"Moment/moc" a błędy nowicjusza.

Data: 2009-05-14 10:27:02
Autor: Marcin Narzynski
"Moment/moc" a błędy nowicjusza.

Często widzę (ostatnio przed chwilą "wątek wyżej") że mocny silnik może
przerosnąć nowicjusza.
No więc jakie błędy czychają na leszcza z większym silnikiem niż przysłowiowa
pińceta?

Czytałem niedawno na tym forum:
Czy nowicjusz może jeździć Ferrari? Pewnie mógłby i w ogromnym skupieniu nawet może by nie zrobił nic głupiego. Pytanie, czy taka przejażdżka przyniosłaby mu przyjemność? Stres taki, że adrenalina uszami wycieka.

Podobnie z motocyklem. Mi jako nowicjuszowi sprawia teraz przyjemność jazda na Yamasze YBR 125, Moc 10 KM. Świetnie mi się tym skręca i bez obaw wykonuję manewrty "placykowe" w czasie kursu. Jeżdżę tam też Hondą CB-500, która jest o wiele trudniejsza w prowadzeniu na placu. Po kilku godzinach na Hondzie już jako-tako ją czuję i ósemki też robię bezbłędnie. Gdybym miał teraz kupić jeszcze coś większego, to z pewnością czułbym się strasznie niepewnie.

A motocykl kupuję dla przyjemności, po co więc mam się katować.

A tu krótki film, na którym motocykl przerósł nowicjusza:
http://www.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4

Warto samemu to przeżyć?

MN

Data: 2009-05-14 02:19:55
Autor: artur.zabronski
"Moment/moc" a błędy nowicjusza.
On 14 Maj, 10:27, "Marcin Narzynski"
<narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote:

A motocykl kupuję dla przyjemności, po co więc mam się katować.

A tu krótki film, na którym motocykl przerósł nowicjusza:http://www.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4

Warto samemu to przeżyć?

Takie filmikowe wywrotki też są trochę inne od rzeczywistości, gość po
prostu chciał przyszpanować na filmiku. Druga kwestia jest taka, że
ktoś nagle wpada na pomysł "kupię sobie motocykl", idzie do salonu i
wybiera to co najbardziej sportowe i ma najwięcej mocy bo mu się
podoba i nie ma pojęcia o tym co to uślizg koła po odkręceniu itd.

--
Artur

Data: 2009-05-14 12:33:52
Autor: Greg

Użytkownik <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:e0f7929a-82d1-4abd-8a01-36dd389053c9f16g2000vbf.googlegroups.com...
[...]

-- -- --
no tutaj to samo, podręcznikowo

http://www.youtube.com/watch?v=-UEg1-6iEeo&NR=1

Data: 2009-05-14 03:39:21
Autor: artur.zabronski
On 14 Maj, 12:33, "Greg" <off...@mathiasmachines.com> wrote:
no tutaj to samo, podręcznikowo

http://www.youtube.com/watch?v=-UEg1-6iEeo&NR=1
Przecież  to ten sam filmik? :-)

--
Artur

Data: 2009-05-14 10:41:11
Autor: Arni
Marcin Narzynski pisze:

A tu krótki film, na którym motocykl przerósł nowicjusza:
http://www.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4

a tu potwór ze 4 razy słabszy:
http://www.youtube.com/watch?v=Xiio4lqzGm8

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2009-05-14 11:16:53
Autor: Alti

Użytkownik "Arni" <arni@NO.spam> napisał w wiadomości news:guglf6$svi$2inews.gazeta.pl...
Marcin Narzynski pisze:

A tu krótki film, na którym motocykl przerósł nowicjusza:
http://www.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4

a tu potwór ze 4 razy słabszy:
http://www.youtube.com/watch?v=Xiio4lqzGm8

A tu kolejne 4 razy słabszy:
http://www.youtube.com/watch?v=zBXgZ9HWF5E

Wojtek

Data: 2009-05-14 02:28:49
Autor: artur.zabronski
On 14 Maj, 11:16, "Alti" <alt...@gazeta.pl> wrote:
> a tu potwór ze 4 razy słabszy:
>http://www.youtube.com/watch?v=Xiio4lqzGm8

A tu kolejne 4 razy słabszy:http://www.youtube.com/watch?v=zBXgZ9HWF5E

Niektórzy też nie potrafią ogarnąć skuterka: http://www.youtube.com/watch?v=KNDozoSiogw
i jeszcze skasował policyjną bumę.

--
Artur

Data: 2009-05-16 23:54:45
Autor: primuss
artur.zabronski@gmail.com napisał(a):
i jeszcze skasował policyjną bumę.

To nie deauville przypadkiem? --
pozdr.,
primuss
FZ6n

Data: 2009-05-14 11:20:49
Autor: Arni
Alti pisze:
A tu kolejne 4 razy słabszy:
http://www.youtube.com/watch?v=zBXgZ9HWF5E

i wzorcowy przyklad jak nalezy ubierac kask. akurat tu zadziałał ale...

Data: 2009-05-14 21:09:24
Autor: Piotr Rezmer
Arni pisze:

a tu potwór ze 4 razy słabszy:
http://www.youtube.com/watch?v=Xiio4lqzGm8

W tych filmikach wspólne jest to, że ludzie asekurują się nogami, ciągnąc je po ziemi, wtedy trudniej sterować kierownicą, pilnować gazu, czy też użyć przedniego hamulca.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2009-05-14 21:57:12
Autor: zbigi
Piotr Rezmer napisał(a):
Arni pisze:

[...]

....co jest cecha wspolna nowicjuszy, a o tym przeciez mowa.
:)

Data: 2009-05-15 03:04:19
Autor: Spider A.J.
"Moment/moc" a błędy nowicjusza.

"zbigi" <zbiegusek@gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote
[...]

O rany panowie przeciez to oczywiste,
ze jak sie polozy nogi na podnozkach to
sterownosc motocykla nawet przy predkosciach
nieznaczacych zancznie sie poprawia
a moze zwlaszcza w takich

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Data: 2009-05-15 09:04:56
Autor: Piotr Rezmer
Spider A.J. pisze:

O rany panowie przeciez to oczywiste,
ze jak sie polozy nogi na podnozkach to
sterownosc motocykla nawet przy predkosciach
nieznaczacych zancznie sie poprawia
a moze zwlaszcza w takich

No to może do FAQ-a z tym: jak ktoś chce się przejechać na motocyklu i ciągnie nogi, natychmiast zabrać mu maszynę.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2009-05-15 10:55:53
Autor: metalbeast
[...]

a ja kumplowi powtarzam: jak ruszasz to nogi od razu na miejsce i przy baku. Bo majta nimi i się dziwi, że mu moto za wężem jezdzi :/

Data: 2009-05-14 11:08:54
Autor: Alti

Użytkownik "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> napisał w wiadomości

A tu krótki film, na którym motocykl przerósł nowicjusza:
http://www.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4

Warto samemu to przeżyć?

Tyle że tutaj musiał być wylany olej bo ten gixer nie wszedł nawet na 3krpm....
Wojtek

Data: 2009-05-14 11:23:18
Autor: Arni
Alti pisze:

[...]

bez jaj, nic tam nie widac. Ale oponki przeciez miał z warstwą ochronną i juz.

Data: 2009-05-14 20:44:07
Autor: Piotr Rezmer
Arni pisze:

bez jaj, nic tam nie widac. Ale oponki przeciez miał z warstwą ochronną

Myślisz, że ta warstwa byłaby aż tak wredna? Niby tylne koło wyszło na zewnątrz. Jeśli tak, dobrze byłoby udawać się do salonu z papierem ściernym lub szlifierką :)

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2009-05-14 23:35:45
Autor: Monster
Piotr Rezmer pisze:
Arni pisze:

[...]

Było ostatnio chyba na Discovery, jak gość wypastował opony w czopku,były ładne czarne,ale niestety zabił się w pierwszym lekkim łuku,zresztą w zeszłym roku widziałem pacjenta który w Bandicie miał oponę pomazaną w paski sprayem:-)

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2009-05-15 03:05:57
Autor: Spider A.J.

"Piotr Rezmer" <piotr.rezmer@WYWAL.ens.net.pl> wrote in message news:guhopp$5m4$1inews.gazeta.pl...
Arni pisze:
[...]

Moze to Ciebie smieszy ale pierwsze 100-150 km
na nowych gumach nalezy wykonac tak jakbys jezdzil po kisielu.
to tez powinno byc w faku.

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Data: 2009-05-15 09:02:29
Autor: Piotr Rezmer
Spider A.J. pisze:

Moze to Ciebie smieszy ale pierwsze 100-150 km
na nowych gumach nalezy wykonac tak jakbys jezdzil po kisielu.

Śmieszy mnie raczej moja koncepcja szlifowania opony papierem. Po zmianie opony również staram się zawsze jechać ostrożniej. Jak na razie obywało się bez problemów. Co prawda nie myślę o zabrudzonej oponie przez 100km, prędzej coś w okolicach 20. Z tym że ja to leszczyk jestem, nie zamykam opon, teraz to nawet nie szoruję podnóżkami :)

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2009-05-15 09:14:34
Autor: Kuczu
Spider A.J. pisze:

Moze to Ciebie smieszy ale pierwsze 100-150 km

A nie mozna zaraz po zalozeniu przypalic lekko gumy ? Przynajmniej w przypadku tylnej opony powinno zdac egzamin. Palenia przedniej jeszcze nie testowalem ale pewnie jest mozliwe :)

--
        Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-05-15 07:50:46
Autor: kakmar
Dnia 15.05.2009 Kuczu <p.kuczynski@jim-satnet.pl> napisał/a:
A nie mozna zaraz po zalozeniu przypalic lekko gumy ? Przynajmniej w przypadku tylnej opony powinno zdac egzamin. Palenia przedniej jeszcze nie testowalem ale pewnie jest mozliwe :)

Nie no, dla tych kolesi z filmów co nie ogarnęli mocy na parkingu pomysł
z przypaleniem na początek jest zajebisty, chętnie taki filmik też
obejrzę, a myślę że będzie co.

W normalnym używaniu przyczepność akurat tego kawałka tylnej opony który da się łatwo spalić jest najmniej krytyczna.

A boków opony _łatwo_ nie przypalisz, nawet tylnej.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2009-05-15 10:36:32
Autor: Piotr Rezmer
kakmar pisze:

W normalnym używaniu przyczepność akurat tego kawałka tylnej opony który da się łatwo spalić jest najmniej krytyczna.

A boków opony _łatwo_ nie przypalisz, nawet tylnej.

Ale przecież jest technika palenia gumy bokiem, tzn. kierownica skręcona na maksa, moto pochylone kręci bączka

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2009-05-15 12:34:45
Autor: kakmar
Dnia 15.05.2009 Piotr Rezmer <piotr.rezmer@WYWAL.ens.net.pl> napisał/a:
kakmar pisze:

A boków opony _łatwo_ nie przypalisz, nawet tylnej.

Ale przecież jest technika palenia gumy bokiem, tzn. kierownica skręcona na maksa, moto pochylone kręci bączka

No ba. Jak już znajdziesz kogoś chętnego bez jakiegokolwiek
doświadczenia na motocyklu do takiego numeru, to go koniecznie nagraj.
;-)

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2009-05-15 10:39:37
Autor: kocyk
Kuczu wrote:
Spider A.J. pisze:

[...]

Kuczu, ale my krawedzi opon tez uzywamy;)
K.14.

Data: 2009-05-15 13:16:36
Autor: masti
"Moment/moc" a błędy nowicjusza.
Dnia pięknego Fri, 15 May 2009 09:14:34 +0200, osobnik zwany Kuczu
wystukał:

Spider A.J. pisze:

[...]

i po to jest Dziadkowi moto z napędem na oba koła :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-05-15 12:37:06
Autor: Leszek Karlik
"Moment/moc" a błędy nowicjusza.
On Fri, 15 May 2009 03:05:57 +0200, Spider A.J. <neolith@towywal.gmx.net>  wrote:

[...]
MyÂślisz, Âże ta warstwa byÂłaby aÂż tak wredna? Niby tylne koÂło wyszÂło na
zewnÂątrz. JeÂśli tak, dobrze byÂłoby udawaĂŚ siĂŞ do salonu z papierem
Âściernym lub szlifierkÂą :)

Moze to Ciebie smieszy ale pierwsze 100-150 km
na nowych gumach nalezy wykonac tak jakbys jezdzil po kisielu.
to tez powinno byc w faku.

Z tego co czytałem to już od dłuższego czasu żadna firma produkująca
gumy do motocykli nie zostawia na nich warstwy środka ochronnego, więc
papier ścierny lub szlifierka niewiele pomoże.

Natomiast istnieje inny powód, dla którego należy na początku na świeżych
oponach jeździć ostrożnie - pierwszy cykl cieplny (głównie rozgrzewanie)
powoduje zmianę struktury chemicznej gumy, więc jak się zacznie od razu
pałować na nierozgrzanych nówkach, to opona później będzie gorzej pracować
i szybciej się zużywać.

Ale np. na wyścigach, jak się ma nówki podgrzane elektrycznym kocykiem to
można zaraz po zmianie zasuwać na 100%.

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-05-15 12:51:40
Autor: Norbi
Leszek Karlik pisze:

[...]

To powiedz mi co to na bokach bylo - co sie tak ladnie zluszczalo
- taka cieniutka blonka jasniejsza niz kolor gumy ?

Opony Michalki pilot road 2ct

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2009-05-15 12:56:23
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Norbi napisał(a):
- taka cieniutka blonka jasniejsza niz kolor gumy ?

czekaj, o jakich gumkach my gadamy??

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

Data: 2009-05-15 13:04:33
Autor: Norbi
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
Norbi napisał(a):
- taka cieniutka blonka jasniejsza niz kolor gumy ?

czekaj, o jakich gumkach my gadamy??

Alez Wodzu - co Wodz...

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2009-05-14 11:38:14
Autor: Seba
Dnia Thu, 14 May 2009 11:08:54 +0200, Alti napisał(a):
A tu krótki film, na którym motocykl przerósł nowicjusza:
http://www.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4

Warto samemu to przeżyć?

Tyle że tutaj musiał być wylany olej bo ten gixer nie wszedł nawet na 3krpm....

Właśnie też mnie to lekko dziwi - prędkość żadna (nie widać, żeby jakoś
szczególnie odkręcił) a się wziął i położył.

Sebastian S.

Data: 2009-05-14 11:15:20
Autor: metalbeast
"Moment/moc" a błędy nowicjusza.

A tu krótki film, na którym motocykl przerósł nowicjusza:
http://www.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4

Warto samemu to przeżyć?

http://www.youtube.com/watch?v=xPfw9cUfp3g&feature=related

nie warto

Data: 2009-05-14 04:51:13
Autor: artur.zabronski
On 14 Maj, 11:15, "metalbeast" <ps...@-- -- -- -- -master.pl> wrote:

http://www.youtube.com/watch?v=xPfw9cUfp3g&feature=related

nie warto
Tutaj jeszcze lepszy agent:
http://www.youtube.com/watch?v=dj9M7h55kRI&feature=related

Jakieś takie wywrotne te susuki.

--
Artur

Data: 2009-05-14 14:00:16
Autor: Magic
artur.zabronski@gmail.com pisze:
[...]

Phi tam, Susuki ...
http://www.youtube.com/watch?v=jf3xhcEHLBc&feature=related

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.

Data: 2009-05-14 05:22:20
Autor: artur.zabronski
On 14 Maj, 14:00, Magic <maciejsajeckiCIA...@wp.pl> wrote:
> Jakieś takie wywrotne te susuki.