Moje auto elektryczne ...

Data: 2019-10-05 11:33:41
Autor: kk
Moje auto elektryczne ...
http://niusy.pl/@otomoto.pl/a8c

"
....to moje kolejne autko elektryczne , takie hobby .
autem mozna zrobic na spokojnie 120 km , ja po roku jazdy zrobie 150 , smart ma pompe ciepla wiec nagrzewa sie blyskawicznie , ladowarka 16 amper w 4 godziny naladuje do pelna , mozna korzystac z szybkich ladowarek na miescie ktore do 80% laduja w 20 min.
zastanow sie ile razy jezdzi sie w droge w roku , ja oszczedzam jezdzac imiev 13 tys rocznie a jak lece w trase to biore najnowszego pasata za 200 zl na dobe i mam wszystko w dupie . najlepiej miec taryfe g12w i wtedy naladowanie auta kosztuje 5 zl . wszystko moge opowiedziec tel . po co tesla za pol miliona jak trzeba ja ladowac tydzien z gniazdka jak i tak na noc auto stoi , ma byc tak zeby w ciagu 8 godzin naladowac w nocnej taryfie i 2 godz w ciagu dnia . i koniec z tymi haslami MOZE HOT DOGA , ALBO PUNKCIKI NA, MOZE KARTE ZALOZYC albo WCISNAC PANU DUZA PAROWKE W MALA BULKE I ZALAC KECZUPEM ja pier.... juz tego nie slysze od 2 lat . auto jak nowe z salonu , wystawiam fakture vat 23% ale....ale na pewno zaoszczedzone w urzedzie skarbowym pcc , oraz dokladam stalowe felgi na zime . auto ma niesamowity start z miejsca
"

Data: 2019-10-05 14:00:09
Autor: Budzik
Moje auto elektryczne ...
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

http://niusy.pl/@otomoto.pl/a8c

"
[...]

Kurde, wózek nie wejdzie, a juz zwłaszcza bez składania...

--
Pozdrawia... Budzik
"Początek i koniec zawsze są jednością."

Data: 2019-10-05 21:11:46
Autor: kk
Moje auto elektryczne ...
On 2019-10-05 16:00, Budzik wrote:
[...]

Nie chodziło o bagażnik tylko o ciekawy komentarz.

Samochód ... miejski. Łatwe parkowanie. Używane Twizy kosztuje 30 tys., używany elektryczny Smart 40. Zasięgi odpowiednio 100 i 150km. Bagażnik Smarta jest większy od bagażnika Seicento, ale oczywiście nie da się go powiększyć przez złożenie tylnego siedzenia. Czyli nie przewiozę kosiarki, ale tak ogólnie to mi on wystarczy nie tylko do pracy ale i do dalszego wyjazdu. RSem też kosiarki nie zamierzam przewiozić więc w sumie ok. Niestety z tym zasięgiem musiałbym ładować co 100km, czyli jadąc nad morze musiałbym ładować 6 razy. To co prawda tylko dodatkowe 2h podróży, ale i tak tego nie widzę. No ale ja nad morze jeździć nim nie chcę tylko do pracy i ewentualnie do rodziny, a tu mi zasięgu wystarczy. I jest to jednak pełniejszy pojazd niż Twizy. Klimatyzacja. No i porównując elektrycznego Smarta z benzynowym ... nie trzeba co 100tys km robić remontu silnika.

Data: 2019-10-05 22:06:40
Autor: ToMasz
Moje auto elektryczne ...
Samochód ... miejski. Łatwe parkowanie.
ale zdecyduj się co jest zaletą. 100km zasięgu - to zdecydowanie nie miasto. na miasto najlepszy jest rower albo autobus.
[...]
do dalszego wyjazdu potrzebuję zabrać 4 rowery. takie życie. ale dalszy wyjazd to nie 100km, więc i tak odpada.

No i porównując elektrycznego Smarta z benzynowym ... nie trzeba co 100tys km robić remontu silnika.
pokaż mi silnik benzynowy, albo diesla, po 2000roku, nie uważany jako wadliwy z fabryki, który musi mieć robiony remont po 100tyś. ja Ci mogę pokazać kilka silników których 99% dojechało do 300tyś bez remontów.
rekalma, reklamą. radość radością. ale pieprzenie to pieprzenie

ToMasz

Data: 2019-10-05 22:24:59
Autor: Cavallino
Moje auto elektryczne ...
W dniu 05-10-2019 o 22:06, ToMasz pisze:

[...]

Przecież wyraźnie pisał o Smarcie.
On musi.

Data: 2019-10-05 22:50:59
Autor: kk
Moje auto elektryczne ...
On 2019-10-05 22:06, ToMasz wrote:
Samochód ... miejski. Łatwe parkowanie.
ale zdecyduj się co jest zaletą. 100km zasięgu - to zdecydowanie nie miasto. na miasto najlepszy jest rower albo autobus.

Czego nie rozumiesz? Przecież Ci napisałem co dla mnie jest najlepsze i dlaczego.

[...]

No a ja nie potrzebuję i nawet nie bardzo rozumiem po ..ja zabierać na urlop, jak rozumiem, 4 rowery, no chyba że kamperem, choć oczywiście rozumiem chęć i sens pojeżdżenia rowerem na tym urlopie, ale to sobie mz można rowery wypożyczyć. A jak się naprawdę chce jeździć rowerami to się jeździ a nie je wozi. Może Ty akurat jakoś tam sobie możesz to uzasadnić, w sensie, usprawiedliwić, ale nie wydaje mi się by przeciętny ludzik mógł. Też zwykle nie jeżdżą.

[...]

To Ci mówię, że tak jest w beznzynowym Smarcie. Nie mówię tego z własnego doświadczenia tylko z rozglądania się i słuchania użytkowników. I o inne samochody mi nie chodzi. Mówię tylko dlaczego wwolałbym elektryka od benzyniaka. Mógłbym sobie kupić diesel'a Smarta, ale  ... nie zauważyłem ciekawego opisu takiego jak dla tego elektryka to nie wkleiłem. A tak w ogóle to niczego nie kupuję tylko rozglądam się. Niekiedy można znaleźć rodzynka. Ostatnio np był dobrze wyposażony i zasadniczo całkiem sprawny Twizy z akumulatorem za 13,5 tys+2 tys. wykup. I to koło mnie. No ale Ty pewnie nie chcesz Twizy bo rowerem jeździsz i autobusem.

Data: 2019-10-06 11:59:59
Autor: Budzik
Moje auto elektryczne ...
[...]

Bo wypozyczenie rowera sztuk 1 na tydzien to sobie kilkaset złotych policza.
A ja lubie jezdzic na swoim.
A ze na wakacje (w Polsce) jezdze busem to sobie biore rowery i co tylko mi do głowy wpadnie :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

Data: 2019-10-06 13:29:49
Autor: Kris
Moje auto elektryczne ...
W dniu niedziela, 6 października 2019 14:00:01 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

A ze na wakacje (w Polsce) jezdze busem to sobie biore rowery i co tylko mi do głowy wpadnie :)

A dzieciak na pace między rowerami czy za siedzeniami w busie wciśniety?;)

Data: 2019-10-07 07:59:58
Autor: Budzik
Moje auto elektryczne ...
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

A ze na wakacje (w Polsce) jezdze busem to sobie biore rowery i co
tylko mi do głowy wpadnie :)

A dzieciak na pace między rowerami czy za siedzeniami w busie
wciśniety?;)
Z przodu sa trzy miejsca.
Na razie dorobiłem sie tylko jednego potomka, wiec fotelik dzieciecy ląduje na srodkowym miejscu i problemu nie ma.

P.S. Za dzieciaka jezdzilismy tak jak piszesz - rodzice z przodu a ja z bratem impreza z tyłu na pace. Ale to inne czasy były.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

Data: 2019-10-06 14:10:40
Autor: ToMasz
Moje auto elektryczne ...
No ale Ty pewnie nie chcesz Twizy bo rowerem jeździsz i autobusem.

masz fajne hobby - duży plus. jesteś testerem nowej technologii - duży plus. chcesz zachęcić innych - też fajnie. ale jak zaczynasz podawać argumenty z dupy - to już baaaardzo nie fajnie. Pisz co chcesz, ale nie ściemniaj. że TY nie widzisz, albo nie odczuwasz wad elektryka, to nie znaczy ze  w okolicy osoby czytającej Twoje zwierzenia, jest darmowa ładowarka, że przełkną problemy z ogrzewaniem i zasięgiem. To samo w drugą stronę. wielu z nas jeździ nieco drożej niż Ty na elekrtykiem, a nie o rząd wielkości drożej. również na stacji paliw nigdy nie słyszałem żeby mnie ktoś nagabywał punktami albo hot dogiem. A już następujące porównanie: Zakup elektryka plus tania energia, lub zakup spalinowego auta na lpg/diesla plus droższe paliwo, zakładając normalną jazdę wogóle nie wychodzi korzystnie dla elektryka. 2zł/litrLPG razy 8litrów na 100 masz 16zł. przy 10 tyś km rocznie masz 1600zł!!! Czy warto sobie zawracać głowę? A co jak Ci akumulatory zdechną ze starości? Znowu bajki o tym że w telefonie za 4 tyś złotych bateria wytrzymuje 2 lata a w samochodzie 10lat albo i więcej?

ToMasz

Ps a teaz z innej beczki. na dzień dzisiejszy, są pewne preferencje dla pojazdów elektrycznych. ładowanie, miejsca parkingowe, wjazd "głębiej" w miasto. Inwalidzi też mają swoje preferencje na parkingach, ale tu już widać, że kto pierwszy ten lepszy. nadejdzie moment, gdy na darmowy prąd będie tylu chętnych, ze przestanie być darmowy. że na miejsca parkingowe będie tylu chętnych że wystarczy dla mniej niż jednego procenta. wtedy wrócimy do koncepcji którą Ty możesz jedynie odsunąć w czasie. miast bez samochodów - rowerem, hulajnogą lub z buta dwa kilometry. Auta niezależnie od sposobu zasilania postoją na parkingach w okół miast a w gęstej zabudowie jeździć będą jednoślady. I w brew zdrowemu rozsądkowi ocieplenie klimatyczne przesuwa Polskę w stronę krajów w których jednośladu można używać cały rok.

Data: 2019-10-06 21:47:30
Autor: kk
Moje auto elektryczne ...
On 2019-10-06 14:10, ToMasz wrote:
No ale Ty pewnie nie chcesz Twizy bo rowerem jeździsz i autobusem.

masz fajne hobby - duży plus. jesteś testerem nowej technologii - duży plus.

Chyba nie zostałem dobrze zrozumiany. Gość na otomoto zeznał co skopiowałem. Skopiowałem bo mi się spodobało i chyba odnosi się do tego co tutaj było już dyskutowane. Nie wiem, myślisz, że gość czyta tę grupę?

chcesz zachęcić innych - też fajnie.

Sam nie wiem czy chcę zachęcić innych czy siebie.

ale jak zaczynasz podawać argumenty z dupy -

O nie nie nie, akurat jak chodzi o argumenty z d..y to Ty jesteś tutaj specjalistą.

[...]

No przecież elektryczny Smart ma ogrzewanie oraz przyzwoity zasięg. Napisałem jaki i do czego można czy warto go używać.

To samo w drugą stronę. wielu z nas jeździ nieco drożej niż Ty na elekrtykiem, a nie o rząd wielkości drożej.

Ale co to kogo obchodzi? Elektryki są dla ekologii a nie tańszego jeżdżenia.

również na stacji paliw nigdy nie słyszałem żeby mnie ktoś nagabywał punktami albo hot dogiem.

A czym? Nie odzywasz się do nikogo i nie rozglądasz?

[...]

No i znowu, co to kogo obchodzi?

Czy warto sobie zawracać głowę? A co jak Ci akumulatory zdechną ze starości?

8 lat gwarancji

Znowu bajki o tym że w telefonie za 4 tyś złotych bateria wytrzymuje 2 lata a w samochodzie 10lat albo i więcej?

No skoro producent daje 8 lat gwarancji a w telefonie 6 miesięcy to chyba nie trzeba się przejmować. Szczególnie jak, tak jak Ty, nie posiada się elektryka.

[...]

Ależ mnie to w ogóle nie obchodzi.

miast bez samochodów - rowerem, hulajnogą lub z buta dwa kilometry.

Czym Ty się przejmujesz? Mną?

Auta niezależnie od sposobu zasilania postoją na parkingach w okół miast a w gęstej zabudowie jeździć będą jednoślady.

Nie ma szans, ludzie nie chcą jeździć jednośladami tylko samochodami. Twizy, Smart byłyby optymalne, ale ... nie zachęcają ceną.

I w brew zdrowemu rozsądkowi ocieplenie klimatyczne przesuwa Polskę w stronę krajów w których jednośladu można używać cały rok.

Jutro poniedziałek, chętnie przejechałbym się do pracy moim elektrycznym skuterem, ale coś koło zera ma być, więc pojadę ... RSem. I wszystko czym się będę przejmował to odnalezieniem miejsca do zaparkowania. Chętnie pojechałbym Twizy albo Smartem, ale ... no nie mam póki co.

Data: 2019-10-05 20:02:32
Autor: Marcin N
Moje auto elektryczne ...
W dniu 2019-10-05 o 11:33, kk pisze:
a jak lece w trase to biore najnowszego pasata za 200 zl na dobe i mam wszystko w dupie

Czy rzeczywiście wynajem nowego Passata kosztuje 200 zł na dobę?

--
MN

Data: 2019-10-05 20:09:49
Autor: ddddddddddddd
Moje auto elektryczne ...
W dniu 05.10.2019 o 19:02, Marcin N pisze:
W dniu 2019-10-05 o 11:33, kk pisze:
a jak lece w trase to biore najnowszego pasata za 200 zl na dobe i mam wszystko w dupie

Czy rzeczywiście wynajem nowego Passata kosztuje 200 zł na dobę?

jest szansa, ja za miesiąc biorę najtańsze auto z lotniska we Wrocławiu za 75zł/3dni (+79zł dodatkowy kierowca ;), za najtańsze auto 2 tygodnie temu we Włoszech płaciłem 42 euro za tydzień (dodatkowy kierowca był wliczony)
Passat powinien się w 200zł/dzień zmieścić, po sezonie (choć nie wiem jak tam sezony są) może być taniej, w trakcie sezonu (święta itp) drożej (chyba że zarezerwujesz wcześniej)

Lukasz

Data: 2019-10-06 00:19:39
Autor: J.F.
Moje auto elektryczne ...
Dnia Sat, 5 Oct 2019 20:09:49 +0100, ddddddddddddd napisał(a):
[...]

Jakos dziwnie malo. To aby na pewno samochod byl ? :-)

J.

Data: 2019-10-06 07:12:16
Autor: Mateusz Viste
Moje auto elektryczne ...
On Sun, 06 Oct 2019 00:19:39 +0200, J.F. wrote:

[...]

Takie ceny. Mi zdarza się okazjonalnie wypożyczać samochód żeby pojechać na lotnisko. Najtańsza opcja (Clio) w pobliskim markecie: 5 euro/dzień. Ew. większe Tipo jest za 6.

Mateusz

Data: 2019-10-06 21:31:59
Autor: japanizer
Moje auto elektryczne ...
On Sunday, October 6, 2019 at 4:12:18 PM UTC+9, Mateusz Viste wrote:

Takie ceny. Mi zdarza się okazjonalnie wypożyczać samochód żeby pojechać na lotnisko. Najtańsza opcja (Clio) w pobliskim markecie: 5 euro/dzień. Ew. większe Tipo jest za 6.

Hmm, jak im to się zwraca?

5 EUR x 365 = 1825 EUR

No ale wiadomo, auto nie jest wypożyczone codziennie, więc pewnie roczny przychód to maksymalnie 1500 EUR.

Najtańsze Clio kosztuje, powiedzmy, 15000 EUR.

Musieli by wypożyczać 10 lat, aby ten Clio w ogóle się zwrócił. No i musiałby się nie psuć, nie brudzić i w ogóle być 100% bezserwisowy.

Data: 2019-10-07 06:44:55
Autor: Marcin N
Moje auto elektryczne ...
W dniu 2019-10-07 o 06:31, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Też mi się to nie spina.
Słyszałem, że zyski opierają na ubezpieczeniu. Jest bardzo drogim obowiązkowym dodatkiem - o ile nie masz prywatnego.

--
MN

Data: 2019-10-07 07:53:49
Autor: Mateusz Viste
Moje auto elektryczne ...
On Mon, 07 Oct 2019 06:44:55 +0200, Marcin N wrote:
Słyszałem, że zyski opierają na ubezpieczeniu. Jest bardzo drogim
obowiązkowym dodatkiem - o ile nie masz prywatnego.

Nie, nie ma nic takiego - ubezpieczenie jest ich. Co prawda można wykupić tzw. "gwarancję", czysto opcjonalną, która spowoduje obniżenie franczyzy w razie uszkodzeń z 1500 EUR do 300 EUR.

Ja tego nigdy nie brałem, i w żaden sposób nikt mnie do tego nie namawiał, poza wskazaniem że istnieje i na czym polega.

Mateusz

Data: 2019-10-07 10:22:18
Autor: J.F.
Moje auto elektryczne ...
Dnia 07 Oct 2019 07:53:49 GMT, Mateusz Viste napisał(a):
[...]

To moze na tych 1500 euro zarabiaja ? :-)

J.

Data: 2019-10-07 08:32:56
Autor: Mateusz Viste
Moje auto elektryczne ...
On Mon, 07 Oct 2019 10:22:18 +0200, J.F. wrote:

[...]

Nie, to też na pewno nie. Nigdy żadnego naciągactwa z ich strony nie doświadczyłem. Dwa lata temu zdarzyło mi się nawet zwrócić auto z pękniętym zderzakiem (zima, wąska i stroma uliczka, twingo na letnich oponach...).

Żadnych problemów nie robili - spisali protokół, a po tygodniu przysłali mailem kosztorys z lokalnego warsztatu na jakieś 350 euro (części + montaż + lakierowanie), z pytaniem czy mi to odpowiada, czy też wolałbym wypożyczyć auto na 1 dzień żeby oddać je do naprawy gdzieś indziej.

Mateusz

Data: 2019-10-07 09:59:57
Autor: Budzik
Moje auto elektryczne ...
Użytkownik Mateusz Viste mateusz@nie.pamietam ...

[...]

Wypozyczyli ci zima auto na letnich oponach a potem ządali zapłaty?

--
Pozdrawia... Budzik
Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

Data: 2019-10-07 11:56:48
Autor: Mateusz Viste
Moje auto elektryczne ...
On Mon, 07 Oct 2019 09:59:57 +0000, Budzik wrote:

[...]

Hmm, może to nie były "letnie", tylko jakieś "wielosezonowe"? Nie pomnę. Na pewno nie zimówki - wypożyczalnie raczej nie bawią się w zimówki, poza tymi alpejskimi.

Mateusz

Data: 2019-10-07 15:59:56
Autor: Budzik
Moje auto elektryczne ...
[...]

Rozumiem. Jak całoroczne to nie ma punktu zaczepienia.

--
Pozdrawia... Budzik
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."  Mark Twain

Data: 2019-10-07 07:54:28
Autor: abn140
Moje auto elektryczne ...
o ile nie masz prywatnego.
nie wiem jak ci mali, ale pare lat temu rozmawialem z kims z niemiec jak to u sixsta i innych wielkich dziala.
auta ciagle nowe, ceny i kalkulacja jak wyzej.
okazuje sie ze oni wlasciwie na wynajmnie nie zarabiaja. pewnie jak piszesz - ubezpieczenia i dodatkowe jakies doplaty itp.
ale  glownie na roznicach w cenie aut. zamawiaja po 1000 bmw 7 , i to co roku, czy tam 10 000 golfow to rabaty idza w nieskonczonosc.
a firmy samochodowe niejako musza skarmiac tych najwiekszych bo diabelnie czesto sie zdaza ze gosc wynajmujacy przypadkowo dany model 'zakochuje' sie i potem bierze taki specjalnie dla siebie. jazda probna a wypozyczka na trzy dni to jednak nie to samo.
ile w tym prawdy to oczywiscie tajemnica kosmosu....

Data: 2019-10-07 07:05:29
Autor: ddddddddddddd
Moje auto elektryczne ...
W dniu 07.10.2019 o 05:31, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Włochy ogólnie ciekawe były - w regulaminie było, że rysy poniżej xx mm (chyba 40mm) i uszkodzenia poniżej xx cm2 olewają ;)

raczej normalnie poprzez porównywarki (bezpośrednio drożej)
Co ciekawe przy wyszukiwaniu pokazało ok. 104zł za 3 dni, ale przy wypełnianiu formularza nastąpiła rekalkulacja i po zmianie miejsca zamieszkania z PL na UK wyszło 79zł ;)

[...]

1) w tej cenie w gorącym okresie nie wypożyczysz
2) lepiej gdy auto zarobi 5eur niż nie zarobi nic - a że wypożyczalni i aut sporo, to takie auta trafiają się często
3) stojące auto zajmuje miejsce np. pod lotniskiem dla kolejnego, więc może to mieć jakiś dodatkowy sens

[...]

Po pierwsze trzeba by zapytać za ile kupią 1000 takich samochodów. Po drugie nie możesz liczyć na 10 lat, te auta po 2-3 latach będą sprzedane (i to w dość dobrej cenie, bo z przebiegiem 30 czy 50.000km) - wydaje mi się, że różnica pomiędzy ceną zakupu a sprzedaży jest niewielka i te 5 eur to może być próg opłacalności. Do tego zawsze próbujemy wciskać ubezpieczenie za 7euro i co jakiś czas ktoś je kupi (a może nawet często?)

Lukasz

Data: 2019-10-07 07:51:30
Autor: Mateusz Viste
Moje auto elektryczne ...
On Sun, 06 Oct 2019 21:31:59 -0700, japanizer wrote:

[...]

Nie wiem, nie pytałem.

Najtańsze Clio kosztuje, powiedzmy, 15000 EUR.

Bądźmy ściśli: 12'000 EUR. Lecz nie sądzę, by oni kupowali samochody po cenach katalogowych.

Musieli by wypożyczać 10 lat, aby ten Clio w ogóle się zwrócił.

Z tego co mówił mi parkingowy, to samochody wymieniają na nowe co 3 lata.

musiałby się nie psuć, nie brudzić i w ogóle być 100% bezserwisowy.

Serwisowanie jest zależne od kilometrów, a za te obowiązuje dodatkowa stawka. 5 EUR/dzień to za posiedzenie sobie na parkingu. Aby pojeździć dochodzi bodajże 0.09 EUR/km. Ale to chyba wszędzie tak jest?

Mateusz

Data: 2019-10-07 19:37:47
Autor: ddddddddddddd
Moje auto elektryczne ...
Serwisowanie jest zależne od kilometrów, a za te obowiązuje dodatkowa
stawka. 5 EUR/dzień to za posiedzenie sobie na parkingu. Aby pojeździć
dochodzi bodajże 0.09 EUR/km. Ale to chyba wszędzie tak jest?

nie wszędzie, to raczej zależne od wypożyczalni. Teraz biorąc auto w Polsce nie brałem pierwszego z brzegu, a drugie z brzegu ;) właśnie ze względu na brak limitu km (w obrębie kraju)
Dużo nie wypożyczam, ale opcje z limitem km trafiały mi się rzadko.
Ja obstawiam że jednak zarabiają dzięki niskiej cenie zakupu + dodatkowe ubezpieczenie - bo chyba w Polsce trzeba się ubezpieczyć przez wypożyczalnię- lub nie ubezpieczać wcale (nie można wykupić ubezpieczenia w niezależnej firmie), z resztą wielu ludzi nie wie że może takie ubezpieczenie wykupić gdzieś indziej, a we Włoszech strasznie próbowali mimo wszystko swoje ubezpieczenie wcisnąć, twierdząc że żadne inne nie zadziała..

Lukasz

Data: 2019-10-07 07:59:58
Autor: Budzik
Moje auto elektryczne ...
Użytkownik  japanizer@japanizer.org ...

[...]

Podobno (słyszałem takie informacje zarówno od ludzi pracujacych w wypozyczalniach oraz w duzych firmach ogólnoeuropejskich) kupujac iles tysiecy aut na raz płaca za takie auto jakies +- połowe ceny katalogowej.
Wypozyczaja rok - dwa i sprzedaja drozej niz kupili.

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiarą można manipulować. Tylko

Data: 2019-10-07 08:12:10
Autor: Mateusz Viste
Moje auto elektryczne ...
> [...]

Takie ceny. Mi zdarza się okazjonalnie wypożyczać samochód żeby
pojechać na lotnisko. Najtańsza opcja (Clio) w pobliskim markecie: 5

Oj mój błąd - teraz się spostrzegłem!

Najtańsza opcja to nie Clio za 5 Eur/doba, tylko Twingo za 4 Eur/doba.
  Twingo: 4 Eur/doba
  Clio  : 5 Eur/doba
  Tipo  : 6 Eur/doba

Mateusz

Data: 2019-10-07 09:35:51
Autor: J.F.
Moje auto elektryczne ...
Dnia Sun, 6 Oct 2019 21:31:59 -0700 (PDT), japanizer@japanizer.org
napisał(a):
[...]

Raczej sprzedaja po 3 latach. Albo 3-letni leasing.
A i tak cos malo. Nie da sie Clio za 10k euro kupic ? Szczegolnie hurtem.
A - z klima.

3*1800 = 5400 euro
i jakby zaczyna byc realne ... ale gdzie tu zysk.

I za ile zejdzie auto z wypozyczalni ... choc nie - bedzie sie ladnie
nazywac "poleasingowe".

No i musiałby się nie psuć, nie brudzić i w ogóle być 100% bezserwisowy.

3 lata to awarie na gwarancji.

J.

Data: 2019-10-06 11:32:30
Autor: RoMan Mandziejewicz
Moje auto elektryczne ...
Hello Mateusz,

Sunday, October 6, 2019, 9:12:16 AM, you wrote:

[...]

Kilkanaście lat temu Avis za Yarisa golasa chciał 300 PLN/dobę...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-10-06 19:27:19
Autor: nadir
Moje auto elektryczne ...

Takie ceny. Mi zdarza się okazjonalnie wypożyczać samochód żeby pojechać
na lotnisko. Najtańsza opcja (Clio) w pobliskim markecie: 5 euro/dzień.
Ew. większe Tipo jest za 6.

Gdyby u nas były takie ceny, to bym od razu z jednego z samochodów zrezygnował.

Data: 2019-10-07 22:56:01
Autor: P.B.
Moje auto elektryczne ...
Dnia Sun, 6 Oct 2019 19:27:19 +0200, nadir napisał(a):

[...]

W MiiMove Astra 150kM z automatem kosztuje 100PLN za dobę plus spalone
paliwo. Dlatego z żoną mamy teraz jeden samochód, a jak potrzebujemy dwóch,
to bierzemy MiiMove. Passat za 200PLN na dobę nie wydaje się jakoś strasznie tani ani drogi.
Taka Astra jak MiiMove kosztuje 94k.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2019-10-09 23:48:00
Autor: nadir
Moje auto elektryczne ...
W dniu 2019-10-07 o 22:56, P.B. pisze:

W MiiMove Astra 150kM z automatem kosztuje 100PLN za dobę plus spalone
paliwo. Dlatego z żoną mamy teraz jeden samochód, a jak potrzebujemy dwóch,
to bierzemy MiiMove.

6 euro po dzisiejszym kursie to jest około 26zł, Astra nie jest ani 4x szybsza, ani 4x większa od Tipo. Dla celów, do których ja używam samochodów, mi to się nie kalkuluje. No i najważniejsze, w mojej okolicy nie ma MiiMove, więc nadal użytkuje 2 samochody z musu, a trzeci jako hobby.

Passat za 200PLN na dobę nie wydaje się jakoś strasznie tani ani drogi.

To zależy co i jak się liczy.

Taka Astra jak MiiMove kosztuje 94k.

Jak pożyczam auto na dni czy godziny, to jego cena tak średnio mnie interesuje.

Data: 2019-10-09 23:09:06
Autor: darek12345
Moje auto elektryczne ...
Cena za wynajem rzędu kilku euro za dobę to raczej nie w Polsce. Przed chwilą sprawdziłem kilka wypożyczalni w Warszawie i wypożyczając samochód na jeden dzień (24 h) nigdzie nie wychodzi taniej niż 100 zł za dobę. Nawet jak się wybierze najmniejszy samochód i najtańszą opcję, bez żadnych dodatków.

Data: 2019-10-10 20:35:45
Autor: kk
Moje auto elektryczne ...
On 2019-10-10 08:09, darek12345@gmail.com wrote:
[...]

https://www.pozycz-mnie.pl/
http://smart4u.com.pl/

Jak wybierasz "Smart" to ile wychodzi?

Data: 2019-10-10 22:25:08
Autor: darek12345
Moje auto elektryczne ...

> Cena za wynajem rzędu kilku euro za dobę to raczej nie w Polsce. Przed chwilą sprawdziłem kilka wypożyczalni w Warszawie i wypożyczając samochód na jeden dzień (24 h) nigdzie nie wychodzi taniej niż 100 zł za dobę. Nawet jak się wybierze najmniejszy samochód i najtańszą opcję, bez żadnych dodatków.
> [...]

Dzięki za podane linki. Rzeczywiście jest trochę taniej niż w ofertach, na które trafiłem.
W tym pierwszym przypadku rzeczywiście jest taniej niż 100 zł na dobę, bo wychodzi 72 zł za dobę za smarta. Tylko to nadal nie jest kilka euro za dobę tylko kilkanaście euro.
Poza tym po przekroczeniu 150 km dziennie trzeba zapłacić dodatkowo 30 gr za km (w tej drugiej firmie, którą podałeś aż 1 zł/km po przekroczeniu 120 km na dobę).
Inny problem to taki, że ze względu na ograniczone godziny pracy wypożyczalni (10-18), to jeśli chciałbym mieć samochód na przykład od godz. 8 do 20 (czyli zaledwie 12 h), to muszę go wynająć na dwie doby.
Tak więc tanio nie wychodzi.

Data: 2019-10-11 07:07:36
Autor: ddddddddddddd
Moje auto elektryczne ...
W dniu 11.10.2019 o 06:25, darek12345@gmail.com pisze:

[...]

myślę że problemem może być krótki termin najmu, ew. najem na ostatnią chwilę.
Sprawdziłem przykładowy termin w listopadzie we Wrocławiu (kwoty za cały najem):
- od piątku do poniedziałku (3 dni): 106zł
- od poniedziałku do czwartku (3 dni): 123zł
- od piątku do soboty lub od poniedziałku do wtorku (1 dzień): 95zł

Jakby nie patrzeć auto po każdym najmie musi być sprawdzone, umyte i odkurzone, co przy najmie na 1 dzień stanowi większy koszt...

p.s. z porównywarek najczęściej najtaniej mi wychodzi https://car-hire.ryanair.com (dodatkowo ostatnio zmniejszyło mi cenę, gdy zmieniłem miejsce zamieszkania z PL na UK, więc dla Polski może być drożej, i to nie koniecznie tylko w tej wyszukiwarce...)

Lukasz

Data: 2019-10-10 23:29:10
Autor: darek12345
Moje auto elektryczne ...

[...]

Dzięki za link. Oferty w tej wyszukiwarce z mojego punktu widzenia są bardziej atrakcyjne, bo za ok. 80 zł można mieć samochód od rana do wieczora bez limitu kilometrów.

Data: 2019-10-11 11:48:51
Autor: ddddddddddddd
Moje auto elektryczne ...
W dniu 11.10.2019 o 07:29, darek12345@gmail.com pisze:

[...]

zwykle sprawdzam w kilku miejscach, ale w ostatnich dwóch latach rezerwowałem tylko tam bo było najtaniej (aczkolwiek jak potrzeba czegoś więcej, np. dodatkowy kierowca czy wyjazd poza granice, to warto też sprawdzić gdzieś indziej). Fakt, że nigdy nie brałem auta z limitem km - nawet jak nie zależało mi na tym (bo wiedziałem że zrobię max 200km), to i tak oferta bez limitu była najlepsza.
za 80zł od rana do wieczora...albo za 100zł na 3 dni? :)
No i trzeba pamiętać że to z wkładem własnym w razie uszkodzenia, no i kartę kredytową trzeba mieć (ja mam właśnie po to...)

Lukasz

Data: 2019-10-11 06:18:26
Autor: darek12345
Moje auto elektryczne ...

za 80zł od rana do wieczora...albo za 100zł na 3 dni? :)
No i trzeba pamiętać że to z wkładem własnym w razie uszkodzenia, no i kartę kredytową trzeba mieć (ja mam właśnie po to...)

Myślę, że warto skorzystać z takiego wypożyczenia na kilka dni, jak się planuje zakup jakiegoś samochodu. Można przetestować jakiś konkretny model przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie. Tylko jak widzę, to prawie wszystkie dostępne samochody mają silniki benzynowe a diesli prawie nie ma.
Karta debetowa nie wystarczy?

Data: 2019-10-11 16:51:54
Autor: ddddddddddddd
Moje auto elektryczne ...
W dniu 11.10.2019 o 14:18, darek12345@gmail.com pisze:

[...]

tu raczej trzeba wykonać telefon do wypożyczalni, zwykle jest info np. Fiat 500 lub podobny - podobny oznacza że możesz dostać smarta z automatem albo Focusa bo mniejszych nie mają...

Tylko jak widzę, to prawie wszystkie dostępne samochody mają silniki benzynowe a diesli prawie nie ma.
Karta debetowa nie wystarczy?

zwykle wymagają kredytówki bo robią ci na niej blokadę, raz w PL zrobiłem to na debetówce, ale zwykle nawet nie chcą debetówki mieć w ręce (tzn. zapłacić możesz debetową, ale blokadę chcą na kredytówce, przy niskich cenach blokady rzędu 1000eur to norma)

Lukasz

Data: 2019-10-11 18:22:16
Autor: Cavallino
Moje auto elektryczne ...
W dniu 11-10-2019 o 17:51, ddddddddddddd pisze:
[...]

Alternatywą jest wpłata kaucji gotówką (lub kartą).

Data: 2019-10-11 19:49:21
Autor: ddddddddddddd
Moje auto elektryczne ...
W dniu 11.10.2019 o 17:22, Cavallino pisze:
[...]

pytanie czy w każdej wypożyczalni, no i pewnie trzeba o tym wcześniej pomyśleć. Z kartą myśleć nie trzeba ;)

Lukasz

Data: 2019-10-13 23:56:02
Autor: WS
Moje auto elektryczne ...
On Friday, October 11, 2019 at 5:52:19 PM UTC+2, ddddddddddddd wrote:

tu raczej trzeba wykonać telefon do wypożyczalni, zwykle jest info np. Fiat 500 lub podobny - podobny oznacza że możesz dostać smarta z automatem albo Focusa bo mniejszych nie mają...

dokladnie, np. ja ostatnio rezerwowalem Citroena C3 benzyna (najtansze diesle byly z 50% drozsze - jakas alfa), a dostalem Opla Crossland X diesla (byc chcieli mi dac cos jeszcze innego, bo mila pani pytala, czy zamiast manuala moze byc automat, ale uparlem sie na manualna skrzynie-taka zamawialem ;) )

BTW byla mocno niezadowolona, ze nie chcialem extra ubezpieczenia wykupic, obnizajacego przy okazji kaucje (juz nie pamietam, ale drozej o ceny wynajmu )

> Karta debetowa nie wystarczy?

Ja miale w warunkach wpisane, ze tylko karta __kredytowa__ (tylko Visa/MC/DC/AEx), z czerwonym dopiskiem "debetowe i gotowka nie sa akceptowane!"

Data: 2019-10-14 16:16:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
Moje auto elektryczne ...
Hello WS,

Monday, October 14, 2019, 8:56:02 AM, you wrote:

[...]

Karta debetowa nie wystarczy?
Ja miale w warunkach wpisane, ze tylko karta __kredytowa__ (tylko
Visa/MC/DC/AEx), z czerwonym dopiskiem "debetowe i gotowka nie sa akceptowane!"

Na debetowej nie można założyć blokady tak jak na kredytowej.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-10-14 16:40:15
Autor: J.F.
Moje auto elektryczne ...
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3825420967$20191014161604@squadack.com...
[...]

Nie mozna ?
Polowa platnosci wpada mi najpierw w "blokade".
Na stacji samoobslugowej tez nie ma problemu - najpierw blokuje np 200zl, a potem rozlicza tyle ile wyszlo.

Ale moze to jakies inne blokady ?

Na pewno kredytowka jest jakims objawem zaufania - przynajmniej bank klientowi ufa ..

J.

Data: 2019-10-15 10:31:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
Moje auto elektryczne ...
Hello J.F.,

[...]

Zapewne. Może na debetowej tylko krótkotrwałe?

Zauważyłem różnicę przy płatności za usługi Google. Jak była ustawiona
kredytowa, to blokada wskakiwała 19-go każdego miesiąca a 21-go
wskakiwało potrącenie. Niestety, niezależne od blokady. I bank mnie co
miesiąc wkurwiał trzymaniem przez 14 dni, akurat okrakiem na okresie
rozliczeniowym, pieniędzy bez sensu.
Zmieniłem płatność na debetową - nie ma blokad 19-go.

Na pewno kredytowka jest jakims objawem zaufania - przynajmniej bank klientowi ufa ..

W momencie, gdy banki wciskają karty nawet żebrakom?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-10-15 12:10:17
Autor: J.F.
Moje auto elektryczne ...
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1421223398$20191015103147@squadack.com...
Hello J.F.,
Na pewno kredytowka jest jakims objawem zaufania - przynajmniej bank
klientowi ufa ..

W momencie, gdy banki wciskają karty nawet żebrakom?

Ale debetowe.
Bo kredytowe ... zebrak wyda, ale nie splaci ...

J.

Data: 2019-10-15 12:54:58
Autor: RoMan Mandziejewicz
Moje auto elektryczne ...
Hello J.F.,

Tuesday, October 15, 2019, 12:10:17 PM, you wrote:

[...]

Kredytowe też.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-10-15 14:15:58
Autor: J.F.
Moje auto elektryczne ...
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8034146099$20191015125459@squadack.com...
[...]

Gdzie tak wydaja ?

J.

Data: 2019-10-15 04:26:35
Autor: Kris
Moje auto elektryczne ...
W dniu poniedziałek, 14 października 2019 16:16:05 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Na debetowej nie można założyć blokady tak jak na kredytowej.
Można
Na dzisiaj niektórych kart nie odróżnisz czy to debetówka czy kredytówka.

Data: 2019-10-06 19:42:40
Autor: Janusz
Moje auto elektryczne ...
[...]

Ten kierownik jest jakby trochę mniej zadowolony ze swojego elektryka
https://e.autokult.pl/35108,australijczyk-chcial-wymienic-akumulator-w-leafie-serwis-zazadal-88-tys-zl

W skrócie, aku z powodu klimatu i brak chłodzenia padł tak że ma zasięg 40km
z teoretycznych 175, stało się to po 7 latach użytkowania, serwis za wymianę
chce w przeliczeniu 88kzł, importer się dowiedział i zaproponował w cenie 10k$ nowe aku ale australiczyk ma ich w nosie i kupi teslę 3.

Jak  z tego widać z elektryków to tylko tesle a reszta to wózki golfowe,
przypomina mi sie artykuł inżyniera z niemiec który podobnie to podsumował,
tesla a potem długo nic.

PS ale mnie to nie kręci.
--
Janusz

Data: 2019-10-06 23:08:35
Autor: Cavallino
Moje auto elektryczne ...
W dniu 06-10-2019 o 19:42, Janusz pisze:

Jak  z tego widać z elektryków to tylko tesle a reszta to wózki golfowe,

Eee tam, Hyundai czy Kia też już mają modele zdolne przejechać 450 km, ale kosztujące ułamek ceny Tesli.

Data: 2019-10-11 09:48:27
Autor: robot
Moje auto elektryczne ...
W dniu 2019-10-06 o 19:42, Janusz pisze:
[...]

No to jak australijczyk z austrii i jeden niemiec, do tego inzynijer tako samo muwiom, to mus prawda jest.

Data: 2019-10-07 06:47:14
Autor: Marcin N
Moje auto elektryczne ...
[...]

Dlaczego ten mały samochodzik waży 1200 kg? Powariowali...

https://autokult.pl/31560,smart-eq-forfour-test,all

--
MN

Data: 2019-10-07 08:58:10
Autor: kk
Moje auto elektryczne ...
On 2019-10-07 06:47, Marcin N wrote:
[...]

Smart ForFour

1200kg waży nielektryczny Renault Wind oparty zresztą o wzmiankowany w artykule Twingo to czemu elektryczny Smart ForFour miałby ważyć mniej? Raczej należałoby się zaoytać jakim cudem tylko tyle.

Data: 2019-10-11 12:32:29
Autor: robot
Moje auto elektryczne ...
W dniu 2019-10-07 o 06:47, Marcin N pisze:
[...]

  No nieźle.
Dla szybkiego porównania powiem, że moja stara avensis 2.0 ważyła 1260 kg.

Data: 2019-10-07 07:34:11
Autor: z
Moje auto elektryczne ...
Jak jest takie zajebiste to po co sprzedaje?
A jak już to nie ma rodziny znajomych? ;-)
Tyle zaoszczędził i chce jeszcze wyrwać maksymalną cenę?

Moje auto elektryczne ...