Moment poniesienia kosztu - p砤ce i ZUS

Data: 2009-04-08 06:19:31
Autor: jureq
Moment poniesienia kosztu - p砤ce i ZUS
Dnia Tue, 07 Apr 2009 23:53:25 +0200, Jagna napisa艂(a):

Co jednak偶e ustawodawca mia艂 na my艣li w dalszej - ciemnej stronie
przepisu?

W odniesieniu do wynagrodze艅 wyp艂aconych z po艣lizgiem, czyli tak, jak to
pisa艂am wy偶ej - w lutym za miesi膮c stycze艅, kiedy to koszt wynagrodze艅 i
tak dotyczy艂 stycznia, to sk艂adki ZUS s膮 kosztem, gdy (i tu polec臋
cytat膮):

6bb. Sk艂adki [...] w cz臋艣ci finansowanej przez p艂atnika sk艂adek [...]
stanowi膮 koszt uzyskania przychod贸w w miesi膮cu, za kt贸ry nale偶no艣ci te
(wynagrodzenia - m贸j dopisek)  s膮 nale偶ne, pod warunkiem, 偶e sk艂adki
zostan膮 op艂acone:
[...]
2. z tytu艂u nale偶no艣ci wyp艂aconych lub postawionych do dyspozycji w
miesi膮cu nast臋pnym, w terminie wynikaj膮cym z przepis贸w prawa pracy,
umowy lub innego stosunku prawnego 艂膮cz膮cego strony - nie p贸藕niej ni偶 do
15 dnia tego miesi膮ca.

uff..
czyli, 偶e jak? Mog臋 wpisa膰 te sk艂adki do miesi膮ca stycznia, je艣li
zostan膮 op艂acone do 15-go lutego?
To偶 to niezgodne z przepisami ZUS-owskimi, gdzie to w danym miesi膮cu
podstaw臋 do osk艂adkowania stanowi膮 wynagrodzenia WYP艁ACONE, nie
naliczone.

Je艣li wi臋c nie spe艂ni臋 tego warunku, ZUS ksi臋guj臋 w momencie zap艂aty
dopiero, bo nijak dopasowa膰 tego si臋 nie da do opisanych w ustawie
przypadk贸w.

Je艣li ja czyta膰 przepis贸w nie potrafi臋, to wska偶cie mi w艂a艣ciw膮 drog臋,
bo ciemno wok贸艂, mg艂a i psi szczekaj膮...

Dobrze my艣lisz - 偶eby zaliczy膰 w koszty stycznia, musisz zap艂aci膰 sk艂adki na miesi膮c przed w艂a艣ciwym terminem. Pos艂owie chcieli dobrze a wysz艂o im jak zwykle....
W praktyce je艣li chcesz z tego korzysta膰 robisz po prostu wcze艣niejsz膮 wp艂at臋 w lutym podaj膮c w "kodach" ze s膮 to sk艂adki za luty. Z tego co wiem system ZUS-owski radzi sobie poprawnie z takimi przedp艂atami. Wi臋kszo艣膰 znanych mi firm postanowi艂a "ola膰" to udogodnienie i czeka膰 na podobno szykowan膮 nowelizacj臋 ustawy.

Data: 2009-04-08 09:26:19
Autor: Jagna
Moment poniesienia kosztu - p砤ce i ZUS
Dnia Wed, 8 Apr 2009 06:19:31 +0000 (UTC), jureq napisa(a):

Dobrze my秎isz - 縠by zaliczy w koszty stycznia, musisz zap砤ci sk砤dki na miesi眂 przed w砤禼iwym terminem. Pos硂wie chcieli dobrze a wysz硂 im jak zwykle....

Martwi砤m si, 縠 j陑yk polski w tym przypadku sta si dla mnie dialektem
niezrozumia硑m...
:)
W praktyce je秎i chcesz z tego korzysta robisz po prostu wcze秐iejsz wp砤t w lutym podaj眂 w "kodach" ze s to sk砤dki za luty. Z tego co wiem system ZUS-owski radzi sobie poprawnie z takimi przedp砤tami. Wi阫szo舵 znanych mi firm postanowi砤 "ola" to udogodnienie i czeka na podobno szykowan nowelizacj ustawy.

Skoryguj Twoj wypowied o uzupe硁ienie cudzys硂wem:
"udogodnienie" ;)

ZUS takowych wcze秐iejszych wp砤t nie lubi (pozdrowienia dla Pana Wojtka z
kontroli! ;)). Wiem, 縠 kiedy nawet co musia砤m korygowa, bo wyp砤ta posz砤 par dni po
tym miesi眂u, w kt髍ym by硂 wynagrodzenie.

Chyba, 縠 teraz ju im to nie przeszkadza?
;>

--
Pozdrawiam,
Jagna