Mój sprzęt sprzed założenia DG

Data: 2009-10-19 16:12:36
Autor: Michał Pasternak
Mój sprzęt sprzed założenia DG
Hej,

jednoosobowa DG, KPiR, zwolniona przedmiotowo z VATu... i takie
pytanie: w DG wykorzystuję drukarkę komputerow±, któr± kupiłem sobie
kiedy¶ wcze¶niej; komputer mam nowy, kupiony na DG. Drukarkę obecnie w
100% wykorzystuję na potrzeby prowadzonej DG. I teraz tak: chciałbym
zregenerować sobie toner od tej drukarki i koszt regeneracji wrzucić w
KUP. Czy mogę to zrobić? Czy muszę t± drukarkę gdzie¶ wpisać,
wprowadzić, żeby US mi tego nie zakwestionował?

Data: 2009-10-20 06:02:32
Autor: jureq
Dnia Mon, 19 Oct 2009 16:12:36 -0700, Michał Pasternak napisał(a):

jednoosobowa DG, KPiR, zwolniona przedmiotowo z VATu... i takie pytanie:
w DG wykorzystuję drukarkę komputerową, którą kupiłem sobie kiedyś
wcześniej; komputer mam nowy, kupiony na DG. Drukarkę obecnie w 100%
wykorzystuję na potrzeby prowadzonej DG. I teraz tak: chciałbym
zregenerować sobie toner od tej drukarki i koszt regeneracji wrzucić w
KUP. Czy mogę to zrobić?

MoĹĽesz.

Czy muszę tą drukarkę gdzieś wpisać,
wprowadzić, żeby US mi tego nie zakwestionował?

Nie musisz.
Możesz wpisać do rejestru środków trwałych jeśli chcesz puścić w KUP amortyzację drukarki jako środka trwałego.
Co najwyżej zastanowiłbym się czy w takim wypadku ta drukarka nie powinna po prostu zwiększyć wartości komputera. Kiedy kupiłeś komputer i jak go rozliczyłeś? Może ktoś się wypowie na ten temat.

Data: 2009-10-20 08:37:10
Autor: Piotrek
jureq wrote:
[...]

Jeśli jest to drukarka sieciowa to może być (oddzielnym) środkiem trwałym. W przeciwnym przypadku jest składnikiem zestawu komputerowego.

Można odpytać Google na tę okoliczność to podrzuci referencje do kilku interpretacji.

Piotrek

Data: 2009-10-21 04:22:49
Autor: Michał Pasternak
On 20 PaĽ, 08:02, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
> [...]

> wykorzystuję na potrzeby prowadzonej DG. I teraz tak: chciałbym
> zregenerować sobie toner od tej drukarki i koszt regeneracji wrzucić w

Możesz.

Dziękuję serdecznie za odpowiedĽ!

> Czy muszę t± drukarkę gdzie¶ wpisać,
> wprowadzić, żeby US mi tego nie zakwestionował?

Nie musisz.
Możesz wpisać do rejestru ¶rodków trwałych je¶li chcesz pu¶cić w KUP
amortyzację drukarki jako ¶rodka trwałego.

Kupiłem t± drukarkę lata temu. Ze dwa lata temu, żeby być
dokładnym :-) Nie mam żadnego dowodu zakupu, a jej warto¶ć mógłbym
oszacować teraz jedynie np na podstawie cen na Allegro, bo nowej już
takiej nie kupię. Być może znajdę paragon + gwarancję, ale na pewno
nie znajdę faktury.

Czy w takiej sytuacji mogę j± wpisać do rejestru ¶rodków trwałych?
Wydaje mi się, że chyba nie bardzo...

Pozdrawiam,

Data: 2009-10-21 13:28:25
Autor: Tomek
Dnia 21-10-2009 o 13:22:49 Michał Pasternak <michal.dtz@gmail.com>  napisał(a):

> [...]

nie znajdę faktury.

Czy w takiej sytuacji mogę j± wpisać do rejestru ¶rodków trwałych?

IMO to nie jest ¶rodek trwały tylko wyposażenie/czę¶c składowa komputera.
Powiniene¶ był stworzyć z tej drukarki i komputera ¶rodek trwały i  amortyzować
ł±cznie, teraz chyba już nie da sie z tym nic zrobić.

--
Tomek

Mój sprzęt sprzed założenia DG