Data: 2009-09-21 10:44:17 | |
Autor: Cezex | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
Ktoś z Was je porównywał dokładniej, a może nawet testował ? Macie jakieś przemyślenia, który lepszy do XC i CC ?
-- Cezex |
|
Data: 2009-09-21 10:47:46 | |
Autor: Wojtek | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
Cezex pisze:
Ktoś z Was je porównywał dokładniej, a może nawet testował ? Macie jakieś przemyślenia, który lepszy do XC i CC ? a do jakiej ramy? -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-09-21 10:07:03 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
On 2009-09-21, Wojtek wrote:
Cezex pisze: A do jakiej ramy lepszy jest ten czy tamten? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-09-21 11:29:07 | |
Autor: Cezex | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
Wojtek pisze:
Cezex pisze: A to jakaś różnica ? Chodzi Ci o umiejscowienie tłumika czy geometrię / zastosowanie roweru ? Jeśli to drugie to napisałem XC więc geometria i sposób pracy tłumika jest przez to zdeterminowany. -- Cezex |
|
Data: 2009-09-21 11:39:39 | |
Autor: Wojtek | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
Cezex pisze:
Wojtek pisze: Geometria ma znaczenie marginalne. System amortyzacji odwrotnie! -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-09-21 12:39:32 | |
Autor: Cezex | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
Wojtek pisze:
Geometria ma znaczenie marginalne. System amortyzacji odwrotnie! No więc nadal nie rozumiem czemu rama ma jakiekolwiek znaczenie. Nie porównujemy tłumików w różnych ramach, porównujemy same tłumiki, z założenia zamontowane do tych samych ram. Ponawiam więc pytanie, ktoś mógłby się wypowiedzieć na temat Monarch vs RP23 ? -- Cezex |
|
Data: 2009-09-21 10:44:29 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
On 2009-09-21, Cezex wrote:
Wojtek pisze: OczywiĹcie, Ĺźe ma, i to gigantyczne - bo rama (a wĹaĹciwie system zawieszenia) decyduje o wykresie przeĹoĹźenia ruchu koĹa na ruch tĹoka, dodatkowo tenĹźe system moĹźe bardzo róşnie reagowaÄ na pedaĹowanie, hamowanie i inne takie, w zwiÄ zku z czym moĹźe potrzebowaÄ zupeĹnie innego systemu tĹumienia (lub nie potrzebowaÄ prawie w ogĂłle, jak twierdzi konstruktor DW-linka) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-09-21 12:53:26 | |
Autor: Wojtek | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
Jan Srzednicki pisze:
OczywiĹcie, Ĺźe ma, i to gigantyczne - bo rama (a wĹaĹciwie system Otóş wĹaĹnie. Ja w Ĺźyciu nie wsadziĹbym monarcha do jednozawiasa... natomiast moĹźna pomyĹleÄ o wsadzeniu monarcha do vpp/masestro/d-linka itp. Generalnie, jeĹźeli to rama do XC i ma byÄ zastosowana do XC szukaĹbym rozwiÄ zania rama-amorek ktĂłre daje stale dziaĹajÄ cÄ platformÄ. -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadajÄ c prywatnie |
|
Data: 2009-09-21 14:12:35 | |
Autor: Cezex | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
Wojtek pisze:
[...]OczywiĹcie, Ĺźe ma, i to gigantyczne - bo rama (a wĹaĹciwie system Generalnie, jeĹźeli to rama do XC i ma byÄ zastosowana do XC szukaĹbym rozwiÄ zania rama-amorek ktĂłre daje stale dziaĹajÄ cÄ platformÄ. No nie mĂłwcie mi, Ĺźe w ramie do XC (a wiÄc o okreĹlonym typie geometrii i pracy tĹumika) jeden amortyzator bÄdzie dziaĹaÄ super, a drugi beznadziejnie. Z takim twierdzeniem siÄ nie zgodzÄ. Dobrze, jeĹli potrzebujesz konkretnego przykĹadu to weĹşmy np. Scott Spark lub Giant Anthem. -- Cezex |
|
Data: 2009-09-21 12:18:50 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
On 2009-09-21, Cezex wrote:
Wojtek pisze: W kaĹźdej ramie Ĺşle bÄdzie dziaĹaÄ amortyzator przystosowany do zupeĹnie innego zawieszenia, jaki by wypasiony nie byĹ. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-09-21 15:23:12 | |
Autor: Cezex | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
Jan Srzednicki pisze:
W kaĹźdej ramie Ĺşle bÄdzie dziaĹaÄ amortyzator przystosowany do zupeĹnie ZacytujÄ naszego Prezydenta - to jest oczywista oczywistoĹÄ, a do tego stwierdzenie to nic nie wnosi do dyskusji. ProponujÄ EOT tej czÄĹci wÄ tku i wrĂłcenie do róşnicy w dziaĹaniu tych dwĂłch amorkĂłw, ktĂłre majÄ to samo przeznaczenie i sÄ przewidziane do rowerĂłw o tej samej geometrii. Dla mnie na przykĹad oczywistÄ róşnicÄ jest ProPedal, ktĂłrej RS nie posiada oraz o ile mi wiadomo, nie posiada niczego podobnego. Za to RS ma FloodGate, czego odpowiednikiem w Foxie jest (chyba) zawĂłr Boost Valve, ale nie mam pojÄcia jak to siÄ sprawuje w rzeczywistoĹci. Kolejna sprawa to moĹźliwoĹÄ regulacji - w Foxie jest o niebo wiÄcej moĹźliwoĹci jego ustawienia. Monarch posiada za to moĹźliwoĹÄ wsadzenia komory DualAir. I tutaj dochodzimy do najwaĹźniejszej rzeczy czyli kultury pracy. To pytanie w zasadzie odnosi siÄ do osĂłb, ktĂłre jeĹşdziĹy na sprzÄcie obu firm. Jakie sÄ róşnice pomiÄdzy Foxem a RockShoxem ? -- Cezex |
|
Data: 2009-09-21 14:52:58 | |
Autor: jpogoda | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
On 21 Wrz, 15:23, Cezex <ce...@redfish.USUN.pl> wrote:
> W każdej ramie źle będzie działać amortyzator przystosowany do zupełnie Dla mnie na przykład oczywistą różnicą jest ProPedal, której RS nie No i niestety dalej nie da się mówić o różnicy między damperami bez odniesienia do systemu zawieszenia :-) Miałem okazję jeździć na różnych ramach z takim samym damperem -- konkretnie Fox RP2. Był to Author A-Ray (klasyczny 1-zawias) i Giant Anthem (maestro). Na Authorze nie dało się jeździć bez włączonego ProPedal a i tak pompowało, na Giancie można się całkiem bez PP obyć -- zresztą... do tej pory się obywam :-) Pozdrawiam, -- Jarek Pogoda |
|
Data: 2009-09-22 09:48:44 | |
Autor: Wojtek | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
Cezex pisze:
No nie mĂłwcie mi, Ĺźe w ramie do XC (a wiÄc o okreĹlonym typie geometrii i pracy tĹumika) jeden amortyzator bÄdzie dziaĹaÄ super, a drugi beznadziejnie. Z takim twierdzeniem siÄ nie zgodzÄ. WĹaĹnie TAK BÄDZIE!!! Dalej, szanujÄ cy siÄ producenci dostarczajÄ do swoich ram amortyzatory nie doĹÄ, Ĺźe dobrane do systemu to jeszcze dokĹadnie dopasowane (tuning) do charakterysyki pracy zawieszenia Dobrze, jeĹli potrzebujesz konkretnego przykĹadu to weĹşmy np. Scott Spark lub Giant Anthem. Spark to jedno zawias. JeĹźeli chcesz uĹźywaÄ funkcji zawieszenia tylko na zjazdach - weĹş kaĹźdy amorek bez propedala ale z LOCKOUTEM. Po prostu bÄdziesz miaĹ wszÄdzie sztywny rower a otwieraĹ tylko na zjazdach. Inaczej do sparka wziÄ Ĺbym rp23 i to przynajmniej medium lub z twardÄ charakterystykÄ ! Do anthema wziÄ Ĺbym teĹź rp23 gdyĹź masz zamiar jeĹşdziÄ XC... stÄ d nie szukasz kanapy (100mm skoku to za maĹo btw na kanapÄ). Niemniej tutaj teĹź moĹźesz zaĹatwiÄ sprawÄ monarchem, na pewno bÄdzie mniej naraĹźony na pedaĹowanie od monarcha w sparku... -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadajÄ c prywatnie |
|
Data: 2009-09-22 12:59:47 | |
Autor: Cezex | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
Wojtek pisze:
Spark to jedno zawias. JeĹźeli chcesz uĹźywaÄ funkcji zawieszenia tylko na Tak na prawdÄ to Spark jest wielozawiasowcem (ma dodatkowy zawias w okolicy hakĂłw tylnego koĹa), no ale dla naszej dyskusji moĹźemy go zaliczyÄ do jednozawiasowca. zjazdach - weĹş kaĹźdy amorek bez propedala ale z LOCKOUTEM. Po prostu bÄdziesz miaĹ wszÄdzie sztywny rower a otwieraĹ tylko na zjazdach. Czyli najproĹciej bÄdzie wziÄ Ä rp23 ktĂłry ma i pro pedal i blokadÄ. Pytanie czy ProPedal siÄ tutaj przyda, skoro Sparki nawet na najprostszych modelach dumperĂłw praktycznie nie pompujÄ . Do anthema wziÄ Ĺbym teĹź rp23 gdyĹź masz zamiar jeĹşdziÄ XC... stÄ d nie szukasz kanapy (100mm skoku to za maĹo btw na kanapÄ). Niemniej tutaj teĹź moĹźesz zaĹatwiÄ sprawÄ monarchem, na pewno bÄdzie mniej naraĹźony na pedaĹowanie od monarcha w sparku... A widzisz, teraz juĹź wiem coĹ wiÄcej. I dokĹadnie tego typu odpowiedzi oczekiwaĹem. Wielkie dziÄki. -- Cezex |
|
Data: 2009-09-22 13:10:17 | |
Autor: Wojtek | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
Cezex pisze:
Wojtek pisze: Kinematycznie to jednozawias.
W to nie wierzÄ ;) Chyba, Ĺźe nadmuchasz tak mocno damper, Ĺźe prawie w ogĂłle nie bÄdzie pracowaĹ
Monarch to klasyczny amor, bez Ĺźadnej funkcji propedal... BÄdzie dziaĹaĹ dobrze, ale do roweru XC gdzie liczy siÄ EFEKTYWNOĹÄ chyba nie jest najlepszym rozwiÄ zaniem. Santa pakuje MONARCHA do Blura XC... ale jako wĹaĹciciel drugiej juĹź santy jednak do roweru XC wolaĹbym RP23; co nie znaczy, Ĺźe z monarchem siÄ nie da -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadajÄ c prywatnie |
|
Data: 2009-09-22 14:12:34 | |
Autor: Cezex | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
Wojtek pisze:
Pytanie czy ProPedal siÄ tutaj przyda, skoro Sparki nawet na najprostszych modelach dumperĂłw praktycznie nie pompujÄ .W to nie wierzÄ ;) Chyba, Ĺźe nadmuchasz tak mocno damper, Ĺźe prawie w ogĂłle nie bÄdzie pracowaĹ NapisaĹem "praktycznie nie pompujÄ ", wiadomo Ĺźe jakiĹ tam ruch zawsze jest, cudĂłw nie ma, ale w przypadku Sparka jest to na prawdÄ minimum (pewnie ze 2-3 milimetry). Na twardszych przeĹoĹźeniach goĹym okiem prawie nie widaÄ ruchu wahacza. >Monarch to klasyczny amor, bez Ĺźadnej funkcji propedal... BÄdzie >dziaĹaĹ dobrze, ale do roweru XC gdzie liczy siÄ EFEKTYWNOĹÄ chyba nie >jest najlepszym rozwiÄ zaniem. DziÄki za info, poczÄ tkowo skĹaniaĹem siÄ do RP23, teraz juĹź wiem Ĺźe to byĹ dobry wybĂłr. -- Cezex |
|
Data: 2009-09-22 15:45:43 | |
Autor: Cezex | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
ZnalazĹem jeszcze dwa wÄ
tki. ZaĹÄ
czam do dyskusji co by osoby czytajÄ
ce w przyszĹoĹci nie musiaĹy przekopywaÄ innych for.
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=427503 http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=545226 http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=50764 Co ciekawe, w postĂłw wynika Ĺźe jednak Monarch jest bardziej "konfigurowalny" od RP23. OgĂłlnie ludzie bardzo sobie chwalÄ i jeden i drugi wiÄc wybĂłr nie bÄdzie prosty. -- Cezex |
|
Data: 2009-09-25 22:32:16 | |
Autor: Marcin J. | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:h99vgt$egq$1news.onet.pl...
Spark to jedno zawias. Jeżeli chcesz używać funkcji zawieszenia tylko na zjazdach - weź każdy amorek bez propedala ale z LOCKOUTEM. A ProPedal to niby co jest? Przypominam: 1) Platforma to właśnie lockout (dobrze jesli regulowany) 2) ProPedal = CV (lub jak kto woli SPV) + sprężynka. Inaczej do sparka wziąłbym rp23 i to przynajmniej medium lub z twardą charakterystyką! A ja nie. Ze zdjęcia sądząc Spark ma dość wysoko umieszczony punkt obrotu, a co za tym idzie, będzie miał wiekszą tendencję do rozciagania niż kompresji, szczególnie na podjazdach gdy z przodu łańcuch pracuje na małej, a z tyłu na dużej zębatce, co nie koniecznie musi być wadą. Platformy są osadzone na tłumikach kompresji a nie powrotu, więc ich stosowanie w takich przypadkach oznacza w praktyce zablokowanie amora - inaczej nie będą skuteczne. Znacznie lepszym pomysłem byłby tuning (lekka platforma na tł. powrotu). Do Cezexa: nie licz na to, że ktoś porównał Flood Gate'a z Propedałem w podobnych warunkach. Teoretycznie oba systemy znacznie się od siebie różnią ale w praktyce, jak już pisałem, największe znaczenie mają inne czynniki. Jeśli kupujesz ramę bez amora to sugerowałbym wsadzić tam coś taniego i bez platformy. Zobacz jak działa i w jaki sposób buja. Wtedy będziesz wiedział czy potrzebujesz jakiejkolwiek platformy i ew. ile. Ponadto jeśli to co wsadziłeś jest Fox'a możesz rozważyć wysyłkę do TF Tuned Shox i za ok 600 pln przerobią Ci to na sprzęt jakiego żaden "szanujący się producent" nie oferuje. -- Pozdrowionka marcin |
|
Data: 2009-09-25 23:51:40 | |
Autor: Wojtek | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
Marcin J. pisze:
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:h99vgt$egq$1news.onet.pl... Bzdura. Lock out to BLOKADA, a nie platforma. BLOKADA blokuje wszystkie częstotliwości, nie tylko wybrane. 2) ProPedal = CV (lub jak kto woli SPV) + sprężynka. SPV (5th i manitou) działa zupełnie inaczej niż propedal (nazwa w zasadzie zastrzeżona dla foxa), zupełnie inna fizyka konstrukcji oparta na przeciwstawnych ciśnieniach
Klasyczne rozwiązanie w jednozawiasowych fullach XC... by nie płacić za patent specowi lub sancie lub giantowi. To jedyne rozwiązanie dla jednozawiasu by nie bujał jak okręt na morzu... oczywiście oprócz/lub z dobrą platformą. Platformy są osadzone na tłumikach kompresji a nie powrotu, więc ich stosowanie w takich przypadkach oznacza w praktyce zablokowanie amora - inaczej nie będą skuteczne. Zablokowanie pewnych częstotliwości (!) charakterystycznych dla uginania od pedałowania. Oczywiście cudów nie ma, inne też trochę cierpią. Niestety częstotliwość nie krzyczy do amorka, że jest od pedałowania a nie od korzenia, stąd filtruje wszystko w ustawionym zakresie. Znacznie lepszym pomysłem byłby tuning (lekka platforma na tł. powrotu). Och taaaaak... I amorek podczas pedałowania UGINAŁ BY SIĘ a to tłumienie nie pozwalałoby na powrót do pełnego skoku. Wspaniale! Po parunastu metrach intensywnego pedałowania amorek skompresowałby się do ZERA! Do Cezexa: nie licz na to, że ktoś porównał Flood Gate'a z Propedałem w podobnych warunkach. Teoretycznie oba systemy znacznie się od siebie różnią ale w praktyce, jak już pisałem, największe znaczenie mają inne czynniki. Jeśli kupujesz ramę bez amora to sugerowałbym wsadzić tam coś taniego i bez platformy. Zobacz jak działa i w jaki sposób buja. Wtedy będziesz wiedział czy potrzebujesz jakiejkolwiek platformy i ew. ile. Ponadto jeśli to co wsadziłeś jest Fox'a możesz rozważyć wysyłkę do TF Tuned Shox i za ok 600 pln przerobią Ci to na sprzęt jakiego żaden "szanujący się producent" nie oferuje. Oczywiście :) I z flota R zrobią amorek który w jednozawiasie: 1) będzie czuły zawsze i jednakowo, niezależnie od siły na łańcuchu i przełożeniu 2) nie będzie bujał na żadnej tarczy 3) system nie będzie podatny na reakcje od hamowania... Takie bajki tylko w ERZE ;) P.S. Większość "szanujących się producentów" defaultowo zamawia tuningowane amorki do charakterysytki pracy zawieszenia... Jest to NA PEWNO lepsze rozwiązanie niż kupowanie osobno ramy + osobno aftermarketowego amorka. -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-09-26 06:38:12 | |
Autor: kml | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:h9je1f$ulg$1news.onet.pl... P.S. Większość "szanujących się producentów" defaultowo zamawia tuningowane amorki do charakterysytki pracy zawieszenia... Jest to NA PEWNO lepsze rozwiązanie niż kupowanie osobno ramy + osobno aftermarketowego amorka. Nie jest. Wystarczy, że jesteś XXL albo XS i po zabawie :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 23/09/2009 Campus Ross, Vesti i napęd na 1041,71 km. |
|
Data: 2009-09-26 15:51:24 | |
Autor: Marcin J. | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:h9je1f$ulg$1news.onet.pl...
Marcin J. pisze: 1) Czym Twoim zdaniem różni się blokada od platformy? Jedno i drugie blokuje np. kompresję, jedno i drugie ma pewien próg po przekroczeniu którego "puszcza". IMO jedyna praktyczna różnica jest taka, że platformy zazwyczaj mają progi regulowane a blokady nie. 2) Czy wiesz co to takiego częstotliwość? Dobra, sam odpowiem - jest to liczba zdarzeń na jednostkę czasu. Przykład 1: jedziesz rowerem, deptasz na pedał, jedziesz dalej, za jakiś czas znowuż deptasz itd. Przykład 2: jedziesz rowerem, przejeżdżasz przez korzeń, jedziesz dalej, za jakiś czas znowuż przejeżdżasz itd. W obu przykładach częstotliwość zdarzeń może być dokładnie taka sama, np. 1/s. 2) ProPedal = CV (lub jak kto woli SPV) + sprężynka. Muszę Cię rozczarować - działają niemal identycznie. Nie chcę rozpisywać się w szczeólach więc opowiem w skrócie. Masz tłok, w tłoku dziurka którą przepływa olej podczas kompresji. Dziurka jest zatkana "elementem" który stanowi część sprężyny powietrznej umieszczonej po stronie powrotnej tłoka. Gdy ta sprężyna jest ściśnieta "element" zatyka dziurkę i amora nie można ścisnąć. Aby dziurke odblokować trzeba - spowodować aby ciś. oleju po stronie powrotnej (ściskającego w/w sprężynę) było niższe niż ciś. powietrza wew. sprężyny lub/i - spowodować na tyle duży wzrost ciś. oleju po stronie kompresyjnej tłoka aby przepchał "element" tym samym rozciągając w/w spręzynę. Tak się dziwnie składa, że oba czynniki działają razem. Gdy przykładasz siłę ściskającą powodujesz zarówno wzrost ciś. po stronie kompresyjnej jak i jego spadek po stronie powrotnej. Taki design jest: position sensitive (bo ciś. wew. tłumika rośnie wraz z kompresją) i wytwarza zero-jedynkowe tłumienie - po otwarciu powierzchnia "elementu" na który działa olej pod dużym ciśnieniem ("kompresyjnego") gwałtownie się zwiększa, co ułatwia dalsze otwieranie "dziurki", w efekcie proces otwarcia jest dość gwałtowny. Fox dodał do tego spręzynę (zwojową lub "wave" co chyba tłumaczy się jako "falista"), która pomaga olejowi po stronie kompresyjnej przepchać "element". Gdy zwiększasz ProPedal zmniejszasz preload (naprężenie wstępne) tej drugiej sprężyny. Jeśli nie wierzysz sprawdź patenty Progressive - WO03102426A2 Fox - WO06054994 - zwróć uwagę na fig. 13, 16 i in.
No comment
Przeczytaj co wyżej napisałem o częstotliwościach. Znacznie lepszym pomysłem byłby tuning (lekka platforma na tł. powrotu). Niby dlaczego? Przecież blokujemy mu mozliwość rozciągania, a zawieszenie chce go własnie rozciągnąć (przeczytaj co napisałem poprzednio). Chyba trudno Ci uwierzyć, że zawieszenia bujają nie tylko poprzez kompresję ale także poprzez rozciąganie się. Dobre zawieszenie to nie takie, które rozciąga się za wszelką cenę (to potrafi każdy high pivot) ale takie, w którym pivot zapewnia równowagę między siłami rociągającymi i ściskającymi, a te są zmienne i pochodzą z różnych źródeł... a to tłumienie nie pozwalałoby na powrót do pełnego skoku. Bo? Napisałem "lekka platforma", tłumaczę: lekka blokada powrotu, która łatwo "puszcza". Aby SAG nie był większy niż zwykle wystarczy wykonać jeden ruch pompką więcej. Wspaniale! Po parunastu metrach intensywnego pedałowania amorek skompresowałby się do ZERA! Nawet ETA (tak, to jest taki system tyle, że z _mocną_ platformą na tłumiku powrotu) tego nie potrafi.
Tego nikt nie napisał. 2) nie będzie bujał na żadnej tarczy Tego również. 3) system nie będzie podatny na reakcje od hamowania... Jak wyżej. Takie bajki tylko w ERZE ;) Nie chodzi o bajki tylko o balans - kompromis pomiędzy różnymi często przeciwstawnymi czynnikami. Ponadto chodzi o chęci. Czym róznią się tłoki Pusha od fabrycznych? Dla mnie główną różnicą jest to, że umożliwiają większy przepływ oleju podczas szybkiej kompresji i szybkiego porotu, a co z tego wymika, likwiduja zjawisko zwane "spiking'iem" oraz "packing up'em". Nie chce mi się wyjaśniać co to i dlaczego takie ważne. Ważne, że im (Pushowi i innym) się chce, podczas gdy "szanowni producenci" olewają sprawę skupiając się na nowych ficzerach, które mają zamydlić użytkowinikom oczy (i jak widać udaje im się to nienajgorzej). Gdyby było inaczej sami wprowadziliby odpowiednie zmiany i takie firmy jak Push miałyby znacznie mniej do roboty. P.S. Większość "szanujących się producentów" defaultowo zamawia tuningowane amorki do charakterysytki pracy zawieszenia... Podaj przykład choćby jednego producenta ram/ rowerów który zamawia amortyzatory z tuninownymi tłokami, np. takimi od Pusha czy Avalanch'a. -- Pozdrowionka marcin |
|
Data: 2009-09-21 14:09:25 | |
Autor: Marcin J. | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
Użytkownik "Cezex" <cezex@redfish.USUN.pl> napisał w wiadomości news:h97ed2$ua9$1news.onet.pl...
Ktoś z Was je porównywał dokładniej, a może nawet testował ? Macie jakieś przemyślenia, który lepszy do XC i CC ? Ja też nie porównywałem ale... najwięcej do powiedzenia będą miały ustawienia fabryczne a nie różnice konstrukcyjne (design). Jeśli możesz wypytaj sprzedawcę jaki rodzaj ustawień dany szok posiada lub czy posiada interesujący Cię model w różnych ustawieniach. Dostępne możliwości to (zazwyczaj): twarde, średnie lub miękkie. Następnie skonfrontuj to z przełożeniem Twojej ramy i swoją wagą. Im większe przełożenie i waga tym twardszego ustawienia potrzebujesz. Fox zaznacza(ł) rodzaj ustawienia na naklejkach (prostokąciki o różnych długościach i kolorach) , RS chyba tego nie robi. A poza tym nic nie zastąpi dobrego tuningu ;). -- Pozdrowionka marcin |
|
Data: 2009-09-22 09:50:20 | |
Autor: Wojtek | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
Marcin J. pisze:
Użytkownik "Cezex" <cezex@redfish.USUN.pl> napisał w wiadomości news:h97ed2$ua9$1news.onet.pl... od sezonu '10 fox opisuje słownie A poza tym nic nie zastąpi dobrego tuningu ;). ale to najbliżej w usa :( -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-09-21 18:44:48 | |
Autor: kml | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
Użytkownik "Cezex" <cezex@redfish.USUN.pl> napisał w wiadomości news:h97ed2$ua9$1news.onet.pl... Ktoś z Was je porównywał dokładniej, a może nawet testował ? Macie jakieś przemyślenia, który lepszy do XC i CC ? Od kiedy pojawił sie Monarch to chcę go mieć ALE warto poczekać na kolekcję 2010 ponieważ damper wraca w nowej szacie czyli DUAL AIR. Taki shock można idealnie wystroić pod swoje preferencje i warto na to chwilę poczekać. Ja jestem fanem RS'a więc moja opinia nie jest obiektywna :) Sory za OT :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 19/09/2009 inwazja ubrań Campus. |
|
Data: 2009-10-22 17:12:06 | |
Autor: Wojtek | |
Monarch 4.2 vs RP23 | |
Cezex pisze:
Ktoś z Was je porównywał dokładniej, a może nawet testował ? Macie jakieś przemyślenia, który lepszy do XC i CC ? Zamówiłem sobie monarcha w tuningu C. Pojeżdżę - napiszę -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |