Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [BLOG] Moja historia z Fordem w tle

[BLOG] Moja historia z Fordem w tle

Data: 2010-02-11 11:38:45
Autor: szerszen
[BLOG] Moja historia z Fordem w tle

Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał w wiadomości news:hkvatt$iln$1atlantis.news.neostrada.pl...



Epizod 1: Ustawienie fotela.
Epizod 2: Widocznosc.

tutaj to powinienes miec chyba pretensje do swoich producentow, sam piszesz ze jestes "nieproporcjonalny" :)

swoja droga to moze rozwin co kryje sie pod pojeciami "dosc wysoki" i "nieporoporcjonalny"

jak dla mnie, jesli masz takie problemy, to musisz miec spokojnie ponad 2 metry wzrostu, ale wtedy to malo ktore auto kompaktowe ci podpasuje

Epizod 3: Jazda.
Zawieszenie chyba pochodzi w prostej linii z wozu drabiniastego.

eh, foka ma jedno z najlepszych zawieszen w swojej klasie, wiec jesli w rzeczonym egzemplarzu masz takie problemy, to chyba jest po niezlym dzwonie, albo wtyluczone na dziurach i nieremontowane

Silnik pracuje zero-jedynkowo. O ile nie wcisniemy gazu do ok. 20% nic sie nie dzieje, zas powyzej tych 20% auto az zrywa asfalt i wbija w fotel. Na prawde nie przyjmne. O elastycznosci silnika tez nie ma co mowic. Pokonywanie klasycznych polskich rond na 3biegu jest nie mozliwe.

to co tutaj piszesz, tylko upewnia menie w przeswiadczeniu, ze jezdziles mocno skatowanym egzemplarzem, czy autem po wypadku kiepsko zrobionym, albo twoje przyzwyczajenia/uprzedzenia uniemozliwiaja ci przystosowanie sie do innej charakterystyki silnika

O spalaniu nie wspominam. Przy sredniej predkosci z komputera na poziomie 57-60km ten sam komputer wskazuje spalanie na poziomie 8l i a ni razu nie przekroczylem 120km/h!

silnik o ktorym piszesz w trasie potrafi zejsc do okolo 6,5 litra przy spokojnej jezdzie
wiec wnioski jak powyzej

Data: 2010-02-11 16:26:21
Autor: limken
[BLOG] Moja historia z Fordem w tle
szerszen wrote:


Epizod 3: Jazda.
Zawieszenie chyba pochodzi w prostej linii z wozu drabiniastego.

eh, foka ma jedno z najlepszych zawieszen w swojej klasie, wiec jesli
w rzeczonym egzemplarzu masz takie problemy, to chyba jest po niezlym
dzwonie, albo wtyluczone na dziurach i nieremontowane

zawsze zastanawiałem się kto tak powiedział?
być może marketing Forda wszystkim tak wmawia (np. dziennikarzynie) on pisze tak w gazecie, a potem wszyscy powtarzają...

nie jest złe... ale czy najlepsze w klasie?



Silnik pracuje zero-jedynkowo. O ile nie wcisniemy gazu do ok. 20%
nic sie nie dzieje, zas powyzej tych 20% auto az zrywa asfalt i
wbija w fotel. Na prawde nie przyjmne. O elastycznosci silnika tez
nie ma co mowic. Pokonywanie klasycznych polskich rond na 3biegu
jest nie mozliwe.

to co tutaj piszesz, tylko upewnia menie w przeswiadczeniu, ze
jezdziles mocno skatowanym egzemplarzem, czy autem po wypadku kiepsko
zrobionym, albo twoje przyzwyczajenia/uprzedzenia uniemozliwiaja ci
przystosowanie sie do innej charakterystyki silnika

LOL
a co ma piernik do wiatraka - tak po prostu jest pedał ustawiony (można powiedzieć logarytmicznie)
i30 teĹź tak ma
wzięło się to pewnie z tego, że trzeba mieć wrażenie kopa
a to, że wciskanie pedału nic nie daje dalej - to już inna bajka

nie ma to nic wspĂłlnego z katowaniem ani wypadkiem...


--
limken polimken

Data: 2010-02-11 16:51:34
Autor: Przemysław Bernat
[BLOG] Moja historia z Fordem w tle
Dnia Thu, 11 Feb 2010 16:26:21 +0100, limken napisał(a):

nie jest złe... ale czy najlepsze w klasie?

Z jednej strony twarde ja deska, z drugiej, byle mulda czy inna dziura i
przy hamowaniu ABS odpuszcza całkowicie. Testowane na dwóch nówkach z końca
2007 - mamy je od nowości.

a co ma piernik do wiatraka - tak po prostu jest pedał ustawiony (można powiedzieć logarytmicznie)
i30 też tak ma
wzięło się to pewnie z tego, że trzeba mieć wrażenie kopa
a to, że wciskanie pedału nic nie daje dalej - to już inna bajka

W 1,6 TDCI jest znośnie. Trzeba uważać przy ruszaniu, bo może zgasnąć, ale
w porównaniu z Berlingo HDI, czy Fusionem 1,4 TDCI to jest super płynny i
kontrolowalny pedał gazu.
Na plus Focusa są świetne hamulce: mocne z doskonałą modulacją.


--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-11 16:04:52
Autor: Waldek Godel
[BLOG] Moja historia z Fordem w tle
Dnia Thu, 11 Feb 2010 16:51:34 +0100, Przemysław Bernat napisał(a):

W 1,6 TDCI jest znośnie. Trzeba uważać przy ruszaniu, bo może zgasnąć, ale
w porównaniu z Berlingo HDI, czy Fusionem 1,4 TDCI to jest super płynny i
kontrolowalny pedał gazu.

a którym Berlingo HDI?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2010-02-11 19:11:34
Autor: Przemysław Bernat
[BLOG] Moja historia z Fordem w tle
Dnia Thu, 11 Feb 2010 16:04:52 +0000, Waldek Godel napisał(a):

W 1,6 TDCI jest znośnie. Trzeba uważać przy ruszaniu, bo może zgasnąć, ale
w porównaniu z Berlingo HDI, czy Fusionem 1,4 TDCI to jest super płynny i
kontrolowalny pedał gazu.

a którym Berlingo HDI?

Takim, które właśnie skończyło 3 lata, chyba 2.0. Blaszak z klimą i bez
pozostałego wyposażenia. Gaz i hamulec w tym aucie działają binarnie, a
sprzęgło wymieniamy częściej niż olej. Waldek, ja cytryniarz jestem, ale nie fanatyk. To berlingo niestety jest
porażką. Głośne, okropne, za mocne hamulce, fotel to mięciutki stołek nie
podpierający niczego poza tyłkiem. Sterowanie sprzęgła to jakaś katastrofa:
albo linka z regulatorem, albo całe sprzęgło ASO wymienia i cały czas
wysprzęglenie wymaga wciśnięcia pedału w dywanik i strzela w połowie ruchu.
Nawet ASO zmieniliśmy dla pewności i dalej jest kicha. Na szczęście za
chwilę wymieniamy na nówkę 3-osobową z 1,6HDI - niech się ktoś inny męczy.
Moja matka ma Berlingo staruszka z DW8 i mimo wyraźnie mniejszej mocy to
jej jest dużo fajniejsze - ale jej jest osobowe, a nie blaszak.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-11 18:58:01
Autor: Waldek Godel
[BLOG] Moja historia z Fordem w tle
Dnia Thu, 11 Feb 2010 19:11:34 +0100, Przemysław Bernat napisał(a):

a którym Berlingo HDI?

Takim, które właśnie skończyło 3 lata, chyba 2.0. Blaszak z klimą i bez
pozostałego wyposażenia. Gaz i hamulec w tym aucie działają binarnie, a
sprzęgło wymieniamy częściej niż olej. Waldek, ja cytryniarz jestem, ale nie fanatyk. To berlingo niestety jest
porażką. Głośne, okropne, za mocne hamulce, fotel to mięciutki stołek nie

Ale wiesz, że ten 1.6 TDCI to francuski DV-6, znany również jako 1.6 HDi
16V i montowany również w nowszych Berlingo?
Silnikiem 2.0 akurat jeżdżę i ciężko go nazwać zerojedynkowym, nawet
turbodziury nie ma. Może to wina tego, że Berlingo które opisujesz jest
najlepszym autem na świecie i z tego powodu ma coś już zużyte, np.
potencjometr gazu albo turbinę, która na małych obrotach nie kręci się jak
powinna?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2010-02-11 21:18:08
Autor: Przemysław Bernat
[BLOG] Moja historia z Fordem w tle
Dnia Thu, 11 Feb 2010 18:58:01 +0000, Waldek Godel napisał(a):

Ale wiesz, że ten 1.6 TDCI to francuski DV-6, znany również jako 1.6 HDi
16V i montowany również w nowszych Berlingo?

Wiem, wiem.

Silnikiem 2.0 akurat jeżdżę i ciężko go nazwać zerojedynkowym, nawet
turbodziury nie ma. Może to wina tego, że Berlingo które opisujesz jest
najlepszym autem na świecie i z tego powodu ma coś już zużyte, np.
potencjometr gazu albo turbinę, która na małych obrotach nie kręci się jak
powinna?

Auto mamy od nowości i zawsze tak miało, że naciskasz gaz, nic się nie
dzieje, naciskasz mocniej i wystrzeliwuje jak z katapulty. Skok pedału jest
niewiele większy niż w samochodziku w wesołym miasteczku - taki wyłącznik:
"działa, nie działa" Hamulec podobnie. Może po dłuższej jeździe można się
przyzwyczaić. Ja jeździłem tym max. 50 kilometrów jednorazowo i zawsze mnie
to wkurzało. Podobnie sprzęgło: i w firmowym Partnerze z DW8, i tym matki
DW8, i Berlingo HDI cały czas coś dzieje się ze sprzęgłami. Służbowe, to
wiadomo chłopaki katują, to się psuje. Ale moja matka wykręca po 8 tyś. km
rocznie i też co jakiś czas ma z linką przeboje. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-12 10:41:29
Autor: Jakub Witkowski
[BLOG] Moja historia z Fordem w tle
Przemysław Bernat pisze:

Auto mamy od nowości i zawsze tak miało, że naciskasz gaz, nic się nie
dzieje, naciskasz mocniej i wystrzeliwuje jak z katapulty. Skok pedału jest
niewiele większy niż w samochodziku w wesołym miasteczku - taki wyłącznik:
"działa, nie działa"

Też miałem wrażenie że ten pedał jest oparty o jakiś tensometr, reagujący
raczej na siłę nacisku niż ruch :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-02-18 19:10:22
Autor: Adam Płaszczyca
[BLOG] Moja historia z Fordem w tle
Dnia Thu, 11 Feb 2010 21:18:08 +0100, Przemysław Bernat napisał(a):

Auto mamy od nowości i zawsze tak miało, że naciskasz gaz, nic się nie
dzieje, naciskasz mocniej i wystrzeliwuje jak z katapulty. Skok pedału jest

Bo to właśnie turbo lag. Ujeżdżałem takowy silnik i tak własnei było. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-02-12 09:10:56
Autor: szerszen
[BLOG] Moja historia z Fordem w tle

Użytkownik "limken" <limka999@xxx.xx> napisał w wiadomości news:hl17li$4c8$1inews.gazeta.pl...

nie jest złe... ale czy najlepsze w klasie?

a czytac potrafi?
czy ja napisalem najlepsze?

a co ma piernik do wiatraka

zasadniczo sporo, jako uzytkownik focusa, oraz forum focusa, troche o tych samochodach wiem/slysze/czytam i jakos nikt ze znanych mi uzytkownikow tego modelu od poczatku jego produkcji po dzien dzisiejszy nie ma takich problemow i spostrzezen, niezaleznie od tego czy to funkiel nowka, czy auto z ponad 200kkm na blacie

Data: 2010-02-12 09:37:55
Autor: limken
[BLOG] Moja historia z Fordem w tle
szerszen wrote:
Użytkownik "limken" <limka999@xxx.xx> napisał w wiadomości
news:hl17li$4c8$1inews.gazeta.pl...

nie jest złe... ale czy najlepsze w klasie?

a czytac potrafi?
czy ja napisalem najlepsze?

"foka ma jedno z najlepszych zawieszen w swojej klasie"
wiesz - skoro dla Ciebie jedno z najlepszych a najlepsze stanowi mega róşnice.... ;]



a co ma piernik do wiatraka

zasadniczo sporo, jako uzytkownik focusa, oraz forum focusa, troche o
tych samochodach wiem/slysze/czytam i jakos nikt ze znanych mi
uzytkownikow tego modelu od poczatku jego produkcji po dzien
dzisiejszy nie ma takich problemow i spostrzezen, niezaleznie od tego
czy to funkiel nowka, czy auto z ponad 200kkm na blacie

aa... czyli jesteś specem od Forda i na odległość bez podpinania do kompa diagnozujesz samochody? :>
luzz... moĹźesz nawet przez tarota...


--
limken polimken

Data: 2010-02-12 09:44:35
Autor: szerszen
[BLOG] Moja historia z Fordem w tle

Użytkownik "limken" <limka999@xxx.xx> napisał w wiadomości news:hl343o$are$1inews.gazeta.pl...

"foka ma jedno z najlepszych zawieszen w swojej klasie"
wiesz - skoro dla Ciebie jedno z najlepszych a najlepsze stanowi mega róşnice.... ;]

no stanowi, bo to oznacza ze plasuje sie w czolowce, a nie ze jest szczycie

aa... czyli jesteś specem od Forda i na odległość bez podpinania do kompa diagnozujesz samochody? :>

ty naprawde masz problem z czytaniem ze zrozumieniem, niczego nie diagnozuje, twierdze jedynie, ze to do czego sie odnosilem, a  co kolega michal tutaj opisal, nie jest norma dla tego samochodu, tylko ze te problemy sa z winy jego, lub konkretnego egzemplarza

Data: 2010-02-11 18:42:56
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
[BLOG] Moja historia z Fordem w tle
W dniu 2010-02-11 11:38, szerszen pisze:

swoja droga to moze rozwin co kryje sie pod pojeciami "dosc wysoki" i
"nieporoporcjonalny"

192cm wzrostu i dlugosc nogawki 34' - moze byc? :) Nieproporcjonalnosc polega na mocno wyduzonych konczynach dolnych, zas gorne sa zbyt krotkie. W zwiazku z tym, siedzenia nie udalo mi sie dostosowac do dlugosci nog, za to kierownice tak. Zreszta opisalem nizej, ze za regulacje kolumny kierownicy daje Fordowi plus. O ile w innych samochodach zdarza mi sie tak ustawic fotel, ze glowa prawie stykam sie z podsufitowka, tak w Focusie wysokosc oczu mialem porownywalnie do innych kierowcow tych samochodow. Zreszta nie wyobrazam sobie, zeby mozna bylo jeszcze nizej siedziec. Wowczas przed oczami mialbym jedynie konsole i wskazowki zegarow.
Gdyby lusterko wewnetrzne bylo z 5-7cm wyzej na pewno moje odczucia bylyby inne.


eh, foka ma jedno z najlepszych zawieszen w swojej klasie, wiec jesli w
rzeczonym egzemplarzu masz takie problemy, to chyba jest po niezlym
dzwonie, albo wtyluczone na dziurach i nieremontowane

Auto od nowosci w firmie, ok 65tys km. Nie jezdzi nim jedna osoba bo jest ogolnodostepne, ale stan samego samochodu okreslam na dobry z plusem. Na pewno bezkolizyjny i serwisowany na biezaco.

to co tutaj piszesz, tylko upewnia menie w przeswiadczeniu, ze jezdziles
mocno skatowanym egzemplarzem, czy autem po wypadku kiepsko zrobionym,
albo twoje przyzwyczajenia/uprzedzenia uniemozliwiaja ci przystosowanie
sie do innej charakterystyki silnika

j/w. Charakterystyka swoja droga, ale nie potrafilem przez te 700km przyzwyczaic sie do pedalu gazu. Zdecydowanie dzialal inaczej niz w dotychczas prowadzonych przeze mnie samochodach.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Data: 2010-02-12 01:10:26
Autor: limken
[BLOG] Moja historia z Fordem w tle
"Michał \"HoMMeR\" Paszek" wrote:

swoja droga to moze rozwin co kryje sie pod pojeciami "dosc wysoki" i
"nieporoporcjonalny"

192cm wzrostu i dlugosc nogawki 34' - moze byc? :) Nieproporcjonalnosc
polega na mocno wyduzonych konczynach dolnych, zas gorne sa zbyt
krotkie.

a ja przy 185 też mam 34' i mi się wydawało, że mam krótkie nogi ;]
chyba wiec nie jesteś taki nieproporcjonalny



--
limken polimken

Data: 2010-02-12 09:17:52
Autor: szerszen
[BLOG] Moja historia z Fordem w tle

Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał w wiadomości news:hl1fnr$hgk$1atlantis.news.neostrada.pl...

192cm wzrostu i dlugosc nogawki 34' - moze byc? :)

no to jednak przesadzasz, jestes raptem z 11 cm wyzszy odemnie, dlugosc nogawki ta sama, a ja w swojej foce mam fotel w polowie albo nawet blizej, nie mam "problemow z nogami" nawet w dlugiej trasie,

Auto od nowosci w firmie, ok 65tys km. Nie jezdzi nim jedna osoba bo jest ogolnodostepne, ale stan samego samochodu okreslam na dobry z plusem. Na pewno bezkolizyjny i serwisowany na biezaco.

to ze nie mialo kolizji, nie oznacza, ze jako "sluzbowy pozyczak" nie jest latane po kazdej dziurze i krawezniku, bo przeciez "to nie moje auto"

j/w. Charakterystyka swoja droga, ale nie potrafilem przez te 700km przyzwyczaic sie do pedalu gazu. Zdecydowanie dzialal inaczej niz w dotychczas prowadzonych przeze mnie samochodach.

jak pisalem wyzej, problemow upatruje w tobie lub konkretnym egzemplarzu

[BLOG] Moja historia z Fordem w tle

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona