Data: 2009-03-17 15:34:08 | |
Autor: Paweł Andziak | |
Momenty dokręcania śrub wahacza - Sko da Fabia I | |
Witam,
od jakiegoś czasu w mojej Fabii przy dosyc mocnym hamowaniu slychac 2-3 stukniecia, tak jakby cos sie kompresowalo lub lekko przesuwalo. Nastepnie przy energicznym przyspieszaniu znowu slychac te stukniecia, tak jakby cos spowrotem wracalo na swoje miejsce. Te same stuknięcia słychać przyspieszając jednostajnie na pierwszym biegu i szybko krecac kierownica w lewo i w prawo (obroty ok 180 stopni). Stuki te dochodza z okolic za przednim prawym kolem i sa lekko wyczuwalne na podlodze (szczegolnie od strony pasazera). Na badaniu technicznym nie stwierdzono zadnych luzow, jednak dzwiek wystepowal przy bardzo silnym "machaniu" na szarpakach. Dzwiek dochodzil z okolic podpory oznaczonej na ponizszej ilustracji numerem 8. http://hq.ganda.pl/zawiecha.png Po sprawdzeniu na kanale okazalo sie, ze sruba numer 10 (jedna ze srub podpory) z prawej strony samochodu jest dokrecona znacznie slabiej niz ta sama sruba z lewej strony. Za pomoca klucza dynamometrycznego okreslilem moment dokrecenia sruby po lewej stronie na ok. 115 Nm i tak samo dokrecilem srube po prawej stronie. Przejezdzilem ok. 20 km i stuki te nie wystapily, ale mam pytanie o prawidlowe momenty dokrecania srub mocujacych podpore (sruby 9 i 10). Czy z uwagi na dotychczasowe roznice w momentach dokrecania tych srub powinienem sprawdzic cos jeszcze? Z gory dzieki za pomoc -- ganda Fabia 2.0 AZL |
|
Data: 2009-03-17 16:29:49 | |
Autor: Qnick | |
Momenty dokręcania śrub wahacza - Skoda Fa bia I | |
Dnia 17-03-2009 o 15:34:08 Paweł Andziak <ganda@ganda.pl> napisał(a):
Witam, Jak gwint wytrzymał 115 Nm szczególnie przy srubach nr 9 to niech będzie, moim zdaniem powiniem być mniejszy dla śrub M8. Proponuję sprawdzić jeszcze tuleje gumowe nr 11 na rysunku ponieważ najczęściej one są powodem takich efektów dźwiękowych o jakich piszesz trzeba zobaczyc czy nie sa zerwane przy osadzeniu w wachaczu i razie potrzeby wymienić. To jest dość częsta przypadłość w Skodzie Fabii. Pozdrawiam |
|
Data: 2009-03-17 20:30:44 | |
Autor: adamoxx1 | |
Momenty dokręcania śrub wahacza - Skoda Fabia I | |
Paweł Andziak pisze:
Witam, Coś takiego miałem też w Fabii. Gdy samochód stoi w miejscu, obojętne czy na biegu czy nie, złap przednie koło w rece i spróbuj mocno pchnąć przód/tył tak jakbyś chciał je potoczyć. Powinien pojawić się ten sam dzwięk a jak zajrzysz pod spód, to zobaczysz gdzie się przemieszczają części. Niestety nie pamietam co to było, ani jakiej naprawy wymagało, niemniej jednak to było uczucie, jakby cała przednia oś skakała raz do przodu a raz do tyłu i wydawało przy tym nieprzyjemny dzwięk. -- "Truth or happiness. Never both." |
|
Data: 2009-03-17 20:32:50 | |
Autor: adamoxx1 | |
Momenty dokręcania śrub wahacza - Skoda Fabia I | |
adamoxx1 pisze:
Paweł Andziak pisze:spojrzałem jeszcze na załączone zdjęcie, i pamietam dobrze, że te luzy były w okolicy tej tulei nr 11. Ten bolec który w nią wchodzi poruszał się wewnątrz niej na boki -- "Truth or happiness. Never both." |
|
Data: 2009-03-17 22:09:04 | |
Autor: bratPit | |
Momenty dokręcania śrub wahacza - Skoda Fabia I | |
spojrzałem jeszcze na załączone zdjęcie, i pamietam dobrze, że te luzy a zabawa zaczyna się gdy przy demontażu ze wspornika wahacza wykręcają się śruby razem z gwintem heh :/ brat |
|