
> [...]
 > jest telefonem :)

No prosz. Toshiba Z930 te ma gniazdo SIM, ale na telefon naprawd nie

A to gniazdo sim to rzecz dodatkowa, czy najwazniejsza (bez ktorej uzywanie urzadzenia jest wlasciwie niemozliwe w celu do jakiego urzadzenie zostalo stworzone)?

Tak z ciekawosci pytam...

Data: 2013-02-13 22:13:53
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Wed, 13 Feb 2013 16:45:58 +0100, Mr. Misio napisał(a):

Użytkownik Andrzej Libiszewski napisał:
W dniu 2013-02-13 10:26, Mr. Misio pisze:

 > Przyjmuje. Ale jedno i drugie ma gnizado na SIM - wiec jedno i drugie
 > jest telefonem :)

No proszę. Toshiba Z930 też ma gniazdo SIM, ale na telefon naprawdę nie
wygląda.

A to gniazdo sim to rzecz dodatkowa, czy najwazniejsza (bez ktorej uzywanie urzadzenia jest wlasciwie niemozliwe w celu do jakiego urzadzenie zostalo stworzone)?

A to już akurat nieistotne. Przecież z tego co piszesz gniazdo sim czyni
telefon. Więc Toshiba jest telefonem, iPad też jest telefonem i parę innych
rzeczy też :P

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

Data: 2013-02-14 09:28:03
Autor: Dominik & Co
Dnia 13.02.2013 Mr. Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał/a:

A to gniazdo sim to rzecz dodatkowa, czy najwazniejsza (bez ktorej uzywanie urzadzenia jest wlasciwie niemozliwe w celu do jakiego urzadzenie zostalo stworzone)?

Tak z ciekawosci pytam...

Mój Huawei E630 ma gniazdo sim, bez wątpienia bez wsadzenia doń
karty używanie urządzenia jest niemożliwe (a w każdym razie
używania zgodnie z przeznaczeniem).

No to co, to jest telefon? ;-)
Aha, zadzwonić się z niego da :-)

--
Dominik & kąpany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Data: 2013-02-14 13:38:10
Autor: Mr. Misio
Użytkownik Dominik & Co napisał:
[...]

Dobra, dobra. To teraz podaj przyklad telefonu GSM bez gniazda na SIM :)

Data: 2013-02-14 12:54:35
Autor: Dominik & Co
Dnia 14.02.2013 Mr. Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał/a:

Dobra, dobra. To teraz podaj przyklad telefonu GSM bez gniazda na SIM :)

Z twierdzenia "jeśli coś ma gniazdo sim, to niekoniecznie jest
telefonem GSM" nijak nie wynika "istnieją telefony GSM bez gniazda sim".

Data: 2013-02-14 14:41:52
Autor: Mr. Misio
[...]

NA sile starasz sie udowdnic co...? Ze sa tablety z SIM (od niedawna), ze sa modemy-rutery wifi/gsm z SIM (od niedawna).

Inaczejj - GSM i SIM weszly do niektorych produktów, nawet do laptopow, nie czyniac z nich telefonow, a jedynie rozszerzajac mozliwosci (integrujac wlasciwie przesylanie danych po GSM, tez obecne relatywnie od niedawna).

Data: 2013-02-14 13:53:43
Autor: Dominik & Co
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Dnia 14.02.2013 Mr. Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał/a:

NA sile starasz sie udowdnic co...? Ze sa tablety z SIM (od niedawna),

Stwierdzam tylko, że palnąłeś głupstwo i starasz się do niego
nie przyznać. A to nie wstyd- wręcz przeciwnie :-)

Data: 2013-02-14 14:56:18
Autor: Mr. Misio
[...]

Wstydzic sie mozesz ty, za wyrywanie z kontekstu - o czym odpisalem gdzie trzeba, bo az sam zernalem co pisalem (i kto komu kit wciska).

Data: 2013-02-14 14:06:50
Autor: Tomek
[...]

Rozumiem, że zgodnie z przeznaczeniem, nosisz E630 w kieszeni jak telefon i możesz oczywiście z niego dzwonić. Takie jest jego przeznaczenie?

Data: 2013-02-14 13:40:17
Autor: Dominik & Co
Dnia 14.02.2013 Tomek <nie@odpisuj.pl> napisał/a:

Rozumiem, że zgodnie z przeznaczeniem, nosisz E630 w kieszeni jak telefon i możesz oczywiście z niego dzwonić. Takie jest jego przeznaczenie?

Ale do czego pijesz?
Mr Misio raczył oznajmić:
"Ale jedno i drugie ma gnizado na SIM - wiec jedno i drugie
jest telefonem :)"

No to klaruję, że z faktu posiadania gniazda sim nijak nie
wynika bycie telefonem. Nawet jak bez wsadzenia sima nie działa.

A wszystko w żartobliwej atmosferze, nawet z uśmieszkami dla topornych,
co to im ironię czy dowcip trzeba palcem pokazywać...

Data: 2013-02-14 14:53:15
Autor: Mr. Misio
[...]

Wyrywasz z kontekstu: N8 i SGS2 (i e52).

A wszystko w żartobliwej atmosferze, nawet z uśmieszkami dla topornych,
co to im ironię czy dowcip trzeba palcem pokazywać...

Slaby dowcip najwyrazniej ;)

Data: 2013-02-14 15:03:39
Autor: atm
On 2013-02-14 14:53, Mr. Misio wrote:
[...]

Jesli ktos ustala kryteria to zle (nawet bazujac na Twoich czyli karcie sim), jesli zas robi to Mr.Misio to wszystko jest good.
Pod wieloma wzgledami E52 ma sie nijak do N8 czy SGS2, to jednak Ci w niczym ie przeszkadza, zeby je porownywac. Podalem Ci rowniez zestawienie funkcji telefonicznych, ktorymi dysponuje w SGS2. Nie wiem czego jeszcze potrzeba do szczescia przecietnemu uzytkownikowi telefonu.
Jesli potrzebuje wiecej to sobie je doinstaluje w innej aplikacji.
Poki co jojczysz jak stara baba.

Data: 2013-02-14 15:08:18
Autor: Mr. Misio
Użytkownik atm napisał:
On 2013-02-14 14:53, Mr. Misio wrote:
[...]

Zle jest to, ze wyrywajac jedno kryterium z kontektu mozna udowodnic cokolwiek przeciwnego.

Rozmawiamy o telefonach, ja pokazuje, ze telefon bez GSM/SIM traci racje bytu. ZZa krzaka wyskakuje ktos, ze modem GSM bez karty SIM tez traci sens.

To przytakuje. Traci. Czy czyni to z modemu telefon? Zmienia przeznaczenie modemu na "rozmowy telefoniczne"?

jesli zas robi to Mr.Misio to wszystko jest good.
Pod wieloma wzgledami E52 ma sie nijak do N8 czy SGS2, to jednak Ci w
niczym ie przeszkadza, zeby je porownywac.

Porownuje telefony, tak jak samochody osobowe. Zaskakujaco wszystkie maja kierownice, predkosciomierz i 4 kola plus zapas.

Podalem Ci rowniez
zestawienie funkcji telefonicznych, ktorymi dysponuje w SGS2. Nie wiem
czego jeszcze potrzeba do szczescia przecietnemu uzytkownikowi telefonu.

No wiec - potrzebny jest SGS, nie xperia :)

Jesli potrzebuje wiecej to sobie je doinstaluje w innej aplikacji.
Poki co jojczysz jak stara baba.

Narzekam, ale chyba wolno jeszcze narzekac. UStawa ani usenetowa netykieta nie zabraniaja ;)

Data: 2013-02-14 15:14:03
Autor: atm
[...]

Wszystko sie zgadza. Mam nadzieje, ze dostrzegasz jednak roznice miedzy Trabantem i Mercedesem, bo oprocz wymienionych przez Ciebie kryteriow oba dodatkowo pochodza z Niemiec.

[...]

No wiec - dokonales zlego wyboru.

Jesli potrzebuje wiecej to sobie je doinstaluje w innej aplikacji.
Poki co jojczysz jak stara baba.

Narzekam, ale chyba wolno jeszcze narzekac. UStawa ani usenetowa
netykieta nie zabraniaja ;)

Oczywiscie, narzekaj do woli.
Tyle, ze z reguly ludzie po dokonaniu zlego wyboru staraja sie wybrnac z malo komfortowej systuacji w taki lub inny sposob. Tobie najwyrazniej sie to podoba, dziwi mnie to nieco i tyle :]

Data: 2013-02-14 15:21:38
Autor: Mr. Misio
Użytkownik atm napisał:

[...]

Ano dostrzegam. Tylko okazuje sie, ze w telefonach jest trudniej. Jakość wykonania nie specjalnie pokrywa sie z ceną. Niby elektronika tanieje, a telefony drożeją. Podobno mają wieksze procesory i to dlatego. ;)

[...]

Teraz wiem. Dziwie sie jedynie, ze telefon w cenie podobnej wlasciwie do ceny e52 jest az tak duzo gorszy (w tym o czym pisalem!)

Bo jak kupowalem laptopa, to obecny za 2000 (tak, wiem tani) jest 100 razy lepszy od tego, co 4 lata temu kupilem za 4000.

Wiec - 2 razy taniej dostalem duzo lepszy produkt.

Przy telefonach jak widze to nie dziala...

[...]

Alez ja juz na poczatku wybrnalem, xperia poszla na miejsce secondary phone, "gotowy do narzekania" ;)

Czuje sie, jakbym byl znow na pozycjiz nokia 6010(chyba taki był model, mały telefonik) i miał przed sobą drogę podobna jak z 6010 do e52 :]

Wiec za 5-6 lat bede zachwycony telefonami z androidem :D

Data: 2013-02-15 06:53:52
Autor: Dominik & Co
[...]

Misiu, cała dyskusja jest "wyrywaniem z kontekstu",
wszak cytujesz w poście zdania, do których się odnosisz :-)
Wiem, że opisywałeś dwa telefony i ich wady, zwracam
tylko szanowną uwagę, że implikacja jest błędna.
Nic ponadto.

Zresztą doskonale o tym chyba wiesz, nie negując
istnienia modemów (luzem i wbudowanych w różne
urządzenia) tudzież galanterii gsm- ot, choćby
gadżet do kopiowania danych z kart sim.

Pamiętaj, dostajesz odpowiedź na to, co napisałeś,
nie to, co miałeś na myśli :-)

A Ty, zamiast napisać coś w stylu "czepiasz się, ale oczywiście formalnie masz rację"
obruszasz się "co ja chcę udowodnić".

Aż przypomina mi się gość z grupy linuksowej, co omal
się nie zesrał z oburzenia, jak mu zwróciłem uwagę,
żeby nie utożsamiał dystrybucji przygotowanej
przez konkretną, komercyjną firmę (w której
Shuttleworth najwyraźniej nie ma już ochoty topić
kolejnych milionów) z całym środowiskiem WO...

A wszystko w żartobliwej atmosferze, nawet z uśmieszkami dla topornych,
co to im ironię czy dowcip trzeba palcem pokazywać...

Slaby dowcip najwyrazniej ;)

Oj, raczej cienko z poczuciem humoru u ludzików.
"Tu jest usenet, tu się walczy, nie dyskutuje". Nic dodać, nic ująć...

Data: 2013-02-14 15:31:06
Autor: Tomek
[...]

Udajesz idiotę? Nawet żartobliwie?

Data: 2013-02-15 06:52:15
Autor: Dominik & Co
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Dnia 14.02.2013 Tomek <nie@odpisuj.pl> napisał/a:

Udajesz idiotę? Nawet żartobliwie?

Dziecko drogie, popracuj nad czytaniem ze zrozumieniem. I staraj się nie używać słów, których znaczenia nie rozumiesz.

PW.

Data: 2013-02-15 08:54:56
Autor: Tomek
[...]

Odwracanie kota dupą to jest przypadłość zarezerwowana już dla jednego, ale widzę, że koniecznie chcesz stworzyć tandem. Węgorzowy. Misiowi już umiałeś odpowiedzieć i wiedziałeś o co chodzi, więc proszę, nie rób więcej z siebie idioty i nie kompromituj się wyrywaniem słówek z kontekstu.

Data: 2013-02-15 08:46:43
Autor: Dominik & Co
Dnia 15.02.2013 Tomek <nie@odpisuj.pl> napisał/a:
odpowiedzieć i wiedziałeś o co chodzi, więc proszę, nie rób więcej z siebie idioty i nie kompromituj się wyrywaniem słówek z kontekstu.

Takie odzywki to do kolegów z piaskownicy. PLONK.

Data: 2013-02-15 16:19:24
Autor: John Kołalsky
Moj pierwszy smartfon z androidem...

Użytkownik "Dominik & Co" <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid>

odpowiedzieć i wiedziałeś o co chodzi, więc proszę, nie rób więcej z siebie
idioty i nie kompromituj się wyrywaniem słówek z kontekstu.

Takie odzywki to do kolegów z piaskownicy. PLONK.

Obserwując ... czy nie jesteśmy właśnie w tej piaskownicy ? :-)

Data: 2013-02-11 20:44:06
Autor: Mr. Misio
[...]

NArzekam, bo slyszalem, ze ten adnroid to wielki krok naprzod...

Wiec spodziewalem sie ze dostane telefon, lepsiejszy niz e52, a do tego jeszcze duzo lepsiejszych funkcji.

A tu telefonu niet, tylko te dodatkowe funkcje w miare dzialaja...

Data: 2013-02-12 21:29:41
Autor: J.F.
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Dnia Sun, 10 Feb 2013 19:42:12 +0100, Andrzej Libiszewski napisa(a):
[...]

A producent sie reklamuje "znakomita stal ze szwedzkiej rudy" ?

Kupujesz sobie tani telefon, a potem myslisz "Szajsung to g*".
Kupujesz drogiego smartfona, to potem myslisz "Gorilla glass to g*".

I nie interesuje cie z jakiej pustyni piasek :-)

Ciekawe, e jak samochd rdza wcina a trzeszczy to huty nikt nie wini, tylko producenta autka...

A widziales zeby sie ktorys deklarowal jaka to znakomita stal ze znakomitej
huty uzywa ? Kupil g* stal, g* farbe, to co sie dziwic ze g* producent auta.

Glupi przyklad - pole cyfrowe, klawiatura sama sie przelacza [...]
Ale wiesz, e w Androidzie nie ma jedynie susznej klawiatury i jak ci si pobogosawiona przez producenta nie podoba to j zmieniasz?

A Androida da sie zmieniac ? Bo dobry sprzedawca namowil mnie na blokade platnych SMS ... toz na tym
androidzie wszystkie programy nic nie robia tylko wysylaja rozne sms i
zapisuja sie do platnych uslug :-)
 I nie wiem - Google, czy Samsung, czy kto zawinil - uprawnienia aplikacji
rozne sa, ale zmienic sie ich nie da, tylko zaakceptowac wymagane.

[...]

A doswiadczenie podpowiada ze dobrych nie ma - kazda ma swoje wady :-)

J.

Data: 2013-02-10 20:17:07
Autor: Maciek
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Dnia Sun, 10 Feb 2013 16:55:20 +0100, Mr. Misio napisa(a):

Glupi przyklad - pole cyfrowe, klawiatura sama sie przelacza na wprowadzanie cyfr. Pole tekstowe - na alfanumeryczny.

No i dokladnie tak jest u mnie przy dodawaniu kontaktow w Xperii Arc S z
Androidem 4.x.x.

--
Maciek

Karkulowsia zwartusia
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-02-12 13:52:29
Autor: m4rkiz
"Mr. Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote in message news:kf8ft6$og0$1node1.news.atman.pl...
[...]

kiedys kazdy producent robil swoj system, teraz sa dwa (ios nie licze)
z czego jeden jest uzywany praktycznie przez kazdego producenta, poczynajac
od chinskiego nonejmu za 20 dolarow a konczac na flagowych modelach po $800

poniewaz kazdy producent pcha tam swoje wynalazki i kastruje z czesci
funkcji zazwyczaj to co trzymasz w rece ma sie nijak (min. to launcher)
do tego co google wydalo

do tego dodajesz w innym watku sieganie lewa reka za prawe ucho

"chce zadzwonic, odpalam sluchawke i... przelaczam
sie na kontakty, bo pod sluchawka mam tylko odebrane/nie odebrane/wykonane
wiec wybieram kontakty i albo przewijam albo znow wybieram pole wpisu,
dopiero sie klawiaturka pokazuje"

zamiast wyciagnac ikone ksiazki adresowej, kontaktu czy bezposredniego
dzwonienia na pulpit, skonfigurowac sobie do tego gesty czy poprostu
uzyc wyszukiwania z pulpitu (badz przycisku jesli jest)...

Nie jestem testerm. Tester powinienien byc zatrudniony przy produkcji. JEstem userem. A jak user dostaje finalny produkt, to user o tym wlasnie finalnym produkcie pisze.

w komputerze z telefonem ktorymi sa obecne sluchawki nie ma finalnego produktu
mozliwosci sa tak wielkie (oraz ilosc problemow ktore ze soba niosa) ze nie
da sie zadowolic wszystkich uzytkownikow pewnie nawet nie da sie pogodzic
tych opcji na tyle zeby zadowolic wiekszosc

dalo zmienic, ale tez nie bylo wlasciwie potrzeb, zeby cos zmieniac.

dlatego ze sie nie dalo a do stanu obecnego przyzwyczailes sie na 5 poprzednich?

Glupi przyklad - pole cyfrowe, klawiatura sama sie przelacza na wprowadzanie cyfr. Pole tekstowe - na alfanumeryczny.

dokladnie tak jak u mnie

JAk przy wprowadzaniu tekstow w kontaktach wylaczylem sownik (bo slownik nie zna polskich nazwisk i nazw wlasnych), to byl wylaczony. JEdnoiczesnie nie wplywalo to na slownik w SMS-ach gdzie pozostawal wlaczony.

nie wiem, uzywam swiftkeya bo potrzebuje na biezaco trzy jezyki ze slownikami

I to byl soft, ktory rozumial potrzeby usera.

to byl user wychowany przez 10 lat softu ktory zawsze wygladal w nokii tak
samo i powoli, powoli, powoli zaczynal sie lekko rozbudowywac czasami pozwalajac
uruchomic jakas aplikacje od kogos innego

Android jedyne co rozumie to "jak si enie podoba, to sciagnij se kolejna setna apke do tego samego, moze tym razem bedzie dzialac".

po jaka cholere kupowac telefon z prawdopodobnie najbardziej konfigurowalnym
systemem z najprawdopodobniej najwieksza baza dodatkowych darmowych aplikacji
jezeli nie chce sie poswiecic godziny czy dwoch na skonfigurowanie go
i zastapienie aplikacji takimi jakie ci odpowiadaja, nie wspominajac o
zapoznaniu sie z funkcjami systemu badz przegladnieciu instrukcji?

ale nie jestes sam, moj ojciec zmienil przez ostatnie 10 lat kilkadziesiat
telefonow, tez szuka tego jedynego ktory na starcie bedzie mial wszystko
tak jak byc powinno, lacznie z domyslnym dzwonkiem... takie hobby, z tym
sie nie dyskutuje

Data: 2013-02-12 16:43:05
Autor: Mr. Misio
[...]

Wlasciwie to masz racje. Tylko czemu producent o tym nie wie?

w komputerze z telefonem ktorymi sa obecne sluchawki nie ma finalnego
produktu

Noooooo kolejny krok naprzod :)

mozliwosci sa tak wielkie (oraz ilosc problemow ktore ze soba niosa) ze nie
da sie zadowolic wszystkich uzytkownikow pewnie nawet nie da sie pogodzic
tych opcji na tyle zeby zadowolic wiekszosc

Yyyyyy znaczy w zwiazku z postepem nie da sie napisac ergonomicznego interfejsu do rzeczy podstawowych? :)

I to byl soft, ktory rozumial potrzeby usera.

to byl user wychowany przez 10 lat softu ktory zawsze wygladal w nokii tak
samo

BINGO! To jest wlasnie sluszna droga! Niewazne jaki telefon sie mialo, chodzi o model, wszystko dzialalo TAK SAMO.

Zmieniajc telefon wystarczylo przelozyc karte, przerzucic kontakty i od razu mozna byo uzywac tego, co najwazniejsze. Bez doinstalowywania klawiatur, wymieniania apek do esemesw czy zarzdzania dzwonkami grup.

[...]

To proste. Telefon ma byc ergonomiczny na wejsciu. Jesli potem mozna cos usprawnic to chwala.

Ale dostawac telefon, ktory dopiero trzeba skonfigurowac do dzwonienia? To za przeproszeniem jak szafki z ikei. I teraz probujesz przekonac kogos, ze ma poswiecic swoj czas na monta? Skoro on nie zamawial mebli w czesciach tylko chcial calosc. Problem w tym, ze w Ikei informuj o tym i widzisz co kupujesz. Przy telefonach nie ma adnotacji "skonfiguruj sobie, bo on to wlasciwie nie dziala".

i zastapienie aplikacji takimi jakie ci odpowiadaja, nie wspominajac o
zapoznaniu sie z funkcjami systemu badz przegladnieciu instrukcji?

Zapoznalem sie z androidem na tablecie przez pol roku. Bez czesci "telefonicznej". Dlatego zdecydowalem sie (poniekad) na telefon z androidem, wierzac, ze bedzie tylko lepiej a nie gorzej. Okazalo sie, ze androidowa czesc telefoniczna to masakra. A podejscie producenta telefonu - zenujce.

[...]

NA prawde tak duo wymagam? eby podstawowe apki mialy podstawowe funkcjonalnosci? Zeby podstawowe rzeczy uzywalo sie wygodnie?

A moze mam zamowic telefon jak rollsa. Indywidualnie. Taki poprosze, zeby po wlaczeniu mozna bylo z kopa przypisac dzwonek do grupy?

C'mon. Moje oczekiwania byly "skoro postp, to na bank nie bedzie gorzej, tylko lepiej". Widac inaczej rozumiem postep...

Data: 2013-02-01 09:47:23
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2013-01-30 21:07, Mr Misio pisze:

Kup telefon, wykup abonament i "zrob to sam" - nienie, to nei tak ma
dzialac. JA jestem klient i to mnie maja podac na tacy odpowiednie
rozwiazanie.

Wynajmij sobie w takim razie kogo do obsugi. To jest may komputer, a nie telefon Bella, nikt tego nie ustawi za ciebie, chyba e zapacisz :P

Ewentualnie zrezygnuj na rzecz czego co nie przerasta ci obsug.

Data: 2013-02-01 12:21:05
Autor: Mr Misio
[...]

zaplacilem juz.

dwa razy mam placicic?

Ewentualnie zrezygnuj na rzecz czego co nie przerasta ci obsug.

hahahaha, no zdecydowanie przerasta mnie brak opcji (podstawowych) w aplikacjach (podstawowych).

Chyba programistow przeroslo.

Data: 2013-02-01 14:37:05
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2013-02-01 12:21, Mr Misio pisze:> Uytkownik Andrzej Libiszewski napisa:
[...]

Za telefon, czy za konfiguracj? Komputera te nie dostaniesz ustawionego pod swoje widzimisi.

Ewentualnie zrezygnuj na rzecz czego co nie przerasta ci obsug.

hahahaha, no zdecydowanie przerasta mnie brak opcji (podstawowych) w
aplikacjach (podstawowych).

Mi tam niczego nie brak, ale ja si kurczowo nie trzymam sposobu obsugi znanego z SE K770i na smartfonie.

Chyba programistow przeroslo.

Nie programistw. Ciebie.

Data: 2013-02-01 16:24:09
Autor: Mr Misio
[...]

Ale konfiguracja poczty sprowadza sie do wpisania loginu i hasla (teraz to juz nawet ustawinia serwerow sie same zgaduja). Ogolnie tak - kupujac komputer dostajesz dzialajacy komputer, skonfigurowany, czasem nawet juz od razu z antywirem i innymi trialami.

Zaplacilem za dzialajacy telefon.

A on srednio dziala.

Dlaczego mam placic za konfiguracje dzwonkow w grupach dodatkowo? Bo ktos ulomny naapisal aplikacje bez takiej podstawowej funkcjonalnosci? Czyli sprzedano mi bubel.

Chyba programistow przeroslo.

Nie programistw. Ciebie.

Tak, mnie? Znaczy to ze nie moge znalezc opcji ktorej nie zaimplementowano to moja wina?

Data: 2013-02-01 18:06:36
Autor: Andrzej Libiszewski
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Dnia Fri, 01 Feb 2013 16:24:09 +0100, Mr Misio napisał(a):

Za telefon, czy za konfigurację? Komputera też nie dostaniesz
ustawionego pod swoje widzimisię.

[...]

Proszę cię, nie rozśmieszaj mnie. Ten „działający” komputer zwykle nie
zawiera żadnego NAPRAWDĘ potrzebnego oprogramowania, za to ma niemały
śmietnik od OEM, który trzeba pracowicie czyścić. Trialowe antywirusy to
jeszcze bogatsza historia - używanie często spotykanego McAffee potrafi
skończyć się totalną blokadą jakiegokolwiek dostępu do internetu.

Zaplacilem za dzialajacy telefon.

No i działa. To, że nie potrafisz go obsługiwać to sprawa zupełnie osobna i
od producenta i operatora jakby już niezależna.

A on srednio dziala.

Jak wyżej: bo go nie potrafisz używać. A raczej ubzdurałeś sobie, że chcesz
go używać jak E52 i płaczesz że jest inaczej. Trzeba było kupić to cholerne
E52 i nie wypłakiwać się na grupie.

Dlaczego mam placic za konfiguracje dzwonkow w grupach dodatkowo?

Za darmo raczej nikt ci nie pomoże, a skoro samemu ci się nie chce nic z
tym zrobić....
ktos ulomny naapisal aplikacje bez takiej podstawowej funkcjonalnosci? Czyli sprzedano mi bubel.

Skończ już, wstydu sobie oszczędź.

Chyba programistow przeroslo.

Nie programistów. Ciebie.

Tak, mnie? Znaczy to ze nie moge znalezc opcji ktorej nie zaimplementowano to moja wina?

Nie, znaczy to, że kupiłeś sobie telefon który ewidentnie nie jest dla
ciebie. Bo jest inaczej niż było w Nokii...

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"The beer was good and there was even a free lunch. The demons

Data: 2013-02-01 19:53:01
Autor: Mr Misio
[...]

W podobnym zakresie jak moj telefon... MA kontakty, jakies takie niefunkcjonalne, dialer do bani itp...

za to ma niemały
śmietnik od OEM, który trzeba pracowicie czyścić.

Trzeba lub nie trzeba.

Trialowe antywirusy to
jeszcze bogatsza historia - używanie często spotykanego McAffee potrafi
skończyć się totalną blokadą jakiegokolwiek dostępu do internetu.

Moze to byc tez Norton. JAka jest roznica, czy ktos dostanie McAffee czy Nortona czy sam sobie zainstaluje?

Zaplacilem za dzialajacy telefon.

No i działa. To, że nie potrafisz go obsługiwać to sprawa zupełnie osobna i
od producenta i operatora jakby już niezależna.

To ze w telefonie nie mozna przypisac dzwonka do grupy to żart. I wina lezy po stronie producenta.

[...]

Sluchaj. W E52 interfejs byl dopasowany do potrzeb uzytkonikow. Aby ograniczona ilosc funkcji robic wygodnie. Nie bylo jakichs bzdur "nie da sie przypisac dzwonka do grupy" albo "chcesz wygodnie dzwonic, sciagnij apke".

Nie, nie musi w Andku byc TAK SAMO JAK W E52 - ale nie rozumiem, dlaczego NIE MOZE BYC WYGODNIE.

Mnie wali, czy przypisywanie dzwonkow do grup bedzie w lewym prawym rogu czy w menu ustawien grupy. Bo sie przyzwyczaje.

Ale to ze tej opcji nie ma? Kamon, kurfa, to żart. MArny żart.

Dlaczego mam placic za konfiguracje dzwonkow w grupach dodatkowo?

Za darmo raczej nikt ci nie pomoże, a skoro samemu ci się nie chce nic z
tym zrobić....

Znaczy mam zaplacic programistom za poprawienie zjebanej przez nich apki, ktora juz raz kupilem?

Żartujesz prawda?

ktos ulomny naapisal aplikacje bez takiej podstawowej funkcjonalnosci?
Czyli sprzedano mi bubel.

Skończ już, wstydu sobie oszczędź.

Wiem, wiem, android to świętośc, nie wolno krytykowac. Czy urazilem twoje uczucia religijne?

Najgorszy jest oszolomizm powiazany z fanatyzmem.

[...]

Nie zrozumiales. Ale ja prosciej nie potrafie napisac.

Data: 2013-01-30 20:00:39
Autor: Pszemol
"Mr Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote in message news:kebrf6$p1b$1node1.news.atman.pl...
[...]

Uywae kiedy iPhone z iOSem?

Data: 2013-01-31 03:08:12
Autor: Mr Misio
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Uytkownik Pszemol napisa:
[...]

nie, mam alergie na japka :)

Data: 2013-02-05 19:03:44
Autor: Pszemol
Moj pierwszy smartfon z androidem...
"Mr Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote in message news:kecjm9$r7r$1node2.news.atman.pl...
Uytkownik Pszemol napisa:
[...]

Sdzc po tym co piszesz o Androidzie byby z iOSa zadowolony,
bo to wanie system dla telefonu, ktry w tabletach gorzej wypada.

Data: 2013-01-31 07:00:01
Autor: Marek Dyjor
Mr Misio wrote:
[...]

dlatego trzeba byo kupi telefon a nei tablet z funkcj dzwonienia...

swoja droga coraz trudniej znale normalny telefon

ja polecam BB bold

Data: 2013-01-31 10:15:12
Autor: Mr Misio
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Uytkownik Marek Dyjor napisa:

dlatego trzeba byo kupi telefon a nei tablet z funkcj dzwonienia...

swoja droga coraz trudniej znale normalny telefon

No wlasnie.

Data: 2013-02-03 10:43:57
Autor: J.F.
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Dnia Wed, 30 Jan 2013 19:46:48 +0100, Mr Misio napisa(a):
[...]

Wybrales telefon bez klawiatury, to chyba sie liczyles z tym ze bedzie sie
pojawiac i znikac :-)

To ile tych kontaktow E52 pokazywala ? przeciez tam ekran maly, bez zdjec
czy jak ? No ale fakt - niby smartfon, a opcji wyswietlania nie ma zadnych.
Niczym windows7

P.S. W nokii C6 mnie wk* ze nie ma tej ekranowej klawiatury.
Sprzetowa jest znacznie wygodniejsza, ale czasem jest pare literek i nie
chce mi sie rozkladac, szczegolnie gdy jedna reka musze robic.
A oni mi wtedy tylko numeryczna oferuja ... noz nowoczesny (juz nie)
smartfon, a stukac musze jak w najstarszym telefonie :-)

Ponownie -- to nie jest E52. Dialer rowniez.

Dla mnie to telefon, powinien wiec miec ergonomi telefonu.

U mnie jest z boku lista literek, po pierwszej wybiera sie szybko ..

J.

Moj pierwszy smartfon z androidem...