Data: 2011-07-10 18:52:31 | |
Autor: Bydlę | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
On 2011-07-10 18:41:32 +0200, Scypio <scypio.N0SP4M@poczta.fm> said:
na budziku co¶ koło 68. Niebiesa tabliczka - fotoradar. Co mgnienie oka? ;> 240-kilogramowy chopper Lepiej brzmiałby ćwierćtonowy. po chwili przypadkowi znajomi Przypadkiekm przyszli się z ni± poznać? ;>>> Polecam takie do¶wiadczenie wszystkim miło¶nikom i budowniczym fotoradarów. A ja wolałbym jednak wprowadzenie w życie zasady, że nie każdy musi mieć prawo jazdy. I granicę ustawiłbym na 125 i więcej... IQ oczywi¶cie. Jeszcze tylko motocykl wypadałoby zamienić na Dobrze, że żyjecie. ¬le, że z odstępami/prędko¶ciami było nie za dobrze... Ale wracaj±c do sprawy - numer rejestracyjny pojazdu, który hamował bez powodu znacie? -- Bydlę |
|
Data: 2011-07-10 17:02:04 | |
Autor: Scypio | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
Dnia Sun, 10 Jul 2011 18:52:31 +0200, Bydlę napisal(a):
Co mgnienie oka? To miało oznaczać, że opisane niżej wydarzenia działy się w bardzo krótkim czasie. po chwili przypadkowi znajomi Był zlot motocyklistów w Łagowie, kilku się zatrzymało żeby pomóc. Dobrze, że żyjecie. Nie wiem, może taki chopper gorzej hamuje od samochodu. Nie wiem też jak mam dbaćo odstęp pojazdu, który znaduje się za mn±. Wozić widły wystaj±ce z bagażnika? Ale wracaj±c do sprawy - numer rejestracyjny pojazdu, który hamował bez powodu znacie? Nie - facet, który przy samym fotoradarze musiał wykonać awaryjne hamowanie oczywi¶cie odjechał w sin± dal... pozdrawiam, -- scypio |
|
Data: 2011-07-10 17:55:57 | |
Autor: to | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
begin Scypio
Nie - facet, który przy samym fotoradarze musiał wykonać awaryjne Do zera hamował? Czy z tych 68 do 50-45? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-07-10 18:02:38 | |
Autor: Scypio | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
Dnia 10 Jul 2011 17:55:57 GMT, to napisal(a):
begin Scypio Nie wiem do ilu hamował, to działo się chyba ze dwa auta przede mn±. Ja miałem tyle miejsca, że nie musiałem hamować awaryjnie - ABS się u mnie wcale nie odezwał np. No ale co z tego... :/ pozdrawiam, -- scypio |
|
Data: 2011-07-10 18:17:35 | |
Autor: to | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
begin Scypio
Nie wiem do ilu hamował, to działo się chyba ze dwa auta przede mną. Ja Jeżeli przyhamowałeś po prostu o 20 km/h, a motocyklista zaparkował Ci w bagażniku to jest to niestety jego ewidentna wina. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-07-10 18:42:35 | |
Autor: Scypio | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
Dnia 10 Jul 2011 18:17:35 GMT, to napisal(a):
Jeżeli przyhamowałe¶ po prostu o 20 km/h, a motocyklista zaparkował Ci w bagażniku to jest to niestety jego ewidentna wina. To jest to jego wina i facet zachował się bardzo porz±dnie. Spisali¶my stosowne o¶wiadczenie i będę likwidował szkodę z jego OC. Co nie zmienia faktu, że pierwotn± przyczyn± opisywanej kolizji jest stoj±cy sobie przy drodze fotoradar + ło¶ za kierownic± bliżej niezidentyfikowanego pojazdu. Niedawno czytałem na pms o takim zjawisku. Zdecydowanie w okolicach FR pojawiaj± się gł±by, które musz± koniecznie sprawdzać skuteczno¶ć swoich hamulców w ostatniej możliwej chwili. Postanowiłem więc dodać swoj± relację. W trakcie mojej kariery jako kierowcy liczba fotoradarów wzrosła z zera do... cholera wie ilu. Pewnie jakiej¶ ładnej czterocyfrowej warto¶ci. I nie czuję się z tym ani trochę bezpieczniej. Natomiast żeby wybudować now±, porz±dn± drogę to trzeba chyba koniunkcji planet... Ot, S5 Poznań-Wrocław chc± przerzuć gdzie¶ na 2020 rok... http://tnij.org/mlfe Ale na kolejne FR na pewno kaski nie zabraknie :/ pozdrawiam, -- scypio |
|
Data: 2011-07-10 22:26:32 | |
Autor: Rafał \"SP\" Gil | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
W dniu 2011-07-10 20:42, Scypio pisze:
Niedawno czytałem na pms o takim zjawisku. Zdecydowanie w okolicach Najniebezpieczniejsze IMHO są FR na ograniczeniu do 100 (gierkówa przed remontem) i do 90 (np koniec obwodnicy oleśnicy). Zawsze zdarzy się kurwa, która na ograniczeniu do 90 lub 100 gwałtownie przyhampluje PONIŻEJ 50. -- Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 % KURWA !!! P.S. Bardzo lubię DW 710 + DW 449 + DK 15/25 ;) |
|
Data: 2011-07-11 08:34:05 | |
Autor: Arek | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
W dniu 2011-07-10 22:26, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
W dniu 2011-07-10 20:42, Scypio pisze: Na potwierdzenie Twoich słów: http://moto.pl/Porady/1,115890,8169018,Fotoradary_zmniejszaja_bezpieczenstwo_na_drogach.html Jak się link złamie to sobie go sklejcie. A. |
|
Data: 2011-07-11 16:32:54 | |
Autor: to | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
begin Arek
Jak się link złamie to sobie go sklejcie. Dzięki za poradę, początkowo chciałem go jeszcze dodatkowo złamać. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-07-12 08:13:09 | |
Autor: Arek | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
W dniu 2011-07-11 18:32, to pisze:
begin Arek Gdybym tego nie napisał, to by pięciu odpisało z pretensjami, że się złamał, a tak tylko jeden ma pretensje, że zbyt cały:) A. |
|
Data: 2011-07-11 08:40:23 | |
Autor: Myjk | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
Sun, 10 Jul 2011 18:42:35 +0000 (UTC), Scypio
Co nie zmienia faktu, że pierwotną przyczyną opisywanej kolizji jest stojący sobie przy drodze fotoradar + łoś za kierownicą bliżej niezidentyfikowanego pojazdu. Przyczyną tej kolizji był motocyklista, a pośrednią przyczyną łoś za kierownicą hamującego auta gdzieś z przodu -- choć tak na prawdę nie wiesz dlaczego hamował, a automatycznie zrzucasz wszystko na radar. -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-07-11 08:54:07 | |
Autor: Arek | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
W dniu 2011-07-11 08:40, Myjk pisze:
Sun, 10 Jul 2011 18:42:35 +0000 (UTC), Scypio Ludzie zawsze hamujÄ… przy fotoradarach i zawsze do 50km/h niezaleĹĽnie na jakim ograniczeniu ten FR stoi. I to pokazuje jak tzw. bezpieczni wolnojadÄ…cy niedzielni kierowcy czytajÄ… znaki. Wnioski niech kaĹĽdy wyciÄ…ga jakie chce. A. |
|
Data: 2011-07-11 09:51:03 | |
Autor: Cavallino | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomości news:ive6ml$ovk$2inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-07-11 08:40, Myjk pisze: Ale dlaczego się tak dziwisz? Przecież limity prędkości ma w Polsce w d... każdy kto stara się normalnie jechać (może poza skretyniałymi kapelusznikami, którzy myśleć nie potrafią, więc cieszą się że są w stanie zapamiętać chociaż to, co na znaku napisali). Skąd więc ktoś kogo nie interesuje jaki wcześniej był ustawiony limit, więc nie zwraca na takie znaki uwagi, ma wiedzieć jaki ten limit w danym miejscu obowiązuje, jak już zobaczy fotoradar? Sam się przyznam, żegdyby nie wyświetlający się na ekranie nawigacji limit przy fotoradarze, prawie nigdy bym nie wiedział ile mogę jechać przy fotoradarze. |
|
Data: 2011-07-11 11:14:36 | |
Autor: Arek | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
W dniu 2011-07-11 09:51, Cavallino pisze:
Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomości Nie dziwie się tylko stwierdzam fakt. Przecież limity prędkości ma w Polsce w d... każdy kto stara się Ale to tyczy się głównie ślepych kapeluszników, którzy jadą wolno i bezpiecznie i w dupie mają znaki. Bo w TV powiedzieli, że to nie oni są odpowiedzialni za wypadki. Dlatego IMHO tych wypadków powodują najwięcej. Skąd więc ktoś kogo nie interesuje jaki wcześniej był ustawiony limit, A ja patrze na znaki w tym ograniczenia, owszem nie zawsze przestrzegam tych drugich. Chociażby po to aby nie generować niebezpiecznych sytuacji na drodze, poprzez blokowanie ruchu. Jednak trzeba sprawiedliwie przyznać, że problemem mogą być znaki oznaczające teren zabudowany, czasem ciężko się połapać, czy droga w lesie to jest teren zabudowany czy nie. Bo teren zabudowany ciągnie się już od kilkudziesięciu kilometrów przez kilka miejscowości. W tym przypadku faktycznie nawigacja pomaga. A. |
|
Data: 2011-07-11 11:38:07 | |
Autor: Cavallino | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomości news:
A ja patrze na znaki w tym ograniczenia, owszem nie zawsze przestrzegam tych drugich. Chociażby po to aby nie generować niebezpiecznych sytuacji na drodze, poprzez blokowanie ruchu. Problemem jest głównie ILOŚĆ znaków. Gdyby limit nie zmieniał się co pół kilometra, a zakazay i nakazay co 50 m, to byłaby jakaś szansa żeby go ogarnąć. |
|
Data: 2011-07-11 12:07:02 | |
Autor: Bartłomiej Zieliński | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
Użytkownik Cavallino napisał:
Problemem jest głównie ILO¦Ć znaków. LICZBA. Znaki s± policzalne, wbrew temu co napisałe¶ poniżej, i z czym zasadniczo się zgadzam Gdyby limit nie zmieniał się co pół kilometra, a zakazay i nakazay co 50 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - * Bartłomiej Zieliński http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2011-07-11 17:21:32 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
Bartłomiej Zieliński wrote:
Użytkownik Cavallino napisał: Tego jest tyle, że nie s± :) \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2011-07-11 21:46:05 | |
Autor: jerzu | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
On Mon, 11 Jul 2011 11:14:36 +0200, Arek <abc@abc.pl> wrote:
Ale to tyczy się głównie ¶lepych kapeluszników, którzy jad± wolno i bezpiecznie i w dupie maj± znaki. Nieprawda. Przoduj± w takim zachowaniu wszelkiej ma¶ci repy w służbowych focusach z kratk±. Taka obserwacja z DK8, w okolicach fotoradarów na 100 km/h. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2011-07-11 12:15:31 | |
Autor: Lagod | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
W dniu 2011-07-10 20:42, Scypio pisze:
Co nie zmienia faktu, że pierwotn± przyczyn± opisywanej kolizji jest :-)))))))))))))))))))))))))))))))))) -- ____________________________________________________________MAT_______ |
|
Data: 2011-07-13 16:47:56 | |
Autor: kamil | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
On 10/07/2011 19:42, Scypio wrote:
Dnia 10 Jul 2011 18:17:35 GMT, to napisal(a): Tak samo, jak pierwotn± przyczyn± morderstw jest nóż w kuchni, za który przecież kto¶ łapie. Stuknij się w głowę. -- Pozdrawiam, Kamil |
|
Data: 2011-07-10 20:22:18 | |
Autor: Irokez | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
Użytkownik "Scypio" <scypio.N0SP4M@poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:slrnj1jq9u.ss0.scypio.N0SP4Matos.wmid.amu.edu.pl...
Dnia 10 Jul 2011 17:55:57 GMT, to napisal(a): Znam to. Po prostu jad± auta po prostej w polu a tu nagle kto¶ se postanawia zahamować. Kiedy¶ jad±c na Wrocław prosta droga pole z lewej i prawej (na szczę¶cie ten kawałek bez drzew), jedzie sobie sznurek aut. Przede mn± auto, potem autobus i gówno przed autobusem widać. Nagle autobus hamuje, za nim auto, ja też, za mn± auto ale już z piskiem delikatnym a za nim tylko w lusterku widzę chwilę auto i pisk opon, potem cisza i auto ginie w lusterku, pojawia się w lewym wstecznym, po chwili ginie, odwracam głowę i widzę lot nad rowem i przyziemienie w polu ziemniaków. Facet wybrał pole aby nie wjechać w auto. Szczę¶cie że nic z naprzeciwka nie jechało i drzew wła¶nie nie było. Nic się nikomu nie stało. A przyczyna tego nagłego zatrzymywania? Jechał sobie starym trupem poldolotem dziad w kapeluszu i postanowił zatrzymać na ¶rodku drogi coby chyba pój¶ć ziemniaki ogl±dać. Jeszcze kur..a zdziwiony w otwartych drzwiach stoi i się patrzy co tam sie dzieje z tyłu. Droga DK35, bez poboczy, w±ska, kręta, miejsc do wyprzedzania za dużo nie ma, w sumie popularna droga ¶mierci. Ja wiem, wszyscy wiedz±, należy zachować bezpieczn± odległo¶ć, ale drogi s± jakie s±, zamiast jechać spokojnie człowiek się wq.ia, od czasu do czasu taki numer kto¶ jeszcze wywija i suma sumarum Wrocek-Warszawa na przykład jestem bardziej zmęczony niż Wrocław-Niemcy-Austria-Słowenia. Pozdrawiam. -- Irokez |
|
Data: 2011-07-11 09:38:24 | |
Autor: Bartłomiej Zieliński | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
Użytkownik Scypio napisał:
Nie wiem, może taki chopper gorzej hamuje od samochodu. Nie wiem też jak Zdaje się, że utrzymanie bezpiecznej odległo¶ci jest obowi±zkiem pojazdu jad±cego _za_, a nie _przed_? Nie - facet, który przy samym fotoradarze musiał wykonać awaryjne A po co awaryjnie hamował, skoro jechali¶cie w kolumnie dozwolon± prędko¶ci±??? -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - * Bartłomiej Zieliński http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2011-07-11 09:47:54 | |
Autor: Grejon | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
W dniu 2011-07-11 09:38, Bartłomiej Zieliński pisze:
A po co awaryjnie hamował, skoro jechali¶cie w kolumnie dozwolon± Bo dla niektórych cymbałów fotoradar = 50. Już to wielokrotnie wyja¶niono w tym w±tku. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-07-11 12:25:33 | |
Autor: J.F | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" napisał w
Użytkownik Scypio napisał: Zdaje się, że utrzymanie bezpiecznej odległo¶ci jest obowi±zkiem pojazdu jad±cego _za_, a nie _przed_? Zalezy, mnie tam tato zawsze powtarzal - trzymaj duzy odstep od tego z przodu, ale jeszcze wiekszy od tego z tylu :-) J. |
|
Data: 2011-07-11 12:31:37 | |
Autor: Bydlę | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
On 2011-07-10 19:02:04 +0200, Scypio <scypio.N0SP4M@poczta.fm> said:
Dnia Sun, 10 Jul 2011 18:52:31 +0200, Bydlę napisal(a): OK, przyjmuję. Takie rzeczy dziej± się jednak o wiele wolniej niż jedna trzecia sekundy.
Czyli nie byli to przypadkowi znajomi. ;> Dobrze, że żyjecie. HGW - ale zawsze zakłada się, że jaki¶ sensowny odstęp na hamowanie czy ucieczkę musi być. On nie miał, albo nie zajmował się tym, co na drodze się dzieje... Nie wiem też jak Nie ty - on. Tobie się udało - jak pisałe¶ - nie wjechać w poprzedzaj±cy. I dobrze. :-)
Wracamy chyba do kamer w samochodach. Wprawdzie lokalni debile zaraz nazw± cię ormowcem, ale jest wtedy szansa na wyeliminowanie bandyty... -- Bydlę |
|
Data: 2011-07-11 17:14:14 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
Bydlę wrote:
Nie - facet, który przy samym fotoradarze musiał wykonać awaryjne Słaba -- ciężko wykazać ile zwolnił (zwłaszcza jak się samemu hamuje). To może być dobre jak dodatkowy dowód je¶li samemu się takiemu wjedzie (że widać, że piesek mu na drogę nie wbiegł) pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2011-07-11 17:18:00 | |
Autor: Bydlę | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
On 2011-07-11 17:14:14 +0200, Sebastian Kaliszewski <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> said:
Bydlę wrote: Możliwe. Ale jest. -- Bydlę |
|
Data: 2011-07-11 09:21:33 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
W dniu 2011-07-10 18:52, Bydlę pisze:
A ja wolałbym jednak wprowadzenie w życie zasady, że nie każdy musi mieć prawo jazdy. I granicę ustawiłbym na 125 i więcej... A zaci±g na kierowców TIR, autobusów, taksówkarzy robić w¶ród absolwentów astrofizyki. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-07-11 17:33:39 | |
Autor: Bydlę | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
On 2011-07-11 09:21:33 +0200, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> said:
W dniu 2011-07-10 18:52, Bydlę pisze: Głupi pomysł. Lepiej jednak wybierać potrafi±cych obserwować, analizować, wyci±gać wnioski, niż najmować tylko ludzi zainteresowanych tym, co w kosmosie. ;> -- Bydlę |
|
Data: 2011-07-13 16:50:29 | |
Autor: kamil | |
Moja przygoda z fotoradarem (DK2) | |
On 11/07/2011 08:21, Jakub Witkowski wrote:
W dniu 2011-07-10 18:52, Bydlę pisze: Albo PMSowiczów, tacy na ¶niegu zatrzymaj± się na czterech metrach, wszystko przewidz± i nigdy do takiej sytuacji nie dopuszcz±. -- Pozdrawiam, Kamil |