Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!

Data: 2009-04-25 19:51:32
Autor: Nowak Andrzej
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
 Pracujesz w systemie Windows 98. W jaki sposób wykorzystując płytę instalacyjną Windows XP prof. i aktywne połączenie internetowe można sprawdzić czy podzespoły komputera są zgodne z systemem windows?

Data: 2009-04-25 19:57:24
Autor: Radosław Sokół
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
W dniu 25.04.2009 19:51, Nowak Andrzej pisze:
  Pracujesz w systemie Windows 98. W jaki sposĂłb wykorzystujÂąc pÂłytĂŞ

http://www.ntg.prv.pl/

Data: 2009-04-25 20:18:28
Autor: Nowak Andrzej
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
nie nie pracuje na 98 tylko to jest pytanie ze szkoly na poniedzialek ..

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009042517572600grush.one.pl...
W dniu 25.04.2009 19:51, Nowak Andrzej pisze:
  Pracujesz w systemie Windows 98. W jaki sposób wykorzystuj?c p3yte

http://www.ntg.prv.pl/

-- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|

Data: 2009-04-25 20:42:34
Autor: BartekK
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
Nowak Andrzej pisze:
nie nie pracuje na 98 tylko to jest pytanie ze szkoly na poniedzialek ..
No to w poniedziałek dostaniesz pałę. I to nie za zadanie, ale brak umiejętności korzystania z usenetu. I drugą za lenistwo (abonament na google się skończył?)

Data: 2009-04-25 21:44:38
Autor: ToMasz
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
Radosław Sokół pisze:
W dniu 25.04.2009 19:51, Nowak Andrzej pisze:
  Pracujesz w systemie Windows 98. W jaki sposĂłb wykorzystujÂąc pÂłytĂŞ

http://www.ntg.prv.pl/

Mam pytanie do Pana Radosława. Powyższe pytanie dotyczy tak zwanej
informatyki. Tak zwanej, gdyĹź do poprawnej odpowiedzi potrzebna jest
znajomość nie tyle informatyki, co obsługi komercyjnych programów(
systemĂłw operacyjnych) Czy to dalej jest informatyka (w sensie edukacji,
nie twierdze ze Microsoft sprzedaje pralki)? Czy ktoś w ogĂłlnie  pojętym
systemie edukacji zastanawia sie nad tym, ze szkoli sie klientĂłw a nie
uczniĂłw/studentĂłw?

ToMasz

Data: 2009-04-25 21:53:33
Autor: RadoslawF
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
Dnia 2009-04-25 21:44, Użytkownik ToMasz napisał:

Mam pytanie do Pana Radosława. Powyższe pytanie dotyczy tak zwanej
informatyki. Tak zwanej, gdyż do poprawnej odpowiedzi potrzebna jest
znajomość nie tyle informatyki, co obsługi komercyjnych programów(
systemów operacyjnych) Czy to dalej jest informatyka (w sensie edukacji,
nie twierdze ze Microsoft sprzedaje pralki)? Czy ktoś w ogólnie  pojętym
systemie edukacji zastanawia sie nad tym, ze szkoli sie klientów a nie
uczniów/studentów?

Uczyli języków programowania, zostało to mocno skrytykowane bo
nie potrzeba tylu programistów ale osób obsługujących komputery.
Więc teraz w ramach informatyki uczą obsługi komputera i obsługi
"wiodących" programów.

Pozdrawiam

Data: 2009-04-25 20:14:54
Autor: Smok Eustachy
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
Dnia Sat, 25 Apr 2009 21:53:33 +0200, RadoslawF napisał(a):

Dnia 2009-04-25 21:44, Użytkownik ToMasz napisał:
/..../
Uczyli języków programowania, zostało to mocno skrytykowane bo nie
potrzeba tylu programistów ale osób obsługujących komputery. Więc teraz
w ramach informatyki uczą obsługi komputera i obsługi "wiodących"
programĂłw.

Ale Windows 98? Przegięli.
Choć ta tendencja jest słuszna, to trudno się uczy umiejętności obsługi oprogramowania jako takiej. Łatwo - klepania poszczególnych programów.

Data: 2009-04-25 22:22:58
Autor: MC
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
Użytkownik "Smok Eustachy" <Smok@Eustachy.pl> napisał w wiadomości news:gsvqvu$eo8$4news.onet.pl...
[...]

Pewnie mają to w swojej pracowni.

Choć ta tendencja jest słuszna, to trudno się uczy umiejętności obsługi
oprogramowania jako takiej. Łatwo - klepania poszczególnych programów.

Niczego się w ten sposób nie uczy. Taka "wiedza" odejdzie razem z programem którego dotyczy.

Data: 2009-04-25 22:43:40
Autor: Radosław Sokół
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
W dniu 25.04.2009 21:44, ToMasz pisze:
[...]

Nie ma informatyki w nauczaniu podstawowym/średnim. Jest
*edukacja informatyczna*. Polega ona na szkoleniu w *obsłu-
dze* komputera. Nie wiem, jak wygląda program nauczania,
ale chyba prawie całkiem zrezygnowano z nauczania programo-
wania. W pewnym sensie to dobrze, w pewnym źle (algorytmika
i *absolutne podstawy* programowanie w LOGO czy BASICu by
się przydały).

Co do uczenia poszczególnych programów: nie ma sensu uczenie
*szczegółów* poszczególnych programów. Ale zasad warto uczyć.
Na przykład obsługi programów reprezentujących daną kategorię.
Oczywiście, lepiej byłoby uczyć programów otwartych i darmo-
wych, ale spójrzmy prawdzie w oczy: jeżeli ktoś po szkole
średniej idzie do pracy, to będzie wolał znać Worda niż
OpenOffice.org Writer -- po prostu pracodawca chętniej na
niego spojrzy.

Poza tym pamiętaj o obecnym poziomie nauczania i możliwoś-
ciach egzekwowania wiedzy. Nawet nauczenie obsługi Painta
powoli staje się problemem...

Data: 2009-04-25 23:35:44
Autor: qwerty
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości grup > Nie ma informatyki w nauczaniu podstawowym/średnim. Jest
*edukacja informatyczna*. Polega ona na szkoleniu w *obsłu-
dze* komputera. Nie wiem, jak wygląda program nauczania,
ale chyba prawie całkiem zrezygnowano z nauczania programo-
wania.

Oj nie tak dawno właśnie w liceum było programowanie.

W pewnym sensie to dobrze, w pewnym źle (algorytmika
i *absolutne podstawy* programowanie w LOGO czy BASICu by
się przydały).

Jak uczą tylko w turbo pascalu i C (żeby chociaż C++).

Poza tym pamiętaj o obecnym poziomie nauczania i możliwoś-
ciach egzekwowania wiedzy. Nawet nauczenie obsługi Painta
powoli staje się problemem...

Z 2 lata temu widziałem w tv właśnie naukę obsługi ms paint. Niestety nie wiem, czy przerobili materiał z notatnikiem.
Świat schodzi na psy widząc takie rzeczy. Nie zapomnę moich przygód z 486, 8 MB ram i win 95. Komendy w dosie, NC. Teraz nawet dzieciakom nie chce się klikać (muszą mieć wszystko gotowe).

Data: 2009-04-26 13:22:55
Autor: Mariusz Kruk
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
[...]

Wiesz, ja wiem jak się to odbywa w podstawówce. Przychodzi dziecko ze
szkoły i prosi o pomoc, bo pani kazała zrobić prezentację w
PowerPoincie. Przy czym nawet słowem nauczyciel nie raczył poruszyć
najważniejszego tematu - jaki w ogóle jest sens robienia prezentacji.
Istotne było tylko jak się robi kolorowe literki i efekty z cyklu "wieś
tańczy i śpiewa".

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] Wiesz, skopanie czegoś nigdy nie jest syste-
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] mem przykrojonym  do  wymagań  90%  użytkow-

Data: 2009-04-26 17:54:18
Autor: Andrzej S.
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
Mariusz Kruk pisze:

Wiesz, ja wiem jak się to odbywa w podstawówce. Przychodzi dziecko ze
szkoły i prosi o pomoc, bo pani kazała zrobić prezentację w

Kiedys nazywało sie to "albumy", teraz prezentacje.
Zawsze duzo tego bylo w szkole - zarówno dawnej jak
i terazniejszej. Jaka jest wartosc takich prac mozna
by godzinami.

Akurat dobrze jest, ze pani wymaga na komputerze.
Zbieranie tresci, oprawa graficzna, kolorystyka.
Dobra, twórcza zabawa. Wole pomóc w takiej pracy,
niz w wyklejaniu gazetki ...

Ze w PowerPoincie - no cóz - pewenie to dla Pani synonim.
Ale tak naprawde to poza PP nic nie ma.

Nie wiem zatem co masz do zarzucenia szkolnym prezentacjom.

pozdro
--
A S

Data: 2009-04-26 18:11:34
Autor: Mariusz Kruk
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej S."
[...]

Jeszcze raz, powoli i wyraźnie - gdyby to było na, powiedzmy, biologii,
nie miał bym jakichś wielkich pretensji. Ot, "zrób prezentację o
kwiatkach lewego brzegu Warty". Ale to jest wpajanie uczniom na
przedmiocie "informatyka" (czy jak to się tam obecnie nazywa), że
komputera należy używać bezmyślnie. I to jest równie głupie, jak uczenie
na matematyce, które przyciski kalkulatora do czego służą, zamiast
tłumaczyć czym są działania matematyczne.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ This tagline is umop apisdn
\  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2009-04-26 19:13:48
Autor: JoteR
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
"Mariusz Kruk" napisał:

[...]

....umiejętności tworzenia prezentacji. Bo na jakim innym przedmiocie mają się nauczyć, jak to robić? Przecież nie na, powiedzmy, biologii - tam nauczycielka zadając zrobienie prezentacji tematycznej zakłada, że dziecko opanowało umiejętność używania narzędzi do jej tworzenia na lekcjach do tego przeznaczonych. Czyli właśnie informatyce.

JoteR

Data: 2009-04-26 19:24:38
Autor: Mariusz Kruk
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "JoteR"
[...]

Bzdura. To jest właśnie nauka przyciskania klawiszy kalkulatora na
matematyce.
Skoro chcą uczyć prezentacji - ok. Nie mam nic przeciwko temu. Niech
powiedzą _po co_ się robi prezentacje. Niech powiedzą jak wykorzystać
komputer do tego, żeby uzupełnić coś, co robi się bez komputera. Od tego
powinien być ten przedmiot, a nie od tego, żeby zastępować instrukcję
obsługi do jedynego słusznego oprogramowania.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / ORGAN  TRANSPLANTS ARE BEST LEFT TO THE PRO-
|  Kruk@epsilon.eu.org   | FESSIONALS(Bart  Simpson  on  chalkboard  in
| http://epsilon.eu.org/ | episode 1F15)
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2009-04-27 07:45:16
Autor: Andrzej S.
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
Mariusz Kruk pisze:

Jeszcze raz, powoli i wyraźnie - gdyby to było na, powiedzmy, biologii,

Jednakowoż nie mówiles na czym, a ze ogólnie nie.
pozdro
--
A S

Data: 2009-04-27 09:19:26
Autor: Mariusz Kruk
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej S."
Jeszcze raz, powoli i wyraźnie - gdyby to było na, powiedzmy, biologii,
Jednakowoż nie mówiles na czym, a ze ogólnie nie.

Nie, oczywiście. W dyskusji o nauczaniu "informatyki" w szkole
oczywiście tak sobie pisałem o lekcjach zupełnie innego przedmiotu.
Jassssne.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Graph theorists do it discretely.
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2009-04-26 19:03:27
Autor: d530
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!

"Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote in message news:49f483a6$1news.home.net.pl...

Ze w PowerPoincie - no cóz - pewenie to dla Pani synonim.
Ale tak naprawde to poza PP nic nie ma.

Tak naprawdę to jest jeszcze Impress z pakietu Open Office.

O Freelance nie będę mówił, bo jest mało popularny.

Data: 2009-04-27 07:21:09
Autor: Jacek S.
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
Użytkownik "d530" <d530@polbox.com> napisał w wiadomości news:gt24n6$btu$1nemesis.news.neostrada.pl...
"Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote in message news:49f483a6$1news.home.net.pl...

A cały wątek ma tyle wspólnego z tematyką grupy, że chyba zaczne zapełniać KF'a...
--
Jacek S.

Data: 2009-05-02 16:41:01
Autor: Andrzej Lawa
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
ToMasz pisze:

Mam pytanie do Pana Radosława. Powyższe pytanie dotyczy tak zwanej
informatyki.

Co ma do tego teoria informacji?

[...]

Nie. Informatyka to teoria informacji.

Data: 2009-04-25 23:37:05
Autor: qwerty
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
Użytkownik "Nowak Andrzej" <nowak-andrzej74@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gsvj4e$d3r$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Pracujesz w systemie Windows 98. W jaki sposób wykorzystując płytę instalacyjną Windows XP prof. i aktywne połączenie internetowe można sprawdzić czy podzespoły komputera są zgodne z systemem windows?

1. Skonfiguruj czytnik.
2. Znajdź odpowiednią grupę
3. Zapoznaj się z netykietą i faq grupy.
4. Przestań zachowywać się jak dziecko neostrady (chodź już nim jesteś).

Data: 2009-04-26 15:33:29
Autor:
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gsvvq5$cor$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Zawsze czytam takie odpowiedzi gdy piszący  je nie ma nic do napisania na temat

jhr

Data: 2009-04-26 15:47:48
Autor: RadoslawF
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
Dnia 2009-04-26 15:33, Użytkownik jhr@gazeta.pl napisał:

[...]

Takie teksty jak twoje czytam kiedy piszący nie zna się kompletnie
na niczym a jedyne co potrafi to skrytykować przedpiscę i jest
to jego jedyna metoda do zaistnienia na grupach.

Pozdrawiam

Data: 2009-04-26 02:45:26
Autor: Nowak Andrzej
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
W skrócie podsumowanie mojego pytania?

Ja 34 letnie dziecko neostrady korzystajac z usenetu. Zbladzilem szukajac odpowiedniej grupy po tym jak skonczyl mi sie abonament w google z lenistwa nie Zapoznalem się z netykietą i faq grupy. A to wszystko przez nieskonfigurowany czytnik..

Koniec Tematu

Data: 2009-04-26 09:39:51
Autor: RadoslawF
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
Dnia 2009-04-26 02:45, Użytkownik Nowak Andrzej napisał:

[...]

Ludzie normalnie wstydzą się kiedy okazuje się jakimi są idiotami.
No ale jak widzę nadchodzi nowa moda i prawdziwi idioci będą się
szczycić swoim poziomem umysłowym.

Pozdrawiam

Data: 2009-04-26 13:00:54
Autor: Maciej Bojko
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
On Sun, 26 Apr 2009 02:45:26 +0200, "Nowak Andrzej"
<nowak-andrzej74@wp.pl> wrote:

[...]

Co to, u Wszystkich Świętych, jest "abonament w google"?

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2009-04-26 16:57:26
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
Na grupie *pl.comp.pecet*, dnia 26 kwiecień (niedziela),
znalazłem donos TW *Maciej Bojko*,
o treści cytowanej poniżej:

Co to, u Wszystkich Świętych, jest "abonament w google"?

Jak to co?
Nie opłacasz co miesiąc abonamentu na poprawne wyszukiwanie w internecie
poprzez stronę google.pl???
Nie wierzę, przeciez każdy zaglądający tutaj (mam na myśli tę grupę news) o
tym wie i taki abonament opłaca, w przeciwnym razie przy wyszukiwaniu
czegokolwiek poprzez wyżej wspomniana stronę otrzymywałby stosy do niczego
nieprzydatnych linków i kupę takich samych do reklam z cyklu przedłużania
niektórych części ciał, szczególnie męskich części... ;)
--
Dlaczego tyle osób zarabia na ebookach?
http://ebooki.zlotemysli.pl/wiskoler.php

Data: 2009-04-27 09:39:41
Autor: TomaSz.
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
Z pamiętnika internauty.
Własność: '...:::WISKOLER:::...' Wpis z dnia 26-04-2009:

https://ssl.scroogle.org - silnik google, nie ma reklam, nie ma abonamentu
:)

--
TomaSz.

Data: 2009-04-28 10:53:01
Autor: Skalski
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
TomaSz. napisał(a):

https://ssl.scroogle.org - silnik google, nie ma reklam, nie ma abonamentu
:)
troszkę inny ;)
http://goosh.org

--
ks

Data: 2009-04-26 05:35:03
Autor: Jacek
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
Dnia Sat, 25 Apr 2009 19:51:32 +0200, Nowak Andrzej napisał(a):

 Pracujesz w systemie Windows 98. W jaki sposób wykorzystując płytę instalacyjną Windows XP prof. i aktywne połączenie internetowe można sprawdzić czy podzespoły komputera są zgodne z systemem windows?

A ja nie wyobrazam sobie w jaki sposob sprawdzic, czy zasilacz w tym
komputerze jest ZGODNY z systemem windows.

Data: 2009-04-26 23:40:29
Autor: Feromon
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!

Użytkownik "Nowak Andrzej" <nowak-andrzej74@wp.pl> napisał w wiadomości news:gsvj4e$d3r$1nemesis.news.neostrada.pl...
Pracujesz w systemie Windows 98. W jaki sposób wykorzystując płytę instalacyjną Windows XP prof. i aktywne połączenie internetowe można sprawdzić czy podzespoły komputera są zgodne z systemem windows?

A jak się uruchomi instalkę XP pod 98 to nie ma tam pozycji "sprawdź, czy twój komputer jest kompatybilny z XP"?

Feromon

PS. Idiotyczne zadanie, ktoś już wcześniej wspomniał o zasilaczu niezgodnym z Windows....
No i po co do diabła to aktywne łącze internetowe???

Data: 2009-04-26 23:49:57
Autor: JoteR
Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
"Feromon" napisał:

No i po co do diabła to aktywne łącze internetowe???

Żeby zajrzeć do aktualnej HCL? Nie wiem, strzelam.

JoteR

Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!