Moje "różne" spojrzenie na budżet

Data: 2011-11-17 17:30:42
Autor: root
Moje "różne" spojrzenie na budżet
Sporządziłem taki oto wykresik struktury wydatków projektowanego budżetu na
2012r.
http://img522.imageshack.us/img522/323/unled2qr.png

Jak widać wiodacą rolę pełnią tajemnicze "Rozliczenia różne" bo aż 85mld
zł.

Potem ZUSy i obsługa długu publicznego. Potem nie ma długo nic, aż
dochodzimy do wojska (21,6mld) , policji i wreszcie napotykamy etatowego
chłopca do bicia: administracje publiczną (12mld) no i znienawidzoną pomoc
społeczną winną podatnikowi aż 13mld! (niedowiary!)
No wreszcie konik naszych władców - szkolnictwo wyższe - 12mld (tyle co pomoc!)
- Nauka - aż 5mld - oświata - 1,6mld (brawo, coż za hojność)

Podobnie jak w przypadku  błędów i opuszczeń w rachunku bieżącym państwa,
tak i tu mamy magiczną pozycję stanowiącą aż 1/3 całego budżetu w postaci
"rozliczeń różnych".
- No i jak się żyje Kowalski?
- Różnie panie premierze!

Data: 2011-11-17 17:56:09
Autor: Piotr P.
W dniu 2011-11-17 17:30, root pisze:
[...]

Ciekawe to bardzo.

Btw co to są "Urzędy naczelnych"? coś związanego z prowadzeniem zoo? ;)

Data: 2011-11-17 19:14:19
Autor: root
Dnia Thu, 17 Nov 2011 17:56:09 +0100, Piotr P. napisał(a):

[...]

Nie zoo ale "organów" a dokładniej:
"Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz
sądownictwa"
Za długie jest i się z wykresikiem słabo komponuje ;)

Data: 2011-11-19 20:19:13
Autor: Zbyszek
Moje "różne" spojrzenie na budżet

Btw co to są "Urzędy naczelnych"? coś związanego z prowadzeniem zoo? ;)
Nie zoo ale "organów" a dokładniej:

:))) orangutany, szympanse... sorrry MSPANC

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2011-11-18 17:53:00
Autor: Anatol

Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:vflwra13jk9u$.qrmqpsobtucx.dlg40tude.net...
[...]

Na wykresie nie ma nic o dotacjach do samorządów (48 mld PLN w 2011) oraz rozliczeniach udziału własnego funduszy UE (15,6 mld PLN w 2011) więc kwota 85 mld PLN na 2012 składa się głównie z tych pozycji.

[...]

Dotacje do ZUS i KRUS też bym zaliczył do pomocy społecznej (z tego wypłaca się renty i uprzywilejowane emerytury) a na wykresie wychodzi tego prawie 80 mld PLN.

Anatol

Data: 2011-11-18 23:33:48
Autor: root
Dnia Fri, 18 Nov 2011 17:53:00 +0100, Anatol napisał(a):

[...]

To jest "zestawienie wg działów"
http://www.mf.gov.pl/_files_/budzet_panstwa/ustawy_budzetowe/na_2012/20110928_proj__ust__na_2012.zip
Po rozpokaowaniu sa tam nastepne zipy. Ja wziąłem zal2,zip i stad te dane.
Niestety jest tam w cholere innych plików, których przeczytsanie zajęłoby
parę dni. Jeśli Cie to interesuje możesz pokopać, z czego składają się
rózne rozliczenia. Mnie sie jakos odechciewa ;). W tym moim pliku tabela
jest szersza bo kwoty sa rozbite na subwencje,dotacje a nawet srodki
unijne. Na wykresie są sumy a cłakowita suma wynosi 327mld.

Data: 2011-11-19 17:38:45
Autor: skippy
[OT] Re: Moje "różne" spojrzenie na budżet
Nie wiem gdzie to napisać, ale skoro tyle lat piszę tutaj to wypada tutaj.

Rekomenduję kupno "UWARZAM RZE"

Jeśli ktoś omijał z powodów ideologicznych, to poważny błąd.

Zrównoważony i pozbawiony histerii tygodnik, odciążający bezsensowny miód Newsweeka, Polityki czy Wprost.
Coś jak Wprost, ale znaaacznie lepiej.

Wielkie gratulacje, Panowie.
Podziwiam, bo spodziewałem się badziewia... a tu sory warto nabyć.

Data: 2011-11-19 17:40:28
Autor: skippy

Użytkownik "skippy" <skippynews@onet.eu> napisał w wiadomości news:ja8m2o$cg9$1news.onet.pl...

Coś jak Wprost, ale znaaacznie lepiej.

stare Wprost rzecz jasna

Data: 2011-11-19 18:10:17
Autor: XXL
[OT] Re: Moje
A co to niby jest ten "bezsensowny miód Newsweeka, Polityki i Wprost" ?
No toś przywalił kolego skippy z tą rekomendacją !!!
Bezstronne, wyważone komentarze, powiadasz ?
Dobre, a nawet takie sobie  :-)

Redakcja "Uważam rze" to oszołom R.Ziemkiewicz - dziennikarz chory z
nienawiści do PO i osobiście Tuska (m.in. gorący zwolennik teorii zamachu
smoleńskiego), bracia Karnowscy - PIS-owskie lizusy, P.Zaremba - autor tezy o
"przemyśle pogardy" zbudowanego przez media związane z PO, miłośnik
J.Kaczyńskiego i mający ze 40 kg nadwagi P.Semka oraz paru innych
"bezstronnych" dziennikarzy-patriotów.

Data: 2011-11-19 11:27:20
Autor: dziegiec
Moje
On 19 Lis, 19:10, " XXL" <duzy_slawek.SKA...@gazeta.pl> wrote:

[...]

mający ze 40 kg nadwagi P.Semka oraz paru innych
"bezstronnych" dziennikarzy-patriotów.

Gratuluję poziomu merytoryki, który na koniec osiaga wręcz himalaje
wyrafinowania.

On 19 Lis, 17:38, "skippy" <skippyn...@onet.eu> wrote:

Rekomenduję kupno "UWARZAM RZE"

Zgoda. Szkoda tylko, że po przejęciu Presspubliki jest już w zasadzie
po ptokach i jedyne czego można się spodziewać, to ostatnie podrygi.

Data: 2011-11-19 20:47:17
Autor: skippy
[OT] Re: Moje

Użytkownik " XXL" <duzy_slawek.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ja8re9$rjh$1inews.gazeta.pl...
[...]

nie bierzcie tego bredzenia w ogóle pod uwagę
po prostu warto przeczytać i ocenić samemu

SAMEMU przeczytać RZE, NIE Urbana, obejrzeć TVN i tv Rydzyka

nie zamykać się na coś tylko dlatego, że jakiś "autorytet" tego zakazuje

tylko tak, inaczej się nie da
inaczej jest świat wg kiepskich
świat wskazany przez innych

open your mind

Data: 2011-11-19 20:48:47
Autor: marfi
[OT] Re: Moje
[...]

  Oooo... z przeciwnej strony rewersu masz awersję zamiast awersu :)

--
marfi

Data: 2011-11-19 20:53:57
Autor: skippy
[OT] Re: Moje

Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:4ec80825$0$5806$65785112news.neostrada.pl...
[...]

taaa, wyjazdy osobiste znaczą że rozmówcy puściły nerwy
czyli dyskwalifikacja zawodnika
niesłychane ale sie stało:)))

Data: 2011-11-19 19:43:57
Autor: root
Dnia Sat, 19 Nov 2011 17:38:45 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Dlaczego przywłaszczyłeś sobie mój wątek? :)

Moje "różne" spojrzenie na budżet