Data: 2009-11-13 23:46:42 | |
Autor: Michał V-R | |
Moja stara kawa | |
Znow nie bylo mnie tutaj dluzszy czas, chyba tak z rok. Ci co mnie jeszcze pamietaja, glownie z netu, ale przyblize.
Posiadam Kawe zzr 1100, rok 90, jakis dwa lata temu stanala mi 3 panewka,przy ok 80kkm, problem ogromny, gdyz cienko z kasa na nowy motocykl, otoz co zrobilem: Rozebralem silnik, na najdrobniejsze czesci, okazalo sie, ze uzywanie oleju mobil 10w40 na dobre jej nie wyszlo, gdyz pozniej jak sie nieoficjalnie dowiedzialem wytracal sie z nigo grafit, i faktycznie tam, gdzie jest najmniejsze cisnienie w kanalach smarnych odlozyl sie i wylazl na panaweczke i porysowal wal i zniszczyl panewke, oddalem wal do fachowca, trudni sie on tez silnikami lotniczymi, mowil, ze korzysta z lepszych materialow, jak japonce mieli wtedy. Mysle sobie pierd...l, pierd..l, ja postoje, ale nie mam innego wyjscia, mowie czemu nie sprobowac za 5 stowek. zjechal, wal 1,5 setki, wyprostowal go i azotowal pozniej, dorobil panewki, mowi, ze dalby na to gwarancje, jakby sam silnik skladal, oczywiscie nie uwierzylem. Skladam silnik, tak jak nalezy, z zachowaniem wszystkich momentow i wedle sztuki. Przy okazji wymieniam zawory na nowe, frezuje gniazda, docieram zawory, troszke czasu mi to zajelo. Silnik od srodka i jak od zewnatrz, czysciutki, jak noweczka, wkladam go wrame, montuje chlodnice, zalewam plynami i olejem. Odpalam, nic, ale kreci, dopiero zaskoczyl za 3cim razem. Synchro gaznikow, nowy akumulator i jazda. Sezon w pelni udany, po dlugiej przerwie, przejechalem w tym sezonie 12kkm, silnik daje rade, jezdzi jeszcze lepiej, jak przed zatarciem i wszystko sie wydaje byc ok, ile jeszcze wytrzyma nie wiem, ale wydaje sie, ze jeszcze troche pojezdzi. Pierwsza wymiana oleju byla po ok 2 tys kkm, zlalem czysciutki castrol 10W40, pozniej jeszcze jedna wymiana i teraz na nowy sezon bedzie nastepna. Mowia, ze sie nie da odreanimowac silnika w japoncu po zatarciu, mi sie udalo, a jezdze dosyc ostro i w pelnym zakresie obrotow. Teraz juz wiem, co by sie nie dzialo, motocykl i tak nowy bedzie, ale kawa ma u mnie dozywocie, tyle pracy, sentyment, nigdy sie jej nie pozbede, przejechalem nia juz przez 6 lat 70 tys kkm, a ma ona juz ponad 90kkm przebiegiegu i jescze troche pojezdzi. A taka sentymentalana nostalgia mnie naszla na zblizajacy sie koniec sezonu... -- -- Pozdrawiam Michał V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - żyje się raz, potem się tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2009-11-13 16:00:41 | |
Autor: KJ@noway.com | |
Moja stara kawa | |
On 13 Lis, 23:46, Michał V-R <michal...@o2.pl> wrote:
pozniej, dorobil panewki, mowi, ze dalby na to gwarancje, jakby sam Dałbym se owiewke uciac, ze moj tez byl "po 3-ciej" i tez potem jezdzil, chyba nawet jeszcze jezdzi. Jesli poprawiles uklad smarowania dla 3-ciej panewki to bedzie jezdzil forever. Ostatnio myslalem o odkupieniu takiego zx-a, tez z sentymentu ale wlasciciel co byl sklonny sprzedac - bo kupil HD niestety wyzdrowial umyslowo :-) Sprzedaje harleya, bo... i tak woli jezdzic Kwackiem. KJ |
|
Data: 2009-11-15 14:16:05 | |
Autor: Michał V-R | |
Moja stara kawa | |
Jesli poprawiles uklad smarowania dla 3-ciej panewki to bedzie jezdzil Nie wprowadzalem zadnych modyfikacji, poprostu poprawilem stary uklad, tak, zeby dzialal jak nowy i na razie wytrzymuje. Ja sie teraz rozgladam za XXem jakims, badz gsxr 1000, k5, k6, wiem, ze sa to rozne motocykle, ale ciagle nie wiem co wybrac, z jednej strony trasy, a z drugiej winkle - trudna sprawa -- -- Pozdrawiam Michał V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - żyje się raz, potem się tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2009-11-16 02:40:58 | |
Autor: Smoku | |
Moja stara kawa | |
On 15 Lis, 14:16, Michał V-R <michal...@o2.pl> wrote:
Ja sie teraz rozgladam za XXem jakims, badz gsxr 1000, k5, k6, wiem, ze Michał, nie łam się więcej - bierz XX'a. Pilot Power'y spokojnie na nim zamykam :) Moja żona jako pasażerka go uwielbia a latanie z supersportami wcale nie jest trudne. Szczerze, to na razie nie znalazłem lepszego motocykla. Smoku |
|
Data: 2009-11-16 08:12:39 | |
Autor: AlF | |
Moja stara kawa | |
Smoku wrote:
On 15 Lis, 14:16, Michał V-R <michal...@o2.pl> wrote: PP sa stworzone do zamykania |
|
Data: 2009-11-16 12:38:22 | |
Autor: Michał V-R | |
Moja stara kawa | |
Michał, nie łam się więcej - bierz XX'a. Pilot Power'y spokojnie naWiem, jezdzilem juz XXem i bylem pod wrazeniem, napewno jest lzejszy od mojego i tez tak wygodny jak kawa, ale juz silnik nowej generacji, ja bede chcial brac XXa juz na wtrysku, bo podobno te pierwsze modele na gazniku mialy jakies wady. Chce przeznaczyc na to ok 18 tys. Tylko ten dual sysytem mi sie nie podoba. -- -- Pozdrawiam Michał V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - żyje się raz, potem się tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2009-11-16 13:49:46 | |
Autor: Magic | |
Moja stara kawa | |
Michał V-R pisze:
Nie wady a zalety, mianowicie da się z niego strzelać. Tylko ten dual sysytem mi sie nie podoba. Kwestia gustu, dla mnie jest wygodny i, co ważne, nienachalny tzn nie daje wyraźnie znać o swojej obecności a działa. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-11-14 08:37:02 | |
Autor: Tytus z fabryki | |
Moja stara kawa | |
Siemka
*** "Michał V-R" stanala mi 3 panewka...oddalem wal do fachowca...pierd...l, pierd..l, ja postoje, Mowia, ze sie nie da odreanimowac silnika w japoncu po zatarciu, No ladna historia - posiadalem kiedys takiego wynalazka Yamahy nazywalo sie to XZ 550. Takie fajne moto w ktorym jak sie potem okazalo wlasnie stawaly panewki. I ja kupilem moto wlasnie po szlifowaniu walu i dorabianiu panewek. I latalem niczego nie swiadomy - az przypadkiem spotkalem tego ktory zatarl ten motor...:):):) Nie zmienilo to faktu dlaszego latania, dopiero nastepny wlasciciel zutylizowal moto owijajc go na jakies lokalnej sosence... Wiec kolejna urban legends upadla... oczywiscie dotyczy to takich lagodnych silnikow - z jakims 150 konnym literkiem to chyba by nie przeszlo :) T. |
|
Data: 2009-11-15 14:17:03 | |
Autor: Michał V-R | |
Moja stara kawa | |
T
No ladna historia - posiadalem kiedys takiego wynalazka Yamahy nazywalo sie to XZ 550. Takie fajne moto w ktorym jak sie potem okazalo wlasnie stawaly panewki. Moj ma 175km, ma wsadzone ostre walki i dynojety, i sam jestem w szoku, ze jezdzi -- -- Pozdrawiam Michał V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - żyje się raz, potem się tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2009-11-15 16:55:04 | |
Autor: de Fresz | |
Moja stara kawa | |
On 2009-11-15 14:17:03 +0100, Michał V-R <michalvet@o2.pl> said:
Moj ma 175km, ma wsadzone ostre walki i dynojety, i sam jestem w szoku, ze jezdzi Tyle wyszło na hamowni? BTW ile Cię kosztowała ta reanimacja? -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2009-11-15 17:15:35 | |
Autor: Kuczu | |
Moja stara kawa | |
de Fresz pisze:
Tyle wyszło na hamowni? No tez jestem ciekaw czy jest na to papier czy to wyniki takie bardziej zyczeniowe :) Chociaz raczej stawiam na to drugie. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-11-15 22:45:46 | |
Autor: Michał V-R | |
Moja stara kawa | |
Kuczu napisał(a):
de Fresz pisze:nie, tyle wyszlo na hamowni -- -- Pozdrawiam Michał V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - żyje się raz, potem się tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2009-11-16 12:46:19 | |
Autor: de Fresz | |
Moja stara kawa | |
On 2009-11-15 22:45:46 +0100, Michał V-R <michalvet@o2.pl> said:
nie, tyle wyszlo na hamowniTyle wyszło na hamowni? Jakoś trudno mi uwierzyć w ~20 KM przyrostu na sotrych wałkach i rejettingu, ale cóż, skoro na hamowni tak wyszło. A na czym było mierzone, na kole, na sprzęgle? -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2009-11-16 12:56:19 | |
Autor: Kuczu | |
Moja stara kawa | |
de Fresz pisze:
Jakoś trudno mi uwierzyć w ~20 KM przyrostu na sotrych wałkach i rejettingu, ale cóż, skoro na hamowni tak wyszło. A na czym było mierzone, na kole, na sprzęgle? Powiem tak. W 170 KM na kole nie uwierze w zyciu. Chyba zeby ten ZZR mial kompresor albo podtlenek azotu. Moge uwierzyc w 170 KM przeliczeniowych na wale. Wszak japonscy producenci w taki wlasnie sposob ustalaja moc swoich motocykli. Ale to takie bardziej zyczeniowe wielkosci. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-11-16 12:12:17 | |
Autor: AZ | |
Moja stara kawa | |
On 2009-11-16, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
A tak troche offtopowo to jak mierzy sie moc/moment na wale? Tzn. jak to jest technicznie realizowane? Czy te "przeliczeniowych" oznacza ze do mocy na kole dodaje sie jakies szacunkowe straty w skrzyni/napedzie? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2009-11-16 14:09:21 | |
Autor: Kuczu | |
Moja stara kawa | |
AZ pisze:
A tak troche offtopowo to jak mierzy sie moc/moment na wale? Tzn. jak to jest technicznie realizowane? Czy te "przeliczeniowych" No to tak wlasnie sie liczy. Biorac pod uwage przelozenia, zakladajac straty na przelozeniach i dodatkowych odbiornikach typu alternator, pompy itp. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-11-16 13:06:03 | |
Autor: de Fresz | |
Moja stara kawa | |
On 2009-11-16 12:56:19 +0100, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:
Jakoś trudno mi uwierzyć w ~20 KM przyrostu na sotrych wałkach i rejettingu, ale cóż, skoro na hamowni tak wyszło. A na czym było mierzone, na kole, na sprzęgle? No ja też mam w tym przypadku kryzys wiary, bo znajomi bawiący się w wyścigi dłubiąc kompresją (niższa uszczelka, racingowe tłoki), PowerCommanderami, rozrządem, racingowymi wydechami i takim tam szpejem osiągali (jak twierdzili) realnie po max 15-20 KM, ale tak naprawdę mniej tam idzie o wzrost mocy, a bardziej o modyfikację jej przebiegu. A to wszystko w sprzętach 2-5 letnich specjalnie strojonych pod wyścigi (a nie tylko "wgrywam nową mapę i mam +10 KM"). I jak to porównać z blisko 30 letnim motocyklem (choćby po remoncie), który miałby mieć przyrost prawie 30 KM? -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2009-11-16 13:11:51 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Moja stara kawa | |
Kuczu pisze:
Moge uwierzyc w 170 KM przeliczeniowych na wale. To tak jak ja. W sumie jak sie doda optymistyczna wartosc dla efektu Ram-air to moze tyle wyjsc :-) Kogo to w sumie.. byle sprzet dobrze startowal, te np. 10 KM to ma znaczenie powyzej 2 setki na predkosciomierzu. KJ |
|
Data: 2009-11-16 13:19:41 | |
Autor: Michał V-R | |
Moja stara kawa | |
to jest tak, ja juz go takiego kupilem, jakies 7 lat temu, jak mial przelatane 20kkm, dostalem wszystkie kwity na to, ja go sam nie mierzylem, wydruk z hamowni jest oryginalny i tam jest podana jego moc, hamowany byl gdzies w okolicach krakowa.Moge uwierzyc w 170 KM przeliczeniowych na wale. -- -- Pozdrawiam Michał V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - żyje się raz, potem się tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2009-11-15 22:48:29 | |
Autor: Michał V-R | |
Moja stara kawa | |
Tyle wyszło na hamowni? BTW ile Cię kosztowała ta reanimacja? z planowaniem glowicy, frezowaniem gniazd, z zaworami i plytkami ok 1800zl - w tym panewka i wal ok 500zl, juz dobrze nie pamietam -- -- Pozdrawiam Michał V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - żyje się raz, potem się tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |