Moment a moc

Data: 2010-09-24 09:47:31
Autor: Agent
Moment a moc

Użytkownik "Wangog" <Wangog78@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i7hkc5$poh$1inews.gazeta.pl...
Witam

Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko moc silnika wyrazona z KM?
Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc silnika, przyspieszenie i frajda z jazdy.
Nauczylem sie tej zasady gdy najpierw mialem Carine E z moca 107 KM (125 Nm) a teraz posiadam C klase CDI ktora ma 125 KM i 300 Nm.
Jazda jest nieporownywalnie "ciekawsza".
Wiem ze diesle z zasady maja wiekszy moment ale to tutaj nie o to chodzi.

Oj widzę że dyskusja benzyna kontra diesel gotowa. Moc się podaje po to żeby klient był zadowolony. I wychodzi wtedy że ma w silniku 1.2 84 KM i wcale to nie chce jechać. No ale jak podkręci maszynę do 6200 to przecież zapierdala i ma do setki mniej niż jakiś stary silnik 1.6 8V 75 KM. I przed kolegami można sie pochwalić. Szkoda ze czar pryska jak się uzytkuje takie 1.2 i pod lekka górkę trzeba redukować nawet do 3 i szlifować na max obrotach. Dlatego ja już dawno przestałem patrzeć na dane w papierach odnośnie mocy bo nijak to sie ma to codziennego uzytkowania.

Data: 2010-09-24 10:31:48
Autor: Arek (G)
Moment a moc
W dniu 2010-09-24 09:47, Agent pisze:

[...]

Oj widzÄ™ ĹĽe dyskusja benzyna kontra diesel gotowa. Moc siÄ™ podaje po to
żeby klient był zadowolony.

Natomiast moment podaje się aby zadowolić klienta z silnika, który zdycha już przy 3k obrotów.

A.

Data: 2010-09-24 10:45:33
Autor: Agent
Moment a moc

Użytkownik "Arek (G)" <aaa@bbb.pl> napisał w wiadomości news:i7hnlk$85j$1inews.gazeta.pl...
[...]

diesel zdycha przy 4 tys i wtedy się przełącza na nast bieg i znowu można ładnie przyspieszać.

Data: 2010-09-24 09:13:58
Autor: Myjk
Moment a moc
2010-09-24 10:45:33 Agent

diesel zdycha przy 4 tys i wtedy się przełącza na nast bieg i znowu można ładnie przyspieszać.

No, i wtedy można przełączać nawet o dwa biegi ;)

PS
http://www.technikajazdy.info/techniczne/moc-czy-moment-obrotowy/

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-09-24 13:04:45
Autor: Katanka
Moment a moc
Myjk wrote:
2010-09-24 10:45:33 Agent

[...]

Super, czyli wynika z tego, że o tym czy auto jest szybsze nie decyduje subiektywne odczucie, że auto ciągnie :) Ja byłem zawsze przekonany, że własnie po tym "ciagu" mozna okreslić czy auto na prostej wygra z innym czy nie. A tu dupa :P Auto może nie ciągnąc, ale wystarczy, że dlużej o 1500 obr/min pojedzie na niższym biegu i i tak odstawi drugie, które zmieniło bieg na wyższy, a w fotelu czuć "kopa".

Ps. Człowie się uczy całe życie ...

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

Data: 2010-09-24 17:46:48
Autor: Tomasz Pyra
Moment a moc
W dniu 2010-09-24 13:04, Katanka pisze:
Myjk wrote:
2010-09-24 10:45:33 Agent

[...]

Super, czyli wynika z tego, ĹĽe o tym czy auto jest szybsze nie decyduje
subiektywne odczucie, że auto ciągnie :) Ja byłem zawsze przekonany, że
własnie po tym "ciagu" mozna okreslić czy auto na prostej wygra z innym
czy nie. A tu dupa :P Auto moĹĽe nie ciÄ…gnÄ…c, ale wystarczy, ĹĽe dluĹĽej o
1500 obr/min pojedzie na niĹĽszym biegu i i tak odstawi drugie, ktĂłre
zmieniło bieg na wyższy, a w fotelu czuć "kopa".

Ps. Człowie się uczy całe życie ...

Dupohamowania jest bardzo zawodna.

Bierze się z niej wiele zabobonów i błędów kierowców. W dodatku powtarzane w nieskończoność zaczynają funkcjonować swoim życiem wśród kierowców, gdzie każdy dokłada swoje błędne odczucia.

Potem wyprzedzają tacy na V/VI biegu (no bo max moment przy 1800rpm), albo hamują na granicy zadziałania ABS (no bo czuć że lepiej hamuje), im gorsze założy się opony tym samochód lepiej się prowadzi itp. itd.

Data: 2010-09-24 22:15:49
Autor: Przemysław Czaja
Moment a moc

UĹĽytkownik "Tomasz Pyra"

Potem wyprzedzają tacy na V/VI biegu (no bo max moment przy 1800rpm), albo hamują na granicy zadziałania ABS (no bo czuć że lepiej hamuje), im gorsze założy się opony tym samochód lepiej się prowadzi itp. itd.

Ale...wiesz, że najlepszą przyczepność na suchym asfalcie mają slicki? ;-)

Data: 2010-09-24 22:29:11
Autor: Tomasz Pyra
Moment a moc

UĹĽytkownik "Tomasz Pyra"

Potem wyprzedzajÄ… tacy na V/VI biegu (no bo max moment przy 1800rpm),
albo hamują na granicy zadziałania ABS (no bo czuć że lepiej hamuje),
im gorsze założy się opony tym samochód lepiej się prowadzi itp. itd.

Ale...wiesz, że najlepszą przyczepność na suchym asfalcie mają slicki? ;-)

No tak, a jeździłeś kiedyś na takich?
Bo wrażenia fatalne - samochód się przechyla jak głupi na zakrętach, balans przy hamowaniu jakiś dziwny, opanowanie poślizgu bardzo trudne.

Nie to co na "porządnej" chińszczyźnie ;)

Data: 2010-09-24 22:42:13
Autor: Przemysław Czaja
Moment a moc

[...]

Hehe - na typowych slickach nie miaĹ‚em okazji siÄ™ przejechać, natomiast zdarzaĹ‚o mi siÄ™ zwĹ‚aszcza w czasach gdy szczytem marzeĹ„ byĹ‚a bieĹĽnikowana opona do malucha, doprowadzać golfem GTI zwykĹ‚e opony do stanĂłw bliskich slick -om,  prowadziĹ‚ siÄ™ wtedy lepiej niĹĽ na nowych oponach - a moĹĽe to tylko moje odczucia - trudno mi w tej chwili wyrokować.

Pozdrawiam.

Data: 2010-09-26 10:33:56
Autor: Kuba \(aka cita\)
Moment a moc

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4c9d0a15$0$20997$65785112news.neostrada.pl...

No tak, a jeździłeś kiedyś na takich?
Bo wrażenia fatalne - samochód się przechyla jak głupi na zakrętach, balans przy hamowaniu jakiś dziwny, opanowanie poślizgu bardzo trudne.

wytłumacz miu prosze dlaczego brak bieżnika ma spowodować przechyły w zakrętach.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-09-26 10:52:52
Autor: Yans van Horn
Moment a moc
On 2010-09-26 10:33, Kuba (aka cita) wrote:

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci

No tak, a jeĽdziłe¶ kiedy¶ na takich?
Bo wrażenia fatalne - samochód się przechyla jak głupi na zakrętach,
balans przy hamowaniu jaki¶ dziwny, opanowanie po¶lizgu bardzo trudne.

wytłumacz miu prosze dlaczego brak bieżnika ma spowodować przechyły w
zakrętach.

Powoduje to takie co¶, co nazywa się..... trakcja :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-09-26 07:44:19
Autor: MarcinJM
Moment a moc

Użytkownik "Tomasz Pyra"

Potem wyprzedzaj± tacy na V/VI biegu (no bo max moment przy 1800rpm),
albo hamuj± na granicy zadziałania ABS (no bo czuć że lepiej hamuje),
im gorsze założy się opony tym samochód lepiej się prowadzi itp. itd.

Ale...wiesz, że najlepsz± przyczepno¶ć na suchym asfalcie maj± slicki? ;-)

Gorace slicki. A dogrzac je jest naprawde trudno poza torem.
Smieszy mnie ktos, kto jezdzi "sportowo" a jego opony (standardowe) sa gladkie jak dupa niemowlaka, a boki bieznika dziewicze, jak z fabryki.
:)

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-09-26 13:39:48
Autor: DoQ
Moment a moc
Tomasz Pyra pisze:

Potem wyprzedzają tacy na V/VI biegu (no bo max moment przy 1800rpm), albo hamują na granicy zadziałania ABS (no bo czuć że lepiej hamuje), im gorsze założy się opony tym samochód lepiej się prowadzi itp. itd.

Ostatnio uczestniczylem w kursie doskonalenia jazdy w ABJ. Testowalismy m.in hamowanie awaryjne na b.sliskiej nawierzchni. Bezmyslne deptanie ABSu za kazdym razem wydluzalo droge hamowania o 2-3m przy tej samej predkosci - czyli potwierdzily sie moje "zabawy" zimÄ….
Ale jak widac są tacy co lubią powielać medialną papkę...

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-09-26 11:42:50
Autor: Robert Rędziak
Moment a moc
On Sun, 26 Sep 2010 13:39:48 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote:

m.in hamowanie awaryjne na b.sliskiej nawierzchni. Bezmyslne deptanie ABSu za kazdym razem wydluzalo droge hamowania o 2-3m przy tej samej predkosci - czyli potwierdzily sie moje "zabawy" zim±.

 A to zależy, jaki masz ten ABS i w jakim stanie jest podwozie.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-09-26 13:50:45
Autor: DoQ
Moment a moc
Robert Rędziak pisze:

 A to zależy, jaki masz ten ABS i w jakim stanie jest podwozie.

Astra II po 2001r jako przecietny samochod ma typowy ABS - prawdopodobnie 8.0.
Zawieszenie w dobrym stanie.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-09-26 11:58:28
Autor: Robert Rędziak
Moment a moc
On Sun, 26 Sep 2010 13:50:45 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote:

 A to zależy, jaki masz ten ABS i w jakim stanie jest podwozie.

Astra II po 2001r jako przecietny samochod ma typowy ABS - prawdopodobnie 8.0.

 No to nie jest też jaki¶ szczyt, sportowe ABS-y pozwalaj± na
 więcej.

Data: 2010-09-26 14:01:53
Autor: DoQ
Moment a moc
Robert Rędziak pisze:

[...]

I w ktorych przecietnych samochodach montuja takie ABSy?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-09-26 13:30:39
Autor: Robert Rędziak
Moment a moc
On Sun, 26 Sep 2010 14:01:53 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote:

I w ktorych przecietnych samochodach montuja takie ABSy?

 Np. w Imprezie albo Evo. Być może w Raliarcie też, ale pewien
 nie jestem.

Data: 2010-09-26 15:47:23
Autor: DoQ
Moment a moc
Robert Rędziak pisze:

I w ktorych przecietnych samochodach montuja takie ABSy?
 Np. w Imprezie albo Evo. Być może w Raliarcie też, ale pewien
 nie jestem.

Ale to nadal nie sa typowe samochody dla bydła ;-)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-09-26 13:58:21
Autor: Robert Rędziak
Moment a moc
On Sun, 26 Sep 2010 15:47:23 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote:

Ale to nadal nie sa typowe samochody dla bydła ;-)

 Ale to nie s± żadne supersamochody. Kompakty, ino na sterydach.
 Nowe Evo do wzięcia poniżej dwóch setek.

Data: 2010-09-26 19:18:46
Autor: DoQ
Moment a moc
Robert Rędziak pisze:
 Ale to nie s± żadne supersamochody. Kompakty, ino na sterydach.
 Nowe Evo do wzięcia poniżej dwóch setek.

Drobiazg, samochod dla gospodyni ;)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-09-26 18:57:24
Autor: Robert Rędziak
Moment a moc
On Sun, 26 Sep 2010 19:18:46 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote:

 Ale to nie s± żadne supersamochody. Kompakty, ino na sterydach.
 Nowe Evo do wzięcia poniżej dwóch setek.

Drobiazg, samochod dla gospodyni ;)

 Kuchty woż± się czasem takimi wózkami, że przy nich Evo to
 piku¶.

Data: 2010-09-26 21:42:00
Autor: DoQ
Moment a moc
Robert Rędziak pisze:

 Kuchty woż± się czasem takimi wózkami, że przy nich Evo to
 piku¶.

E tam - kuchty jezdza pseudosuwami :)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-09-26 19:56:11
Autor: Robert Rędziak
Moment a moc
On Sun, 26 Sep 2010 21:42:00 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote:

E tam - kuchty jezdza pseudosuwami :)

 No. Np. Cayenne czy innym X5/X6 :)

Data: 2010-09-26 21:58:43
Autor: DoQ
Moment a moc
Robert Rędziak pisze:
E tam - kuchty jezdza pseudosuwami :)
 No. Np. Cayenne czy innym X5/X6 :)

W X6 to narazie widuje dumne "głowy rodziny" ;-)
ATSD ostatnio b.duzo ich jezdzi, chyba niezle sie sprzedaje - w kazdym razie robi wrazenie na drodze.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-09-26 15:41:49
Autor: J.F.
Moment a moc
On Sun, 26 Sep 2010 13:39:48 +0200,  DoQ wrote:
Ostatnio uczestniczylem w kursie doskonalenia jazdy w ABJ. Testowalismy m.in hamowanie awaryjne na b.sliskiej nawierzchni. Bezmyslne deptanie

Ale jaka byla ta nawierzchnia - snieg, lod, woda ?
ABSu za kazdym razem wydluzalo droge hamowania o 2-3m przy tej samej predkosci - czyli potwierdzily sie moje "zabawy" zim±.
Ale jak widac s± tacy co lubi± powielać medialn± papkę...

A jak sie hamowalo najkrocej ? Bo bezmyslne wcisniecia hamulca bez abs to chyba nie jest idealny
sposob, a na myslenie czesto nie ma czasu.

A jak jest .. to jak hamowac ? J.

Data: 2010-09-26 15:49:57
Autor: DoQ
Moment a moc
J.F. pisze:
[...]

¦liska farba polewana wod± - imituj±ca oblodzenie.

ABSu za kazdym razem wydluzalo droge hamowania o 2-3m przy tej samej predkosci - czyli potwierdzily sie moje "zabawy" zim±.
Ale jak widac s± tacy co lubi± powielać medialn± papkę...
A jak sie hamowalo najkrocej ?

Na granicy przyczepnosci, kiedy ABS zaczyna gadac a nie walczy o odblokowanie kola.

Bo bezmyslne wcisniecia hamulca bez abs to chyba nie jest idealny
sposob, a na myslenie czesto nie ma czasu.
A jak jest .. to jak hamowac ?

Najlepiej wcisnac hamulec do oporu, zamknac oczy i liczyc ze sie nie przywali - pasuje?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-09-26 17:00:41
Autor: J.F.
Moment a moc
On Sun, 26 Sep 2010 15:49:57 +0200,  DoQ wrote:
J.F. pisze:
[...]

Ale teraz kazde auto ma abs.

Do mnie trafia argument ze jak ABS "zaczyna gadac", to na jednym kole
mamy granice poslizgu .. ale na innych mozna mocniej.

przyjmuje ze wam wyszlo odwrotnie, chetnie bym przebadal sam.

Bo bez tego to sie moge dlugo zastanawiac czy starac sie byc
madrzejszym od abs czy nie ..

J.

Data: 2010-09-26 18:50:55
Autor: Robert Rędziak
Moment a moc
On Sun, 26 Sep 2010 17:00:41 +0200, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Do mnie trafia argument ze jak ABS "zaczyna gadac", to na jednym kole
mamy granice poslizgu .. ale na innych mozna mocniej.

 Ale normalny ABS nie będzie Ci hamował z różn± sił± stronami, bo
 auto będzie chciało się obracać. Być może jaki¶ sportowy na to
 pozwala.

Data: 2010-09-26 21:14:59
Autor: J.F.
Moment a moc
On Sun, 26 Sep 2010 18:50:55 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:
[...]

Po pierwsze - chyba wlasnie po to ma 4 [czasem 3] kanaly zeby tak
wlasnie hamowac.

Po drugie - jesli nie dopusci do poslizgu, to nie bedzie obracac, bo
auto dluzsze niz szersze.

Po trzecie - akurat testowalem auto jedna strona na lodzie/sniegu i
abs dzialal, a auto dosc dobrze hamowalo, wiec co sugerujesz ? J.

Data: 2010-09-26 19:54:38
Autor: Robert Rędziak
Moment a moc
On Sun, 26 Sep 2010 21:14:59 +0200, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Po drugie - jesli nie dopusci do poslizgu, to nie bedzie obracac, bo
auto dluzsze niz szersze.

 Nie? Jak przyłożysz stronami rózne siły, to nie powstanie moment
 obracaj±cy auto w osi pionowej? Do pewnego stopnia pomaga też
 ujemny promień zataczania, który niweluje działanie takich sił.

Po trzecie - akurat testowalem auto jedna strona na lodzie/sniegu i
abs dzialal, a auto dosc dobrze hamowalo, wiec co sugerujesz ?

 Że była jaka¶ przyczepno¶ć, na tyle duża by nie hamować ze zbyt
 duż± różnic± sił stronami.

Data: 2010-09-26 22:04:55
Autor: J.F.
Moment a moc
On Sun, 26 Sep 2010 19:54:38 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:
[...]

Moment powstanie, ale opona ktora sie nie slizga trzyma rownie dobrze
wzdluz co i na boki. Poki rozstaw osi jest wiekszy niz rozstaw kol,
moment prostujacy moze byc wiekszy.

[...]

Snieg kontra beton ? Malo prawdopodobne.

Zima idzie, bedzie mozna powtorzyc :-)

J.

Data: 2010-09-26 21:43:17
Autor: Jurand
Moment a moc

Użytkownik "Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisał w wiadomo¶ci news:slrni9v5gg.ldh.rekindrapak.wkurw.org...
[...]

Robert, znowu wprowadzasz jakie¶ dziwne teorie na grupie. Normalny ABS jak najbardziej będzie hamował z różn± sił± poszczególnymi kołami - w zależno¶ci od przyczepno¶ci każdego z kół.

Jurand.

Data: 2010-09-26 20:01:46
Autor: Robert Rędziak
Moment a moc
On Sun, 26 Sep 2010 21:43:17 +0200, Jurand <jurand@interia.pl>
wrote:

Robert, znowu wprowadzasz jakie¶ dziwne teorie na grupie. Normalny ABS jak najbardziej będzie hamował z różn± sił± poszczególnymi kołami - w zależno¶ci od przyczepno¶ci każdego z kół.

 Do pewnego stopnia różnicę sił hamowania między stronami
 wyrównuje ujemny promień zataczania (wymagany np. dla
 diagonalnych układów), do pewnego stopnia załatwia możliwo¶ć
 dohamowania koła po przek±tnej do najmocniej hamuj±cego. Ale jak
 różnica będzie za duża, to nie ma bata, powstanie moment
 obracaj±cy auto, którego nie będzie czym skompensować.

Data: 2010-09-27 08:59:50
Autor: Jurand
Moment a moc

Użytkownik "Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisał w wiadomo¶ci news:slrni9v9la.ldh.rekindrapak.wkurw.org...
wrote:

[...]

Ale ja nie o tym. "Ale normalny ABS nie będzie Ci hamował z różn± sił± stronami". Wła¶nie że będzie. A to, czy pozwolisz na to, żeby samochód się obrócił - to już Twoja sprawa jako kierowcy.

Jurand.

Data: 2010-09-26 21:47:56
Autor: DoQ
Moment a moc
Jurand pisze:
Robert, znowu wprowadzasz jakie¶ dziwne teorie na grupie. Normalny ABS jak najbardziej będzie hamował z różn± sił± poszczególnymi kołami - w zależno¶ci od przyczepno¶ci każdego z kół.

Ale ABS przeciez nie zmienia sily hamowania, sile (cisnienie w ukladzie) ustalasz ty jako kierownik. System ma ja jedynie utrzymywac jednoczesnie nie dopuszczajac do zatrzymania koła - binarnie :)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-09-27 00:55:18
Autor: Przemysław Czaja
Moment a moc

Użytkownik "DoQ"

[...]

To co napisałe¶ wydaje mi się wewnętrznie sprzeczne. System musi zmieniać siłę hamowania, ponieważ na tej zasadzie wła¶nie pracuje - zmniejsza siłę hamowania co objawia sie np. "wypychaniem" hamulca. Czy ABS hamuje koła z różn± sił± nie wiem niestety, na pewno robi to ESP - hehe lubie to testować na parkingach zim± - fajnie wyprowadza auto z u¶lizgów

Data: 2010-09-26 21:49:21
Autor: DoQ
Moment a moc
J.F. pisze:

Ale teraz kazde auto ma abs.

No i o kazdym typowym absie mowie.

[...]

Najpierw musisz pojać że ABS to prosta binarna maszynka, a nie inteligentny robot z NASA.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-09-26 16:07:50
Autor: PcmOL
Moment a moc
[...]

Ale co powielać? Nikt z przedpiśców nic nie powielał.
ABS istnieje po to, aby zachować możliwość kierowania torem jazdy podczas awaryjnego hamowania.
Nie po to, aby skracać drogę hamowania.
Statystycznie poprawia efekty bezmyślnego deptania.
Nic więcej.

Odnośnie medialnej papki, to chodzi za mną pomysł, aby wykonać pomiary różnicowe między oponami zimowymi i letnimi dokładnym akcelerometrem. Dziwne wydaje mi się mierzenie osiągów metodami pośrednimi.

Data: 2010-09-26 18:53:21
Autor: DoQ
Moment a moc
PcmOL pisze:

Ale co powielać? Nikt z przedpiśców nic nie powielał.

"(...)albo hamujÄ… na granicy zadziaĹ‚ania ABS (no bo czuć ĹĽe lepiej hamuje)"  przegapiles?

No brawo.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-09-27 00:05:46
Autor: PcmOL
Moment a moc

"DoQ" <pawel.doq@gmail.com> wrote in message news:i7nu1s$mu5$1mx1.internetia.pl...
PcmOL pisze:

Ale co powielać? Nikt z przedpiśców nic nie powielał.

"(...)albo hamujÄ… na granicy zadziaĹ‚ania ABS (no bo czuć ĹĽe lepiej hamuje)"  przegapiles?

Nie przegapiłem - olałem, bo nie do końca wiadomo o powiązaniu ABS z "lepsze hamowanie".
Czy do skuteczności ABS w osiągach hamowania, czy praca ABS sprawia subiektywne wrażenie "lepszego hamowania".
Jedno i drugie bez sensu.

Data: 2010-09-29 01:57:28
Autor: Filip KK
Moment a moc
W dniu 2010-09-26 16:07, PcmOL pisze:
Odnośnie medialnej papki, to chodzi za mną pomysł, aby wykonać pomiary
różnicowe między oponami zimowymi i letnimi dokładnym akcelerometrem.
Dziwne wydaje mi się mierzenie osiągów metodami pośrednimi.

Ale po co? Skoro jest wszystko juĹĽ dawno sprawdzone, zmierzone.

Data: 2010-09-29 08:30:53
Autor: J.F.
Moment a moc
On Wed, 29 Sep 2010 01:57:28 +0200,  Filip KK wrote:
W dniu 2010-09-26 16:07, PcmOL pisze:
Odno¶nie medialnej papki, to chodzi za mn± pomysł, aby wykonać pomiary
różnicowe między oponami zimowymi i letnimi dokładnym akcelerometrem.
Dziwne wydaje mi się mierzenie osi±gów metodami po¶rednimi.

Ale po co? Skoro jest wszystko już dawno sprawdzone, zmierzone.

I gdzie sa wyniki dla powiedzmy debicy frigo, navigator i kormoran
impulser ? J.

Data: 2010-09-29 15:34:45
Autor: Filip KK
Moment a moc
W dniu 2010-09-29 08:30, J.F. pisze:

[...]

Może tam gdzie s± te wszystkie statystyki, którymi tak rzucasz na lewo i prawo?

Data: 2010-09-27 19:01:09
Autor: Tomasz Pyra
Moment a moc
W dniu 2010-09-26 13:39, DoQ pisze:
Tomasz Pyra pisze:

[...]

I właśnie dlatego nowoczesne układy hamulcowe mają nawet specjalną funkcję do wykrywania takich kierowców, którzy uskuteczniają próby hamowania na granicy zadziałania ABS.
I jak system coś takiego wykryje, to sam zwiększy ciśnienie w układzie hamulcowym, żeby nawet wyznawcy takich teorii mogli zatrzymać się możliwie szybko, nawet jeśli w pewnych okolicznościach miałoby się to stać wbrew intencji kierowcy.

Bo to mimo wszystko nie jest taka "prosta binarna maszynka" jak to by się pozornie mogło wydawać.

Moment a moc