Data: 2010-09-24 08:38:22 | |
Autor: to | |
Moment a moc | |
begin Wangog
Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko Bo ta wartość mówi relatywnie najwięcej o osiągach. W każdym razie o niebo więcej niż wartość momentu zmierzona na silniku. Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc To są bzdury powtarzane przez ignorantów. O przyspieszeniu mówi moment obrotowy, ale na kołach, a nie na silniku, a tak się akurat składa, że zbliżony moment obrotowy na kołach mają zwykle auta o podobnej mocy (na silniku). Elastyczność to z kolei dobre parametry silnika w dużym zakresie prędkości obrotowych, wbrew obiegowej opinii silnik mający duży moment obrotowy w zakresie 2000-3000 rpm absolutnie nie można nazwać "elastycznym". -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-09-24 10:44:22 | |
Autor: Agent | |
Moment a moc | |
To są bzdury powtarzane przez ignorantów. O przyspieszeniu mówi momentPrawda ale ciekawe ile tego jest w zakresie 1-4 tys obrotów w benzynie a ile w dieslu. Innymi słowy powinni drukowac wykres mocy na kołach i byłoby wszystko jasne :) Elastyczność to z kolei dobre parametry silnika w dużym zakresie prędkości No to właśnie jest najczęściej mylone przez ludzi. |
|
Data: 2010-09-24 12:54:20 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Moment a moc | |
Dnia 24.09.2010 Agent <wprzyjemski@onet.ue> napisa/a:
Prawda ale ciekawe ile tego jest w zakresie 1-4 tys obrotw w benzynie a ile w dieslu. Innymi s?owy powinni drukowac wykres mocy na ko?ach i by?oby wszystko jasne :) Wykres mocy na koach... taaa. -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2010-09-24 12:42:02 | |
Autor: Robert Rdziak | |
Moment a moc | |
On Fri, 24 Sep 2010 12:54:20 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki
<karmmnie@chloru.net> wrote: Wykres mocy na koach... taaa. No co. Nie da si? :) r. -- _________________________________________________________________ robert rdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-09-25 15:53:04 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Moment a moc | |
Dnia 24.09.2010 Robert Rdziak <rekin@gm.wkurw.org> napisa/a:
On Fri, 24 Sep 2010 12:54:20 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki No da si da. Dobrze wiesz o co codzio ;) -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2010-09-25 14:26:59 | |
Autor: Robert Rdziak | |
Moment a moc | |
On Sat, 25 Sep 2010 15:53:04 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki
<karmmnie@chloru.net> wrote: No co. Nie da si? :) Ojtam, ojtam. Skoro si da, to czemu go nie sporzdzi? :> r. -- _________________________________________________________________ robert rdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-09-25 20:23:40 | |
Autor: to | |
Moment a moc | |
begin Adam 'Chloru' Drzewososki
Wykres mocy na kołach... taaa. Popularne hamownie mierzą właśnie moc na kołach i z niej liczą/szacują całą resztę. Także w takim wykresie nie ma nic śmiesznego, ba, jest najbardziej "natywny". -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-09-25 21:40:12 | |
Autor: Robert Rdziak | |
Moment a moc | |
On 25 Sep 2010 20:23:40 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:
Popularne hamownie mierz wanie moc na koach Nie. Hamownia nie mierzy mocy. r. -- _________________________________________________________________ robert rdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-09-26 05:03:09 | |
Autor: to | |
Moment a moc | |
begin Robert Rędziak
Popularne hamownie mierzą właśnie moc na kołach Ależ tak, mierzy. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-09-26 10:18:39 | |
Autor: Robert Rdziak | |
Moment a moc | |
On 26 Sep 2010 05:03:09 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:
Nie. Hamownia nie mierzy mocy. Kto Ci okama. r. -- _________________________________________________________________ robert rdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-09-26 13:34:58 | |
Autor: ALi | |
Moment a moc | |
Dnia 25-09-2010 o 23:40:12 Robert Rdziak <rekin@gm.wkurw.org> napisa(a):
On 25 Sep 2010 20:23:40 GMT, to <to@abc.xyz> wrote: Przypieszenie rolek? -- Pozdr. |
|
Data: 2010-09-26 11:41:47 | |
Autor: Robert Rdziak | |
Moment a moc | |
On Sun, 26 Sep 2010 13:34:58 +0200, ALi <newsy001@lemiesz.org>
wrote: Nie. Hamownia nie mierzy mocy. Albo moment na nich. Ale to nie jest pomiar mocy. r. -- _________________________________________________________________ robert rdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-09-26 14:08:31 | |
Autor: to | |
Moment a moc | |
begin Robert Rędziak
Nie. Hamownia nie mierzy mocy. Nie chodzi o to, że mierzy moc na kołach w sensie dosłownym, tylko ze jest to wielkość najbardziej "natywna" z punktu widzenia hamowni z wymienionych (moc/moment na kołach/na silniku) więc nie ma co się z tego wyśmiewać. Z punktu widzenia działania typowej hamowni dużo łatwiej uzyskać wykres mocy na kołach niż np. momentu na silniku. Techniczne pewnie mierzy przyspieszenie rolek (a dokładniej zapewne ich prędkość z jakimś tam interwałem czasowym). -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-09-26 14:13:56 | |
Autor: Robert Rdziak | |
Moment a moc | |
On 26 Sep 2010 14:08:31 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:
Nie chodzi o to, e mierzy moc na koach w sensie dosownym, tylko ze jest to wielko najbardziej "natywna" Najbardziej ,,natywn'' wielkoci dla hamowni obcieniowej jest moment obrotowy, a dla inercyjnej zmiana prdkoci rolek w czasie. Reszt si wylicza. Z punktu widzenia dziaania typowej hamowni duo atwiej uzyska wykres mocy na koach ni np. momentu na silniku. A jeszcze atwiej momentu na koach. Techniczne pewnie mierzy przyspieszenie rolek (a dokadniej zapewne ich prdko z jakim tam interwaem czasowym). Obcieniowa? r. -- _________________________________________________________________ robert rdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-09-26 16:03:10 | |
Autor: to | |
Moment a moc | |
begin Robert Rędziak
Nie chodzi o to, że mierzy moc na kołach w sensie dosłownym, tylko ze Powtórzę: "Nie chodzi o to, że mierzy moc na kołach w sensie dosłownym, tylko ze jest to wielkość najbardziej "natywna" z punktu widzenia hamowni z wymienionych (moc/moment na kołach/na silniku) więc nie ma co się z tego wyśmiewać." Kontekst mojej wypowiedzi to wyśmiewanie wykresu mocy na kołach więc nie wiem po co tu wyjeżdżasz z jakimś wykresem "zmiany prędkości rolek w czasie". Nikt takich wykresów nie robi, bo i po co, a wykresy mocy na kołach są w normalnym użyciu (głównie w usa). Z punktu widzenia działania typowej hamowni dużo łatwiej uzyskać wykres Niby dlaczego łatwiej? Obciążeniowa? Podział na inercyjne i obciążeniowe nie jest jakiś sztywny. Nie wiem, być może są jakieś hamownie, które mierzą moment, tylko w jakim celu? I dokładnie w jaki sposób? Może podać przykład takiej hamowni? -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-09-26 18:56:33 | |
Autor: Robert Rdziak | |
Moment a moc | |
On 26 Sep 2010 16:03:10 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:
"Nie chodzi o to, e mierzy moc na koach w sensie dosownym, tylko ze jest to wielko najbardziej "natywna" z punktu widzenia hamowni z wymienionych (moc/moment na koach/na silniku) wic nie ma co si z tego wymiewa." Wielkrotnie powtrzona bzdura nie stanie si prawd. Kontekst mojej wypowiedzi to wymiewanie wykresu mocy na koach wic nie wiem po co tu wyjedasz z jakim wykresem "zmiany prdkoci rolek w czasie". Gdzie napisaem co o wykresie ,,zmiany prdkoci rolek w czasie''? Wskaesz? Czy nadinterpretujesz. Nikt takich wykresw nie robi, bo i po co, a wykresy mocy na koach s w normalnym uyciu (gwnie w usa). Bo tam nikt si nie trzepie estymowan moc na kole zamachowym. Bo jest estymowana i nie przekada si bezporednio na osigi. Z punktu widzenia dziaania typowej hamowni duo atwiej uzyska wykres Pomyl. Podzia na inercyjne i obcieniowe nie jest jaki sztywny. Nie? A czy Ty w ogle wiesz, jak dziaa hamownia? (uwaga, to jest pytanie, teraz bdzie trudne sowo, retoryczne). Nie wiem, by moe s jakie hamownie, ktre mierz moment, tylko w jakim celu? I dokadnie w jaki sposb? Moe poda przykad takiej hamowni? Zacznij od zapoznania si z zasad dziaania urzdzenia pod nazw ,,hamulec elektrowirowy''. r. -- _________________________________________________________________ robert rdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-09-28 00:37:54 | |
Autor: to | |
Moment a moc | |
begin Robert Rędziak
Wielkrotnie powtórzona bzdura nie stanie się prawdą. To mogłoby być Twoje motto. Nikt takich wykresów nie robi, bo i po co, a wykresy mocy na kołach są Więc piszę właśnie o tym, który z wykresów jest najbardziej "natywny" z tych, które się w praktyce wykorzystuje, a nie z jakichś wydumanych przez Ciebie czy kogokolwiek innego. A są ich cztery typy. Najbardziej "natywny" jest akurat ten wyśmiany. A jeszcze łatwiej momentu na kołach. Do obu potrzebne są z grubsza te same dane, bo wykresy mocy na kołach, które są używane, obrazują tak naprawdę moc na kołach przy przełożeniu 1:1 (lub inaczej mówiąc moc na silniku - straty), czyli żeby je wykonać trzeba znać np. aktualne przełożenie. Moc na kołach jest przedstawić o tyle prościej, że znajomość przełożenia nie będzie chyba konieczna do obliczenia wartości maksymalnej, chociaż do narysowania całego wykresu w skali obrotów silnika już raczej tak. Podział na inercyjne i obciążeniowe nie jest jakiś sztywny. Nie. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-09-28 08:23:55 | |
Autor: Robert Rdziak | |
Moment a moc | |
On 28 Sep 2010 00:37:54 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:
Do obu potrzebne s z grubsza te same dane, bo wykresy mocy na koach, ktre s uywane, obrazuj tak naprawd moc na koach przy przeoeniu 1:1 (lub inaczej mwic moc na silniku - straty), czyli eby je wykona trzeba zna np. aktualne przeoenie. Czy z Twojego bekotu wynika, e moc na koach jest zalena od przeoenia? Pytam, bo nie rozumiem powyszego. Moesz janiej/prociej? Moc na koach jest przedstawi o tyle prociej, e znajomo przeoenia nie bdzie chyba konieczna do obliczenia wartoci maksymalnej, Chyba nie bdzie konieczna? chocia do narysowania caego wykresu w skali obrotw silnika ju raczej tak. Mona sobie narysowa w funkcji prdkoci k. Podzia na inercyjne i obcieniowe nie jest jaki sztywny. Rozwiniesz? r. -- _________________________________________________________________ robert rdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-09-28 12:39:50 | |
Autor: to | |
Moment a moc | |
begin Robert Rędziak
Do obu potrzebne są z grubsza te same dane, bo wykresy mocy na kołach, Sorry, późno już było, chodziło oczywiście o moment na kołach, nie moc. chociaż do narysowania całego wykresu w skali obrotów silnika już Ale takich wykresów się nie używa. Używa się w zasadzie czterech: - Moment na silniku w funkcji obrotów silnika - Moc na silniku w funkcji obrotów silnika - Moment na kołach (przy przełożeniu całkowitym 1:1) w funkcji obrotów silnika - Moc na kołach w funkcji obrotów silnika I z tych czterech najłatwiej uzyskać jest ostatni, a jest to akurat ten, który był wyśmiany. Podział na inercyjne i obciążeniowe nie jest jakiś sztywny. A co tu rozwijać? -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-09-28 16:36:20 | |
Autor: ALi | |
Moment a moc | |
Dnia 28-09-2010 o 14:39:50 to <to@abc.xyz> napisa(a):
Ale takich wykresw si nie uywa. Uywa si w zasadzie czterech: Czym si rni moc na silniku od mocy na koach? -- Pozdr. |
|
Data: 2010-09-28 14:46:52 | |
Autor: to | |
Moment a moc | |
begin ALi
Czym się różni moc na silniku od mocy na kołach? Wartość mocy na kołach jest pomniejszona o straty mocy pomiędzy silnikiem a kołami. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-09-28 17:20:08 | |
Autor: Robert Rdziak | |
Moment a moc | |
On 28 Sep 2010 12:39:50 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:
Mona sobie narysowa w funkcji prdkoci k. Zaley do czego. W bilansie mocy/si napdowych jak najbardziej si uywa. Jeli chcesz sprawdzi optymalne punkty zmian biegw, to rwnie si taki przyda, oczywicie na wszystkich biegach po kolei. A co tu rozwija? Jedno zdanie ,,podzia na hamownie inercyjne i obcieniowe nie jest sztywny''. To ja sie pytam, dlaczego nie jest sztywny. r. -- _________________________________________________________________ robert rdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-09-26 20:24:57 | |
Autor: J.F. | |
Moment a moc | |
On 26 Sep 2010 16:03:10 GMT, to wrote:
Kontekst mojej wypowiedzi to wymiewanie wykresu mocy na koach wic nie wiem po co tu wyjedasz z jakim wykresem "zmiany prdkoci rolek w czasie". Nikt takich wykresw nie robi, bo i po co, a wykresy mocy na koach s w normalnym uyciu (gwnie w usa). Powiedzmy sobie tak ze hamownia mierzy czasy z impulsatora lub napiecie z tensometru. Moc wylicza z powyzszych :-) Z punktu widzenia dziaania typowej hamowni duo atwiej uzyska wykresA jeszcze atwiej momentu na koach. No bo nie ma miernikow mocy na kolach, sa mierniki sily, czasem momentu :-) Obcieniowa?Podzia na inercyjne i obcieniowe nie jest jaki sztywny. Nie wiem, by moe s jakie hamownie, ktre mierz moment, tylko w jakim celu? I dokadnie w jaki sposb? Moe poda przykad takiej hamowni? One wlasnie moment na kolach mierza :-) Choc dopuszczam ze sa i hamownie gdzie watomierz jest podlaczony. J. |
|
Data: 2010-09-27 03:00:10 | |
Autor: ALi | |
Moment a moc | |
Dnia 26-09-2010 o 20:24:57 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa(a):
Podzia na inercyjne i obcieniowe nie jest jaki sztywny. Nie wiem, by No ale eby zmierzy moment obrotowy na kole samochodu na hamowni z rolkami, to trzeba najpierw zmierzy np. rednic tego koa. To czy przelicza moment z rolek na moment koa, czy moment z rolek na moc, co za rnica? Moc = moment * obroty :-) -- Pozdr. |
|
Data: 2010-09-28 01:10:19 | |
Autor: to | |
Moment a moc | |
begin J.F.
Podział na inercyjne i obciążeniowe nie jest jakiś sztywny. Nie wiem, Ale moment na kołach w znaczeniu dosłownym, a nie to, co jest pokazywane na wykresach. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-09-26 21:45:32 | |
Autor: Jurand | |
Moment a moc | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4c9f53df$0$20990$65785112news.neostrada.pl... begin Robert Rędziak Bzdura. Najbardziej natywną wielkością jest moc zmierzona NA SILNIKU, podpiętym bezpośrednio do urządzenia pomiarowego. Nie przez żaden układ napędowy, tylko mierzysz moc na wyjściu wału z silnika. Jurand. |
|
Data: 2010-09-26 21:55:18 | |
Autor: to | |
Moment a moc | |
begin Jurand
Bzdura. Ale dyskusja jest o hamowni podwoziowej... litości... -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-09-27 09:25:57 | |
Autor: Jurand | |
Moment a moc | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4c9fc146$0$22806$65785112news.neostrada.pl... begin Jurand To masz tutaj 2 wielkości, które są "natywne" i których pomiarów możesz być pewien - moc wygenerowana na kołach oraz opory toczenia. Reszta to tylko wyliczenia. Przy czym hamowanie mierzą moc na kołach na 2 różne sposoby - hamownia inercyjna mierzy to na podstawie przyspieszenia rolek, hamownia obciążeniowa - na podstawie zrównoważonej siły hamującej, wytwarzanej na rolkach. Jurand. |
|
Data: 2010-09-27 11:54:27 | |
Autor: to | |
Moment a moc | |
begin Jurand
To masz tutaj 2 wielkości, które są "natywne" (...) Dlatego napisałem "najbardziej natywne", a nie "natywne". -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-09-25 23:14:11 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Moment a moc | |
Dnia 25.09.2010 to <to@abc.xyz> napisa/a:
No da si? da. Dobrze wiesz o co codzi?o ;) Nie chce mi sie nic wiecej pisa w tym temacie. Temat moc vs moment by tu wakowany setki razy. Krtko mowic ... moc mozna sobie zmierzy wszedzie, ze dokladocia do strat ukladu przeniesienia napedu. Moment - niekoniecznie, zmieniaja go przelozenia. Koniec kropka. -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2010-09-26 05:03:20 | |
Autor: to | |
Moment a moc | |
begin Adam 'Chloru' Drzewososki
Nie chce mi sie nic wiecej pisać w tym temacie. Temat moc vs moment był A coś na temat? -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-09-26 11:49:41 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Moment a moc | |
Dnia 26.09.2010 to <to@abc.xyz> napisa/a:
begin Adam 'Chloru' Drzewososki Na temat to zapomnialem dopisac, ze hamownia nie mierzy mocy tylko ja sobie oblicza. -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2010-09-24 17:55:06 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Moment a moc | |
Fri, 24 Sep 2010 10:44:22 +0200, w <i7hod8$a0p$1@news.onet.pl>, "Agent"
<wprzyjemski@onet.ue> napisa(-a): Innymi sowy powinni drukowac wykres mocy na koach [...] Widz tu nieze pole do wie-tuningu -- zamiana na opony z nadrukowanym kosmos-wykresem ;P. |
|
Data: 2010-09-24 17:57:59 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Moment a moc | |
W dniu 2010-09-24 10:44, Agent pisze:
Prawda ale ciekawe ile tego jest w zakresie 1-4 tys obrotów w benzynie a Ale przecież drukują takie wykresy. Podpowiem tylko że moc jest zawsze ta sama niezależnie w którym miejscu układu mierzona, bo nie podlega zmianie przy przechodzeniu przez przekładnię (oczywiście pomijając niewielkie straty na tychże). |
|
Data: 2010-09-25 13:30:44 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Moment a moc | |
Podpowiem tylko że moc jest zawsze ta sama niezależnie w którym miejscu15% S. |
|