Moj偶esz podobno wymy艣li艂... Boga....

Data: 2015-02-22 08:38:48
Autor: SZEF PSR
On 2/21/2015 8:53 PM, d4r3qomg wrote:

> [...]
> wsp贸艂plemie艅c贸w z pod ,,tyranii'', pono膰 a偶 tak 藕le im nie by艂o w Egipcie.
>
> Moj偶esz by艂 k艂amc膮 twierdz膮cym ze niby ma kontakty z ,,bogiem'', ten b贸g to nic innego jak bat na wprowadzonych w b艂膮d Izraelit贸w , jako wyszkolony w wielu dziedzinach wiedzia艂 jak og艂upi膰 prosty lud, m膮drzejszych usuwaj膮c.
> Ten schemat jest znany od dawna, podobnie robi艂 Hitler, Stalin, dzi艣 r贸wnie偶 aktualny ,cz臋sto wrogowie systemu s膮 usuwani.
>
> Wiesz dlaczego tu ,,pluje si臋 na boga'' bo po tylu tysi膮cach lat manipulacji

Trudno o przeczytanie czego艣 g艂upszego.

I ten rzekomo 'wymy艣lony' przez Moj偶esza B贸g zdo艂a艂 przekona膰 Egipcjan, aby niewolnik贸w hebrajskich wypu艣cili daj膮c im wiele z艂ota.

Potem faraon sam umar艂 z ca艂膮 armi膮 i nikt nie wiedzia艂 dlaczego.

Potem nikt nie wiedzia艂 jakim cudem Izraelici przedostali si臋 na drugi brzeg Morza Czerwonego i dotarli do g贸ry Synaj.

I nikt nie wie, dlaczego dzisiaj w Arabii Saudyjskiej nie wolno nikomu prowadzi膰 偶adnych bada艅 na tych terenach pod kar膮 艣mierci.

Gdyby nie B贸g, Hebrajczycy do dzisiaj s艂u偶yliby w Egipcie i dzisiaj nie by艂oby po nich najmniejszego 艣ladu.

Tekst do szef贸w Hasbaray.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

I wy panowie p艂acicie ci臋偶kie pieni膮dze takim g艂upcom, kt贸rych zawsze rozwalam niemal ka偶dym zdaniem? Hahahahahahahaha...

Krzewickiemu te偶 nie p艂a膰cie bo te偶 nie kumaty i te idiotyzmy popiera!

Nie macie kogo艣 m膮drego? Poza... kogutkiem z Tworek?

Data: 2015-02-22 01:48:57
Autor: Andrzej Lawa
Moj縠sz podobno wymy秎i... Boga....
W dniu 22.02.2015 o 01:38, wariat z Australii pisze:

Trudno o przeczytanie czego g硊pszego.

Eeetam, w dziedzinie bredni biblia zostawia wi阫szo舵 literatury w tyle.

I ten rzekomo 'wymy秎ony' przez Moj縠sza B骻 zdo砤 przekona Egipcjan,
aby niewolnik體 hebrajskich wypu禼ili daj眂 im wiele z硂ta.

A Kapitan Ameryka obroni nas wszystkich przed straszliwym Czerwon Czaszk. Nawet film o tym zrobili.

Potem faraon sam umar z ca潮 armi i nikt nie wiedzia dlaczego.

Ale masz na t historyjk jakie wsparcie?

Potem nikt nie wiedzia jakim cudem Izraelici przedostali si na drugi
brzeg Morza Czerwonego i dotarli do g髍y Synaj.

Aha. A potem 40 lat pokonywali tras pomi阣zy miejscami odleg硑mi ledwie kilkaset kilometr體 ;->

I nikt nie wie, dlaczego dzisiaj w Arabii Saudyjskiej nie wolno nikomu
prowadzi 縜dnych bada na tych terenach pod kar 秏ierci.

Nie wolno?

Gdyby nie B骻, Hebrajczycy do dzisiaj s硊縴liby w Egipcie i dzisiaj nie
by硂by po nich najmniejszego 秎adu.

Pfff.... I tak nie ma te po 秎adu w Egipcie... Tak jakby ca砤 ta historia by砤 zmy秎ona ;-> (duh!)

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przesta si martwi

Data: 2015-02-23 02:19:26
Autor: jsen
Moj縠sz podobno wymy秎i... Boga....
W dniu niedziela, 22 lutego 2015 01:48:58 UTC+1 u縴tkownik Andrzej Lawa napisa:
W dniu 22.02.2015 o 01:38, wariat z Australii pisze:

-- Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przesta si martwi
i raduj si 縴ciem!

pomijaj眂 Twoje z boga kpiny, twierdz,
縠 B骻 jest - sam do秝iadczy砮m te istnienie.
i nawet nie ma tu 縜dnych prawdopodobie駍tw;
jest tylko prawda, kt髍a mo縠 i Tobie kiedy b阣zie dana.
ale, co trzeba zauwa縴, pisa砮 z polotem:)

pozdrawiam,
jacek

Data: 2015-02-22 02:03:46
Autor: Jakub A. Krzewicki
SZEF PSR wrote:

> [...]

Krzewickiemu te偶 nie p艂a膰cie bo te偶 nie kumaty i te idiotyzmy popiera!

Nie macie kogo艣 m膮drego? Poza... kogutkiem z Tworek?

Mamy znacznie lepszy skarb, kochanego "szefa PSR" z Otwocka ;)
Wiesz, w zasadzie to powinienem dzi臋kowa膰, 偶e tak si臋 zas艂u偶asz og艂upianiem, w interesie moich znajomych insider贸w. Oni mi wielokrotnie muwili wariatu艅ciu, 偶e dzia艂asz dla "naszych". Ale jak czytam to, co wypisujesz, to niestety estetyka tych wypowiedzi powoduje, 偶e si臋 chce mi rzyga膰. Mo偶e nie mam tak rozwini臋tego autoironicznego poczucia humoru i wol臋 jak si臋 m贸wi prawd臋 zamiast ubiera膰 j膮 w diab艂y z szopki bo偶onarodzeniowej i garbate anio艂ki.

Z bajek wol臋 ju偶 to - przynajmniej bardziej "sophisticated":
http://youtu.be/4MhQlggx4lM

A Moj偶esz tak nawiasem m贸wi膮c, g贸wno by w Egipcie zrobi艂 bez sieci takich semito-chamickich agent贸w jak Jethro i jego koledzy, op艂acani przez bankster贸w amoryckich z Salem i Babilonu, wtedy kiedy jeszcze nie dogadali si臋 z "bogami cudzymi" (czyli agend膮 hetycko-aryjsk膮 i Sumerami, z kt贸rymi nadal darli koty) i Babilon nie by艂 jeszcze Wielkim Babilonem.

PS. Te ma艂poludy na gwa艂t potrzebowa艂y stra偶nik贸w, bo w Babilonii aryjscy kr贸lowie Kasyci, czciciele boga s艂o艅ca Szuriasza, wci膮偶 dybali na ich tajemnic臋 bankow膮 ukryt膮 w 艣wi膮tyniach boga Ksi臋偶yca.

PS^2. No i odkryli, 偶e nadaj膮 si臋 do tego Apiru, niewolnicy hyksoscy jak ino zbiegn膮. Ale faraon nie chcial im da膰 dobrych robotnik贸w po dobroci, wi臋c wykorzystali kl臋ski 偶ywio艂owe po wybuchu wulkanu na Therze oraz trucicielstwo dzieci egipskich jako pretekst by go zastraszy膰.

--
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2015-02-22 09:06:43
Autor: SZEF PSR
On 2/22/2015 8:57 AM, Jakub A. Krzewicki wrote:

[...]

Taaaa.... ZUS ich finansowa艂 a Tusk nimi kierowa艂....

Te bzdury to sam wymy艣lasz? Masz talent!

Pisz ksi膮偶ki bo z fikcj膮 jeste艣 na ty!

Data: 2015-02-22 12:41:52
Autor: Jakub A. Krzewicki
SZEF PSR wrote:

[...]

Przeczytaj sobie "How the Jews Betrayed Mankind" by James Gregory Delaney (aka Banjo Billy) http://www.bamboo-delight.com/item_13.htm

Dwie pierwsze ksi膮偶ki z tej serii mo偶na ju偶 艣ci膮gn膮膰 z w/w strony w PDF-ie.
Tam masz ca艂y proces, jak ma艂piszony wykolegowa艂y z biznesu Sumer贸w i zacz臋艂y same 艣ci膮ga膰 z goj贸w. A 艂atwiej si臋 艣ci膮ga, gdy samemu nie macza si臋 艂ap w mistycyzmie, dlatego to zwalczaj膮. Bardziej ortodoksyjnym talmudystom, kt贸rzy s膮 na samym szczycie banksterskiej piramidy _nie_ _wolno_ nawet wst臋powa膰 do fachu budowlanego, w艂a艣nie z tego powodu, 偶eby si臋 nie rozmienia膰 na drobne i nie przes艂ania膰 jak膮kolwiek duchowo艣ci膮 g艂贸wnego celu - zbierania z艂ota.

PS. Wm贸w siudrze, 偶e jest podw贸jnie urodzonym - kszatrij膮 albo nawet braminem, obmyj go w Gangesie awansuj go formalnie w ka艣cie wyzwalaj膮c na podw贸jnie urodzonego za pozwoleniem zwierzchno艣ci, a on b臋dzie biega艂 do ci臋 lojalnie i jak pies w z臋bach przynosi艂 to, co wyrwie od innych siudr贸w. Formalnie b臋dzie braminem lub kszatrij膮, ale faktycznie jeszcze doskonalszym siudr膮 ni偶 poprzednio. Na tym polega zasada in偶ynierii spo艂ecznej poprzez awans w systemie kastowym, ona zapewnia idealny porz膮dek. Prawdziwi insiderzy nie potrzebuj膮 ju偶 od wielu pokole艅 awansu, ca艂膮 robot臋 za nich w nagrod臋 za stopniowe przypuszczanie do sp贸艂ki robi膮 nuworysze.

PS^2 T臋 sam膮 zasad臋 stosowali i staro偶ytni Rzymmianie co bardziej rozgarni臋ci. Niemal 偶aden w tym biznes, 偶eby niewolnik do ko艅ca 偶ycia zosta艂 niewolnikiem i umar艂 jak niewolnik. Tak wi臋c stopniowo takiego niewolnika wyzwalano, w mi臋dzyczasie przydzielaj膮c mu peculium do obrotu. Po wyzwoleniu nadal zarz膮dza艂 peculium, ai zbija艂 w艂asny maj膮tek, zak艂ada艂 rodzin臋, kupowa艂 nast臋pnych niewolnik贸w i... w k贸艂ko macieju, tak rozrasta艂 si臋 Rzym. --
小袙袝孝
袦袠袪
袟袧袗袧袠袝

Data: 2015-02-23 17:31:52
Autor: SZEF PSR
On 2/22/2015 7:41 PM, Jakub A. Krzewicki wrote:
SZEF PSR wrote:

On 2/22/2015 8:57 AM, Jakub A. Krzewicki wrote:

A Moj偶esz tak nawiasem m贸wi膮c, g贸wno by w Egipcie zrobi艂 bez sieci takich

Hej Kuba.

Najwyra藕niej szybciej piszesz ni偶 my艣lisz. Czyli zdolno艣ci my艣lowe s膮, ale bardzo 艣lamazarne.

Potrzeba ci a偶 trzech post贸w, aby to jaki艣 ogarn膮膰 i naplu膰 *nieskutecznie* na Boga i Bibli臋.

A m贸g艂by艣 si臋 z Biblii wiele nauczy膰.

;)

Data: 2015-02-23 11:08:24
Autor: Andrzej Lawa
SZEF PSR wrote:

[...]

Ano. Np. jak wymordowa膰 ca艂y nar贸d a potem udawa膰 niewini膮tko.

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przesta艅 si臋 martwi膰

Data: 2015-02-23 11:23:03
Autor: u2

ta wasza Biblia pisze cus o Niemcach ?:)

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj膮 slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-02-23 11:37:50
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.02.2015 11:23, u2 pisze:
W dniu 2015-02-23 o 11:08, Andrzej Lawa pisze:
A m贸g艂by艣 si臋 z Biblii wiele nauczy膰.

Ano. Np. jak wymordowa膰 ca艂y nar贸d a potem udawa膰 niewini膮tko.

ta wasza Biblia pisze cus o Niemcach ?:)

Te偶 uczyli si臋 na biblii...

Data: 2015-02-23 11:42:06
Autor: u2
W dniu 2015-02-23 o 11:37, Andrzej Lawa pisze:
ta wasza Biblia pisze cus o Niemcach ?:)

Te偶 uczyli si臋 na biblii

zadalem konkretne pytanie 艂awa, a ty jak zwykle lawirujesz:)

Data: 2015-02-23 14:26:21
Autor: Jakub A. Krzewicki
u2 wrote:

W dniu 2015-02-23 o 11:37, Andrzej Lawa pisze:
ta wasza Biblia pisze cus o Niemcach ?:)

Te偶 uczyli si臋 na biblii

zadalem konkretne pytanie 艂awa, a ty jak zwykle lawirujesz:)

W tym przypadku nie ma sporu, obaj Panowie macie racj臋.
Biblia nie pisze o niemieckiej formie Narodowego-Socjalizmu bo wtedy jeszcze Niemc贸w nie by艂o, ale forma ta zosta艂a zanieczyszczona niearyjskimi ideami ze Starego testamentu jak budowa przestrzeni 偶yciowej poprzez eksterminacj臋 lud贸w podbitych.

We藕my takich wiking贸w, oni i owszem 艂upili ko艣cio艂y i klasztory w zem艣cie za spalenie gaju Irminsul przez Karola w 722 r., sporadycznie brali do niewoli ewentualnie mordowali grupki co gorliwszych wyznawc贸w chrze艣cija艅stwa, ale nigdy nie posun臋li si臋 do bestiaLstwa i mordowania ca艂ych narod贸w, a gdzie si臋 osiedlali jako tzw. Normanowie, to na pro艣b臋 lokalnych mo偶now艂adc贸w w zamian za lokaln膮 ochron臋. Nigdy nie posun臋li si臋 do barbarzy艅stwa wycinania w pie艅 ca艂ych miast, w tym czasie czasami praktykowanego przez niekt贸re ludy chrze艣cija艅skie i muzu艂ma艅skie. No i krto mia艂 tu wy偶sz膮 moralno艣膰?

Dla niemieckich Narodowych-Socjalist贸w runy i wikingowie byli fetyszem, ale w kwestii praktyki eksterminacji lud贸w podbitych i osadnictwa szli za takimi w膮tpliwymi, barbarzy艅skimi wzorcami jak Tora i prawo rzymskie, a nie za og贸lnymi zasadami indogerma艅skimi.

--
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2015-02-23 15:27:28
Autor: u2
W dniu 2015-02-23 o 14:26, Jakub A. Krzewicki pisze:
[...]

nie pierdol talmudysto, germanie byli tysiace lat temu:)

Data: 2015-02-23 15:36:49
Autor: Jakub A. Krzewicki
u2 wrote:

[...]

Ja nie m贸wi臋, 偶e nie by艂o, bo byli. Tylko 偶e ksi臋ga Genesis wspomina tylko o Ashkenaz (Scytach Kr贸lewskich) w czambu艂, a do ich potomk贸w zaliczaj膮 si臋 i Germanie, i Chazarowie (kt贸rzy jeszcze nie wyznawali judaizmu) i S艂owianie. I to tylko w jednym miejscu, bo 偶ydki zajmowa艂y si臋 wtedy g艂贸wnie bliskim wschodem i w nosie mia艂y jeszcze wtedy na szcz臋艣cie Europ臋, zw艂aszcza p贸艂nocn膮. Wi臋c na podstawie tylko jednej wzmianki w ksi膮偶ce, kt贸ra by艂a spisana jakie艣 mo偶e 2500 lat temu nie da si臋 jednoznacznie powiedzie膰, o kt贸rych Ashkenaz im chodzi艂o. Perun jeden to wie.
 --
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2015-02-23 15:42:36
Autor: u2
W dniu 2015-02-23 o 15:36, Jakub A. Krzewicki pisze:
Ja nie m贸wi臋, 偶e nie by艂o, bo byli. Tylko 偶e ksi臋ga Genesis wspomina tylko o
Ashkenaz (Scytach Kr贸lewskich)

a na chuj mi historie aszke-nazich:)

Data: 2015-02-23 15:52:17
Autor: Jakub A. Krzewicki
u2 wrote:

W dniu 2015-02-23 o 15:36, Jakub A. Krzewicki pisze:
Ja nie m贸wi臋, 偶e nie by艂o, bo byli. Tylko 偶e ksi臋ga Genesis wspomina
tylko o Ashkenaz (Scytach Kr贸lewskich)

a na chuj mi historie aszke-nazich:)

A tu pe艂na zgoda, ale najpierw si臋 zapyta艂e艣 Lawy, czy Biblia wspomina o Gierma艅cach.

Popniewa偶 uznale艣, 偶e da艂 odpowied藕 wymijaj膮c膮, postanowi艂em go wyr臋czy膰 i was uzupe艂ni膰.

Tylko je偶eli zgadzasz si臋, 偶e to na chuj, to pytanie o t臋 kwesti臋 jest r贸wnie偶 na chuj i s艂u偶y tylko wywo艂ywaniu pozornych kontrowersji. Mo偶e i nie ma g艂upich pyta艅, ale s膮 takie, dla kt贸rych s膮 wy艂膮cznie g艂upie odpowiedzi.

--
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2015-02-23 15:58:07
Autor: u2
W dniu 2015-02-23 o 15:52, Jakub A. Krzewicki pisze:
a na chuj mi historie aszke-nazich:)
A tu pe艂na zgoda, ale najpierw si臋 zapyta艂e艣 Lawy, czy Biblia wspomina o
Gierma艅cach.

a 艂awa zamiast odpowiedzie膰 wprost kr臋ci i lawiruje:)

Data: 2015-02-23 16:04:25
Autor: Jakub A. Krzewicki
u2 wrote:

[...]

A gdzie tu jakakolwiek merytoryczna kontrowersja? Bo co do meritum, to gryziecie koledzy dwa ko艅ce tego samego sznycla ;)

Przypomina mi si臋 termin "polska dyskusja" czyli taka, gdzie wszyscy og贸lnie zgadzaj膮 si臋 do meritum, ale ka偶dy utrzymuje, 偶e mu chodzi o co innego.
 --
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2015-02-23 17:00:33
Autor: u2
W dniu 2015-02-23 o 16:04, Jakub A. Krzewicki pisze:
a 艂awa zamiast odpowiedzie膰 wprost kr臋ci i lawiruje:)
A gdzie tu jakakolwiek merytoryczna kontrowersja?

艂awa twierdzi, 偶e niemcy uczyli si臋 na biblii, a ja uwa偶am, ze to 艂awa uczy艂 si臋na biblii i pr贸buje wciska膰 ciemnot臋 i zabobon:)

Data: 2015-02-23 17:18:40
Autor: Jakub A. Krzewicki

Og贸lnie Narodowy-Socjalizm nie jest na biblii (patrz np. Strasser), ale jego hyclerowska wersja ju偶 tak.  Z tym, 偶e z malarza pokojowego by艂 taki Niemiec czy Aryjczyk http://www.miejski.pl/slowo-Jak+z+koziej+dupy+tr%C4%85bka

a ja uwa偶am, ze to 艂awa
uczy艂 si臋na biblii i pr贸buje wciska膰 ciemnot臋 i zabobon:)

Niemo偶ebno. Lawa ateusz, nie deista.

--
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2015-02-23 18:35:28
Autor: u2
W dniu 2015-02-23 o 17:18, Jakub A. Krzewicki pisze:
a ja uwa偶am, ze to 艂awa
uczy艂 si臋na biblii i pr贸buje wciska膰 ciemnot臋 i zabobon:)
Niemo偶ebno. Lawa ateusz, nie deista.

to taki konwertyta, na zlosc mamie odmrozil sobie uszy:)

Data: 2015-03-06 00:20:46
Autor: Feromon
Moj偶esz podobno wymy艣li艂... Boga....
Sznycel ma wiele ko艅c贸w, to nie kij.

Data: 2015-02-23 14:28:04
Autor: Jakub A. Krzewicki

SZEF PSR wrote:

[...]

Nie mam zamiaru plu膰 na Boga. Znasz moje rozumienie Boga, kt贸re nie ma nic wsp贸lnego z tym, co o Bogu chce m贸wi膰 Biblia Hebraica, podstawiaj膮c w Jego miejsce b贸stwo plemienne. Jako艣 nie pluj臋 na Jezusa Chrystusa, a tylko i wy艂膮cznie k艂ad臋 na Stary Testament r贸偶d偶k臋 ca艂kowitej negacji. Nie potrafisz czyta膰 moich intencji i mylnie przypisujesz mi te, kt贸rych nie posiadam.
Po prostu nie uwa偶am Starego Testamentu za S艂owo Boga poniewa偶 namawia jeden lud do zaj臋cia z u偶yciem przemocy terytorium innego ludu. Nie jest s艂owem Boga co艣 co lekcewa偶y 艣wi臋t膮 zasad臋 Roda tj. prawo krwi i ziemi.

PS. Czyli nie zwracam si臋 przeciwko Odwiecznej Dharmie, ale przeciwko jej podr贸bce - mle膰膰hadharmie.

--
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2015-03-06 00:27:49
Autor: Feromon
Moj偶esz podobno wymy艣li艂... Boga....
Albo prawo krwi ALBO prawo ziemi. Nie ma wyboru. Moja Mama urodzi艂a sie w Polsce, z rodzic贸w Polak贸w, a w dowodzie mia艂a wpisane miejsce urodzenia ZSRR. Jedynie prawo krwi. OBOJGA rodzic贸w. Miesza艅cy musz膮 WYBIERA膯.

Data: 2015-03-06 02:39:04
Autor: Jakub A. Krzewicki
Feromon wrote:

Albo prawo krwi ALBO prawo ziemi. Nie ma wyboru. Moja Mama urodzi艂a sie w
Polsce, z rodzic贸w Polak贸w, a w dowodzie mia艂a wpisane miejsce urodzenia
ZSRR. Jedynie prawo krwi. OBOJGA rodzic贸w. Miesza艅cy musz膮 WYBIERA膯.

Wybiera膰, ale mi chodzi o spraw臋 podboju, a jej 偶adno z tych praw nie uzasadnio.

--
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2015-02-23 19:53:57
Autor: the_foe
W dniu 2015-02-22 o 01:38, SZEF PSR pisze:
> [...]

prowadzi膰 偶adnych bada艅 na tych terenach pod kar膮 艣mierci.

Gdyby nie B贸g, Hebrajczycy do dzisiaj s艂u偶yliby w Egipcie i dzisiaj nie

Zacznijmy od tego, ze Zydzi w Egipcie mieli wysok膮 pozycj臋, ale co pomija Biblia, wynika艂o z tego, ze zajmowali si臋 ochron膮 pa艅stwa przed naporem lud贸w ze wschodu. To byli prawdziwi zo艂nierze a nie jakies przestraszone baby. Stosunek do ZYdow w Egipcie by艂 ambiwalentny: z jednej strony skutecznie powstrzymywali  ataki wrog贸w Egiptu z drugiej stanowili pot臋zn膮 si艂臋 kt贸ra wp艂ywa艂a na zycie polityczne Egiptu. Nie jest pewne czy Mojzesz w ogole by艂 ZYdem. Jedno jest pewne, musia艂 ucieka膰 z Egiptu co  oznacza, ze mia艂 siln膮 pozycj臋 i pr贸bowa艂 jakiego艣 przewrotu, kt贸re zakonczy艂o sie fiaskiem. Po tych wydarzeniach ZYdom wiod艂o si臋 gorzej, ale trudno to nazwa膰 niewolnictwem. Stanowili zbyt duza si艂臋 by z pan贸w zrobi膰 z nich niewolnik贸w w 1 dzie艅. Po kilku latach Mojzesz wraca z pustyni. Co robi艂? Na pewno nie to co w Bibli napisali. Nie szuka艂 Boga tylko zbiera艂 sojusznik贸w. Pewne jest to ze dysponowa艂 tak膮 kart膮 przetargowa kt贸ra zmusi艂a faraona do rozm贸w jak r贸wny z r贸wnym. Zapewne Mojzesz mia艂 na swoje skinienie zydowsk膮 armi臋 faraona, kt贸ra mog艂a zamiast broni膰 panstwa wspom贸c jego upadek.

--
@foe_pl

Moj偶esz podobno wymy艣li艂... Boga....