Data: 2009-06-13 23:56:14 | |
Autor: Adam Foton | |
Mondeo MKIII - cos im dolegalo ? | |
Witam
W jednym z komisow przy salonie pojawilo sie kilka Fordow Mondeo (MKIII), rozne wersje nadwozia, silniki TDCI 115km, wyposazenie dobre, nawet jedna ghia, przebiegi 100'000 - 130'000km, ceny max. 42'000pln. Stan wizualny calkim przyzwoity zarowno w srodku jak i na zewnatrz, rdzy nie widac. Mozna nawet zaliczyc jakas mini gwarancje sprzedawcy. W stosunku do Passata wyraznie tansze (ten dochodzi do 55'000pln i wiecej). Czy tym Mondeo cos dolegalo ? Szukam kombi tej klasy i powoli mam dosc :) Zarowno typowania modeli jak i szukania 'pewniaka'. PS. z Passatem to ogolnie jakis dziwny przypadek. Niektorzy za wersje Trendline (bazowy) z 2006 wolaja 20% mniej od nowego. Albo dziala mit "paska", albo nie zorientowali sie, ze VW istotnie obnizyl ceny (i jakosc tez) pozdrawiam AF |
|
Data: 2009-06-14 00:42:33 | |
Autor: zinek | |
Mondeo MKIII - cos im dolegalo ? | |
Użytkownik "Adam Foton" <usun_literki_k_adamkfotok@gmailk.comk> napisał w wiadomości news:h1179v$12n$1inews.gazeta.pl... Witam dolegal im silnik tdci ;) i korozja drzwi plus poduszki tylnej belki wlkejane. wiecej grzechow nie pamietam |
|
Data: 2009-06-14 07:27:13 | |
Autor: kml | |
Mondeo MKIII - cos im dolegalo ? | |
Użytkownik "zinek" <unknown@op.pl> napisał w wiadomości news:h11al4$d8u$1mx1.internetia.pl...
dolegal im silnik tdci ;) 2 dni temu widziałem w warsztacie taki silnik TDCI po tym jak dostał oleju i wykręcił 10k rpm i pękł blok :) Nowy, sprawdzony silnik 6000 PLN (130km) plus wymiana. Mechanik powiedział tak "te silniki są bardzo popularne bo się psują i dlatego sprawdzone egzemplarze są drogie" :) -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2009-06-15 12:54:18 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Mondeo MKIII - cos im dolegalo ? | |
i wykręcił 10k rpm i pękł blok :) Nowy, sprawdzony silnik 6000 PLN (130km) a czy 130km to nie jest francuski silnik hdi? 115 1.8 to chyba stary fordowski P. |
|
Data: 2009-06-15 06:11:29 | |
Autor: wwwojtek1 | |
Mondeo MKIII - cos im dolegalo ? | |
2.0 130KM TDCi to silnik od koncernu PSA. Potem stosowany jako 2.0
136KM TDCi w Focusach. W nowych Mondeo to już 2.0 140KM TDCi już jest silnikiem robionym przy współpracy z Volvo, choć 2.0 136KM są stosowane dalej m.in. do napędu Kugi i Focus'a. A jak Mondeo MKIII to polecam 1.8 16v 125KM - dobrze dopasowany do tego samochodu silnik, przyzwoite spalanie i kultura pracy, trwały i mało awaryjny. Sam szukam Mondka z taki motorem. Silnik ten występował jeszcze w dwóch wersjach: 110KM - bez zmiennych faz rozrządu - ze względu na to, ze był słabszy, sporo palił 130KM SCi - bezpośredni wtrysk i tylko paliwo wysokooktanowe - nie polecam Były jeszcze (do dziś stosowane) 2.0 145KM - mocne, dobre ale paliwożerne motory. |
|
Data: 2009-06-15 22:56:15 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Mondeo MKIII - cos im dolegalo ? | |
wwwojtek1 pisze:
2.0 130KM TDCi to silnik od koncernu PSA. Potem stosowany jako 2.0 Z tego co wikipedia ( http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine#2.0 ) pisze to 140 konny TDCi to tez jest PSA 2005 TDCi (PSA DW Based) # 2007âpresent Ford Mondeo 2.0 TDCi, 130 PS (128 hp/96 kW) and 251 ft¡lbf (340 N¡m) # 2007âpresent Ford Mondeo 2.0 TDCi, 140 PS (138 hp/103 kW) and 251 ft¡lbf (340 N¡m) i mozna tez go w Volvo spotkac # 2004âpresent Volvo C30/S40/V50 2.0 D, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft¡lbf (340 N¡m)
jechalem takim mondkiem Wroclaw -> Bydgoszcz... I ten silnik to bylo jedno wielkie nieprozumienie |
|
Data: 2009-06-17 10:22:45 | |
Autor: robal | |
Mondeo MKIII - cos im dolegalo ? | |
wwwojtek1 <wojciech.hauschild@gmail.com> popełnił(a):
2.0 130KM TDCi to silnik od koncernu PSA. Ta jasne. Szczególnie w MKIII (czyli poprzedniej generacji Mondeo) :). Silniki PSA zaczęto stosować w nowym Mondeo (IV) - jak i wspomnianym Focusie 136 KM. Ten o którym piszesz to zwykła fordowska konstrukcja ZSD-Puma. A jak Mondeo MKIII to polecam 1.8 16v 125KM - dobrze dopasowany do Były jeszcze (do dziś stosowane) 2.0 145KM - mocne, dobre ale Co do porównania 1,8 125 KM i 2,0 145 KM - nie zgodzę się :) -- Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org |
|
Data: 2009-06-17 19:54:26 | |
Autor: owad | |
Mondeo MKIII - cos im dolegalo ? | |
robal pisze:
wwwojtek1 <wojciech.hauschild@gmail.com> popełnił(a):Sprzedałem 2 tygodnie temu MKIII 2,5 V6 i nawet 170KM w tym samochodzie to o wiele za mało, jeździłem wersją 1,8 i jak ktoś nie jeździ w kapeluszu to naprawdę za słaba sprawa. Co do samochodu ja miałem przejścia tylko i wyłącznie z silnikiem reszta samochodu według mojego zdania jest naprawdę dobra |
|
Data: 2009-06-17 20:32:05 | |
Autor: kml | |
Mondeo MKIII - cos im dolegalo ? | |
Użytkownik "owad" <owd@wp.pl> napisał w wiadomości news:h1bal1$3c8$1achot.icm.edu.pl... robal pisze: Sprzedałem 2 tygodnie temu MKIII 2,5 V6 i nawet 170KM w tym samochodzie to o wiele za mało, jeździłem wersją 1,8 i jak ktoś nie jeździ w kapeluszu to naprawdę za słaba sprawa. Co do samochodu ja miałem przejścia tylko i wyłącznie z silnikiem reszta samochodu według mojego zdania jest naprawdę dobra V6 się tak sypała? -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2009-06-14 08:27:50 | |
Autor: owp | |
Mondeo MKIII - cos im dolegalo ? | |
W stosunku do Passata wyraznie tansze (ten dochodzi do 55'000pln i wiecej).Kwestia stereotypów - Mondeo - awaryjny TDCi, rdza, Passat - niezawodny. Za różnicę w cenie można 2 razy silnik wymienić, ale trochę nerwów i czasu też pójdzie. Czy łatwiej kupić niezajeżdżone mondeo czy passata to nie wiem... |
|
Data: 2009-06-14 16:18:40 | |
Autor: vpw | |
Mondeo MKIII - cos im dolegalo ? | |
Użytkownik "owp" <owp1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h1259c$k1q$1inews.gazeta.pl...
Lepiej kupić mondka. Takie jest moje zdanie. Jeździłem fordami przez kilkanaście lat i były to miłe samochody do jazdy i tanie w utrzymaniu. Coś mnie podkusiło, żeby teraz przesiąść się na niezawodnego Paska i powiem szczerze, że gdybym mógł zmienić decyzję to jeździł bym mondeo. Ale za swoje błędy trzeba płącić. Pasek jest fajny ale jeśli chodzi o niezawodność to jest to średniak. Więc jeśli w grę wchodzi kilkanaście tysięcy na korzyść Forda to go bierz.W stosunku do Passata wyraznie tansze (ten dochodzi do 55'000pln i wiecej).Kwestia stereotypów - Mondeo - awaryjny TDCi, rdza, Passat - niezawodny. -- vpw |
|
Data: 2009-06-14 15:26:18 | |
Autor: Waldek Godel | |
Mondeo MKIII - cos im dolegalo ? | |
Dnia Sun, 14 Jun 2009 16:18:40 +0200, vpw napisał(a):
błędy trzeba płącić. Pasek jest fajny ale jeśli chodzi o niezawodność to jest to średniak. Jest zwłaszcza fajny jak przyjdzie zrobić tylne zawieszenie.. cenowo również. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. |
|
Data: 2009-06-15 06:27:46 | |
Autor: wwwojtek1 | |
Mondeo MKIII - cos im dolegalo ? | |
Kwestia stereotypów - Mondeo - rdza, Tej rdzy w Mondeo bym tak nie demonizował. Owszem, pojawia się na drzwiach, tylnej klapie. Ale jeżeli ktoś jeździł na coroczne przeglądy powłoki lakierniczej, to jest utrzymana co najmniej 6 letnia a w nowszych 12-letnia gwarancja na perforacje nadwozia. A skąd ta rdza się brała w tych miejscach? Otóż w procesie technologicznym najpierw zaginano blachę na krawędziach drzwi a potem ją cynkowano i zabezpieczano antykorozyjnie. |
|
Data: 2009-06-16 08:53:35 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Mondeo MKIII - cos im dolegalo ? | |
Dnia 2009-06-15 15:27, *wwwojtek1* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
A skąd ta rdza się brała w tych miejscach? Otóż w procesie Proszę Cię, nie mąć w głowach ludziom - blacha jest cynkowana w hucie, a nie na spawalni. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2009-06-14 14:40:56 | |
Autor: Man-Fred | |
Mondeo MKIII - cos im dolegalo ? | |
Mam kombi z 2002, tylko z silnikiem TDDi (115 km). Nie ma rdzy, silnik po 180 tys. rokuje, że drugie tyle spokojnie przejedzie. Wygodny, duży samochód. Złodzieje się nim nie interesują. Jest kłopot z serwisem. Trzeba sobie znaleźć "normalnego" mechanika i mijać tzw. fachowców. Samochód miewa sporadyczne awarie, związane z normalnym zużyciem, np. zacznie stukać łącznik stabilizatora (po 170 tys.). Nie miał do tej pory żadnej, poważnej usterki. Raz się sam unieruchomił, bo zdechł mu akumulator (po ponad 6 latach). Nie mogę go porównać do passata, czy audi, ale wydaje mi się, że jest to bardzo udany kompromis pomiędzy ceną a tym co się za te pieniądze nabywa. Szukając jednak mojego egzemplarza trafiłem na całą masę aut poważnie rdzewiejących (szczególnie ranty drzwi i tylna klapa). O TDCi słyszałem, że był problem do 2005 roku, kiedy wymieniono wtryskiwacze na ceramiczne. Sporo ludzi narzeka również na dwumasę (koszt wymiany ok. 3 tys. zł).
Użytkownik "Adam Foton" <usun_literki_k_adamkfotok@gmailk.comk> napisał w wiadomości news:h1179v$12n$1inews.gazeta.pl... Witam |