Moja ukradziona domena?

Data: 2010-01-08 15:51:10
Autor: Marlena
Moja ukradziona domena?
Witam szanownÄ… grupÄ™.
Prowadzę od 2003 roku pewne specjalistyczne forum internetowe - dziedzina informatyka. Nazwa jego w momencie jego zakładania nie była w bazie uprp, to zlepek dwóch słów. Kilka tygodni temu dostałam pismo od firmy posiadającej taką sama nazwę (KRS) i działająca w sektorze IT ale nadal tej nazwy nie ma w uprp. Firma chce zwrotu JEJ domeny. Gdy odpisałam, że nazwa nie jest zastrzeżona i jest w obiegu od kilku lat i jest rozpoznawana jako moje forum a nie ich firma dostałam dzis odpowiedź, że starają sie o zastrzeżenie nazwy i mam ją zwrócić bo jeśli nie zrobię tego to skierują sprawę do sądu przy PIIT. Dodatkowo piszą, że wprowadzam klientów w bład bo szukająch ich profesjonalnej firmy znajdują forum. Przeglądałam stronę sądu i przykładowe sprawy i sama juz nie wiem, czy to jest moja domena czy ich. Czy może ja powinnam złozyc kontr-zgłoszenie do UPRP z zastrzezeniem mojej nazwy (nie myślałam o tym wcześniej, nie widziałam potrzeby). Jak mam zareagować?

--
Marlena

Data: 2010-01-08 07:19:28
Autor: SzalonyKapelusznik
Moja ukradziona domena?
On 8 Sty, 15:51, Marlena <ma...@op.pl> wrote:
Witam szanown± grupę.
Prowadzę od 2003 roku pewne specjalistyczne forum internetowe -
dziedzina informatyka. Nazwa jego w momencie jego zakładania nie była w
bazie uprp, to zlepek dwóch słów. Kilka tygodni temu dostałam pismo od
firmy posiadaj±cej tak± sama nazwę (KRS) i działaj±ca w sektorze IT ale
nadal tej nazwy nie ma w uprp. Firma chce zwrotu JEJ domeny. Gdy
odpisałam, że nazwa nie jest zastrzeżona i jest w obiegu od kilku lat i
jest rozpoznawana jako moje forum a nie ich firma dostałam dzis
odpowiedĽ, że staraj± sie o zastrzeżenie nazwy i mam j± zwrócić bo je¶li
nie zrobię tego to skieruj± sprawę do s±du przy PIIT. Dodatkowo pisz±,
że wprowadzam klientów w bład bo szukaj±ch ich profesjonalnej firmy
znajduj± forum. Przegl±dałam stronę s±du i przykładowe sprawy i sama juz
nie wiem, czy to jest moja domena czy ich. Czy może ja powinnam złozyc
kontr-zgłoszenie do UPRP z zastrzezeniem mojej nazwy (nie my¶lałam o tym
wcze¶niej, nie widziałam potrzeby). Jak mam zareagować?

--
Marlena

Zalozmy ze ta nazwa to "procomp". Forum pod tym adresem dziala od 6
lat. A firma zostala zalozona dosc niedawno.
Jesli tak to mozesz im odpisac ze domene moga sobie odkupic.

Data: 2010-01-08 20:14:46
Autor: crazy bejbi
Moja ukradziona domena?
SzalonyKapelusznik pisze:
[...]

a propozycja odkupienia nie jest działaniem na zasadzie - "nie potrzebuje domeny, ale chce na was zbić kasę". Ja bym nie proponował sprzedaży, żeby potem nie obróciło się to przeciwko tobie.

Wojtek

--
              ****** www.sklepzczesciami.pl ******
amortyzatory, sprzęgło, rozrz±d, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

Data: 2010-01-08 12:29:57
Autor: SzalonyKapelusznik
Moja ukradziona domena?
On 8 Sty, 20:14, crazy bejbi <tego.adr...@nie.ma> wrote:
SzalonyKapelusznik pisze:

> [...]

--
              ******www.sklepzczesciami.pl******
amortyzatory, sprzęgło, rozrz±d, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

Nie bo jak widac domena jest caly czas uzywana i ma pewna grupe
"uzytkownikow". Nie jest tez domena kupiona w celu odsprzedazy na co
wskazuje czas w jakim

Data: 2010-01-08 16:22:26
Autor: krzysiek82
Moja ukradziona domena?
Marlena pisze:
[...]

jeśli nazwa nie była wcześniej zarezerwowana to moim zdaniem obowiązuje zasada kto pierwszy ten lepszy. Straszą bo myślą, że mają do czynienia ze szczylem który się przestraszy.

--
krzysiek82

Data: 2010-01-08 17:04:17
Autor: Liwiusz
Moja ukradziona domena?
Marlena pisze:
[...]

Liwiusz

Data: 2010-01-08 18:24:09
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Moja ukradziona domena?
On 2010-01-08 17:04, Liwiusz wrote:
Marlena pisze:
Witam szanown± grupę.
Prowadzę od 2003 roku pewne specjalistyczne forum internetowe -
dziedzina informatyka. Nazwa jego w momencie jego zakładania nie była
w bazie uprp, to zlepek dwóch słów. Kilka tygodni temu dostałam pismo
od firmy posiadaj±cej tak± sama nazwę (KRS) i działaj±ca w sektorze IT
[...]

Generalnie możesz ich spu¶cić na drzewo. Je¶li interesuje Cię ten temat,
to wielu ludzi obeznanych z tematem znajdziesz na forum www.di.pl

Aż tak dobrze, to nie jest, bo mog± j± poprosić przed s±d polubownego, a odmowa może spowodować utratę domeny. Dlatego też IMO należy im odpowiedzieć, żeby spadali na drszewo, ale potem trzeba pilnować wszelkich pism i terminów.
Może się to też wi±zać z kosztami rzędu 500-3000 zł, które w przypadku wygranej s± w czę¶ci do odzyskania.

Data: 2010-01-08 20:39:45
Autor: gardziej
Moja ukradziona domena?
[...]

Chore to jakies. Znajduje strone, np. forum, ktore juz istnieje, zakladam sobie dzialalnosc o tej nazwie i kaze im oddac mi domene (wypozycjonowana, z grupa odbiorcow). Nie moze tak byc...

Data: 2010-01-08 22:00:02
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Moja ukradziona domena?
On 2010-01-08 20:39, gardziej wrote:
[...]

Je¶li okoliczno¶ci podane przez autorkę w±tku s± prawdziwe, to szanse na taki scenariusz s± znikome, choć jednak nie zerowe. Parę orzeczeń SP budzi poważnie zastrzeżenia.

Data: 2010-01-08 23:39:26
Autor: marjan
Moja ukradziona domena?
gardziej pisze:
Chore to jakies. Znajduje strone, np. forum, ktore juz istnieje, zakladam sobie dzialalnosc o tej nazwie i kaze im oddac mi domene (wypozycjonowana, z grupa odbiorcow). Nie moze tak byc...

No bo to taka nowa ¶wiecka tradycja jest, że musz± Ci oddać samolot ;)

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2010-01-09 22:13:06
Autor: arekmx
Moja ukradziona domena?

On 2010-01-08 17:04, Liwiusz wrote:

[...]

To dotyczy tylko firm. Konsument może powiedzieć "bujajcie się" NASKowi i s±dowi polubownemu

http://www.rp.pl/artykul/320022_Arbitraz_w_sporach__o_domeny_internetowe_nie_zawsze_mozliwy.html
http://tnij.org/fhf5

--
Arek, arekmx|gazeta.pl