Moment a moc

Data: 2010-09-24 13:22:04
Autor: gosmo
Moment a moc
U偶ytkownik "Wangog" <Wangog78@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i7hkc5$poh$1inews.gazeta.pl...
Witam
Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko moc silnika wyrazona z KM?
Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc silnika, przyspieszenie i frajda z jazdy.
Nauczylem sie tej zasady gdy najpierw mialem Carine E z moca 107 KM (125 Nm) a teraz posiadam C klase CDI ktora ma 125 KM i 300 Nm.
Jazda jest nieporownywalnie "ciekawsza".
Wiem ze diesle z zasady maja wiekszy moment ale to tutaj nie o to chodzi.
Wangog

R贸wnie dobrze, ja m贸g艂bym spyta膰, dlaczego wszystkich interesuje tylko KM/KW/Nm? Bo ja wola艂bym zobaczy膰 wykres tych Nm r贸wny jak st贸艂. A je艣li nie wykres to na drugim miejscu ilo艣膰 cyklindr贸w i ich uk艂ad, Nm na trzecim miejscu, a KM/KW daleko po informacji jaka jest pojemno艣膰, czy jest turbo, intercooler itp. Ale nie pytam, bo dla mnie najwa偶niejsza jest pojemno艣膰 baga偶nika, wygoda jazdy i bezpiecze艅stwo :-P

Moment a moc