Moment dokręcania śrub w kołach

Data: 2019-02-17 07:13:55
Autor: Pszemol
Moment dokręcania śrub w kołach
"Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> wrote in message news:q4bku9$hqj$1node1.news.atman.pl...
Oglądam tu posty Kolegów w sprawie śrub w kołach i widzę, że klucz trzeba przedłużyć rurą, żeby od/do-kręcić.
Sprawdziłem w tabeli, że moment dokręcania śrub w kołach to przeważnie 100-110 Nm, chociaż trafiają się auta, gdzie jest 180 (VW Multivan).
Najzwyklejszy klucz ma 30 cm długości, więc mamy siłę 40-70 kG zakładając, że przykładamy siłę nie na samym końcu klucza, tylko 25 cm od główki.
Wydaje mi się, że używanie rury przedłużającej może świadczyć, że ktoś wcześniej do****lił na maxa, albo śruby są pordzewiałe. Inaczej przeciętny facet bez przedłużki potrafi te 50 kG dać z siebie.
No chyba, że  gatunek męski jest na wyginięciu i wypiera go jakiś twór eunuchoidalny.

Zgadzam się z Tobą, Jacku.
To, że po wizycie u gumiarza nie jesteś w stanie samemu fajką do auta
dostarczoną przez fabrykę śrub w kołach odkręcić (może po opcjonalnym
kopnięciu fajki butem dla "rozpoczęcia"), to przesłanka że trzeba zmienić
gumiarza na lepszego, takiego, co używa kluczy z kontrolą siły dokręcania...

Ja w taki sposób wyeliminowałem też polskiego mechanika w Chicago.
I już do niego nie pójdę po tym jak po jednej wizycie nie byłem w stanie
odkręcić kół do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych i musiałem
wrócić i stać nad nim i pilnować czy dokręca koła z kontrolą momentu siły...
Ja muszę mieć zaufanie do mechanika że zrobi robotę dobrze - nie mam
zamiaru stać nad nim w warsztacie i pilnować go jak jakiś policjant.

Moment dokręcania śrub w kołach