Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Moment a moc

Moment a moc

Data: 2010-09-24 08:38:22
Autor: to
Moment a moc
begin Wangog
Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
moc silnika wyrazona z KM?

Bo ta wartość mówi relatywnie najwięcej o osiągach. W każdym razie o niebo
więcej niż wartość momentu zmierzona na silniku.

Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
silnika, przyspieszenie

To są bzdury powtarzane przez ignorantów. O przyspieszeniu mówi moment
obrotowy, ale na kołach, a nie na silniku, a tak się akurat składa, że
zbliżony moment obrotowy na kołach mają zwykle auta o podobnej mocy (na
silniku).

Elastyczność to z kolei dobre parametry silnika w dużym zakresie prędkości
obrotowych, wbrew obiegowej opinii silnik mający duży moment obrotowy w
zakresie 2000-3000 rpm absolutnie nie można nazwać "elastycznym".

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-24 10:44:22
Autor: Agent
Moment a moc
To są bzdury powtarzane przez ignorantów. O przyspieszeniu mówi moment
obrotowy, ale na kołach, a nie na silniku, a tak się akurat składa, że
zbliżony moment obrotowy na kołach mają zwykle auta o podobnej mocy (na
silniku).
Prawda ale ciekawe ile tego jest w zakresie 1-4 tys obrotów w benzynie a ile w dieslu. Innymi słowy powinni drukowac wykres mocy na kołach i byłoby wszystko jasne :)

Elastyczność to z kolei dobre parametry silnika w dużym zakresie prędkości
obrotowych, wbrew obiegowej opinii silnik mający duży moment obrotowy w
zakresie 2000-3000 rpm absolutnie nie można nazwać "elastycznym".

No to właśnie jest najczęściej mylone przez ludzi.

Data: 2010-09-24 12:54:20
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Moment a moc
Dnia 24.09.2010 Agent <wprzyjemski@onet.ue> napisa/a:
Prawda ale ciekawe ile tego jest w zakresie 1-4 tys obrotw w benzynie a ile w dieslu. Innymi s?owy powinni drukowac wykres mocy na ko?ach i by?oby wszystko jasne :)

Wykres mocy na koach... taaa.

--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-09-24 12:42:02
Autor: Robert Rdziak
Moment a moc
On Fri, 24 Sep 2010 12:54:20 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki
<karmmnie@chloru.net> wrote:

Wykres mocy na koach... taaa.

 No co. Nie da si? :)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-09-25 15:53:04
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Moment a moc
Dnia 24.09.2010 Robert Rdziak <rekin@gm.wkurw.org> napisa/a:
On Fri, 24 Sep 2010 12:54:20 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki
<karmmnie@chloru.net> wrote:

Wykres mocy na koach... taaa.

 No co. Nie da si? :)

No da si da. Dobrze wiesz o co codzio ;) --
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-09-25 14:26:59
Autor: Robert Rdziak
Moment a moc
On Sat, 25 Sep 2010 15:53:04 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki
<karmmnie@chloru.net> wrote:

 No co. Nie da si? :)

No da si da. Dobrze wiesz o co codzio ;)

 Ojtam, ojtam. Skoro si da, to czemu go nie sporzdzi? :>

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-09-25 20:23:40
Autor: to
Moment a moc
begin Adam 'Chloru' Drzewososki
Wykres mocy na kołach... taaa.

 No co. Nie da się? :)

No da się da. Dobrze wiesz o co codziło ;)

Popularne hamownie mierzą właśnie moc na kołach i z niej liczą/szacują całą resztę. Także w takim wykresie nie ma nic śmiesznego, ba, jest najbardziej "natywny".

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-25 21:40:12
Autor: Robert Rdziak
Moment a moc
On 25 Sep 2010 20:23:40 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

Popularne hamownie mierz wanie moc na koach

 Nie. Hamownia nie mierzy mocy.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-09-26 05:03:09
Autor: to
Moment a moc
begin Robert Rędziak
Popularne hamownie mierzą właśnie moc na kołach

 Nie. Hamownia nie mierzy mocy.

Ależ tak, mierzy.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-26 10:18:39
Autor: Robert Rdziak
Moment a moc
On 26 Sep 2010 05:03:09 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

 Nie. Hamownia nie mierzy mocy.

Ale tak, mierzy.

 Kto Ci okama.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-09-26 13:34:58
Autor: ALi
Moment a moc
Dnia 25-09-2010 o 23:40:12 Robert Rdziak <rekin@gm.wkurw.org> napisa(a):

On 25 Sep 2010 20:23:40 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

Popularne hamownie mierz wanie moc na koach

 Nie. Hamownia nie mierzy mocy.

Przypieszenie rolek?


--
Pozdr.

Data: 2010-09-26 11:41:47
Autor: Robert Rdziak
Moment a moc
On Sun, 26 Sep 2010 13:34:58 +0200, ALi <newsy001@lemiesz.org>
wrote:

 Nie. Hamownia nie mierzy mocy.

Przypieszenie rolek?

 Albo moment na nich. Ale to nie jest pomiar mocy.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-09-26 14:08:31
Autor: to
Moment a moc
begin Robert Rędziak
 Nie. Hamownia nie mierzy mocy.

Przyśpieszenie rolek?

 Albo moment na nich. Ale to nie jest pomiar mocy.

Nie chodzi o to, że mierzy moc na kołach w sensie dosłownym, tylko ze jest to wielkość najbardziej "natywna" z punktu widzenia hamowni z wymienionych (moc/moment na kołach/na silniku) więc nie ma co się z tego wyśmiewać. Z punktu widzenia działania typowej hamowni dużo łatwiej uzyskać wykres mocy na kołach niż np. momentu na silniku. Techniczne pewnie mierzy przyspieszenie rolek (a dokładniej zapewne ich prędkość z jakimś tam interwałem czasowym).

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-26 14:13:56
Autor: Robert Rdziak
Moment a moc
On 26 Sep 2010 14:08:31 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

Nie chodzi o to, e mierzy moc na koach w sensie dosownym, tylko ze jest to wielko najbardziej "natywna"

 Najbardziej ,,natywn'' wielkoci dla hamowni obcieniowej
 jest moment obrotowy, a dla inercyjnej zmiana prdkoci rolek w
 czasie. Reszt si wylicza.

Z punktu widzenia dziaania typowej hamowni duo atwiej uzyska wykres mocy na koach ni np. momentu na silniku.

 A jeszcze atwiej momentu na koach.

Techniczne pewnie mierzy przyspieszenie rolek (a dokadniej zapewne ich prdko z jakim tam interwaem czasowym).

 Obcieniowa?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-09-26 16:03:10
Autor: to
Moment a moc
begin Robert Rędziak
Nie chodzi o to, że mierzy moc na kołach w sensie dosłownym, tylko ze
jest to wielkość najbardziej "natywna"

 Najbardziej ,,natywną'' wielkością dla hamowni obciążeniowej jest
 moment obrotowy, a dla inercyjnej zmiana prędkości rolek w czasie.
 Resztę się wylicza.

Powtórzę:

"Nie chodzi o to, że mierzy moc na kołach w sensie dosłownym, tylko ze jest to wielkość najbardziej "natywna" z punktu widzenia hamowni z wymienionych (moc/moment na kołach/na silniku) więc nie ma co się z tego wyśmiewać."

Kontekst mojej wypowiedzi to wyśmiewanie wykresu mocy na kołach więc nie wiem po co tu wyjeżdżasz z jakimś wykresem "zmiany prędkości rolek w czasie". Nikt takich wykresów nie robi, bo i po co, a wykresy mocy na kołach są w normalnym użyciu (głównie w usa).
 
Z punktu widzenia działania typowej hamowni dużo łatwiej uzyskać wykres
mocy na kołach niż np. momentu na silniku.

 A jeszcze łatwiej momentu na kołach.

Niby dlaczego łatwiej?

 Obciążeniowa?

Podział na inercyjne i obciążeniowe nie jest jakiś sztywny. Nie wiem, być może są jakieś hamownie, które mierzą moment, tylko w jakim celu? I dokładnie w jaki sposób? Może podać przykład takiej hamowni?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-26 18:56:33
Autor: Robert Rdziak
Moment a moc
On 26 Sep 2010 16:03:10 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

"Nie chodzi o to, e mierzy moc na koach w sensie dosownym, tylko ze jest to wielko najbardziej "natywna" z punktu widzenia hamowni z wymienionych (moc/moment na koach/na silniku) wic nie ma co si z tego wymiewa."

 Wielkrotnie powtrzona bzdura nie stanie si prawd.

Kontekst mojej wypowiedzi to wymiewanie wykresu mocy na koach wic nie wiem po co tu wyjedasz z jakim wykresem "zmiany prdkoci rolek w czasie".

 Gdzie napisaem co o wykresie ,,zmiany prdkoci rolek w
 czasie''? Wskaesz? Czy nadinterpretujesz.

Nikt takich wykresw nie robi, bo i po co, a wykresy mocy na koach s w normalnym uyciu (gwnie w usa).

 Bo tam nikt si nie trzepie estymowan moc na kole zamachowym.
 Bo jest estymowana i nie przekada si bezporednio na osigi.

Z punktu widzenia dziaania typowej hamowni duo atwiej uzyska wykres
mocy na koach ni np. momentu na silniku.

 A jeszcze atwiej momentu na koach.

Niby dlaczego atwiej?

 Pomyl.

Podzia na inercyjne i obcieniowe nie jest jaki sztywny.

 Nie? A czy Ty w ogle wiesz, jak dziaa hamownia? (uwaga, to
 jest pytanie, teraz bdzie trudne sowo, retoryczne).

Nie wiem, by moe s jakie hamownie, ktre mierz moment, tylko w jakim celu? I dokadnie w jaki sposb? Moe poda przykad takiej hamowni?

 Zacznij od zapoznania si z zasad dziaania urzdzenia pod
 nazw ,,hamulec elektrowirowy''.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-09-28 00:37:54
Autor: to
Moment a moc
begin Robert Rędziak
 Wielkrotnie powtórzona bzdura nie stanie się prawdą.

To mogłoby być Twoje motto.

Nikt takich wykresów nie robi, bo i po co, a wykresy mocy na kołach są
w normalnym użyciu (głównie w usa).

 Bo tam nikt się nie trzepie estymowaną mocą na kole zamachowym. Bo jest
 estymowana i nie przekłada się bezpośrednio na osiągi.

Więc piszę właśnie o tym, który z wykresów jest najbardziej "natywny" z tych, które się w praktyce wykorzystuje, a nie z jakichś wydumanych przez Ciebie czy kogokolwiek innego. A są ich cztery typy. Najbardziej "natywny" jest akurat ten wyśmiany. 
 A jeszcze łatwiej momentu na kołach.

Niby dlaczego łatwiej?

 Pomyśl.

Do obu potrzebne są z grubsza te same dane, bo wykresy mocy na kołach, które są używane, obrazują tak naprawdę moc na kołach przy przełożeniu 1:1 (lub inaczej mówiąc moc na silniku - straty), czyli żeby je wykonać trzeba znać np. aktualne przełożenie. Moc na kołach jest przedstawić o tyle prościej, że znajomość przełożenia nie będzie chyba konieczna do obliczenia wartości maksymalnej, chociaż do narysowania całego wykresu w skali obrotów silnika już raczej tak.

Podział na inercyjne i obciążeniowe nie jest jakiś sztywny.

 Nie?

Nie.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-28 08:23:55
Autor: Robert Rdziak
Moment a moc
On 28 Sep 2010 00:37:54 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:


Do obu potrzebne s z grubsza te same dane, bo wykresy mocy na koach, ktre s uywane, obrazuj tak naprawd moc na koach przy przeoeniu 1:1 (lub inaczej mwic moc na silniku - straty), czyli eby je wykona trzeba zna np. aktualne przeoenie.

 Czy z Twojego bekotu wynika, e moc na koach jest zalena od
 przeoenia? Pytam, bo nie rozumiem powyszego. Moesz
 janiej/prociej?

Moc na koach jest przedstawi o tyle prociej, e znajomo przeoenia nie bdzie chyba konieczna do obliczenia wartoci maksymalnej,

 Chyba nie bdzie konieczna?

chocia do narysowania caego wykresu w skali obrotw silnika ju raczej tak.

 Mona sobie narysowa w funkcji prdkoci k.

Podzia na inercyjne i obcieniowe nie jest jaki sztywny.

 Nie?

Nie.

 Rozwiniesz?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-09-28 12:39:50
Autor: to
Moment a moc
begin Robert Rędziak
Do obu potrzebne są z grubsza te same dane, bo wykresy mocy na kołach,
które są używane, obrazują tak naprawdę moc na kołach przy przełożeniu
1:1 (lub inaczej mówiąc moc na silniku - straty), czyli żeby je wykonać
trzeba znać np. aktualne przełożenie.

 Czy z Twojego bełkotu wynika, że moc na kołach jest zależna od
 przełożenia? Pytam, bo nie rozumiem powyższego. Możesz
 jaśniej/prościej?

Sorry, późno już było, chodziło oczywiście o moment na kołach, nie moc.

chociaż do narysowania całego wykresu w skali obrotów silnika już
raczej tak.

 Można sobie narysować w funkcji prędkości kół.

Ale takich wykresów się nie używa. Używa się w zasadzie czterech:

- Moment na silniku w funkcji obrotów silnika
- Moc na silniku w funkcji obrotów silnika
- Moment na kołach (przy przełożeniu całkowitym 1:1) w funkcji obrotów silnika
- Moc na kołach w funkcji obrotów silnika

I z tych czterech najłatwiej uzyskać jest ostatni, a jest to akurat ten, który był wyśmiany.

Podział na inercyjne i obciążeniowe nie jest jakiś sztywny.

 Nie?

Nie.

 Rozwiniesz?

A co tu rozwijać?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-28 16:36:20
Autor: ALi
Moment a moc
Dnia 28-09-2010 o 14:39:50 to <to@abc.xyz> napisa(a):


Ale takich wykresw si nie uywa. Uywa si w zasadzie czterech:

- Moment na silniku w funkcji obrotw silnika
- Moc na silniku w funkcji obrotw silnika
- Moment na koach (przy przeoeniu cakowitym 1:1) w funkcji obrotw
silnika
- Moc na koach w funkcji obrotw silnika

I z tych czterech najatwiej uzyska jest ostatni, a jest to akurat ten,
ktry by wymiany.

Czym si rni moc na silniku od mocy na koach?

--
Pozdr.

Data: 2010-09-28 14:46:52
Autor: to
Moment a moc
begin ALi
Czym się różni moc na silniku od mocy na kołach?

Wartość mocy na kołach jest pomniejszona o straty mocy pomiędzy silnikiem a kołami.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-28 17:20:08
Autor: Robert Rdziak
Moment a moc
On 28 Sep 2010 12:39:50 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

 Mona sobie narysowa w funkcji prdkoci k.

Ale takich wykresw si nie uywa. Uywa si w zasadzie czterech:

 Zaley do czego. W bilansie mocy/si napdowych jak najbardziej
 si uywa. Jeli chcesz sprawdzi optymalne punkty zmian biegw,
 to rwnie si taki przyda, oczywicie na wszystkich biegach po
 kolei.

A co tu rozwija?

 Jedno zdanie ,,podzia na hamownie inercyjne i obcieniowe nie
 jest sztywny''. To ja sie pytam, dlaczego nie jest sztywny.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-09-26 20:24:57
Autor: J.F.
Moment a moc
On 26 Sep 2010 16:03:10 GMT,  to wrote:
Kontekst mojej wypowiedzi to wymiewanie wykresu mocy na koach wic nie wiem po co tu wyjedasz z jakim wykresem "zmiany prdkoci rolek w czasie". Nikt takich wykresw nie robi, bo i po co, a wykresy mocy na koach s w normalnym uyciu (gwnie w usa).

Powiedzmy sobie tak ze hamownia mierzy czasy z impulsatora lub
napiecie z tensometru.

Moc wylicza z powyzszych :-)

Z punktu widzenia dziaania typowej hamowni duo atwiej uzyska wykres
mocy na koach ni np. momentu na silniku.
A jeszcze atwiej momentu na koach.

Niby dlaczego atwiej?

No bo nie ma miernikow mocy na kolach, sa mierniki sily, czasem
momentu :-)

 Obcieniowa?
Podzia na inercyjne i obcieniowe nie jest jaki sztywny. Nie wiem, by moe s jakie hamownie, ktre mierz moment, tylko w jakim celu? I dokadnie w jaki sposb? Moe poda przykad takiej hamowni?

One wlasnie moment na kolach mierza :-)

Choc dopuszczam ze sa i hamownie gdzie watomierz jest podlaczony. J.

Data: 2010-09-27 03:00:10
Autor: ALi
Moment a moc
Dnia 26-09-2010 o 20:24:57 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa(a):

Podzia na inercyjne i obcieniowe nie jest jaki sztywny. Nie wiem,  by
moe s jakie hamownie, ktre mierz moment, tylko w jakim celu? I
dokadnie w jaki sposb? Moe poda przykad takiej hamowni?

One wlasnie moment na kolach mierza :-)

Choc dopuszczam ze sa i hamownie gdzie watomierz jest podlaczony.

No ale eby zmierzy moment obrotowy na kole samochodu na hamowni
z rolkami, to trzeba najpierw zmierzy np. rednic tego koa. To czy
przelicza moment z rolek na moment koa, czy moment z rolek na moc,
co za rnica? Moc = moment * obroty :-)

--
Pozdr.

Data: 2010-09-28 01:10:19
Autor: to
Moment a moc
begin J.F.
Podział na inercyjne i obciążeniowe nie jest jakiś sztywny. Nie wiem,
być może są jakieś hamownie, które mierzą moment, tylko w jakim celu? I
dokładnie w jaki sposób? Może podać przykład takiej hamowni?

One wlasnie moment na kolach mierza :-)

Ale moment na kołach w znaczeniu dosłownym, a nie to, co jest pokazywane na wykresach. --
ignorance is bliss

Data: 2010-09-26 21:45:32
Autor: Jurand
Moment a moc

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4c9f53df$0$20990$65785112news.neostrada.pl...
begin Robert Rędziak

 Nie. Hamownia nie mierzy mocy.

Przyśpieszenie rolek?

 Albo moment na nich. Ale to nie jest pomiar mocy.

Nie chodzi o to, że mierzy moc na kołach w sensie dosłownym, tylko ze
jest to wielkość najbardziej "natywna" z punktu widzenia hamowni z
wymienionych (moc/moment na kołach/na silniku) więc nie ma co się z tego
wyśmiewać. Z punktu widzenia działania typowej hamowni dużo łatwiej
uzyskać wykres mocy na kołach niż np. momentu na silniku. Techniczne
pewnie mierzy przyspieszenie rolek (a dokładniej zapewne ich prędkość z
jakimś tam interwałem czasowym).

Bzdura.
Najbardziej natywną wielkością jest moc zmierzona NA SILNIKU, podpiętym bezpośrednio do urządzenia pomiarowego. Nie przez żaden układ napędowy, tylko mierzysz moc na wyjściu wału z silnika.

Jurand.

Data: 2010-09-26 21:55:18
Autor: to
Moment a moc
begin Jurand
Bzdura.
Najbardziej natywną wielkością jest moc zmierzona NA SILNIKU, podpiętym
bezpośrednio do urządzenia pomiarowego. Nie przez żaden układ napędowy,
tylko mierzysz moc na wyjściu wału z silnika.

Ale dyskusja jest o hamowni podwoziowej... litości...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-27 09:25:57
Autor: Jurand
Moment a moc

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4c9fc146$0$22806$65785112news.neostrada.pl...
begin Jurand

Bzdura.
Najbardziej natywną wielkością jest moc zmierzona NA SILNIKU, podpiętym
bezpośrednio do urządzenia pomiarowego. Nie przez żaden układ napędowy,
tylko mierzysz moc na wyjściu wału z silnika.

Ale dyskusja jest o hamowni podwoziowej... litości...

To masz tutaj 2 wielkości, które są "natywne" i których pomiarów możesz być pewien - moc wygenerowana na kołach oraz opory toczenia. Reszta to tylko wyliczenia. Przy czym hamowanie mierzą moc na kołach na 2 różne sposoby - hamownia inercyjna mierzy to na podstawie przyspieszenia rolek, hamownia obciążeniowa - na podstawie zrównoważonej siły hamującej, wytwarzanej na rolkach.

Jurand.

Data: 2010-09-27 11:54:27
Autor: to
Moment a moc
begin Jurand
To masz tutaj 2 wielkości, które są "natywne" (...)

Dlatego napisałem "najbardziej natywne", a nie "natywne".

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-25 23:14:11
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Moment a moc
Dnia 25.09.2010 to <to@abc.xyz> napisa/a:
No da si? da. Dobrze wiesz o co codzi?o ;)

Popularne hamownie mierz? w?a?nie moc na ko?ach i z niej licz?/szacuj? ca?? reszt?. Tak?e w takim wykresie nie ma nic ?miesznego, ba, jest najbardziej "natywny".

Nie chce mi sie nic wiecej pisa w tym temacie. Temat moc vs moment by
tu wakowany setki razy. Krtko mowic ... moc mozna sobie zmierzy
wszedzie, ze dokladocia do strat ukladu przeniesienia napedu. Moment -
niekoniecznie, zmieniaja go przelozenia. Koniec kropka. --
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-09-26 05:03:20
Autor: to
Moment a moc
begin Adam 'Chloru' Drzewososki
Nie chce mi sie nic wiecej pisać w tym temacie. Temat moc vs moment był
tu wałkowany setki razy. Krótko mowiąc ... moc mozna sobie zmierzyć
wszedzie, ze dokladościa do strat ukladu przeniesienia napedu. Moment -
niekoniecznie, zmieniaja go przelozenia. Koniec kropka.

A coś na temat?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-26 11:49:41
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Moment a moc
Dnia 26.09.2010 to <to@abc.xyz> napisa/a:
begin Adam 'Chloru' Drzewososki

Nie chce mi sie nic wiecej pisa? w tym temacie. Temat moc vs moment by?
tu wa?kowany setki razy. Krtko mowi?c ... moc mozna sobie zmierzy?
wszedzie, ze doklado?cia do strat ukladu przeniesienia napedu. Moment -
niekoniecznie, zmieniaja go przelozenia. Koniec kropka.

A co? na temat?

Na temat to zapomnialem dopisac, ze hamownia nie mierzy mocy tylko ja
sobie oblicza. --
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-09-24 17:55:06
Autor: radekp@konto.pl
Moment a moc
Fri, 24 Sep 2010 10:44:22 +0200, w <i7hod8$a0p$1@news.onet.pl>, "Agent"
<wprzyjemski@onet.ue> napisa(-a):

 Innymi sowy powinni drukowac wykres mocy na koach [...]

Widz tu nieze pole do wie-tuningu -- zamiana na opony z nadrukowanym
kosmos-wykresem ;P.

Data: 2010-09-24 17:57:59
Autor: Tomasz Pyra
Moment a moc
W dniu 2010-09-24 10:44, Agent pisze:

Prawda ale ciekawe ile tego jest w zakresie 1-4 tys obrotów w benzynie a
ile w dieslu. Innymi słowy powinni drukowac wykres mocy na kołach i
byłoby wszystko jasne :)

Ale przecież drukują takie wykresy.
Podpowiem tylko że moc jest zawsze ta sama niezależnie w którym miejscu układu mierzona, bo nie podlega zmianie przy przechodzeniu przez przekładnię (oczywiście pomijając niewielkie straty na tychże).

Data: 2010-09-25 13:30:44
Autor: Sylwester Łazar
Moment a moc
Podpowiem tylko że moc jest zawsze ta sama niezależnie w którym miejscu
układu mierzona, bo nie podlega zmianie przy przechodzeniu przez
przekładnię (oczywiście pomijając niewielkie straty na tychże).
15%
S.

Moment a moc

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona