Moja stara kawa

Data: 2009-11-14 08:37:02
Autor: Tytus z fabryki
Moja stara kawa
Siemka

*** "Michał V-R"
stanala mi 3  panewka...oddalem wal do fachowca...pierd...l,  pierd..l, ja postoje,
Mowia, ze sie nie da odreanimowac silnika w japoncu po zatarciu,

No ladna historia - posiadalem kiedys takiego wynalazka Yamahy nazywalo sie to XZ 550. Takie fajne moto w ktorym jak sie potem okazalo wlasnie stawaly panewki.
I ja kupilem moto wlasnie po szlifowaniu walu i dorabianiu panewek. I latalem niczego nie swiadomy - az przypadkiem spotkalem tego ktory zatarl ten motor...:):):)
Nie zmienilo to faktu dlaszego latania, dopiero nastepny wlasciciel zutylizowal moto owijajc go na jakies lokalnej sosence...
Wiec kolejna urban legends upadla...
oczywiscie dotyczy to takich lagodnych silnikow - z jakims 150 konnym literkiem to chyba by nie przeszlo :)

T.

Data: 2009-11-15 14:17:03
Autor: Michał V-R
Moja stara kawa
[...]

Moj ma 175km, ma wsadzone ostre walki i dynojety, i sam jestem w szoku, ze jezdzi

Michał V-R
gg 9409047

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
żyje się raz, potem się tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-15 16:55:04
Autor: de Fresz
Moja stara kawa
On 2009-11-15 14:17:03 +0100, Michał V-R <michalvet@o2.pl> said:

Moj ma 175km, ma wsadzone ostre walki i dynojety, i sam jestem w szoku, ze jezdzi

Tyle wyszło na hamowni? BTW ile Cię kosztowała ta reanimacja?

de Fresz

Data: 2009-11-15 17:15:35
Autor: Kuczu
Moja stara kawa
de Fresz pisze:
Tyle wyszło na hamowni?

No tez jestem ciekaw czy jest na to papier czy to wyniki takie bardziej zyczeniowe :) Chociaz raczej stawiam na to drugie.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-11-15 22:45:46
Autor: Michał V-R
Moja stara kawa
Kuczu napisał(a):
de Fresz pisze:

Tyle wyszło na hamowni?

No tez jestem ciekaw czy jest na to papier czy to wyniki takie bardziej zyczeniowe :) Chociaz raczej stawiam na to drugie.

nie, tyle wyszlo na hamowni

Michał V-R
gg 9409047

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-16 12:46:19
Autor: de Fresz
Moja stara kawa
On 2009-11-15 22:45:46 +0100, Michał V-R <michalvet@o2.pl> said:

Tyle wyszło na hamowni?

No tez jestem ciekaw czy jest na to papier czy to wyniki takie bardziej zyczeniowe :) Chociaz raczej stawiam na to drugie.

nie, tyle wyszlo na hamowni

Jakoś trudno mi uwierzyć w ~20 KM przyrostu na sotrych wałkach i rejettingu, ale cóż, skoro na hamowni tak wyszło. A na czym było mierzone, na kole, na sprzęgle?

de Fresz

Data: 2009-11-16 12:56:19
Autor: Kuczu
Moja stara kawa
de Fresz pisze:

Jakoś trudno mi uwierzyć w ~20 KM przyrostu na sotrych wałkach i rejettingu, ale cóż, skoro na hamowni tak wyszło. A na czym było mierzone, na kole, na sprzęgle?

Powiem tak. W 170 KM na kole nie uwierze w zyciu. Chyba zeby ten ZZR mial kompresor albo podtlenek azotu. Moge uwierzyc w 170 KM przeliczeniowych na wale. Wszak japonscy producenci w taki wlasnie sposob ustalaja moc swoich motocykli. Ale to takie bardziej zyczeniowe wielkosci.

Data: 2009-11-16 12:12:17
Autor: AZ
Moja stara kawa
On 2009-11-16, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

[...]

A tak troche offtopowo to jak mierzy sie moc/moment na wale? Tzn. jak to jest technicznie realizowane? Czy te "przeliczeniowych"
oznacza ze do mocy na kole dodaje sie jakies szacunkowe straty w skrzyni/napedzie?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2009-11-16 14:09:21
Autor: Kuczu
Moja stara kawa
AZ pisze:

A tak troche offtopowo to jak mierzy sie moc/moment na wale? Tzn. jak to jest technicznie realizowane? Czy te "przeliczeniowych"
oznacza ze do mocy na kole dodaje sie jakies szacunkowe straty w skrzyni/napedzie?

No to tak wlasnie sie liczy. Biorac pod uwage przelozenia, zakladajac straty na przelozeniach i dodatkowych odbiornikach typu alternator, pompy itp.

Data: 2009-11-16 13:06:03
Autor: de Fresz
Moja stara kawa
On 2009-11-16 12:56:19 +0100, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:

[...]

No ja też mam w tym przypadku kryzys wiary, bo znajomi bawiący się w wyścigi dłubiąc kompresją (niższa uszczelka, racingowe tłoki), PowerCommanderami, rozrządem, racingowymi wydechami i takim tam szpejem osiągali (jak twierdzili) realnie po max 15-20 KM, ale tak naprawdę mniej tam idzie o wzrost mocy, a bardziej o modyfikację jej przebiegu. A to wszystko w sprzętach 2-5 letnich specjalnie strojonych pod wyścigi (a nie tylko "wgrywam nową mapę i mam +10 KM"). I jak to porównać z blisko 30 letnim motocyklem (choćby po remoncie), który miałby mieć przyrost prawie 30 KM?

de Fresz

Data: 2009-11-16 13:11:51
Autor: KJ Siła Słów
Moja stara kawa
Kuczu pisze:

Moge uwierzyc w 170 KM przeliczeniowych na wale.

To tak jak ja.

W sumie jak sie doda optymistyczna wartosc dla  efektu Ram-air to moze tyle wyjsc :-)

Kogo to w sumie.. byle sprzet dobrze startowal, te np. 10 KM to ma znaczenie  powyzej 2 setki na predkosciomierzu.

KJ

Data: 2009-11-16 13:19:41
Autor: Michał V-R
Moja stara kawa

[...]

to jest tak, ja juz go takiego kupilem, jakies 7 lat temu, jak mial przelatane 20kkm, dostalem wszystkie kwity na to, ja go sam nie mierzylem, wydruk z hamowni jest oryginalny i tam jest podana jego moc, hamowany byl gdzies w okolicach krakowa.

Michał V-R
gg 9409047

Data: 2009-11-15 22:48:29
Autor: Michał V-R
Moja stara kawa

Tyle wyszło na hamowni? BTW ile Cię kosztowała ta reanimacja?

z planowaniem glowicy, frezowaniem gniazd, z zaworami i plytkami ok 1800zl - w tym panewka i wal ok 500zl, juz dobrze nie pamietam
Michał V-R
gg 9409047