Moje boje z wyciszaniem PC + MONITOR LED

Data: 2012-07-28 14:00:57
Autor: BartekK
Moje boje z wyciszaniem PC + MONITOR LED
W dniu 2012-07-28 08:31, tryton pisze:
graficzną wiatrakową i zainstalowałem drogą pasywną(300zł sic!),
zacząłem słyszeć wentylator CPU, no to zainstalowałem drogi radiator
pasywny za 100zł,
A chłodzeniem czipsetu się zająłeś? Czy za chwilę będziesz szukać powodu czarodziejskich resetów/zwisów/bsodów itp? :)

Wszystko w okolicy procesora jest pomyślane, że będzie chłodzone powiewem z jego wentylatora. Jak jest lepsze chłodzenie procesora - to przeważnie oznacza znacznie gorsze chłodzenie czipsetu.

Data: 2012-07-28 16:05:11
Autor: tryton
[...]

na szczęście te nowe czipsety (h61) się nie grzeją ( i po to przesiadłem się z LGA775),
o okolicach CPU myślałem ale niepodkręcany i3 2120T który bardzo rzadko(nigdy?) pracuje na 100% obciążenia nie stopi zasilania płyty :)

cały komp podczas pracy w win7 pobiera z gniazdka 35-50 w porywach do 75W

Data: 2012-07-29 04:58:27
Autor: Janeo
Moje boje z wyciszaniem PC + MONITOR LED
On 28 Lip, 14:00, BartekK <s...@drut.org> wrote:
W dniu 2012-07-28 08:31, tryton pisze:> graficzn± wiatrakow± i zainstalowałem drog± pasywn±(300zł sic!),
> zacz±łem słyszeć wentylator CPU, no to zainstalowałem drogi radiator
> pasywny za 100zł,

A chłodzeniem czipsetu się zaj±łe¶? Czy za chwilę będziesz szukać powodu
czarodziejskich resetów/zwisów/bsodów itp? :)

Wszystko w okolicy procesora jest pomy¶lane, że będzie chłodzone
powiewem z jego wentylatora. Jak jest lepsze chłodzenie procesora - to
przeważnie oznacza znacznie gorsze chłodzenie czipsetu.

--
| Bartłomiej KuĽniewski
| s...@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
|http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Też jestem zdania, że wszystkiego nie można chłodzić pasywnie.
1. Np. zasilacz, ale tzw. cichy (ale nie taki jak te Chiefteki sprzed
dwu lat, co to przy byle ruszeniu kompa wchodziły w wysokie obroty).
Wolny wiatrak jest w zasadzie niesłyszalny, a pomaga przewietrzać cał±
budę i tworzy podci¶nienie wewn±trz (re: pkt. 3)
2. CPU jak wyżej, wolne obroty wielko¶rednicowego wiatraka s± też
niesłyszalne, a chłodz± przy okazji pamięci (szczególnie dla tych co
maj± OC), czy czipseta etc...
3. Jedynie karta graficzna chłodzona pasywnie jest OK, ale należałoby
odbić przy gnieĽdzie otwór tak, żeby powietrze z zewn±trz było
wci±gane na radiator.
Pozdrawiam.

Data: 2012-07-29 17:04:15
Autor: tryton
Moje boje z wyciszaniem PC + MONITOR LED

Też jestem zdania, że wszystkiego nie można chłodzić pasywnie.

ja podchodzę to tego z innej strony: współczesne niewyżyłowane komputery (jak mój) pobieraj± <50W z gniazdka podczas normalnej pracy w win, dlaczego ten komp nie jest NIESŁYSZALNY?, przecież tak± ilo¶ć energii da się rozproszyć na byle większej blaszce...

dlaczego nie robi się grafik które maj± ZATRZYMANY wiatrak jak nic nie robi± i analogicznie do CPU, wiatraki powinny ruszać dopiero powyżej 20% obci±żenia

nawet najwolniejsze obroty powoduj±: wibracje, nakładanie się tych wibracji = rezonanse, terkotania itd

Moje boje z wyciszaniem PC + MONITOR LED