Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Moment dokręcania śrub w kołach

Moment dokręcania śrub w kołach

Data: 2019-02-17 14:15:04
Autor: J.F.
Moment dokręcania śrub w kołach
Dnia Sun, 17 Feb 2019 13:43:52 +0100, Jacek napisał(a):
Oglądam tu posty Kolegów w sprawie śrub w kołach i widzę, że klucz trzeba przedłużyć rurą, żeby od/do-kręcić.
Sprawdziłem w tabeli, że moment dokręcania śrub w kołach to przeważnie 100-110 Nm, chociaż trafiają się auta, gdzie jest 180 (VW Multivan).
Najzwyklejszy klucz ma 30 cm długości, więc mamy siłę 40-70 kG zakładając, że przykładamy siłę nie na samym końcu klucza, tylko 25 cm od główki.

Zwykly klucz (fajkowy) niekoniecznie ma 30 cm.
Krzyzakowy owszem, ale inna kwestia przylozenia sily.
No i stanac noga na tym trudno, trzeba cegly wozic :-)


Wydaje mi się, że używanie rury przedłużającej może świadczyć, że ktoś wcześniej do****lił na maxa, albo śruby są pordzewiałe. Inaczej

zakrecil pneumatykiem, a potem dociagnal dynamometrycznym :-)

przeciętny facet bez przedłużki potrafi te 50 kG dać z siebie.
No chyba, że  gatunek męski jest na wyginięciu i wypiera go jakiś twór eunuchoidalny.

A 50kg worek jak daleko zaniesiesz ? A dziadkom nie sprawialo klopotu.

Cos w tym jest, ale to tylko pol prawdy.

W kadecie jakos mi sie dziwnie sruby same dociagaly.
Dokrecalem mocno, a odkrecic niemal nie dawalem rady.

Rdza robi swoje, wiec od lat sruby smaruje ... i ostatnio dwie
zgubilem. Czy to wina smaru ?

A rurka ... kiedys odkrecic nie dalem rady, wiec uzylem rurki.
I rozerwalem klucz. Ale to byl ruski, to moze taki metal.

Jak sie kola zmienia co pol roku, to odkrecic latwiej.

Wiec rurka to dobra rzecz.

J.

Data: 2019-02-17 13:52:06
Autor: Pszemol
Moment dokręcania śrub w kołach
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Sun, 17 Feb 2019 13:43:52 +0100, Jacek napisał(a):
Oglądam tu posty Kolegów w sprawie śrub w kołach i widzę, że klucz trzeba przedłużyć rurą, żeby od/do-kręcić.
Sprawdziłem w tabeli, że moment dokręcania śrub w kołach to przeważnie 100-110 Nm, chociaż trafiają się auta, gdzie jest 180 (VW Multivan).
Najzwyklejszy klucz ma 30 cm długości, więc mamy siłę 40-70 kG zakładając, że przykładamy siłę nie na samym końcu klucza, tylko 25 cm od główki.

Zwykly klucz (fajkowy) niekoniecznie ma 30 cm.
Krzyzakowy owszem, ale inna kwestia przylozenia sily.
No i stanac noga na tym trudno, trzeba cegly wozic :-)


Wydaje mi się, że używanie rury przedłużającej może świadczyć, że ktoś wcześniej do****lił na maxa, albo śruby są pordzewiałe. Inaczej

zakrecil pneumatykiem, a potem dociagnal dynamometrycznym :-)

przeciętny facet bez przedłużki potrafi te 50 kG dać z siebie.
No chyba, że  gatunek męski jest na wyginięciu i wypiera go jakiś twór eunuchoidalny.

A 50kg worek jak daleko zaniesiesz ? A dziadkom nie sprawialo klopotu.

Cos w tym jest, ale to tylko pol prawdy.

W kadecie jakos mi sie dziwnie sruby same dociagaly.
Dokrecalem mocno, a odkrecic niemal nie dawalem rady.

Rdza robi swoje, wiec od lat sruby smaruje ... i ostatnio dwie
zgubilem. Czy to wina smaru ?

A rurka ... kiedys odkrecic nie dalem rady, wiec uzylem rurki.
I rozerwalem klucz. Ale to byl ruski, to moze taki metal.

Jak sie kola zmienia co pol roku, to odkrecic latwiej.

Wiec rurka to dobra rzecz.

Rurka to ostateczność.

Istotny jest impakt/uderzenie.
Jeśli nie wystarczy kopnięcie nogą w fajkę to śruby masz dokręcone za mocno
i rurką tylko poukręcasz gwinty.

Data: 2019-02-17 20:05:15
Autor: J.F.
Moment dokręcania śrub w kołach
Dnia Sun, 17 Feb 2019 13:52:06 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Wiec rurka to dobra rzecz.

Rurka to ostateczność.

Istotny jest impakt/uderzenie.
Jeśli nie wystarczy kopnięcie nogą w fajkę to śruby masz dokręcone za mocno
i rurką tylko poukręcasz gwinty.

Widac nigdy nie uzywales.

Noga czy rurka - nie ma zadnej roznicy.

Klucz udarowy czy mlotek - te to moze maja jakies wlasciwosci
wykruszania rdzy.

J.

Data: 2019-02-17 13:54:28
Autor: Pszemol
Moment dokręcania śrub w kołach
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1lz918n2bda2k.bdnysj0r7m0f$.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 17 Feb 2019 13:52:06 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Wiec rurka to dobra rzecz.

Rurka to ostateczność.

Istotny jest impakt/uderzenie.
Jeśli nie wystarczy kopnięcie nogą w fajkę to śruby masz dokręcone za mocno
i rurką tylko poukręcasz gwinty.

Widac nigdy nie uzywales.

Masz rację - rurki nie używałem - miałem coś lepszego...
Używałem porządnego klucza o długości 24" (>60cm) tzw "braker bar".
Czpień pół calowy na porządne gniazdo 17 lub 19mm pasujące do śruby.
I powiem Ci tyle, że takim kluczem (czy też rurką) z łatwością jestem
w tanie ukręcić łeb śrubie od koła. I niestety udało mi się ukręcić
gwintowany bolec w Toyocie i Nissanie po wizycie u pana Gienka, gumiarza.

Noga czy rurka - nie ma zadnej roznicy.

Noga daje tylko krótki/duży impuls, podobny do klucza udarowego.
Ten udar/impuls luzuje śrubę w normalnych okolicznościach ale
jeśli mechanik przykręcił ją za mocno to przeważnie zniszczył/osłabił
gwint, i rurką sobie po prostu ukręcisz śrubę.

Klucz udarowy czy mlotek - te to moze maja jakies wlasciwosci
wykruszania rdzy.

Nie o rdzę tu chodzi tylko o nadwyrężony gwint od za mocnego
dokręcania czy też wkręcania od razu narzędziem bez zrobienia
kilku pierwszych obrotów palcami czyli masz cross-threaded.
Akurat tu mam spore doświadczenie bo od 20-paru lat sobie
obsługuję koła we wszystkich swoich samochodach, a miałem ich kilka.

Data: 2019-02-17 21:12:15
Autor: J.F.
Moment dokręcania śrub w kołach
Dnia Sun, 17 Feb 2019 13:54:28 -0600, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Dnia Sun, 17 Feb 2019 13:52:06 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Wiec rurka to dobra rzecz.

Rurka to ostateczność.
Istotny jest impakt/uderzenie.
Jeśli nie wystarczy kopnięcie nogą w fajkę to śruby masz dokręcone za mocno i rurką tylko poukręcasz gwinty.

Widac nigdy nie uzywales.

Masz rację - rurki nie używałem - miałem coś lepszego...
Używałem porządnego klucza o długości 24" (>60cm) tzw "braker bar".

To to samo.

Czpień pół calowy na porządne gniazdo 17 lub 19mm pasujące do śruby.
I powiem Ci tyle, że takim kluczem (czy też rurką) z łatwością jestem
w tanie ukręcić łeb śrubie od koła. I niestety udało mi się ukręcić
gwintowany bolec w Toyocie i Nissanie po wizycie u pana Gienka, gumiarza.

Musial byc oslabiony, moze przerdzewialy ... albo gwint mocno
zardzewialy. Normalnie to jednak bys wykrecil.

Noga czy rurka - nie ma zadnej roznicy.
Noga daje tylko krótki/duży impuls, podobny do klucza udarowego.

Mlotek to da krotki i duzy impuls.
Impuls z nogi w miare slaby i dosc dlugi.

Ten udar/impuls luzuje śrubę w normalnych okolicznościach ale
jeśli mechanik przykręcił ją za mocno to przeważnie zniszczył/osłabił
gwint, i rurką sobie po prostu ukręcisz śrubę.

IMO - noga bys tez ukrecil lub nie ruszyl. Nawiasem mowiac - skoro takie klucze robia, to widac srub nie
ukrecaja, bo kto by kupil. No i tego pol calowego trzpienia nie
ukrecil, choc sruba M12 znacznie slabsza ...

Klucz udarowy czy mlotek - te to moze maja jakies wlasciwosci
wykruszania rdzy.
Nie o rdzę tu chodzi tylko o nadwyrężony gwint od za mocnego
dokręcania czy też wkręcania od razu narzędziem bez zrobienia
kilku pierwszych obrotów palcami czyli masz cross-threaded.

Szczegolnie taki 60cm klucz utrudnia wkrecanie, bo krzyzakiem to mozna
tez delikatnie :-)

J.

Data: 2019-02-18 06:10:28
Autor: Pszemol
Moment dokręcania śrub w kołach
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1bq5emxsipw4r$.1g8uwblyjf0t7$.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 17 Feb 2019 13:54:28 -0600, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Dnia Sun, 17 Feb 2019 13:52:06 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Wiec rurka to dobra rzecz.

Rurka to ostateczność.
Istotny jest impakt/uderzenie.
Jeśli nie wystarczy kopnięcie nogą w fajkę to śruby masz dokręcone za
mocno i rurką tylko poukręcasz gwinty.

Widac nigdy nie uzywales.

Masz rację - rurki nie używałem - miałem coś lepszego...
Używałem porządnego klucza o długości 24" (>60cm) tzw "braker bar".

To to samo.

Czpień pół calowy na porządne gniazdo 17 lub 19mm pasujące do śruby.
I powiem Ci tyle, że takim kluczem (czy też rurką) z łatwością jestem
w tanie ukręcić łeb śrubie od koła. I niestety udało mi się ukręcić
gwintowany bolec w Toyocie i Nissanie po wizycie u pana Gienka, gumiarza.

Musial byc oslabiony, moze przerdzewialy ... albo gwint mocno
zardzewialy.
Normalnie to jednak bys wykrecil.

Noga czy rurka - nie ma zadnej roznicy.
Noga daje tylko krótki/duży impuls, podobny do klucza udarowego.

Mlotek to da krotki i duzy impuls.
Impuls z nogi w miare slaby i dosc dlugi.

Ten udar/impuls luzuje śrubę w normalnych okolicznościach ale
jeśli mechanik przykręcił ją za mocno to przeważnie zniszczył/osłabił
gwint, i rurką sobie po prostu ukręcisz śrubę.

IMO - noga bys tez ukrecil lub nie ruszyl.

Nawiasem mowiac - skoro takie klucze robia, to widac srub nie
ukrecaja, bo kto by kupil. No i tego pol calowego trzpienia nie
ukrecil, choc sruba M12 znacznie slabsza ...

O 1/2" czpień się nie martwię - chodzi o gwint bolca w japońcu
gdzie dają nakrętki na koło lub gwint w śrubie w niemieckim aucie.

Klucz udarowy czy mlotek - te to moze maja jakies wlasciwosci
wykruszania rdzy.
Nie o rdzę tu chodzi tylko o nadwyrężony gwint od za mocnego
dokręcania czy też wkręcania od razu narzędziem bez zrobienia
kilku pierwszych obrotów palcami czyli masz cross-threaded.

Szczegolnie taki 60cm klucz utrudnia wkrecanie, bo krzyzakiem to mozna
tez delikatnie :-)

Ten klucz 60cm nie służy do wkręcania! O czym Ty mówisz?
Ten klucz służy do łamania tread-locker na gwintach śrub
w elementach zawieszenia. Jeśli śruba w kole jest zniszczona
za mocnym dokręceniem to zwykle widać to po jej wykręceniu
bo ma widocznie zdeformowany gwint.

Data: 2019-02-18 23:03:28
Autor: Jojo@wp.pl
Moment dokręcania śrub w kołach

> Rdza robi swoje, wiec od lat sruby smaruje ... i ostatnio dwie
zgubilem. Czy to wina smaru ?

Prawdopodobnie tak. Wg znajomego mechanika,nakrętek mocujących koła nigdy się nie smaruje. Nakrętki powinny być dokręcone z siłą jak w instrukcji auta. Zbyt słabo? Nakrętki mogą się poluzować z wiadomym skutkiem. Zbyt mocno? Zależy od konstrukcji piasty, w skrajnym przypadku można np uszkodzić łożyska piasty sciskając je zbyt mocno.
Bez klucza dynamometrycznego nie jest możliwym dokręcenie wszystkich śrub z właściwą i taką samą siłą więc zamiast samemu lepiej do warsztatu.

Data: 2019-02-19 08:31:34
Autor: Mateusz Viste
Moment dokręcania śrub w kołach
On Mon, 18 Feb 2019 23:03:28 -0800, Jojo@wp.pl wrote:
Rdza robi swoje, wiec od lat sruby smaruje ... i ostatnio dwie
zgubilem. Czy to wina smaru ?

Prawdopodobnie tak. Wg znajomego mechanika,nakrętek mocujących koła
nigdy się nie smaruje.

Ja nigdy nie smarowałem, i nigdy koła nie zgubiłem - więc coś w tym pewnie jest :)

Bez klucza dynamometrycznego nie jest możliwym dokręcenie wszystkich
śrub z właściwą i taką samą siłą więc zamiast samemu lepiej do
warsztatu.

....a tam zdzisiek dopierdoli koła pistoletem pneumatycznym.
To już lepiej samemu. Klucza dynamometrycznego nie potrzeba, wystarczy użyć normalnego klucza i normalnej ludzkiej siły.

Mateusz

Data: 2019-02-19 10:23:40
Autor: pueblo
Moment dokręcania śrub w kołach
Witaj Jojo@wp.pl, 19 lut 2019 w
news:a1390161-71a3-4758-8616-cc1658a1bc4dgooglegroups.com
napisałeś/aś:

> Rdza robi swoje, wiec od lat sruby smaruje ... i ostatnio dwie
> zgubilem. Czy to wina smaru ? Prawdopodobnie tak. Wg znajomego mechanika,nakrętek mocujących koła
nigdy się nie smaruje. Nakrętki powinny być dokręcone z siłą jak w
instrukcji auta. Zbyt słabo? Nakrętki mogą się poluzować z wiadomym
skutkiem. Zbyt mocno? Zależy od konstrukcji piasty, w skrajnym
przypadku można np uszkodzić łożyska piasty sciskając je zbyt mocno. Bez klucza dynamometrycznego nie jest możliwym dokręcenie wszystkich
śrub z właściwą i taką samą siłą więc zamiast samemu lepiej do
warsztatu. 
A czy to nie jest tak, że producent samochodu w swojej mądrości dołącza do samochodu klucze do kół, którymi powinno się móc prawidłowo, tj. nie za mocno i nie za słabo, dokręcić koła? Ostatnio dokręcałem - klucz jest tej długości i wytrzymałości, że gdybym się napiął to prędzej bym go wygiął niż za mocno dokręcił. Inna sprawa to odkręcanie takim kluczem - bez przedłużki jest ciężko.

Data: 2019-02-19 11:59:58
Autor: Budzik
Moment dokręcania śrub w kołach
Użytkownik pueblo nomail@nomail.pl ...

> Rdza robi swoje, wiec od lat sruby smaruje ... i ostatnio dwie
> zgubilem. Czy to wina smaru ? Prawdopodobnie tak. Wg znajomego mechanika,nakrętek mocujących koła
nigdy się nie smaruje. Nakrętki powinny być dokręcone z siłą jak w
instrukcji auta. Zbyt słabo? Nakrętki mogą się poluzować z wiadomym
skutkiem. Zbyt mocno? Zależy od konstrukcji piasty, w skrajnym
przypadku można np uszkodzić łożyska piasty sciskając je zbyt
mocno. Bez klucza dynamometrycznego nie jest możliwym dokręcenie
wszystkich śrub z właściwą i taką samą siłą więc zamiast samemu
lepiej do warsztatu. 
A czy to nie jest tak, że producent samochodu w swojej mądrości
dołącza do samochodu klucze do kół, którymi powinno się móc
prawidłowo, tj. nie za mocno i nie za słabo, dokręcić koła? Ostatnio dokręcałem - klucz jest tej długości i wytrzymałości, że
gdybym się napiął to prędzej bym go wygiął niż za mocno dokręcił.
Inna sprawa to odkręcanie takim kluczem - bez przedłużki jest
ciężko.
Czasami sie da, czasami sie nie da, ale nawet jak sie da to po co sie meczyc i plecy nadwyrezac...?
Chociaz znam jednego takiego agenta co majac rurke w samochodzie odkrecał koło kluczem o ramieniu 25cm... I dał rade... I nawet nie duzo spierdolił...

Na drodze czasami musisz liczyc tylko na siebie.
Ludzie coraz rzadziej sie zatrzymuja zeby pomoc.

I w sumie sie nie dziwie.
Tej zimy 3 osobom odpalałem auto z kabli, nawet wyciągnałem miernik i zmierzyłem ładowanie. I nigdy nie oczekuje niczego w zamian.
Ale zgadnijcie ile osób zaproponowało grzecznosciowa dyszke na piwo...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie
liczyć wszystkich innych form, których próbowano od czasu do czasu."
Winston Churchill

Data: 2019-02-20 12:52:19
Autor: pueblo
Moment dokręcania śrub w kołach
Witaj Budzik, 19 lut 2019 w
news:XnsA9FB7D4405A80budzik61pocztaonetpl127.0.0.1 napisałeś/aś:
A czy to nie jest tak, że producent samochodu w swojej mądrości
dołącza do samochodu klucze do kół, którymi powinno się móc
prawidłowo, tj. nie za mocno i nie za słabo, dokręcić koła? Ostatnio dokręcałem - klucz jest tej długości i wytrzymałości, że
gdybym się napiął to prędzej bym go wygiął niż za mocno dokręcił.
Inna sprawa to odkręcanie takim kluczem - bez przedłużki jest
ciężko.
Czasami sie da, czasami sie nie da, ale nawet jak sie da to po co
sie meczyc i plecy nadwyrezac...?

Chodziło mi przede wszytkim o to, że takim fabrycznym kluczem przynajmniej ciężko jest dokręcić za mocno - i to jest jego plus - ale mam nadzieję że wystarczająco.

Data: 2019-02-20 16:59:54
Autor: Budzik
Moment dokręcania śrub w kołach
Użytkownik pueblo nomail@nomail.pl ...

A czy to nie jest tak, że producent samochodu w swojej mądrości
dołącza do samochodu klucze do kół, którymi powinno się móc
prawidłowo, tj. nie za mocno i nie za słabo, dokręcić koła? Ostatnio dokręcałem - klucz jest tej długości i wytrzymałości, że
gdybym się napiął to prędzej bym go wygiął niż za mocno dokręcił.
Inna sprawa to odkręcanie takim kluczem - bez przedłużki jest
ciężko.
Czasami sie da, czasami sie nie da, ale nawet jak sie da to po co
sie meczyc i plecy nadwyrezac...?

Chodziło mi przede wszytkim o to, że takim fabrycznym kluczem przynajmniej ciężko jest dokręcić za mocno - i to jest jego plus - ale mam nadzieję że wystarczająco.

No fakt, ale z drugiej strony jak zmienisz w zyciu 3-4 zestawy albo jak ci ktos pokaze co i jak to takim za długim tez dobrze dokrecisz.
A jak zrobisz to troche za mocno to z przedłuzka nie bedziesz mial problemu odkrecic :)

Do wszystkiego trzeba podchodzic z głowa - mi tez mechanik kiedys tak dokrecił ze nawet z przełuzka odpusciłem bo nie chciałem poniszczyc narzedzi. Podjechałem do gumiarza, on zwykłym udarowym tez nie dał rady. Dopiero takim lujem od tirów poszło... --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
Frank Herbert

Data: 2019-02-20 05:13:06
Autor: Kris
Moment dokręcania śrub w kołach
W dniu wtorek, 19 lutego 2019 11:24:13 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

A czy to nie jest tak, że producent samochodu w swojej mądrości dołącza do samochodu klucze do kół, którymi powinno się móc prawidłowo, tj. nie za mocno i nie za słabo, dokręcić koła?

Wierzysz w to co napisałeś?
Producent raczej tak dobiera klucz żeby zmieścił się w schowku między lampą a błotnikiem czy gdzie tam indziej ma byc schowany.

Data: 2019-02-20 14:48:25
Autor: viktorius
Moment dokręcania śrub w kołach
W dniu 2019-02-20 o 14:13, Kris pisze:
W dniu wtorek, 19 lutego 2019 11:24:13 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

A czy to nie jest tak, że producent samochodu w swojej mądrości dołącza
do samochodu klucze do kół, którymi powinno się móc prawidłowo, tj. nie
za mocno i nie za słabo, dokręcić koła?

Wierzysz w to co napisałeś?
Producent raczej tak dobiera klucz żeby zmieścił się w schowku między lampą a błotnikiem czy gdzie tam indziej ma byc schowany.


A ja uważam, że długość jest taka, a nie inna, żeby nie przesadzić z mocą dokręcenia, a jednak dało się dokręcić rękami na tyle mocno, żeby się nie odkręciło po wymianie w trasie.
Dziwnym trafem każdy klucz jest taki sam. Twoim tokiem rozumowania klucz dołączony do malucha powinien mieć długość płaskiej 10-tki, a do Patrola pół metra.



--
viktorius

Data: 2019-02-20 16:59:54
Autor: Budzik
Moment dokręcania śrub w kołach
Użytkownik viktorius viktorius@interia.pl ...

A czy to nie jest tak, że producent samochodu w swojej mądrości
dołącza do samochodu klucze do kół, którymi powinno się móc
prawidłowo, tj. nie za mocno i nie za słabo, dokręcić koła?

Wierzysz w to co napisałeś?
Producent raczej tak dobiera klucz żeby zmieścił się w schowku
między lampą a błotnikiem czy gdzie tam indziej ma byc schowany.

A ja uważam, że długość jest taka, a nie inna, żeby nie przesadzić z
mocą dokręcenia, a jednak dało się dokręcić rękami na tyle mocno,
żeby się nie odkręciło po wymianie w trasie.
Dziwnym trafem każdy klucz jest taki sam. Twoim tokiem rozumowania
klucz dołączony do malucha powinien mieć długość płaskiej 10-tki, a
do Patrola pół metra.

Myslac w ten sposob trzeba by klucz dobierac do mocy w rece....
Bo inaczej dokreci kobieta a inaczej wycwiczony mezczyzna... --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."

Data: 2019-02-20 22:17:32
Autor: pueblo
Moment dokręcania śrub w kołach
Witaj Budzik, 20 lut 2019 w news:XnsA9FCB6853525budzik61pocztaonetpl@
127.0.0.1 napisałeś/aś:

Użytkownik viktorius viktorius@interia.pl ...

A czy to nie jest tak, że producent samochodu w swojej mądrości
dołącza do samochodu klucze do kół, którymi powinno się móc
prawidłowo, tj. nie za mocno i nie za słabo, dokręcić koła?

Wierzysz w to co napisałeś?
Producent raczej tak dobiera klucz żeby zmieścił się w schowku
między lampą a błotnikiem czy gdzie tam indziej ma byc schowany.

A ja uważam, że długość jest taka, a nie inna, żeby nie przesadzić
z
mocą dokręcenia, a jednak dało się dokręcić rękami na tyle mocno,
żeby
się nie odkręciło po wymianie w trasie. Dziwnym trafem każdy klucz
jest taki sam. Twoim tokiem rozumowania klucz dołączony do malucha
powinien mieć długość płaskiej 10-tki, a do Patrola pół metra.

Myslac w ten sposob trzeba by klucz dobierac do mocy w rece....
Bo inaczej dokreci kobieta a inaczej wycwiczony mezczyzna...
A dziecko? Nie zapomnijmy o dzieciach.
A tak na serio - widziałeś albo chociaż słyszałeś kiedyś o kobiecie samodzielnie zmieniającej koło?

Data: 2019-02-20 22:22:55
Autor: Mateusz Viste
Moment dokręcania śrub w kołach
On Wed, 20 Feb 2019 22:17:32 +0000, pueblo wrote:
A tak na serio - widziałeś albo chociaż słyszałeś kiedyś o kobiecie
samodzielnie zmieniającej koło?

Ponoć to istnieje. Znajomy mówił mi kiedyś, że jego żona ma fryzjerkę, której siostra koleżanki słyszała o takiej. Ale to mogło w sumie być tak, jak z samochodami na placu czerwonym.

Mateusz

Data: 2019-02-20 23:47:08
Autor: Kris
Moment dokręcania śrub w kołach
W dniu środa, 20 lutego 2019 23:17:34 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

A dziecko? Nie zapomnijmy o dzieciach.

Biedroń vs Pudzianowski- myślisz że te same siły tym samym kluczem wygenerują?

Data: 2019-02-21 11:19:19
Autor: viktorius
Moment dokręcania śrub w kołach
W dniu 2019-02-21 o 08:47, Kris pisze:
W dniu środa, 20 lutego 2019 23:17:34 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

A dziecko? Nie zapomnijmy o dzieciach.

Biedroń vs Pudzianowski- myślisz że te same siły tym samym kluczem wygenerują?

Pisałem już w tym wątku o moim teście z dokręceniem na 120Nm i sprawdzeniem czy da radę jeszcze dobić zwykłym kluczem.
Posturą mi bliżej do Biedronia, ale pół obrotu dałem radę dociągnąć.
Stąd wniosek, że każdy dokręcić zrobić dołączonym do samochodu kluczem te *co* *najmniej* 120Nm, nawet kobieta.
Dzieci nie liczę, nie mają uprawnień na kierowanie, to i za wymianę kół nie powinny się brać ;)


--
viktorius

Data: 2019-02-21 13:59:52
Autor: Budzik
Moment dokręcania śrub w kołach
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

A dziecko? Nie zapomnijmy o dzieciach.

Biedroń vs Pudzianowski- myślisz że te same siły tym samym kluczem
wygenerują?
Hmm... dobór osób sugeruje posługiwanie sie nieciekawymi stereotypami... Ale np. ja vs Pudzianowski... :)


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"

Data: 2019-02-21 06:31:00
Autor: Kris
Moment dokręcania śrub w kołach
W dniu czwartek, 21 lutego 2019 15:00:03 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
 
Hmm... dobór osób sugeruje posługiwanie sie nieciekawymi stereotypami... Ale np. ja vs Pudzianowski... :)

Się czepiasz;)
Biedronia na oczy na żywo nie widziałem ale w tv wygląda na drobnego człowieka który raczej fizycznie nie pracuje więc i siły za dużo nie ma. Pudzian to z kolei kawał chłopa i pewnie niejedną śrubę by ukręcił
A wracając do sedna to ciągle uważam ze producenci dodają takie klucze żeby się mieściły tam gdzie mieścić się maja i nie zastanawiają się czy będzie nimi kręcić Pudzian czy inny Biedroń
Ja np kawał chłopa jestem i jak kiedyś jeszcze bawiłem się w własnoręczna wymianę kół to w aucie woziłem taki komunistyczny(dosłownie z tych czasów ten klucz był) krzyżak.
Był to(a właściwie jest bo do dzisiaj go mam) tak solidny klucz że kilka razy śrubę ukręciłem a klucz nie pękł. Fabryczny kluczyk w audi 80b2 wygiąłem przy próbie odkręcenie pierwszej śruby jak pamiętam.
Podobne opinie miałem o lewarkach w audi i mondeo- miałay one elementy plastykowe i też normalnie do podnoszenia sie nie nadawały za bardzo. Miałem i mam nadal zwykły lewarek hydrauliczny tego typu
https://archiwum.allegro.pl/oferta/stary-lewarek-hydrauliczny-typ-1-6-a-i6549725143.html
i tym ciągnik podnosiliśmy też czy np pełną ziemniaków przyczepę.
Przy okazji dodam ze dość niebezpieczne było zmienianie opony w takich kołach jak kiedyś ciężarówki czy przyczepy miały bo jak pierścień wystrzelił to mógł nawet zabić

Data: 2019-02-21 17:43:52
Autor: Budzik
Moment dokręcania śrub w kołach
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

A wracając do sedna to ciągle uważam ze producenci dodają
takie klucze żeby się mieściły tam gdzie mieścić się maja i nie
zastanawiają się czy będzie nimi kręcić Pudzian czy inny Biedroń Ja
np kawał chłopa jestem i jak kiedyś jeszcze bawiłem się w
własnoręczna wymianę kół to w aucie woziłem taki
komunistyczny(dosłownie z tych czasów ten klucz był) krzyżak. Był
to(a właściwie jest bo do dzisiaj go mam) tak solidny klucz że kilka
razy śrubę ukręciłem a klucz nie pękł. Fabryczny kluczyk w audi 80b2
wygiąłem przy próbie odkręcenie pierwszej śruby jak pamiętam. Podobne opinie miałem o lewarkach w audi i mondeo- miałay one
elementy plastykowe i też normalnie do podnoszenia sie nie nadawały
za bardzo. Miałem i mam nadal zwykły lewarek hydrauliczny tego typu https://archiwum.allegro.pl/oferta/stary-lewarek-hydrauliczny-typ-1-6
-a-i6549725143.html i tym ciągnik podnosiliśmy też czy np pełną
ziemniaków przyczepę. Przy okazji dodam ze dość niebezpieczne było
zmienianie opony w takich kołach jak kiedyś ciężarówki czy przyczepy
miały bo jak pierścień wystrzelił to mógł nawet zabić
Zgadzam sie. Tez rozwaliłem firmowy klucz w corsie. --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,
a każdy geniusz dzieckiem."  Artur Schopenhauer

Data: 2019-02-21 14:38:23
Autor: pueblo
Moment dokręcania śrub w kołach
Witaj Kris, 21 lut 2019 w
news:aabc31cd-d833-4c6c-aec6-7797cf3cac02googlegroups.com
napisałeś/aś:
W dniu środa, 20 lutego 2019 23:17:34 UTC+1 użytkownik pueblo
napisał:
A dziecko? Nie zapomnijmy o dzieciach.

Biedroń vs Pudzianowski- myślisz że te same siły tym samym kluczem
wygenerują?
No wiadomo - siła razy ramię. Ale podejżewam, że Pudzian by ten klucz po prostu zniszczył i nie przełożyłoby się to na zbyt mocne dokręcenie.

Data: 2019-02-21 05:59:53
Autor: Budzik
Moment dokręcania śrub w kołach
Użytkownik pueblo nomail@nomail.pl ...

A dziecko? Nie zapomnijmy o dzieciach.
A tak na serio - widziałeś albo chociaż słyszałeś kiedyś o kobiecie samodzielnie zmieniającej koło?

Ok, w przypadku mezczyzn roznice moga byc rownie duze...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?
Udawaj drukarke.

Data: 2019-02-21 14:36:45
Autor: pueblo
Moment dokręcania śrub w kołach
Witaj Budzik, 21 lut 2019 w news:XnsA9FD42CAC76C7budzik61pocztaonetpl@
127.0.0.1 napisałeś/aś:

Użytkownik pueblo nomail@nomail.pl ...

A dziecko? Nie zapomnijmy o dzieciach.
A tak na serio - widziałeś albo chociaż słyszałeś kiedyś o kobiecie samodzielnie zmieniającej koło?

Ok, w przypadku mezczyzn roznice moga byc rownie duze...


Ok. Po coś te klucze dodają. Jeśli nie nadawałyby się ani do odkręcania, ani do zakręcania - to po co?
Wychodzę z założenia, że jeśli ktoś fizycznie potrafi wykonać zmianę koła - podnieść samochód, ściągnąć i założyć koło, to ma wystarczająco dużo siły żeby tym kluczem dokręcić z wymaganą siłą.

Moment dokręcania śrub w kołach

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona