Moj pierwszy smartfon z androidem...

Data: 2013-01-30 18:45:43
Autor: ToMasz
Moj pierwszy smartfon z androidem...
W dniu 30.01.2013 02:57, Mr Misio pisze:
Dramat :( Jestem zalamany. Jak tego uzywac wygodnie?

Wyswietlacz, ze 3 razy wiekszy niz w mojej ex e52. Ale na ekrani emiesci
sie 6 kontaktow rownoczesnie (mniej niz na e52).
Ale to wina programu który odpowiada za wyświetlanie kontaktów. ja mam 8 na 4,3 cala. więcej się "da" ale nieda się trafić palcem.

Dlaczego jak mam wpisac cyfry to i tak pokazuje sie zajmujaca 60% ekranu
klawiatura QWERTY ze wszystkimi malutkimi przyciskami?
tak wybrałeś. Sory. ktoś za Ciebie tak wybrał. umiesz zmienić dzwonek? no to z klawiaturą też dasz radę
Nie chce na litosc, zeby domyslne bylo "synchronizuj i mieszaj moje
kontakty z facebooka, googla i telefonu". Nie potrzebuje adresow email
znajomych w ksiazce telefonicznej. Ani tych samych osob po dwa razy bo
ktos ma w profilu prywatnym inaczej niz w zwyklych kontaktach sluzbowych.
czegoś nie rozumiem. facebok napewno nie jest obowiązkowy w telefonie. zakładasz osobne konto google, importujesz i edytujesz z poziomu PC te kontakty które chcesz mieć i po krzyku.

Doceniam, ze moge marnowac czas na FB, GooglePlus, Twitterze, korzystac
z map i wiele innych cudow wlacznie z odbieraniem poczty email. Ale
przez lata na e52 korzystalem z tego sporadycznie 2-3 roazy do roku, z
nudow. Podstawa dla mnie jest dzwonienie i smsowanie. Obydwie te rzewczy
sa dramatycznie niewygodne w tym smartnym dotykowcu.
to po kija kupiłeś takie urządzenie? Trochę to wygląda jak próba pływania kajakiem z jednostronnym wiosłem. nie chcesz mieć jakiegś programu to go odinstalowujesz. jeśli to jest banalne - sam. jeśli trudne - kolega lub serwis.

Aparat foto wlacza sie tak dlugo, ze mozna isc zrobic kawe i wrocic. W
porownaniu do starenskiej e52.
3 sekundy? jeÅ›li dÅ‚użej  - serwis.

Fajnie, ze moge odtwarzac muzyke. Bajer normalnie. Ale dlaczego nie moge
tego uzywac "odtwarzaj z tego a tego katalogu" tylko robi mi jakies
plajlisty? sortuje wedle artysty? I we wszelaki sposob...
TY MOŻESZ. Pytanie czy program z którego korzystasz to potrafi. Wyobraź sobie że moja mama ma taki gówniany komputer za 3.5tyś który nawet nie potrafi otwierać plików .doc i .pdf? Śmieszne? głupie? To teraz poczytaj co sam piszesz.

Wkurza mnie tez, ze musialem zalozyc kolejne konto google, zeby dostac
sie do sklepu aby zainstalowac jakas aplikacje (taskKiller).
nieprawda. Programy na urządzenie kupuje się od kolegów, sciąga z chomika na kartę SD i instaluje. Pasuje? Ktoś ułatwia Ci instalacje programów tworząc internetowy sklepik z pierdylionem darmowych programów i też jest źle? Bo konto trzeba założyć?
Dlaczego
kolejne? No chyba nie dam sie jednak szpiegowac za bardzo gdzie jestem,
co robie, kiedy robie, jakie mam kontakty i z kim sypiam. Juz wystarczy,
ze operator mnie szpieguje z lokalizacja logowania i zapewne przeglada,
a na pewno trzyma 12 miesiecy esemesy i wykazy polaczen.
Ale operator ma obowiÄ…zek, google prosi o pozwolenie. Chcesz korzystać z darmochy - proszÄ™. nie? Też siÄ™ da. PRogramy na kartÄ™ sd, instaluj, firewal  - odmów dostÄ™pu. jeszcze coÅ›?

Durny import export Googla nie wie, ze 48xxxxx to to samo co +48xxxxx no
i wszystkie numery no i zaden numer bez + nie dziala w androidzie teraz...
nie wiem czy masz racje, ale jak kupowałeś po alcatelu siemensa, to przepisywałeś kontakty ręcznie. teraz RAZ musisz z nimi zrobić porządek. w 2 godzinki dasz radę. uwierz we własne siły.

Symbianie, wróć :(

właśnie go ubili na dobre.
ToMasz

Data: 2013-01-30 18:57:38
Autor: ALEX Alpha MR
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Dnia Wed, 30 Jan 2013 18:45:43 +-0100, ToMasz napisa+AUI-(a):

Symbianie, wr+APMBBw- :(

w+AUI-a+AVs-nie go ubili na dobre.

Te+AXw- +AXw-a+AUI-uj+ARk- :-(

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusim+AQU- Cesarska Marynarka Japo+AUQ-ska nie tylko zatopi+AUI-a
flot+ARk- rosyjsk+AQU-, zatopi+AUI-a co+AVs- o wiele wi+ARk-cej: mit o wy+AXw-szo+AVs-ci bia+AUI-ej rasy

Data: 2013-01-30 19:05:27
Autor: Tomek
Moj pierwszy smartfon z androidem...
U+AXw-ytkownik +ACI-ALEX Alpha MR+ACI-  napisa+AUI-:
+AD4APgA+- Symbianie, wr+APMBBw- :(

+AD4APg- w+AUI-a+AVs-nie go ubili na dobre.

+AD4- Te+AXw- +AXw-a+AUI-uj+ARk- :-(

Ubili? U mnie w telefonie dzia+AUI-a. Ma+AUI-o tego, wci+AQUBfA- pojawiaj+AQU- si+ARk- nowe aplikacje.

Data: 2013-01-30 19:19:23
Autor: ALEX Alpha MR
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Dnia Wed, 30 Jan 2013 19:05:27 +-0100, Tomek napisa+AUI-(a):

U+AXw-ytkownik "ALEX Alpha MR"  napisa+AUI-:
Symbianie, wr+APMBBw- :(

w+AUI-a+AVs-nie go ubili na dobre.

Te+AXw- +AXw-a+AUI-uj+ARk- :-(

Ubili?

Owszem. Carli nie b+ARk-dzie.

U mnie w telefonie dzia+AUI-a. Ma+AUI-o tego, wci+AQUBfA- pojawiaj+AQU- si+ARk- nowe aplikacje.

U mnie te+AXw-, ale to +AUIBBQ-b+ARk-dzi +AVs-piew Symbiana :-(

Data: 2013-01-30 20:03:01
Autor: Mr Misio
Moj pierwszy smartfon z androidem...
U|ytkownik ALEX Alpha MR napisaB:

U mnie w telefonie dziaBa. MaBo tego, wci| pojawiaj si nowe
aplikacje.

U mnie te|, ale to Bbdzi [piew Symbiana :-(

Powinni go otworzyc, wypuscic open source GPL, i samo by sie zadzialo...

Data: 2013-01-30 20:08:49
Autor: ALEX Alpha MR
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Dnia Wed, 30 Jan 2013 20:03:01 +-0100, Mr Misio napisa+AUI-(a):

U mnie w telefonie dziaBa. MaBo tego, wci| pojawiaj si nowe
aplikacje.

U mnie te|, ale to Bbdzi [piew Symbiana :-(

Powinni go otworzyc, wypuscic open source GPL, i samo by sie zadzialo...

Powinni. Ale nie zrobili. Ale ci+AQU-gle jeszcze MeeGo +AXw-yje :-)

Data: 2013-01-30 20:02:13
Autor: Mr Misio
Użytkownik ToMasz napisał:
Ale to wina programu który odpowiada za wyświetlanie kontaktów. ja mam 8
na 4,3 cala. więcej się "da" ale nieda się trafić palcem.

nie bede sie spieral, ale skoro daje rade trafic w malutkie klawiszki na klawiaturce qwerty to trafie i w waski kontakt ;)

[...]

Nooo dzwonek juz zmienilem, bo domyslny to bylo plumkanie jak cichy sms. od dwoch dni nikt sie do mnie dodzwonic nie mogl ;]

[...]
czegoÅ› nie rozumiem. facebok napewno nie jest obowiÄ…zkowy w telefonie.
No nie ejst, ale akurat chce miec podglad ;)
Na e52 tez mialem,
roznica taka, ze tam default byl nie synchronizuj i tylko czasem wyskakiwalo okienko czyzbym moze azaliz jednak nie chcial.

zakładasz osobne konto google, importujesz i edytujesz z poziomu PC te
kontakty które chcesz mieć i po krzyku.

No tak zrobilem :)

[...]

Bo nie bylo nic innego - dlatego kupilem. JAkby byl odpowiednik e52 czy e51 nawet to bralbym chyba z dziesiec. Niestety telefony z klawiatura, normalne, z wifi (uzywam od e51) i nie plasticzaki - obecnie nie istnieja. Moja e51 kapala sie dwa razy w wannie i w kaluzy, przezyla kilka lat noszona w tylnej kieszeni, siadanie na niej, kilka upadkow, i ciagle dziala, choc czeka mnie zmiana glosniczka bo juz dogorywa. e52 jednak ma GPS, co sie czasem w obcym miescie przydaje, niestety nie da sie na niej siadac, za plaska ;)

Idealem bylby telefon w ksztalcie e51 i parametrach e52. 7 dni na baterii w normalnym uzytkowaniu, doskonala widocznosc w sloncu, wifi, gps, instalowanie apek, dobre nagrywanie glosnego dzwieku (e51 na koncercie nawet przy glosnikach nie przesterowuje)....

Ale takich tel sie juz nie robi :(

Aparat foto wlacza sie tak dlugo, ze mozna isc zrobic kawe i wrocic. W
porownaniu do starenskiej e52.
3 sekundy? jeÅ›li dÅ‚użej  - serwis.

i wymienia mi procesor? :)

[...]

no ja mam telefon za 1 zł ;)

[...]

Zle. Bo w internecie wiekszosc freeware moge sciagnac i zainstalowac na PC bez koniecznosci zakladania kont. Tylko platne, choc nie zawsze, sie rejestruje, do czego tez nie trzeba zakladac czesto konta.

Zakladanie kont to proba regulacji przez korporacje co robi user. Dodatkowe mozliwosci szpiegowania.

[...]
Ale operator ma obowiązek, google prosi o pozwolenie. Chcesz korzystać z
darmochy - proszę. nie? Też się da. PRogramy na kartę sd, instaluj,

Zrobilem ;)

Symbianie, wróć :(

właśnie go ubili na dobre.

Niestety :(

Data: 2013-01-30 20:31:12
Autor: ToMasz
W dniu 30.01.2013 20:02, Mr Misio pisze:
Użytkownik ToMasz napisał:
[...]

fakt. spróbuj
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.modoohut.dialer
wtedy na 9ciu dużych klawiszach będziesz wybierał litery z imienia lub nazwiska. Wtedy ilośc kontaktów na ekranie traci znaczenie

Idealem bylby telefon w ksztalcie e51 i parametrach e52. 7 dni na
ja od 10 lat twierdzę że mógłbym zaprojektować idelany dla siebi telefon lepiej niż przeciętny projektant telefonu. obawiam się że niestety dla siebie i wąskiej grupy osób. Gorzej by było jakby taki model był hitem, bo żaden inny by się nie sprzedawał.

Aparat foto wlacza sie tak dlugo, ze mozna isc zrobic kawe i wrocic. W
porownaniu do starenskiej e52.
3 sekundy? jeśli dłużej - serwis.

i wymienia mi procesor? :)
chmmm. nie wiemy o jakim telefonie dyskusja. za szeroki to może być note. jak kupiłeś za złotówkę to jakaś paść straszna musi być. zgaduje.

Zle. Bo w internecie wiekszosc freeware moge sciagnac i zainstalowac na
PC bez koniecznosci zakladania kont.
Tu też! zero problemu. zacznij od automapy zobaczysz że da się :)
Tylko platne, choc nie zawsze, sie
rejestruje, do czego tez nie trzeba zakladac czesto konta.

Zakladanie kont to proba regulacji przez korporacje co robi user.
Dodatkowe mozliwosci szpiegowania.
Waldek G. wersja2.

ToMasz

PS

Pisz na forum do konkretnego modelu.....

Data: 2013-01-30 19:49:44
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 30 Jan 2013 20:31:12 +0100, ToMasz wrote:
> Zle. Bo w internecie wiekszosc freeware moge sciagnac i zainstalowac na
> PC bez koniecznosci zakladania kont.
 Tu te¿! zero problemu. zacznij od automapy zobaczysz ¿e da siê :)

A jednak centralne repo (czy market, czy yum repo, czy ....) ma ten
plus, ze update siê robi ,,nieco'' wygodniej niz z wiadrem freeware na
Windowsie. Czesc siê updatuje po swojemu, czesc pisze ,,mam nowa wersje,
odpalic ci www?'' (eg. winamp), czesc to zlewa totalnie. Nie wiem czy to
jest az taki idea³, do ktorego siê powinno zmierzac.

Choc faktycznie, darmowy soft bez ograniczen krajowych etc moglby siê
stawiac bez konta, paranoicy mieliby latwiej.

--
Micha³

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-01-30 20:58:48
Autor: Mr Misio
Moj pierwszy smartfon z androidem...
U¿ytkownik Michal Tyrala napisa³:
[...]

Taaaaa, ostatnio mi sie autoupdatnela apka do konwersji pikow video i... przestala dzialac (Znaczy dziala, 10 razy dluzej rozpoznajac pliki).

na obydwu komputerach.

ja tam wole update robic swiadomie....

Choc faktycznie, darmowy soft bez ograniczen krajowych etc moglby siê
stawiac bez konta, paranoicy mieliby latwiej.

kazdy mialby latwiej.

Data: 2013-01-30 20:20:59
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 30 Jan 2013 20:58:48 +0100, Mr Misio wrote:
 na obydwu komputerach.
 ja tam wole update robic swiadomie....

A, jak na ,,obydwu'' to ja przepraszam :-) A softu pewnie gora 10sztuk?  :)

> Choc faktycznie, darmowy soft bez ograniczen krajowych etc moglby siê
> stawiac bez konta, paranoicy mieliby latwiej.

 kazdy mialby latwiej.

Dla mnie bez roznicy, paranoikom byloby lzej.

Data: 2013-01-30 21:28:38
Autor: Mr Misio
[...]

Softu sporo. Ale gdzie sie da autoaktualizacje powylaczane.

Zgodnie z zasada - poprawki starych bledow wnosza nowe bledy.

Data: 2013-01-30 20:38:30
Autor: Mr Misio
Użytkownik ToMasz napisał:

i wymienia mi procesor? :)
chmmm. nie wiemy o jakim telefonie dyskusja. za szeroki to może być
note. jak kupiłeś za złotówkę to jakaś paść straszna musi być. zgaduje.

6-7 stow w detalu widzialem.

wiem, to nie 2k ;)

ale jakbym mial tel za 2k z tymi samymi ulomnosciami androida to... wole tanszy ;)

BTW. jais senswony benchmark? zeby miec porownanie?

Data: 2013-01-30 20:54:09
Autor: ALEX Alpha MR
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Dnia Wed, 30 Jan 2013 20:31:12 +-0100, ToMasz napisa+AUI-(a):

Zakladanie kont to proba regulacji przez korporacje co robi user.
Dodatkowe mozliwosci szpiegowania.
Waldek G. wersja2.

Sugerujesz +AXw-e Sklep Google powsta+AUI- bo Brin ma takie dobre serduszko? I +AXw-e
Droid nie szpieguje u+AXw-ytkownika na pot+ARk-g+ARk-?
+AVo-wi+ARk-ta naiwno+AVs-ci.

Data: 2013-01-30 20:17:19
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 30 Jan 2013 20:54:09 +0100, ALEX Alpha MR wrote:
> Waldek G. wersja2.
>  Sugerujesz ¿e Sklep Google powsta³ bo Brin ma takie dobre serduszko? I ¿e
 Droid nie szpieguje u¿ytkownika na potêgê?
 ¦wiêta naiwno¶ci.

Mase danych zbieraja, ale czy to jest ,,szpiegowanie''? Bo jak siê na mapie wlaczy traffic, to chyba nikt nie ma watpliwosci, ze
zielone czy czerwone kreski na drodze wziely siê tam dlatego, ze ktos
tamtedy przejechal z wlaczonymi mapami, ale czy to, czy np zbieranie
pozycji APkow WiFi to jest ,,szpiegowanie'' uzasadniajace czasem
macierewiczowska paranoje to hmmm... Mam dystans.

Po prostu s± dane na swoj temat, ktorych warto pilnowac, s± takie, na
ktore lejemy. Chyba ze mamy megalomanie i wszystko jest wazne, ale to
beze mnie. :-)

Data: 2013-01-30 21:22:11
Autor: ALEX Alpha MR
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Dnia Wed, 30 Jan 2013 20:17:19 +-0000 (UTC), Michal Tyrala napisa+AUI-(a):

[...]

Pewnie z nud+APM-w zbieraj+AQU- kto ma jakie znajomo+AVs-ci, albo gdzie bywa. Tak sobie
zbieraj+AQU- nie wiedz+AQU-c po co.

Data: 2013-01-30 20:28:01
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 30 Jan 2013 21:22:11 +0100, ALEX Alpha MR wrote:
> Mase danych zbieraja, ale czy to jest ,,szpiegowanie''?  Pewnie z nudów zbieraj± kto ma jakie znajomo¶ci, albo gdzie bywa. Tak sobie
 zbieraj± nie wiedz±c po co.

A mozesz powiedziec po co wg Ciebie? Bo spiskowcy zawsze odpowiadaja ,,latwo znajdziesz'', ,,poszukaj sobie''
etc. A chcialbym konkretnie. I nie robie sobie jaj, naprawde jestem
ciekaw co siê kryje za tym paranoicznym ,,szpieguja mnie''.

Data: 2013-01-30 21:37:55
Autor: ALEX Alpha MR
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Dnia Wed, 30 Jan 2013 20:28:01 +-0000 (UTC), Michal Tyrala napisa+AUI-(a):

Mase danych zbieraja, ale czy to jest ,,szpiegowanie''?

 Pewnie z nud+APM-w zbieraj+AQU- kto ma jakie znajomo+AVs-ci, albo gdzie bywa. Tak sobie
 zbieraj+AQU- nie wiedz+AQU-c po co.

A mozesz powiedziec po co wg Ciebie?

Nie wiem, ale dla u+AXw-ytkownika nic dobrego z tego nie wynika.

Bo spiskowcy zawsze odpowiadaja ,,latwo znajdziesz'', ,,poszukaj sobie''
etc.

A antyspiskowcy? Bo z konkretami to u Ciebie bardzo oszcz+ARk-dnie.

A chcialbym konkretnie. I nie robie sobie jaj, naprawde jestem
ciekaw co si+ARk- kryje za tym paranoicznym ,,szpieguja mnie''.

Zbieraj+AQU- dane o u+AXw-ytkowniku, kt+APM-re s+AQU- im potrzebne jak +AVs-wini siod+AUI-o. Jedna
znajoma ostatnio by+AUI-a mocno zaskoczona, gdy+AXw- od Droida dowiedzia+AUI-a si+ARk-
gdzie mieszka i gdzie pracuje.

Data: 2013-01-30 20:51:57
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 30 Jan 2013 21:37:55 +0100, ALEX Alpha MR wrote:
> A mozesz powiedziec po co wg Ciebie?  Nie wiem,

A, czyli normalnie.

> Bo spiskowcy zawsze odpowiadaja ,,latwo znajdziesz'', ,,poszukaj sobie''
> etc.

 A antyspiskowcy? Bo z konkretami to u Ciebie bardzo oszczêdnie.

Byles laskaw wyci±æ poprzednio. W zamian oferujac ,,nie wiem'' + ,,a Ty''.

Data: 2013-01-31 17:52:01
Autor: ALEX Alpha MR
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Dnia Wed, 30 Jan 2013 20:51:57 +-0000 (UTC), Michal Tyrala napisa+AUI-(a):

A mozesz powiedziec po co wg Ciebie?

 Nie wiem,

A, czyli normalnie.

S+AQU-dzisz +AXw-e gugiel poda Ci dok+AUI-adn+AQU- list+ARk- danych jakie zbiera o u+AXw-ytkowniku?

Bo spiskowcy zawsze odpowiadaja ,,latwo znajdziesz'', ,,poszukaj sobie''
etc.

 A antyspiskowcy? Bo z konkretami to u Ciebie bardzo oszcz+ARk-dnie.

Byles laskaw wyci+AQUBBw- poprzednio. W zamian oferujac ,,nie wiem'' +- ,,a Ty''.

"Mase danych zbieraja" No tak, precyzja godna chirurga.

Data: 2013-01-30 21:38:02
Autor: Mr Misio
[...]

"zbieraja o mnie za duzo danych niz to potrzebne"

dzieki kontu google i play store wiedza co sciagasz, na czym instalujesz, co oceniasz, itp. ale zostajesz zalogowany googlem do przegladaarki, szukasz o golych dupach, coraz wiecej dostajesz pod nos, piszesz maila gmailem, wiedza z kim piszesz ;) jesli twoj kumpel lubi gole baby, to moga mu pod nos podetknac apke strip poker ze sklepu ;)

do tego wiedza, gdzie jestes (gps, triangulacja, punkty wifi, bt), gdzie   bywasz czesciej, co kupujesz przez internet, jakiego banku uzywasz, czy jezdzisz zbiorkomem czy samochodem, czy masz romans ;)

a wszystko w zamian za darmowa apke

Data: 2013-01-30 21:08:22
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 30 Jan 2013 21:38:02 +0100, Mr Misio wrote:
[...]

Gmaila nie uzywam, w przegladarce na pececie nie jestem zalogowany w
gógla, ale mam dla odmiany kontakty i kalendarz w chmurze gógla. Wiec
nie tylko wiedza gdzie jestem, ale i gdzie bede. Ojoj.

BTW, to co opisujesz wyzej, to IMO jest blizej pojecia CRM niz
szpiegowanie. Szpiegowanie to ja rozumiem jakos blizej pajacowania CBA,
niz profilowania reklam pod klienta.

 a wszystko w zamian za darmowa apke

Pf, za p³atne tez :-)

PS. Przy takie skali, to zbieracz jest w stanie powiedziec, ze
Katowice/Chorzowska jest przejezdna 40km/h, ale szczerze watpie (jak
ktos uwaza inaczej, to prosze cos wiecej niz ,,poszukaj sobie'') by
powiedzial, ze 15.11.2012 przejechaly tamtedy takie-to-a-takie@gmail.com

Data: 2013-01-30 23:05:45
Autor: Mr Misio
Moj pierwszy smartfon z androidem...
U¿ytkownik Michal Tyrala napisa³:

BTW, to co opisujesz wyzej, to IMO jest blizej pojecia CRM niz
szpiegowanie.

To zalezy juz od tego jak sie chce to nazwac.

Szpiegowanie to ja rozumiem jakos blizej pajacowania CBA,
niz profilowania reklam pod klienta.

A gdyby profilowanie bylo tylko jedna z rzeczy, ktora robia z danymi? :) PRzeciez dane statystyczne mozna przetwarzac w dowolny sposob.

Moze ja jednak nie chce, aby mnie sprofilowano "lubi gumowe lalki o facjacie nastolatki" bo mi jeszcze CBA, ABW, CIA, FBI, KGB wtargnie na chate o 6.01 "zaaresztowac pedofila" ;)

  a wszystko w zamian za darmowa apke

Pf, za p³atne tez :-)

PS. Przy takie skali, to zbieracz jest w stanie powiedziec, ze
Katowice/Chorzowska jest przejezdna 40km/h,

....a ty to zrobiles ze srednia 120km/h znaczy nalezy ci sie 500 mandatu (czy ile tam teraz) i iletamteraz punktow karnych.

Niebezpieczenstwo tkwi w tym, ze Google i inne korporacje sie za naszymi plecami dogaduje z rzadami w sprawach tajne/poufne. Rzad obieca XXXXX a w zamian Policja dostanie dostep do unikalnej aplikacji wylapujacej piratow drogowych :)

Fikcja? Dzis moze fikcja, ale jutro?

Totalna kontrola (bo proba czego innego jest sledzenie, wiazanie z kontem) to smaczny kasek, kontrola to wladza. Od posiadania danych behawioralnych (ten koles co tydzien jada w tej knajpce i nie odbiera telefonow od zony - znaczy ma romans - znaczy kto moze skorzystac na tym? :) ten kto skorzysta - zaplaci za informacje).

Data: 2013-01-30 22:43:27
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 30 Jan 2013 23:05:45 +0100, Mr Misio wrote:
> BTW, to co opisujesz wyzej, to IMO jest blizej pojecia CRM niz
> szpiegowanie.

 To zalezy juz od tego jak sie chce to nazwac.

IMO to jest kluczowe i to tutaj dr±¿ê. Bo przeciez nie neguje zbierania i przetwarzania danych, uwazam to
,,szpiegowania'' za lekka przesade.

> [...]

 A gdyby profilowanie bylo tylko jedna z rzeczy, ktora robia z danymi? :)  PRzeciez dane statystyczne mozna przetwarzac w dowolny sposob.

Owszem. Tyle, ze j/w, przetworzeniu jakiejs szarej kupy danych blizej do
CRMa. I owszem, pewnie na upartego mozna zlapac za jaja pojedynczego
uzytkownika, ale nikt tego nie bedzie robil dla zabawy (przy takiej
skali). Dzis i tak jak kto robi jakies wa³ki, jak juz posluguje siê
komorka, to z wiadrem prepaidow, nie sadzisz ze jest wtedy zalogowany
gdziekolwiek poza siecia GSM? ;)

> PS. Przy takie skali, to zbieracz jest w stanie powiedziec, ze
> Katowice/Chorzowska jest przejezdna 40km/h,

 ...a ty to zrobiles ze srednia 120km/h

Ekhm, przemysl to moze jeszcze raz. ;-) Sta³e¶ kiedy¶ w korku? :)

 znaczy nalezy ci sie 500 mandatu  (czy ile tam teraz) i iletamteraz punktow karnych.

Do tego to GPS w moim telefonie plus cala infrastruktura musialaby byc
legalizowana do takiej zabawy. W sumie ciekawe by to bylo ;-)

Data: 2013-01-31 00:34:37
Autor: Mr Misio
[...]

sam piszesz "szpiegowania" a nie szpiegowania. Czyli domyslnie rozrozniasz, ze to nie jest szpiegowanie tak jak w przypadku tajnych agentow co bez Twojej wiedzy zbieraja o tobie dane i robia ci fotki z ukrycia.

"Szpiegowanie" to takie "dozwolone szpiegowanie" w sensie, zggadzamy sie "ok, szpiegujcie mnie" ale tak na prawde nie mamy wplywu ani zadnej wiedzy co jest zbierane, jak, po co i komu posluzy".

[...]

Dlatego ni ejednego sie bedzie lapac, ale setki. Wystarczy sprzedac komus namiary na wszystkich, ktorzy przez ostatni rok odwiedzili stronke dla pedofili nawwet klikajac w cos przypadkiem ;) Albo przekazac dane tych co szukali i odwiedzili taka stronke - czyli via Ziobro "winnych pedofili, wyrok zapadl".

Dzis i tak jak kto robi jakies wa³ki, jak juz posluguje siê
komorka, to z wiadrem prepaidow, nie sadzisz ze jest wtedy zalogowany
gdziekolwiek poza siecia GSM? ;)

Ale widzisz - zlapac sprytnego i go ukarac, to wysilek. A po co jak mozna zlapac 10 tysiecy potencjalnie winnych i szybko wymierzyc 1% kare nawet w zasadzie "grzywna".

To jak ze streza miejska - jak widza chuliganow to skrecaja w cicha uliczke. Jak widza babcie srtajaca pieskiem - aresztuj±!

PS. Przy takie skali, to zbieracz jest w stanie powiedziec, ze
Katowice/Chorzowska jest przejezdna 40km/h,

  ...a ty to zrobiles ze srednia 120km/h

Ekhm, przemysl to moze jeszcze raz. ;-) Sta³e¶ kiedy¶ w korku? :)

Ja o innej sytuacji. O takiej co ci GPS zmierzy, ze trase z dozwolona powoiedzmy 90km/h przejechales ze srednia 120km/h. :) Czyli z A do B byles szybciej niz powinienes.

Wystarczy zastapic fotoradary takim rozwiazaniem. I kasowac mandaty.

JAkbym byl u wladzy to tak bym zrobil ;) Proste banalne, nei trzeba stawiac skrzynek, user sam dostarcza dowod swojej winy ;)

[...]

Ale co za problem? Ustawa. Telefony i urzadzenia z GPS maja miec legalizacje. Chcesz uzywac - placisz wiecej za urzadzenie. Nie chcesz - kupujesz tanie bez GPS. Bo nie mozna (wg. ustawy) kupic z GPS ale bez legalizacji. W licencji softu w PL zgadzasz sie na to, ze dane sa przekazywane do firm trzecich. Firmy trzecie ustanowione ustawa maja obowiazek przetwarzac dane i zglaszac organom wykroczenia.

Orwell i inni dawni futurysci byliby zaskoczeni ile mozna wiecej wycisnac w kwestii kontroli spoleczenstwa ;)

Data: 2013-01-31 07:13:35
Autor: Michal Tyrala
On Thu, 31 Jan 2013 00:34:37 +0100, Mr Misio wrote:
> [...]

 sam piszesz "szpiegowania" a nie szpiegowania. Czyli domyslnie  rozrozniasz, ze to nie jest szpiegowanie tak jak w przypadku tajnych  agentow co bez Twojej wiedzy zbieraja o tobie dane i robia ci fotki z  ukrycia.

Raczej przy sporze o terminologie oznaczam slowa, o ktorych dyskutuje.

 "Szpiegowanie" to takie "dozwolone szpiegowanie" w sensie, zggadzamy sie  "ok, szpiegujcie mnie" ale tak na prawde nie mamy wplywu ani zadnej  wiedzy co jest zbierane, jak, po co i komu posluzy".

Ja wiem, ze nikt nie czyta, ale s± takie dokumenty jak ,,polityka
prywatnosci''. I tak, wiem, admin moze wszystko.

[...]

Ekhm, uwazaj, bo paru paranoikow, ktorzy nie potrafia uzasadnic swoich
lêków mozesz lekko urazic.

> Ekhm, przemysl to moze jeszcze raz. ;-) Sta³e¶ kiedy¶ w korku? :)

 Ja o innej sytuacji.

Ja pisalem do czego s± -- dzis -- uzywane dane ktorych dostarczasz jadac z
nawigacja (i nie tylko googla). Co kiedys mogloby byc mnie tak srednio
(dzis) obchodzi.

> Do tego to GPS w moim telefonie plus cala infrastruktura musialaby byc
> legalizowana do takiej zabawy. W sumie ciekawe by to bylo ;-)

 Ale co za problem?

Juz Ci mowie. PKP mialo ochote kasowac pasazerow za bagaz powyzej
jakichstam rozmiarow. W ramach protestu pojawil siê glos, ze do takiej
zabawy kontroler musi miec legalizowana miarke. Poszukaj sobie, czy PKP
to wdrozyl. A taka latwa kasa, i tylko miarka z papierkiem od PKN.
Miarka. A Tobie siê wydaje, ze GPS plus calosc systemu dalej (m.in.
mapy) by siê dalo certyfikowac do wystawiania kar ot tak na pstrykniecie
palcem. Wszystko siê da, nie wszystko siê oplaca.

Byloby zabawnie, mowie Ci :-)

 Orwell i inni dawni futurysci byliby zaskoczeni ile mozna wiecej  wycisnac w kwestii kontroli spoleczenstwa ;)

Wiesz, ja czytam co publikuje Fundacja Panoptykon. Takich rzeczy trzeba
miec swiadomosc i wywazone podejscie do sprawy, a nie robic w gacie na
kazdym kroku bo ,,oni s± wszedzie''.

Data: 2013-01-31 10:21:28
Autor: Mr Misio
Moj pierwszy smartfon z androidem...
U¿ytkownik Michal Tyrala napisa³:

Ja wiem, ze nikt nie czyta, ale s± takie dokumenty jak ,,polityka
prywatnosci''. I tak, wiem, admin moze wszystko.

Jakie masz szanse sadowe w sporze Google vs Ty, kiedy oni zlamia jakas zasade swojej polityki?

Problem w tym, ze w polityce mozna napisac sobie dowolne cuda, czasem niezgodne z prawem danego kraju, ale cokolwiek sie napisze, poki sprawa sie nei wyda, mozna cichcem robic cokolwiek ;)

[...]

PKP to nie ustawodawca. PKP musialoby za to zaplacic. Ustawodawca nie placi. On ustanawia a koszty przenosi na podatnikow.

Wprowadzono nowe prawo komunikacyjne. Kto ponosi koszty dopasowania do prawa? Nie, nie wprowadzajacy ustawe, tylko operatorzy, ktorzy zbilansuja to sobie wplywami od klientow.

[...]

Ustawodawcy sie oplaca. Zwlaszcza, ze koszty poniesie ktos inny (z czego ustawodawca dostanie prowizje w postaci podatku).

[...]

Nie robie w gacie. Ale oni sa wszedzie ;)

Data: 2013-01-31 12:33:57
Autor: Michal Tyrala
On Thu, 31 Jan 2013 10:21:28 +0100, Mr Misio wrote:
> Ja wiem, ze nikt nie czyta, ale s± takie dokumenty jak ,,polityka
> prywatnosci''. I tak, wiem, admin moze wszystko.

 Jakie masz szanse sadowe w sporze Google vs Ty, kiedy oni zlamia jakas  zasade swojej polityki?

A moze jej przeczytanie daje pojecie co, gdzie, jak itd siê dzieje z
danymi z zalozenia? Wiem, i tak nikt nie czyta.

[z rojeniami o madatach za predkosc siê uporalem w innym poscie]

Data: 2013-01-31 16:18:23
Autor: Mr Misio
[...]

Sluchaj, problem w tym, ze to co tam jest napisane mozna tez potraktowac jak obietnice przedwyborcze politykow. Dokladnie tak. Bo jesli Google zlamie zasady swojej polityki, to albo sie o tym nie dowiesz, a nawet jak sie dowiesz to co mozesz z tym zrobic? Dokladne zero.

Data: 2013-01-30 22:29:24
Autor: marfi
Moj pierwszy smartfon z androidem...
U¿ytkownik "Mr Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:kec0b6$91j$1node2.news.atman.pl...
do tego wiedza, gdzie jestes (gps, triangulacja, punkty wifi, bt), gdzie bywasz czesciej, co kupujesz przez internet, jakiego banku uzywasz, czy jezdzisz zbiorkomem czy samochodem, czy masz romans ;)

  Chcesz podupczyæ (eufemistycznie mieæ romans) to wyjmij bateriê jak  Ci szkoda  tego telefona z  abonamenta  op³aconego  twoj± krwawic±  i ¿ony  i te¶cia  i niewinnych  dzieci±tek  - po prostu zrób to -  lub rozdepcz tego gnoja, szpiega  KGB, Macierewicza i Tuska i Te¶ciowej  i Proboszcza  i Smoleñska... I nie  dajsiê  z³apaæ w pu³apkê obni¿ek  abonamentu którymi rz±dz± "¿ydy i peda³y".

  :)
 :)

Data: 2013-01-30 23:05:58
Autor: Mr Misio
Moj pierwszy smartfon z androidem...
U¿ytkownik marfi napisa³:

Data: 2013-01-30 23:09:03
Autor: Mr Misio
Moj pierwszy smartfon z androidem...
U¿ytkownik marfi napisa³:

  Chcesz podupczyæ (eufemistycznie mieæ romans) to wyjmij bateriê jak

hehehe, do czego to doszlo, zeby wyjmowac baterie z telefonu jak sie chce podupczyc ;) pard± miec ognisty romans ;)

[...]

eeeeee, ja tam nie panikuje, ani nie dramatyzuje. JEstem swiadom jak mnie sledza i kiedy. Wiec stosuje taktyke podawania falszywych danych, jesli nie stanowi to dla mnie jakiegos wysilku dodatkowego. A jak bede robil napad na bank, to bateriii nie wyjme... Ino wysle moj telefomn w podroz, zeby miec alibi iz bylem w trasie na lotnisko na wykupiony lot do mozambiku ;)

na akcje wezme dziewiczego prepaida ;)

Data: 2013-01-30 23:23:24
Autor: marfi
Moj pierwszy smartfon z androidem...
U¿ytkownik "Mr Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:kec5ls$eag$1node2.news.atman.pl...
U¿ytkownik marfi napisa³:

[...]

 Pewnie  to  ju¿ ktos  sprzedaje ale jezeli  nie  to  wymy¶li³em  futera³ na telefon z "Klatk± Faradaya".

--
marfi

Data: 2013-01-31 00:38:23
Autor: Mr Misio
[...]

To tak jak moje mieszkanie dla sieci Orange. Ale diwnie inni operatorzy siegaja zasiegiem nawet do kibla ;)

Ale to twoje ma ta sama wade co wyjecie baterii. Nie wiadomo gdzi ejestes ;) A to podejrzane. Ale gdy jednak telefon gdzies jest (bez Ciebie) to wedle pomiarow i koncepcji "jest tam gdfzie jego telefon" mozna miec alibi.

Co by bylo gdyby w mariocie jednak nie byl koles ze swoim telefonem, tylko z wlozonym prepaidem. A jego zwykly telefon w tym czasie wedrowalby na trasie wawa-katowice? :)

Byloby trudniej o tyle sluzbom, ze dostalyby sygnaly ogolne, ze koles jest gdzies indziej. Czyli sledzenie zza biurka zawodzi. Skoro jedzie do katowic, to nie obstawiamy mariota ;)

Data: 2013-01-31 07:17:18
Autor: Michal Tyrala
On Thu, 31 Jan 2013 00:38:23 +0100, Mr Misio wrote:
 Co by bylo gdyby w mariocie jednak nie byl koles ze swoim telefonem,  tylko z wlozonym prepaidem. A jego zwykly telefon w tym czasie  wedrowalby na trasie wawa-katowice? :)

A w±tek obok siê zastanawiasz gdzie jest problem z wystawianiem mandatow
za predkosc na podstawie GPS w komorce. Jeden z problemow sobie wlasnie
zdefiniowales wyzej. :-)

Data: 2013-01-31 10:22:35
Autor: Mr Misio
[...]

Zaden problem, "jak nie PAn mial ze soba swoja komrke to prosze wskazac osobe... ktopra ja miala".

Data: 2013-01-31 12:26:39
Autor: Michal Tyrala
On Thu, 31 Jan 2013 10:22:35 +0100, Mr Misio wrote:

> [...]
> zdefiniowales wyzej. :-)

 Zaden problem, "jak nie PAn mial ze soba swoja komrke to prosze wskazac  osobe... ktopra ja miala".

,,Ja j± mialem, jechalem autobusem.''

IMO juz pomijajac dokladnosc map (nigdy zapewne nie widziales jakies
lokalnej drogi ,,przyklejonej'' do jakiejs S* czy A*?), dokladnosc GPSa
(wylacz sobie przyciagania do drogi), to z akapitu powyzej wynika, ze
urzadzenie MUSIALOBY BYC CZESCIA SAMOCHODU. A wtedy juz jest srednim
telefonem. Co konczy dowod (tak, wiem, za chwile zaprezentujesz jakies
kolejne rozwiazanie gimnazjalisty, ale juz nie licz na odpowiedz).

Data: 2013-01-31 16:20:01
Autor: Mr Misio
[...]

OK, rozumiem, ze dozwolone sa tylko takie dyskuje, jakie wpoasowuja sie w Twoj sluszny swiatopoglad.

Syndrom smolenski? "My mamy racje bo tak"?

Data: 2013-01-31 17:46:04
Autor: John Ko³alsky
Moj pierwszy smartfon z androidem...

U¿ytkownik "Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl>

> [...]

etc. A chcialbym konkretnie. I nie robie sobie jaj, naprawde jestem
ciekaw co siê kryje za tym paranoicznym ,,szpieguja mnie''.

My¶lisz, ¿e my siê tym zajmujemy ?

Data: 2013-01-30 21:26:24
Autor: Mr Misio
[...]

Z jednej strony user "wyraza zgode" z drugiej - kto wie, co oni zbieraja? jak przetwarzaja i czemu sluza te dane i kto potem ma do tego sdostep?

czy jak bede szukal duzo o chorobach nerek to ubezpieczyciel podniesie mi skladki?

Po prostu s± dane na swoj temat, ktorych warto pilnowac, s± takie, na
ktore lejemy. Chyba ze mamy megalomanie i wszystko jest wazne, ale to
beze mnie. :-)

Ale ogolnie nie mozna nie podawac danych (w wielu przypadkach).

Dlatego - jedyna strategia sluszna - jest podawanie fikcyjnych danych. I to w sposob jak najbardziej utrudniajacy powiazanie ich z czymkolwiek, czego nie chcemy ujawniac... ;)

Data: 2013-01-30 21:29:53
Autor: ALEX Alpha MR
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Dnia Wed, 30 Jan 2013 21:26:24 +-0100, Mr Misio napisa+AUI-(a):

[...]

Po prostu s+AQU- dane na swoj temat, ktorych warto pilnowac, s+AQU- takie, na
[...]

E tam, znacznie lepsza to nieu+AXw-ywanie SpyDroida :-)

Data: 2013-01-30 21:40:22
Autor: Mr Misio
> [...]

Dlatego - jedyna strategia sluszna - jest podawanie fikcyjnych danych. I
to w sposob jak najbardziej utrudniajacy powiazanie ich z czymkolwiek,

E tam, znacznie lepsza to nieu|ywanie SpyDroida :-)

to co napisalem to napisalem ogolnie, nie tylko w kontekcie szpiega-droida.

:)

Data: 2013-01-30 22:15:06
Autor: marfi
Moj pierwszy smartfon z androidem...
Użytkownik "Mr Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:kebqnh$o6e$1node1.news.atman.pl...

no ja mam telefon za 1 zł ;)

  I tu  ciÄ™ boli... bo za tani...

  KupiÅ‚em sobie  chiÅ„czyka u alibaby za circa 570PLN (ZTE V970) i trenujÄ™ przjeÅ›cie z  nokii 51/52 - bez  wiekszych bolesÅ›ci :)
Baa.. podoba  mi  siÄ™ ten wynalazek bardziej  niż ekraniki wielkoÅ›ci znaczka  pocztowego  z  Finlandii.

Fajne  toto  ale  nie jako  telefon  w zwiÄ…zku z powyższym do komunikacji gÅ‚osowej używam aktualnie Motorola Gleam :).
coby nie  byÅ‚o że powoÅ‚ujÄ™  siÄ™  na NokiÄ™ bez  znajomosci  urzÄ…dzeÅ„ to :
1. E51 robi u mnie jako klient telefonii internetowej
2. E52  trenuje  moje biedne bezrobotne dziecko
--
marfi

Data: 2013-01-30 23:11:15
Autor: Mr Misio
Użytkownik marfi napisał:
Użytkownik "Mr Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał w wiadomości

no ja mam telefon za 1 zł ;)

  I tu  ciÄ™ boli... bo za tani...

Racja. Gdybym wydal 1000 to musialbym byc zadowolony. Z akcentem na "musial" ;)

  KupiÅ‚em sobie  chiÅ„czyka u alibaby za circa 570PLN (ZTE V970) i
Baa.. podoba  mi  siÄ™ ten wynalazek bardziej  niż ekraniki wielkoÅ›ci
znaczka  pocztowego  z  Finlandii.

No to widac dla Ciebie rozmiar ma znaczenie ;)

Bo ma znaczenie. Czasem. JEdnak gdy ponad polowe tego ekranu zasloni ci klawiatura, to masz dokladnie to co w nokii z malym ekranem :)

Data: 2013-01-30 20:14:45
Autor: JoteR
ToMasz" napisał:

Wyobraź sobie że moja mama ma taki gówniany komputer za 3.5tyś
który nawet nie potrafi otwierać plików .doc i .pdf? Śmieszne? głupie?

Do tej pory było śmieszne, póki dotyczyło to Ciebie i Twoich Linuchów, ale przenoszenie skutków swoich antywindzianych fobii na bogu ducha winnych rodziców to faktycznie - mądre nie jest ;->
BTW: pod Linucha naprawdę nie ma nic, co by ugryzło pdf-a?
Pozwolę sobie nie uwierzyć.

JoteR

Data: 2013-01-30 21:21:00
Autor: ToMasz
W dniu 30.01.2013 20:14, JoteR pisze:
ToMasz" napisał:

[...]

Ty masz fobie. To dalej miało być śmieszne. Matka ma windowsa bo tak. Tylko cena hardwaru nijak ma się do zdolności zainstalowania odpowiedniego softu. Offica jej kazali sciągnąć żeby ppsa otworzyć.
ToMas

Data: 2013-01-30 23:17:03
Autor: JoteR
"ToMasz" napisał:

[...]

Ty masz fobie.

Mam fobię na Twoje fobie antywindziane, antymicrosoftowe, antydotykowe i (wcześniej) antyabonamentowe ;->

To dalej miało być śmieszne. Matka ma windowsa bo tak.

Ooo, zwracam honor.

Tylko cena hardwaru nijak ma się do zdolności zainstalowania odpowiedniego softu. Offica jej kazali sciągnąć żeby ppsa otworzyć.

Na litość boską, przecież "viewery" dla dokumentów MS Office (doc/x, xls/x, pps) są od wielu lat dostępne za darmo. Chciałeś wykonać dość karkołomną analogię i wpadłeś w pułapkę jednej ze swoich fobii ;->

JoteR

Data: 2013-01-30 23:23:43
Autor: ToMasz
Moj pierwszy smartfon z androidem...

Ty masz fobie.

Mam fobiÄ™ na Twoje fobie antywindziane, antymicrosoftowe, antydotykowe i
(wcześniej) antyabonamentowe ;->
Ale weź proszę zejdź zemnie tak po całości. widnowsa mobile 6.5 jeszcze mam w telefonie(leży bo za 100zł go nie oddam), dotykowca również i nawet abonament.
ToMasz

ps tylko do Jotera
A że linuks jest najlepszy - na to już nic nie poradzę...

:) :) :)

Data: 2013-01-31 00:38:59
Autor: Mr Misio
Użytkownik ToMasz napisał:

A że linuks jest najlepszy - na to już nic nie poradzę...

jest najlepszy, ale nie do wszystkiego ;P

Data: 2013-01-31 10:13:11
Autor: atm
On 2013-01-31 00:38, Mr Misio wrote:
Użytkownik ToMasz napisał:

A że linuks jest najlepszy - na to już nic nie poradzę...

jest najlepszy, ale nie do wszystkiego ;P

Linux jest do niczego bo nie ma na ta platforme profesjonalnego softu graficznego. Dopoki m.in. to sie nie zmieni bedzie systemem niszowym.

Data: 2013-02-01 20:05:39
Autor: ToMasz
On 2013-01-31 00:38, Mr Misio wrote:
Użytkownik ToMasz napisał:

[...]

PAnooooowwie! a tych trzech uśmiechów nikt nie zauważył?

ToMasz

Moj pierwszy smartfon z androidem...