Moment obrotowy zawiasów laptopa

Data: 2014-01-21 11:01:20
Autor: Jacek Maciejewski
Moment obrotowy zawiasów laptopa
Cześć
 Dostałem do reanimacji starego laptopa HP Compaq 6720. Zawiasy są wyłamane
z pokrywy a jeden ma nawet ułamany "wąs". Sądzę że to nastąpiło dlatego że
za ciężko zaczęły chodzić. Z trudem je przekręcam w palcach. Czy ktoś zna
jakiś domowy sposób oceny czy zawias kręci się z właściwym momentem
obrotowym? Albo chociaż wie jaki moment (w kGm) jest poprawny? Na dobitkę moje zawiasy obracają się z momentem zmiennym w funkcji kąta
obrotu. Ma tak być czy to  efekt zużycia?

--
Jacek

Data: 2014-01-21 11:06:12
Autor: mr misio
Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
[...]

Zawiasy ciezko chodza.

Mnie sie kiedys wylamaly jakis miesiac po tym jak przegialemz odgieciem ekranu. Wyglada, ze wtedy cos sie uszkodzilo.

Moja rada - kupic zawiasy i wymienic.

Tez probowalem reanimowac, badac itp. Ale zmarnowalem na to niepotrzebnie czas.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-21 11:49:58
Autor: ToMasz
W dniu 21.01.2014 11:06, mr misio pisze:
[...]

mnie się udało zreanimować, ale laptop na tyle stary ze nic nie miałem do stracenia. dołożyłem element z cienkiej blaszki, zespawałem (3 błyski migomatu) wbiłem igłę w zawias (żeby poluzować) i wpuściłem tam smaru. Laptop już działa drugi rok na zreanimowanych zawiasach.
Moment obrotowy. jeśli niema lepszych danych, to przyjmij że zawias, ramie ok 1cm, powinien się dac z dużym trudem ruszać w palcach.
ToMasz

Data: 2014-01-21 12:47:56
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Moment obrotowy zawiasów laptopa
Dnia 2014-01-21, o godz. 11:01:20
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> napisał(a):

Cześć
 Dostałem do reanimacji starego laptopa HP Compaq 6720. Zawiasy są

Stary jak stary. Ja tam mam 6720s z dyskiem zmienionym na SSD plus 4GB
pamięci i pod Win8 czy Ubuntu chodzi bezproblemowo.

[...]

Efekt zużycia. Jak zaczęły ciężko chodzić trzeba było wtedy rozebrać,
wyczyścić i przesmarować. Teraz lepiej znaleźć nowe zawiasy i wymienić.
Na Alledrogo nowe zawiasy to 30-40PLN Jaki jest moment obrotowy nie
pomierzę bo nie mam czym ale poruszać się płynnie z niewielkim oporem i
bez żadnych luzów.

Zdrówko

Data: 2014-01-21 14:19:10
Autor: Marek

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:1l0x4suqs62oz$.x8weeh2h116w.dlg40tude.net...
[...]

Nie wiem jaki moment musi być, nie mam siłomierza w domu, ale najważniejsze, żeby
klapa laptopa chodziła na tyle ciężko, żeby sama nie opadała jak ją przechylisz do siebie
lub do przodu pod kątem 45 stopni i na tyle lekko, że jak bedziesz otwierał klapę,
to nie podniesie się cały laptop. W moim nowym Sony Vaio, za którego dałem sporo
siana, drugi warunek nie jest spełniony, ale mam nadzieję, że z czasem, w wyniku
amortyzacji klapy, zacznie chodzić lżej.
  W swoim starym Asusie regulowałem sobie moment siły zawiasów śrubami
umieszczonymi w zawiasach. Ważne, żeby oba zawiasy były wyregulowane w miarę
równo, bo inaczej przy "skośnym" otwieraniu klapy może w niej coś pęknąć.
Zresztą najlepiej otwierać laptopa chwytając za środek górnej krawędzi klapy lub
obiema rękami za rogi (po warunkiem, że się da :D ).

--
Pzdr.
Marek

Data: 2014-01-30 15:00:17
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 21 Jan 2014 14:19:10 +0100, Marek napisał(a):

[...]

Cenna uwaga :) sam powinienem na to wpaść :) Lapek już naprawiony. Wyłamane
gniazda na śrubki mocujące zawiasy w klapie dokleiłem na Epidian5 z
wypełniaczem kamiennym. Kupiłem nowe zawiasy i poluzowałem je nieco (mają
nakrętki i regulacja momentu jest całkiem skuteczna i gładka) no i po
zmontowaniu wszystkiego lapek jak na razie trzyma się kupy :)
Dzięki wszystkim za zabranie głosu i rady.  --
Jacek

Data: 2014-01-23 18:07:49
Autor: Pszemol
"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message news:1l0x4suqs62oz$.x8weeh2h116w.dlg40tude.net...
[...]

Zawiasy same będą chodzić z dużymi oporami - zauważ, że gdy są
częścią całego ekranu działa na zawiasz dużo większa dźwignia niż
gdy operujesz tylko zawiasem. Podejrzewam że 20x przełożenie ?

Moment obrotowy zawiasów laptopa