Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej

Data: 2017-11-06 16:38:34
Autor: jacekbialy80
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
Rozwi±zanie jest naprawdê proste, je¶li siê zna realia ¿ycia w totalitarnym re¿ymie. Opiera siê on bowiem na ca³kowitym zmonopolizowaniu ¿ycia przez wojskowo-ideologiczn± korporacjê. Wystarczy ten monopol z³amaæ, a ca³y system zacznie siê rozpadaæ. Jak to zrobiæ w praktyce?
Wiêkszo¶æ tego spo³eczeñstwa cierpi na niedostatek ¿ywno¶ci, która niezale¿nie od pochodzenia jest ¶ci¶le reglamentowana przez re¿ym. Dotychczasowe próby pomocy za po¶rednictwem aparatu w³adzy tylko ten aparat umacnia³y, a nam tutaj chodzi o co¶ przeciwnego: Chodzi o bezpo¶rednie dostarczanie ¿ywno¶ci i innych artyku³ów pierwszej potrzeby.. Jak to zrobiæ?
Trzeba najpierw powo³aæ fundacjê pomocy, w któr± w pierwszej kolejno¶ci powinny zaanga¿owaæ siê kraje najbardziej zaniepokojone problemem jak Korea P³d, Japonia, Tajwan, USA oraz inne. Maj±c ju¿ zgromadzony zapas dóbr, ³adujemy to na amerykañskie okrêty wojskowe, które w pe³ni gotowo¶ci bojowej podp³yn± na mo¿liwie bezpieczn± odleg³o¶æ od wybrze¿y Korei Pó³nocnej.
Potem przy pomocy rakiet, samolotów lub dronów rozrzucamy po pó³nocno-koreañskich polach zasobniki z cukrem, m±k±, czekolad±, lekarstwami pierwszej potrzeby itp. Potem poszerzamy asortyment o odzie¿, drobn± elektronikê multimedia i tak dalej. Jaki efekt?
W kraju powstaje czarny rynek, którego g³ównymi bohaterami nie s± ¶rodowiska aparatu w³adzy, lecz ci, którzy zamiast pracowaæ na komunistyczne pañstwo zajêli siê pozyskiwaniem 'cargo' i korumpowaniem tego aparatu.
W ten sposób zostanie zachwiana struktura totalitarnej pañstwowo¶ci. Je¶li dostarczane produkty bêd± pochodzi³y z krajów "wrogich", do tego dostarczane bêd± w postaci komercyjnej, czyli takiej, w jakiej s± sprzedawane w normalnym ¶wiecie (czyli na przyk³ad poludniowo-koreanskie cukierki w oryginalnych opakowaniach), to bêdzie dodatkowy cios w ideologiê re¿ymu.
Zastanówmy siê nad tym, ile kosztuje jednen pocisk i spróbujmy to przeliczyæ na ceny towarów w japoñskich czy koreañskich marketach. Nawet je¶li siê mylê i system siê utrzyma, to bêdzie to jaka¶ pomoc dla cierpi±cych ludzi, a system z pewno¶ci± nie bêdzie ju¿ ten sam.

Adolf Hitler móg³ zdobyæ Leningrad w parê tygodni, gdyby zamiast bomb zrzuca³ na to udrêczone miasto ¿ywno¶æ z kapitalistycznej Europy. Rekwiruj±cych zrzuty enkawudzistow ludzie zadusiliby go³ymi rêkami.

Data: 2017-11-06 16:42:55
Autor: jacekbialy80
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
Mia³o byæ 'Korei Pó³nocnej', ale to przecie¿ problem nas wszystkich!

Data: 2017-11-06 17:09:55
Autor: Jakub A. Krzewicki
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
W dniu wtorek, 7 listopada 2017 01:42:57 UTC+1 u¿ytkownik jacekb...@gmail.com napisa³:
Mia³o byæ 'Korei Pó³nocnej', ale to przecie¿ problem nas wszystkich!

Za pó¼no! Niedobór ¿ywno¶ci skoczy³ siê w Korei Pn. kilka lat temu, kiedy kraje, z których importuje ¿ywno¶æ za surowce znios³y sankcje. W dodatku rozwój
gad¿etów technologicznych w armii zosta³ przeniesiony do techniki cywilnej.
Czyli maj± oprócz ¿arcia i piwska wszystkie bajery CD, DVD z wyj±tkiem
zabronionych po³udniowokoreañskich oraz sieæ komórkow± i komputerow±, tyle ¿e
bez wyj¶cia na ¶wiat. Jak na razie, bo ludno¶æ ma tak wyprane mózgi, ¿e nawet
cenzurê poluzowano bez obawy jej powa¿nych z³amañ.

Stopa ¿yciowa jest obecnie mniej wiêcej jak za schy³ku PRL albo pó¼nej DDR, tj.
oprócz sklepów na kartki funkcjonuje "wolny" rynek firm i sklepów franczyzowych
kontrolowany przez bezpiekê. Przegapiono zatem w/w mo¿liwo¶ci, o których pisa³e¶ i Kim Dzong Un bardzo dobrze w³a¶nie je przy rosn±cej koniunkturze wykorzysta³,
¿eby uzyskaæ poparcie ludu i zrobiæ pozorowan±, kontrolowan± "odwil¿".
Przy okazji zrobi³ procesy pokazowe kilku "twardog³owym" genera³om ze swojej
w³asnej rodziny i ich rozstrzela³.

Co zrobiæ, ¿eby ich przelicytowaæ?

Data: 2017-11-06 17:18:56
Autor: Jakub A. Krzewicki
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
W dniu wtorek, 7 listopada 2017 02:09:56 UTC+1 u¿ytkownik Jakub A. Krzewicki napisa³:
> [...]

Przy okazji zrobi³ procesy pokazowe kilku "twardog³owym" genera³om ze swojej

PS. Ta faza "gulaszowa" albo raczej "kimchi komunizmu" jest u nich do¶æ ¶wie¿ej
daty, wi±¿e siê z nowym dyktatorem, który wychowa³ siê na Zachodzie i mia³
dosyæ lokalnego dziadostwa. Za wyj±tkiem tego, ¿e do obrony swojej w³adzy
wykorzystuje on nadal pozorowane ataki i gro¼by jak poprzednicy. Du¿ego deszczu
jednak z tej chmury nie bêdzie.

Data: 2017-11-07 00:36:12
Autor: jacekbialy80
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
No tak, wygra¿anie rakietami mo¿na odczytywaæ jako próby uwiarygodnienia siê Kima przed wojskow± korporacj± - a wiêc musi powa¿nie i nieodwracalnie zadrzeæ ¿e ¶wiatem, z którego pochodzi, aby uznali, ¿e jest "nasz". Pytanie tylko: kto i ile za to zap³aci? Przecie¿ która¶ z tych rakiet mo¿e upa¶æ na jakie¶ miasto i wtedy rozejm zawarty w 1951 roku przestaje obowi±zywaæ.

Data: 2017-11-06 23:38:29
Autor: jacekbialy80
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
¯arcie i komórki oni maj± w dzielnicy dla nomenklatury w Pyon Jangu, a prowincja? Wystarczy popatrzeæ na zdjêcia z prowincji, ¿eby siê domy¶liæ, jak ludzie tam siê od¿ywiaj±. Poza tym do¶wiadczenie uczy, ¿e najbardziej wyprane mózgi maj± wykszta³cone elity zamieszkuj±ce stolicê i g³ówne miasta. Na wsiach i w ma³ych miasteczkach indoktrynacja jest powierzchowna, poza tym ludzie lepiej siê znaj±. Gdyby posy³aæ im ¶rodki do ¿ycia i inne ¶rodki konsumpcyjne ze ¼róde³ niezale¿nych od aparatu w³adzy, wtedy musi nast±piæ jaka¶ oddolna samoorganizacja.
Nawet gdyby system zdo³a³ siê przelicytowaæ przy pomocy Chin, spo³eczeñstwo odczuje to jako skutek dzia³añ wrogów tego systemu, co obni¿y jego wizerunek (z tego co widzia³em, na prowincjach ju¿ dochodzi do drobnych staræ z milicj±).

Data: 2017-11-07 03:28:24
Autor: Zenek Kapelinder
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
Na MSN jest kilkadziesiat zdjec z Korei Polnocnej. Watpie zeby akurat tam byly zdjecia propagandowe. Na bardzo bogato tam nie jest ale skrajnej biedy na zdjeciach raczej nie widac.

Data: 2017-11-07 04:25:14
Autor: Jakub A. Krzewicki
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
W dniu wtorek, 7 listopada 2017 08:38:30 UTC+1 u¿ytkownik jacekb...@gmail.com napisa³:

Gdyby posy³aæ im ¶rodki do ¿ycia i inne ¶rodki konsumpcyjne ze ¼róde³
niezale¿nych od aparatu w³adzy, wtedy musi nast±piæ jaka¶ oddolna samoorganizacja.

W±tpiê czy oddolna - w Polsce "Solidarno¶æ" organizowa³a przekupiona co prawda
przez Zachód, ale jednak razwiedka... st±d te wszystkie Bolki, Zapalniczki,
Filozofy, Oskary i Balbiny.

Data: 2017-11-07 05:22:29
Autor: jacekbialy80
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
Bolków dowo¿ono na miejsce, gdy ju¿ p³on±³ las. A taki oddolny po¿ar zawsze os³abia system. £atwiej przerzuciæ cichociemnych z po³udnia, gdy kontrola nad spo³eczeñstwem s³abnie.
1) Najpierw przerzut cargo
2) Przerzut no¶ników z multimediami
3) Reakcja systemu w postaci masowych konfiskat
4) Reakcja spo³eczna w postaci buntów
5) Sprawdzonym kana³ami przerzut broni i ludzi
Wywo³anie oddolnej rebelii jest du¿o tañsze ni¿ usma¿enie kraju pod atomowymi grzybami.

Data: 2017-11-07 05:49:27
Autor: Jakub A. Krzewicki
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
W dniu wtorek, 7 listopada 2017 14:22:30 UTC+1 u¿ytkownik jacekb...@gmail.com napisa³:
[...]

Tylko ¿e w³a¶nie Bolki rozwijaj± u nich te wszystkie firmy ajencyjne,
motoryzacjê, multimedia, festiwale piwa, aquaparki i inne rozrywki dla ludu.
Ca³y problem polega w³a¶nie na galopuj±cej "kadaryzacji" d¿ucze z chiñsk±
pomoc±. Masowych konfiskat poza zawarto¶ci± po³udniowokoreañsk± nie ma, bo
ludzie s± wychowani tam w taki sposób, ¿e je¿eli nie nale¿± do nieoficjalnych
sekt chrze¶cijañskich, to nie wierz± ani w jedno s³owo z krajów zachodnich.
Oficjalne ko¶cio³y chrze¶cijañskie oraz sangha buddystów zen dobrane s± z ludzi, którzy podpisali lojalki. Nie nale¿y zapominaæ, ¿e oficjalnie Korea Pó³nocna
jest te¿ pañstwem "wielopartyjnym" jak d. PRL czy b. NRD. Oprócz rz±dz±cej
Partii Pracy jest tam jeszcze kilka partii satelickich o odmiennych fasadowych
ideologiach, ale pragmatycznie w ramach frontu ludowego pe³ni±cych rolê pasa
transmisyjnego polityki rz±du. Samo d¿ucze jakie¶ parêna¶cie lat temu, jeszcze
za czasów g³odu od¿egna³o siê od komunizmu i zamieni³o w narodowy socjalizm
ze wszystkimi odno¶nymi bajerami w tym penitencjarnymi.

Data: 2017-11-07 06:12:21
Autor: jacekbialy80
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
Ewolucja od ortodoksyjnego komunizmu w nacjonalizm jest rzecz± normaln± i znana na ca³ym ¶wiecie (nazywam to br±zowieniem czerwonego gówna). Jednak ¿adna nacjonalizacji ani 'kadaryzacja' nie przyniesie dobrobytu porównywalnego z wolnym ¶wiatem. Tylko ¿e ¶wiat powinien wiedzieæ, jak dzia³aæ - pomagaæ ludziom nie poprzez aparat w³adzy, lecz przeciw i otwarcie na z³o¶æ temu aparatowi. Tak, ¿eby by³o wiadomo, ¿e ten sam dron, który przywozi czekoladê, mo¿e strzelaæ, gdy przyjdzie potrzeba.
W jednej rêce miecz, w drugiej chleb.

Data: 2017-11-07 07:42:04
Autor: jacekbialy80
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
Nie wci±gaæ do sprawy ¿adnych ko¶cio³ów i ¿adnych buddyjskich sangh, gdy¿ ¿ycie pokaza³o, ¿e s± to ¶rodowiska najbardziej zsowiecia³e ("chrystus pierwszym komunist±", "komuna to czysty zen" i tak dalej). Podkabluj± przy pierwszej okazji - zero zaufania.

Data: 2017-11-07 05:38:45
Autor: jacekbialy80
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
Nie wiem co to MSN, ale na swoim twardzielu mam takich zdjêæ kilkaset. Wiêkszo¶æ robiona ukryt± kamer±, tak¿e krótkie klipy z jakich¶ bazarów itd. Miêsem ludzkim rzeczywi¶cie ju¿ nie handluj±. Teraz chodz± na czarno worki z miêdzynarodow± pomoc± humanitarn± - zatem komendant milicji i szef targowiska musz± byæ przekupieni.
Jednak to s± interesy odg?rne, inicjowanie przez ludzi aparatu. A mnie chodzi o proces oddolny, czyli wykreowanie geszeftu ca³kowicie od aparatu niezale¿nego, który ten aparat zacznie oddolnie korumpowaæ. ¦wiadomo¶æ zdrady w¶ród funkcjonariuszy najni¿szego szczebla bêdzie pocz±tkiem rozk³adu.

Data: 2017-11-07 05:56:35
Autor: jacekbialy80
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
W ogóle wziêcie do ust japoñskiego cukierka bêdzie dla prostego cz³owieka zdrad± wszystkiego, czego go uczono od pañstwowej ko³yski. Zdrada nieludzkiego systemu otwiera powrót do cz³owieczeñstwa.

Data: 2017-11-07 07:34:46
Autor: jacekbialy80
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
Nale¿y wykorzystaæ powszechny terror i strach jako broñ obosieczn±.
Je¿eli pozwoli siê przekupiæ wiejski urzêdnik lub policjant, to on ju¿ siê kwalifikuje do Yodok (na jego miejsce ze¶l± kogo¶ z miasta). Dlatego taki cz³owiek jest wci±gany na sta³e do interesu. Najpierw to bêdzie handelek-szmugielek, potem partyzantka.

Data: 2017-11-06 23:54:51
Autor: jacekbialy80
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
By³oby to zbyt proste, gdyby Kim Dzong Um mia³ tam w³adzê absolutn±. W takich krajach rz±dzi wojskowa razwiedka poprzez swoich rezydentów w strukturach kompartii i w innych s³u¿bach specjalnych. Kolejni Kimowie potrzebni im s± jako rodzaj ¶wiêtych kukie³, którym ogó³ zgodnie oddaje bosk± cze¶æ. Czasami miewa³em wra¿enie, ¿e person± najbardziej przera¿on± w tym psychiatryku jest w³a¶nie obecny jego dyrektor.

Data: 2017-11-07 07:40:59
Autor: Wiesiaczek
W dniu 07.11.2017 o 01:38, jacekbialy80@gmail.com pisze:
Rozwi±zanie jest naprawdê proste, je¶li siê zna realia ¿ycia w totalitarnym re¿ymie.

Zacznij od czego¶ prostszego: Rozwi±¿ problem ¶mieciowego jedzenia w polskich sklepach. Bo ja, a pewnie i wielu innych mam problem z zakupem wêdlin bez wody, kie³basy bez kolorantów, glutaminianu sodu, konserwantów, MOM-u, etc.
To samo ze ¶mietan± bez dodatków, mas³a bez dodatków itd.

Jak ju¿ to rozwi±¿esz, to podrzucê kolejne paradoksy w demokratycznym od trzydziestu lat, ¶wietnie rozwijaj±cym siê, niepodleg³ym, wspaniale uzbrojonym kraju, ze ¶wietnymi szko³ami i doskona³± s³u¿b± zdrowia :)

--
Wiesiaczek (dzi¶ z podkarpackiej wsi)
"Ja pijê tylko przy dwóch okazjach:

Data: 2017-11-06 23:29:27
Autor: japanizer
On Tuesday, November 7, 2017 at 3:41:01 PM UTC+9, Wiesiaczek wrote:
> [...]

To samo ze ¶mietan± bez dodatków, mas³a bez dodatków itd.

Banalne: wystarczy patrzeæ na etykietê i nie kupowaæ produktów wykonanych z mielonego miêsa psa zmielonego razem z bud± i ³añcuchem.

Data: 2017-11-07 00:21:00
Autor: jacekbialy80
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
Ma³o ci komuchu ¿ywno¶ci w naszym kraju? Nie staæ ciê komuchu na firmowe sklepy z artyku³ami wysokiej jako¶ci? To mo¿e was dla odmiany zamkn±æ w jakich¶ rezerwatach, gdzie cz³owiek zasuwa w fabryce za osiemdziesi±t dzisiejszych z³otych miesiêcznie? Mo¿e by¶cie pokochali piwo spod konia i pieczywo z wtórnego przemia³u. W ¶wiêta pañstwowe rzuci³bym do kantyn papier toaletowy i wyroby czekoladopodobne.

Data: 2017-11-07 16:54:10
Autor: Wiesiaczek
W dniu 07.11.2017 o 09:21, jacekbialy80@gmail.com pisze:
Ma³o ci komuchu ¿ywno¶ci w naszym kraju?

Ma³o.

Nie staæ ciê komuchu na firmowe sklepy z artyku³ami wysokiej jako¶ci?

Nie staæ.

To mo¿e was dla odmiany zamkn±æ w jakich¶ rezerwatach, gdzie cz³owiek zasuwa w fabryce za osiemdziesi±t dzisiejszych z³otych miesiêcznie?

Ju¿ zamknêli¶cie wiêkszo¶æ Polaków w takich zak³adach. Stali siê niewolnikami.

Sprzedali¶cie Polskê za kolorowe szkie³ka i doprowadzili¶cie ca³kiem nie¼le prosperuj±cy kraj do ruiny.

  Mo¿e by¶cie pokochali piwo spod konia i pieczywo z wtórnego przemia³u. W ¶wiêta pañstwowe rzuci³bym do kantyn papier toaletowy i wyroby czekoladopodobne.

Ty to sobie mo¿esz rzuciæ... Pawia na ten przyk³ad po jedzeniu z Biedronki lub innego Carrefoura.

Data: 2017-11-07 08:30:47
Autor: jacekbialy80
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
Jak ciê nie staæ na zdrow± ¿ywno¶æ, to zamiast chlaæ id¼ do pracy.
W tym roku wiêcej ludzi osiedli³o siê w Polsce ni¿ wyemigrowa³o. Od waszego komuszego dobrobytu ludzie uciekali przez pola minowe, w ³adowniach statków, w podwoziach ciê¿arówek, na pok³adach porywanych samolotów. Dzisiaj nikt nie musi harowaæ za 20$ miesiêcznie do usranej ¶mierci, dlatego nikt do nikogo nie strzela na granicy.

Data: 2017-11-07 18:31:22
Autor: Wiesiaczek
W dniu 07.11.2017 o 17:30, jacekbialy80@gmail.com pisze:
Jak ciê nie staæ na zdrow± ¿ywno¶æ, to zamiast chlaæ id¼ do pracy.

Powiedz to kilkunastu, co najmniej, milionom Polaków.
Niech sobie kupi± zdrow± ¿ywno¶æ hehehe :D

[...]

Harowaæ za 20$?
Ty chyba jeste¶ zdrowo popierdolony?!
By³o to omawiane tu sto tysiêcy razy, a tobie i tak do ³ba nie wesz³o.
Za te 20 $ mogli kupiæ wiêcej ni¿ za obecne 2000 z³. I jeszcze z tego mo¿na by³o od³o¿yæ.
Teraz bez kredytu, zapierdalaj±c ca³y miesi±c mog± sobie gówno kupiæ, w³±czaj±c w to gówno samochody z niemieckiego szrotu.
Ale dobrobyt! :D

Nawiasem: To ile tych samolotów porwali? :DDDD

Data: 2017-11-07 10:08:20
Autor: jacekbialy80
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
Co by³o omawiane?
Co mog³e¶ kupiæ w prl za 20$?  Dwadzie¶cia flaszek wódki w pewexie (po dolarze by³a) albo tyle samo po cenie wolnorynkowej ( (jak pamiêtam, zawsze to oscylowa³o gdzie¶ wokó³ dolara). Podobnie by³o z ¿ywno¶ci±, która na wolnym rynku albo w sklepach komercyjnych by³a bardzo droga.
I wbij sobie do g³owy, ¿e w prl-owskich sklepach niczego siê nie kupowa³o - tam siê sta³o godzinami z jakimi¶ kuponami w kieszeni i czeka³o a¿ 'rzuc± towar'.

Data: 2017-11-07 11:39:20
Autor: Zenek Kapelinder
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
Nie licz w wartosciach bezwzglednych tylko wzglednych. Z jednej strony 20 dolarow po kursie czarnorynkowym. Przy okazji, na stazu dostalem chyba 2200. Z drugiej strony chleb kosztowal mniej niz centa po kursie panstwowym.

Data: 2017-11-07 13:43:42
Autor: jacekbialy80
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
Cena jest cen± tylko wtedy, kiedy transakcja nie jest obwarowana dodatkowymi warunkami (reglamentacja, ograniczona dostêpno¶æ, wyczekiwanie, zapisy, talony etc). Dlatego trzeba zawsze liczyæ w warto¶ciach bezwzglêdnych, jak np. kurs wolnorynkowy. Inaczej popadniemy w absurdy sowieckiej ekonomii i zaczniemy wyci±gaæ absurdalne wnioski prowadz±ce do samooszukiwania siê.
Je¶li chcia³em kupiæ np. peceta, albo sprzêt do tworzenia muzyki, albo chocia¿by p³ytê z okre¶lon± muzyk± lub jechaæ na okre¶lony koncert, to musia³em sobie u¶wiadomiæ, ¿e w PRL zarabiam 20$ bez wzglêdu na to, ile butelek octu za to kupiê w peerelowskim sklepie.

Data: 2017-11-07 15:32:55
Autor: Zenek Kapelinder
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
Chleb byl dostepny na dodatek potrzebny wszystkim a pecet niektorym. Dlatego powstal standardowy koszyk dobr. Komuna byla popierdolona z zalozenia bo ludzkosc jeszcze do niej nie dorosla. Z drugiej strony kapitalizm tez ma duzo wad. Dla prawie wszystkich liczy sie wartosc nabywcza zarobionych pieniedzy w kraju w ktorym zyja. Jak komus sie wydaje ze usa to cud miod ultramaryna to niech jedzie i z 2500$ brutto oplaci takie ubezpieczenie zdrowotne jakie jest w Polsce. Zobaczymy ile mu zostanie.

Data: 2017-11-08 00:48:21
Autor: jacekbialy80
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
Standartowy koszyk dobr? Karol Marks uwa¿a³, ¿e cz³owiek potrzebuje jedynie je¶æ, piæ i odziaæ siê w co¶ - dlatego ¶wiat zbudowany przez jego sektê przypomina³ zagrodê dla byd³a.
S³owa takie jak 'socjalizm', 'kapitalizm' stworzyli dziewietnastowieczni my¶lciele, którzy mieli problem ze zrozumieniem ¶wiata, w którym przysz³o im ¿yæ. Dlatego nie dajmy siê wci±gaæ w takie symetrycznie oceny i porównania, gdy¿ nasz wybór jest pomiêdzy wolno¶ci±, a zbiorowym ob³êdem grodzonym zasiekami. Jak± wolno¶ci±?
Moi dalecy przodkowie nie wiedzieli, ¿e ¿yli w kapitalizmie. Przyszli ze wsi do przemys³u - nikt ich kolbami nie zagania³ pod bramê fabrykanta. Je¶li sprzedali jakie¶ morgi to postawili w mie¶cie dom, je¶li nie sprzedali nic, mieszkali w familoku, a w³asn± cha³upê stawia³y ich dzieci. Moi dziadkowie ¿yli ju¿ w rodzinnej kamienicy z du¿ym ogrodem na ty³ach i ma³ym sklepikiem spo¿ywczym od frontu. W czasie wojny ten ogród pomóg³ im prze¿yæ, dopiero po wojnie dowiedzieli siê, ¿e ¿yli w kapitalizmie, a teraz sklepik trzeba zamkn±æ, bo jest socjalizm.

Data: 2017-11-08 06:21:12
Autor: jacekbialy80
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
Ubezpieczenie zdrowotne jakie jest w Polsce nie jest dzie³em komuny. Pañstwowy ZUS powsta³ w latach trzydziestych ub. wieku, a wiêc w Polsce "kapitalistycznej". W Polsce stalinowskiej zlikwidowano ZUS, a jego kompetencje przekazano zwiazkom zawodowym (chodzi³o o odsianie kogo trzeba). ZUS powróci³ po odwil¿y 56.
Wielu ludzi b³êdnie uwa¿a, ¿e instytucje pañstwa opiekuñczego s± spadkiem po komuniê, któr± z takim pañstwem probuje siê na si³ê identyfikowaæ do dzi¶. Tymczasem pañstwo opiekuñcze w dzisiejszym rozumieniu stworzy³ Otto von Bismarck na potrzeby zjednoczenia Niemiec i rozwoju kapitalizmu. Taki model sprzyja³ rozwojowi przemys³u w Europie, wiêc by³ kopiowany w innych europejskich krajach, tak¿e w Polsce.
W USA nie by³o feudalizmu, dlatego nie by³o potrzeby pañstwa opiekuñczego. Poza tym Ameryka stwarza³a du¿o wiêcej mo¿liwo¶ci ni¿ ciasna Europa. Mimo to by³ w tym spo³eczeñstwie silny lokalny solidaryzm siêgaj±cy jeszcze czasów pierwszego osadnictwa. Okazuje siê, ¿e pañstwo opiekuñcze przenoszone na amerykañski grunt niszczy te pierwotne miêdzyludzkie wiêzi.

Data: 2017-11-08 08:10:32
Autor: Zenek Kapelinder
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
Nie idzie o to czyim jest dzielem tylko jego zakres. I z na taki zakres jaki w Polsce ma bezrobotny w usa stac milionera.

Data: 2017-11-08 08:21:16
Autor: jacekbialy80
Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej
Nie porównywa³bym Polski do USA, lecz bardziej do krajów naszej czê¶ci Europy, jak Niemcy czy Czechy. Tak jak niedobre jest narzucanie Ameryce europejskich rozwi±zañ, tak nie nale¿y tego robiæ na odwrót.
Mo¿emy lubiæ Amerykê, ale to s± dwa ró¿ne ¶wiaty o ró¿nej historii.

Moje rozwi±zanie problemu Korei Po³udniowej